Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RomanS
2013-05-15, 23:24
[A6 C4] kontrolka płynu hamulcowego a działanie sprzęgła
Autor Wiadomość
Moskit 


Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Wiek: 40
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 18
Skąd: Sokołów Podlaski
Wysłany: 2012-12-28, 09:49   [A6 C4] kontrolka płynu hamulcowego a działanie sprzęgła

Witam wszystkich. Mam taki oto problem, opowiem historię od początku. Jakiś czas temu zaczęła zapalać mi się kontrolka płynu hamulcowego. Najpierw nieregularnie, tylko po dłuższej jeździe (około 70 km) a następnie już cały czas. Hamulce oczywiści działały dobrze. Sprawdziłem poziom płynu - ok. Sprawdziłem klocki - ok. Mój znajomy kowal (czyt. mechanik) zawyrokował, że może trzeba wymienić płyn hamulcowy bo jest stary, brudny czy jakiś słaby. Sprawę odłożyłem na potem. I nagle zaczęły się cuda ze sprzęgłem. W trakcie jazdy "uciekało" w podłogę, nie odbijało do góry blokując skrzynię na takim biegu jaki się akurat trafił. Tak więc wymieniłem płyn hamulcowy i na kilka dni pomogło (tzn. sprzęgło działało a kontrolka od płynu dalej sobie migała). Obecnie znowu zaczynają się akcje ze sprzęgłem.
Może ktoś z Was miał podobne problemy, bardzo bym prosił o wskazówki i porady, bo nie wiem co jeszcze mogę zrobić.
Tylko proszę nie pisać o podłączeniu do kompa bo nie mam takiej możliwości.
Z góry dziękuję za zainteresowanie.
Pozdrawiam.
_________________
USUNIęTO - Regulamin Forum pkt 29!
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
rafall79 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWT
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 52
Skąd: Trondheim
Wysłany: 2012-12-28, 21:01   

Silownik sprzegla albo pada albo jest zapowietrzony.Jak dawno nie wymieniales plynu(raz na 2 lata)to wiedz ze plyn ham lubi wilgoc.Ta w wiekszej ilosci tj woda powoduje korozje w ukladzie ham i zalaczaniu sprzegla.Jasniej to rdzewieje tloczki w zaciskacjh i pompie ham i szprzeglowej.

Odpowietrz pompke sprzegla jesli nie pomoze to polecam lekture
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=207

Co do lampki to moze plywak sie wieszac badz plyn uciekac z 2 komory zbiorniczka ham(tej od strony szyby)Tzn w jednej jest a w drugiej juz nie ma bo ucieklo przez pompke sprzegla na ulice.
 
 
Moskit 


Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Wiek: 40
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 18
Skąd: Sokołów Podlaski
Wysłany: 2012-12-30, 14:48   

Dzięki Kolego za info.
Mechanik zawzięcie twierdzi że to może być wysprzęglik i na 3 stycznia się z nim umówiłem na robotę.
pomysł z odpowietrzaniem sam mu podsunąłem ale przecież on wie lepiej, nie.
Pompkę miałem już raz naprawianą (zestawem naprawczym) bo ciekło mi na buty ale sprzęgło działało dobrze a teraz jest na odwyrtke, czyli nie kapie a źle działa.
Za kilka dni spróbujemy/
I ciekawostka: na migającą żarówkę od płynu, zaproponował mi kowal, że ją wykręci z tablicy <lol>
_________________
USUNIęTO - Regulamin Forum pkt 29!
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
rafall79 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWT
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 52
Skąd: Trondheim
Wysłany: 2012-12-30, 20:23   

Piszac silownik mialem na mysli wysprzeglik wiec kolega po fachu dobrze rozumuje.Co do zarowki to niech ja pozostawi i znajdzie problem najlepiej miernikiem niech zacznie sprawdzac moze to czujnik a moze to cos z kabelkami.Co do naprawianej pompki to jest sens jej naprawy tylko w przypadku jak na gladzi nie ma wzerow bo jak sa ,to na wzerach uszczelniacze i tak puszcza po jakims czasie.
 
 
arwam 


Model: 100 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1994
Skrzynia: Automat
Imię: Arek
Dołączył: 15 Gru 2012
Posty: 93
Skąd: Świętokrzyskie
Wysłany: 2013-10-04, 09:03   

najpierw podepnij pod vaga, jak poziom płynu w porządku, klocki są z czujnikami i jest ich jeszcze sporo,, a błędów nie ma to radzę się udać do sklepu gdzie mająakumulatory, i sprawdzić twój czy pod obciążeniem nie kuca napięcie, jeśli na testerze nie spada nadmiernie, ale na rozruszniku tak, to rozrusznik na stół, co po tylu latach jest całkiem możliwe że potrzebuje czyszczenia i przeglądu ewentualnie zmiany szczotek, i tulejek,
a kontrolkę mechanik niech zostawi w spokoju, jak będzie chciał ją odłączać, wykręcać lub co kolwiek z nią robić to znaczy że nie wie co jest grane i chce usunąć objaw a nie przyczynę, wtedy zmień mechanika...
_________________
Jest:Golf MK2 1.9TD 213KM/366Nm
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: