Audi A6 / A7 Klub Polska - Forum




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony Audi A6 Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl Opony samochodowe OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Opony Audi A6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
Opony
samochodowe
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mat1324
2018-02-05, 09:29
[ All ] Jak często powinno się nabijać nowy gaz?
Autor Wiadomość
BartG60 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJL
Imię: Bart
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 224
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-06-26, 20:59   [ All ] Jak często powinno się nabijać nowy gaz?

Jak często powinno się nabijać nowy gaz?
Czy jeżeli wszystko jest ok to lepiej nic nie ruszać?
Od ok 3 lat nic nie było u mnie ruszane i tak ostatnio się zastanawiam <mysli>
Tylko czyszczenie i nowy filtr wystarczy?
_________________
A6 1.8T AJL 180KM 0-100km/h
Night rider
Wykres z hamowni 2013r.
http://imageshack.us/f/96/2013f.jpg/
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

0x4B25A
[Usunięty]

Wysłany: 2012-06-26, 21:02   

BartG60, o jakim gazie mówisz? <mysli>

Jeśli o tym w układzie klimatyzacji, to czynnik + olej powinien być zmieniany co rok <okok>
 
 
zchrobot 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 204
Skąd: Wawa Łódź Tomaszów
Wysłany: 2012-06-26, 21:52   

0x4B25A napisał/a:
BartG60, o jakim gazie mówisz? <mysli>

Jeśli o tym w układzie klimatyzacji, to czynnik + olej powinien być zmieniany co rok <okok>


wymieniany bez przesady co najwyżej uzupełniany ubytek
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

BartG60 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJL
Imię: Bart
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 224
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-06-26, 22:05   

0x4B25A napisał/a:
BartG60, o jakim gazie mówisz? <mysli>

Jeśli o tym w układzie klimatyzacji, to czynnik + olej powinien być zmieniany co rok <okok>

tak, piszę o gazie R134a który ze stanu ciekłego przechodzi w gazowy i wtedy chłodzi <okok>
tylko dlaczego należy go wymieniać co rok?
jest to gdzieś zapisane? np. w jakiejś książce obsługi itp.?
jak byłem w serwisie klimy to koleś sprawdził ciśnienia oraz temperaturę i powiedział że jest ok.
_________________
A6 1.8T AJL 180KM 0-100km/h
Night rider
Wykres z hamowni 2013r.
http://imageshack.us/f/96/2013f.jpg/
 
 
zchrobot 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 204
Skąd: Wawa Łódź Tomaszów
Wysłany: 2012-06-26, 22:08   

uzupełnij ubytek odgrzyb klimatyzację i ciesz się chłodem w gorące dni
 
 
BartG60 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJL
Imię: Bart
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 224
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-06-26, 22:20   

zchrobot napisał/a:
uzupełnij ubytek odgrzyb klimatyzację i ciesz się chłodem w gorące dni

a jeżeli wszystko działa jak trzeba, temp mogę osiągnąć 2.5 stopnia, to muszę jechać i zmieniać olej?
Czy jest gdzieś napisane że np. co rok lub dwa trzeba to robić?
czy to tylko taki chwyt, żeby serwisy klimy mogły więcej zarobić?
_________________
A6 1.8T AJL 180KM 0-100km/h
Night rider
Wykres z hamowni 2013r.
http://imageshack.us/f/96/2013f.jpg/
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

daniel1997
[Usunięty]

Wysłany: 2012-06-26, 22:25   

BartG60, pięć lat temu sprowadzilismy z kolega c5 i do dnia dzisiejszego nie odwiedzał servisu klimy wszystko działa ja złoto.Wiem, że to zły przykład ale dla niego to tylko samochód ale klima działa <okok>
 
 
zchrobot 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 204
Skąd: Wawa Łódź Tomaszów
Wysłany: 2012-06-26, 22:48   

BartG60 napisał/a:
zchrobot napisał/a:
uzupełnij ubytek odgrzyb klimatyzację i ciesz się chłodem w gorące dni

a jeżeli wszystko działa jak trzeba, temp mogę osiągnąć 2.5 stopnia, to muszę jechać i zmieniać olej?
Czy jest gdzieś napisane że np. co rok lub dwa trzeba to robić?
czy to tylko taki chwyt, żeby serwisy klimy mogły więcej zarobić?


niski poziom czynnika chłodzącego prowadzi do podwyższonego ciśnienia w układzie chłodzenia co powoduje nadwyrężoną pracę sprężarki co skutkuje jej dużo szybszym zużyciem i później się dziwić, że sprężarki padają u niektórych osób :)
 
 
0x4B25A
[Usunięty]

Wysłany: 2012-06-27, 07:39   

zchrobot napisał/a:
wymieniany bez przesady co najwyżej uzupełniany ubytek


Może trochę nieprecyzyjnie się wyraziłem... chodziło mi o uzupełnienie stanu czynnika i wymianę oleju <okok>

Osobiście uważam, że warto to zrobić... koszt jest niewielki, a pożytek napewno duży... do tego jednocześnie odgrzybianie i jest <okok> Poza tym, ze szczelnością tych układów bywa różnie, a coroczny serwis pomoże wykryć ew. usterkę...
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

enduro7 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 AQD 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AQD
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 1369
Skąd: warminsko-mazurskie
Wysłany: 2012-06-27, 09:31   

nowoczesne stacje nie pozwalają na dobicie .wysysają czynnik. ważą go. filtrują usuwająć stary olej ,wodę ,czynnik uv napełniają w ilości odpowiedniej dla danego modelu auta dodająć olej i uv .serwis taki przeprowadza sie min raz na 2 lata .
chodzi o to by uzupełnić ubytek czynnika i odfiltrować z niego wodę .ubytek rzędu 30 % na 2 lata jest zupełnie normalny i dopuszczalny .układ klimy wykonany z alu nie jest w 100% szczelny wynika to ze struktury alu .stąd ubytki i woda w układzie (czynnik123a jest silnie hygroskopijny)
 
 
vikus 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Rok: 2008
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BRF
Imię: Wiktor
Pomógł: 7 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 419
Skąd: Ciechanów

Wysłany: 2012-06-27, 16:00   

Moja klima była nie ruszana przez pana Helmuta nie wiem ile i przeze mnie przez 2 lata.

Chłodziła przyzwoicie (chociaż mi się tak wydawało) ale po włączeniu było przez chwilę takie świszczenie jakby rolka napinacza.

Pojechałem na odgrzybienie i przy okazji zrobiłem dobicie czynnika, sprawdzenie szczelności i wymianę oleju.

Brakowało 650g czynnika. Teraz klima mrozi i zniknęło to świszczenie przy odpalaniu klimy.

Przy kasie (kosztowało to 150PLN) miły pan serwisant zaprosił mnie za rok na ozonowanie i za dwa lata na czynnik i olej.

Pozdrawiam
 
 
HattoriHonza 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEB
Imię: Iwo
Pomógł: 11 razy
Wiek: 31
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 282
Skąd: Lublin, Polska
Wysłany: 2012-06-27, 17:00   

Klimę trzeba serwisować conajmniej raz na 2 lata. A najlepiej co roku po zimie. Odgrzybianie, olej i dobicie odczynnika. Co z tego, że komuś działa 5 lat bez przeglądu? To niech mu działa, ale niech potem nie zakłada tematów na forum, że sko?czyła się sprężarka, że śmierdzi i nie da się tego smrodu pozbyć mimo miliarda odgrzybia?.
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

0x4B25A
[Usunięty]

Wysłany: 2012-06-27, 17:27   

Podsumowując... nie ma sensu żałować tych paru groszy... chodzi o Twoje (i Twoich najbliższych) zdrowie <okok>
 
 
Domel48 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Przemek
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2012
Posty: 433
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2012-06-27, 18:26   

Jak Ktos jest z okolic Wielunia to zapraszam do siebie.Zajmuje się u siebie w warsztacie serwisem klimatyzacji od paru lat.Wszystko robie stacją Delphi (cały serwis). Co do samego serwisowania układów klimatyzacji zasada jest prosta.Nie żadziej niz co dwa lata.Dlaczego? A no dlatego ,ze wraz z czynnikiem R134a w calym układzie krąży olej ,ktory podczas obsługi odsysamy z czynnikiem i wpuszczamy nowy.Aby było smieszniej to w ciagu roku moze ubyc do 15% gazu i to calkiem normalne zjawisko.Teraz sobie policzcie ile macie gazu po 2 latach eksploatacji klimatyzacji,a co za tym idzie ile oleju który smaroje dysze rozprężna ,spreżarke itp. Koszt nie drogi, a klima zwiększa swoja wydajność po takiej obsludze.Miedzy innymi dlatego iz więcej gazu więcej ciśnienia w ukladzie.Jak ktoś się zna na czynnikach chłodniczych to wie ,że przy sprężaniu tego czynnika wytwarza się ciepło itp. Nie mam zamiaru sie reklamować ale byc może co niektórych oświeciłem troche.
 
 
0x4B25A
[Usunięty]

Wysłany: 2012-06-27, 18:44   

vikus napisał/a:
Brakowało 650g czynnika.


To bardzo dużo... o ile się nie pomyliłeś... jakiej pojemnosci masz układ? Bo u mnie jest niewiele większy, niż Twoje braki ;|
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: