Audi A6 / A7 Klub Polska - Forum




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony Audi A6 Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl Opony samochodowe OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Opony Audi A6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
Opony
samochodowe
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
3.0 TFSi - awaria obu wentylatorów chłodnicy i konsekwencje
Autor Wiadomość
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 1168
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-09-07, 18:10   

Tak, działam.
Auto jest "w trakcie" naprawy. Mam nadzieję odebrać za tydzień lub dwa.
Przy okazji wymieniony będzie rozrząd, wszystkie uszczelki, wymienione uszczelniacze zaworowe, skontrolowane i obrobione gniazda zaworowe, prowadnice itp. Do tego poduchy pod silnikiem...
Nie mam jeszcze feedbacku odnośnie stanu głowic, bo ich nie zdjęli. Tłumaczą to tym, że dostali zły zestaw blokad rozrządu (dziwne).
Zakładam, że głowice będą całe i niezbyt pokrzywione - wystarczy planowanie. Silnik z temperatura za wysoką pracował kilkanaście sekund a para buchnęła spod maski w momencie wyłączania. Wierzę, że będzie bez tragedii. Niestety - koszt i tak jest poważny a kwota 5-cio cyfrowa :(


Jeśli macie pomysły - co warto "przy okazji" wymienić - chętnie usłyszę. Są tam jakieś trudno dostępne uszczelki, które lubią czasem "popuścić" oleju? Nie znoszę wycieków z silnika lub skrzyni...

Dostałem fotę silnika po wyjęciu - ciekawi mnie, czy podnieśli go za elementy, które były do tego przewidziane?
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

roman_tyk 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 310KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CGXB
Imię: Romek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 220
Skąd: Waw
Wysłany: 2018-09-07, 18:22   

odme wymien i przeczysc zawory SAI.
Zawory SAI czyscili darmo w USA w ramach akcji.
_________________
Bylo A6 C7 3.0TFSi 450ps https://www.a6klub.pl/cza...ine-vt93131.htm

Jest A7 3.0TFSI https://www.a6klub.pl/a7-...erc-vt98763.htm
 
 
repek92 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 61 razy
Wiek: 28
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 2443
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2018-09-07, 18:22   

no to koszt naprawy spory, oby tylko nie popełnili żadnego błędu, to będziesz miał spokój na trochę tysięcy kilometrów. bez zastanawiania wymieniaj wszystkie uszczelki i kupuj w ASO, jeśli wymienią wszystko to nie ma prawa puszczać oleju, robiłem kiedyś silnik w audi ale to był 1.6 i połączenie dekla który trzymał wałek rozrządu był na klej, jeśli w twoim silniku tez by takie coś było to tez warto wziąć taki klej z aso bo tam nie miałem żadnej uszczelki. po rozebraniu będzie widać wszystko, nie ma raczej "ukrytych" uszczelek. głowice powinny być całe

P.S wrzuć dla następnych użytkowników co by szukali takiego silnika zdjęcie głowic, bo dużo jest tematów ze nagar się zbiera, zobaczymy jak to faktycznie jest
_________________
Sprawdzenie historii samochodu.
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 1168
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-09-07, 18:26   

repek92 napisał/a:
by takie coś było to tez warto wziąć taki klej z aso bo tam nie miałem żadnej uszczelki
Cały rozrząd idzie z ASO, śruby z ASO, pompa z ASO i wszystkie uszczelki z ASO.

roman_tyk napisał/a:
odme wymien.

Thx! Dam im znać, by odmę wymienili <okok>

repek92 napisał/a:
P.S wrzuć dla następnych użytkowników co by szukali takiego silnika zdjęcie głowic, bo dużo jest tematów ze nagar się zbiera, zobaczymy jak to faktycznie jest
LOL - już dwa tygodnie temu "zamawiałem" w warsztacie zdjęcia kanałów dolotowych w głowicach - w tym własnie celu. <lol>
Na razie napisali mi:
Cytat:
Jutro prześlę zdjęcia kanałów ssących w głowicy bo telefonem nie jestem w stanie uchwycić zabrudzeń.

To "jutro " minęło... wczoraj ;p
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
repek92 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 61 razy
Wiek: 28
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 2443
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2018-09-07, 18:31   

to nie ma prawa nigdzie oleju puszczać :) jak masz to podeślij im momenty dokręcania śrub jak nie masz to poproś Mateusza :)

jestem ciekawy jak to będzie wyglądało bo nie powiem ten silnik mnie ciekawi :) przy następnej zmianie może bym rozważył taki silnik :)
_________________
Sprawdzenie historii samochodu.
 
 
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 1168
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-09-07, 20:01   

repek92 napisał/a:
jak masz to podeślij im momenty dokręcania śrub jak nie masz to poproś Mateusza
Już go prosiłem jakiś czas temu, dostałem i im podesłałem <okok>
repek92 napisał/a:
bo nie powiem ten silnik mnie ciekawi przy następnej zmianie może bym rozważył taki silnik
Ten silnik jest fantastyczny! Jak na swoje osiągi - pali mało i ma świetna dynamikę. Ta dynamika ma tez swoje wady - trudno znaleźć kolejne auto, którego osiągi będą lepsze (żeby nie przesiadać się na gorsze). Patrzyłem na BMW G30 540iX i BMW 640xD - każde "nie jechało" :( Macan też nie rzuca na kolana... KIA Stinger GT również "nie jedzie". Zostaje jakieś AMG albo RSx (4,5,6,7)? ;)
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

repek92 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 61 razy
Wiek: 28
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 2443
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2018-09-07, 20:11   

no to na pewno :) RS to już inna bajka trochę :) mi by wystarczyło RS6 C5 <radocha> żałuje teraz ze się nie przejechałem :)
_________________
Sprawdzenie historii samochodu.
 
 
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 1168
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-09-07, 20:45   

Wpadnę do JG (mam rodzinę pod Karpaczem) to się przejedziesz moją :)
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
roman_tyk 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 310KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CGXB
Imię: Romek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 220
Skąd: Waw
Wysłany: 2018-09-07, 21:01   

odnosnie 3.0tfsi w c7, wczoraj spuscilem łomot koledze w rs5 (4.2 450ps)
oj jak sie zdzwiil, a tym bardziej jak mu pokazalem srednie spalanie z 5kkm
_________________
Bylo A6 C7 3.0TFSi 450ps https://www.a6klub.pl/cza...ine-vt93131.htm

Jest A7 3.0TFSI https://www.a6klub.pl/a7-...erc-vt98763.htm
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

repek92 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 61 razy
Wiek: 28
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 2443
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2018-09-07, 21:03   

damos napisał/a:
Wpadnę do JG (mam rodzinę pod Karpaczem) to się przejedziesz moją :)


o twojej mówię :) proponowałeś mi kiedyś we Wrocławiu :)
_________________
Sprawdzenie historii samochodu.
 
 
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 1168
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-09-13, 20:37   

Mały update, wieści dobre:
- głowice całe i nie pokrzywione
- w oleju nie było widać płynu chłodzącego (więc tak, jak sugerowałem - poszła uszczelka sekundę przed wyłączeniem silnika)
oto zdjęcia kanałów dolotowych i zaworów w głowicach (a jednak są trochę brudne po przebiegu 170 tys. km)


głowice po demontażu - wyglądają całkiem przyzwoicie:


Przy okazji wyjętego silnika wymieniam wszelkie uszczelki, o-ringi, uszczelnienia wału, uszczelkę vaccupompy, poduszki pod silnikiem, rozrząd itp. Wszystko idzie z ASO.
Wiem, że może to overkill, ale lubię mieć auto w bardzo dobrej kondycji. Po zamontowaniu i ok. 30 minutach pracy - silnik będzie mieć ponownie zmieniony olej i ponownie zmieniony płyn w układzie chłodzenia (na wszelki wypadek). Może już za tydzień będę mieć auto?
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
repek92 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 61 razy
Wiek: 28
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 2443
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2018-09-13, 20:40   

no to jednak racja z tym ze zbiera się nagar u ciebie tylko 170kkm a co np przy 300, jak już robić to wszystko, żeby było tak jak ma być
_________________
Sprawdzenie historii samochodu.
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

Quash 



Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: Automat
Imię: Tomek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Kwi 2015
Posty: 294
Skąd: Gdynia/Tczew
Wysłany: 2018-09-14, 01:08   

to nie jest zaden nagar i to jeszcze po 170tys. Fakt ze u mnie przy 140tys wyglądało to lepiej. Ale niedoladowane FSI co 30tys maja tam ze 3x wiecej tego nagaru.
_________________
460KM/550NM Compsport Stage 2
 
 
BOGuś 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imię: Igor
Dołączył: 03 Cze 2018
Posty: 51
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-09-15, 15:42   

Quash napisał/a:
to nie jest zaden nagar i to jeszcze po 170tys. Fakt ze u mnie przy 140tys wyglądało to lepiej. Ale niedoladowane FSI co 30tys maja tam ze 3x wiecej tego nagaru.


Nie ukrywam, że FSI bardziej się zabijają nagarem, ale trochę Cię fantazja ułańska poniosła :) . Tu masz fotki z mojego auta. 180tkm i nigdy nie było nic przy tym grzebane ani czyszczone.

https://zapodaj.net/04e9922927178.jpg.html
https://zapodaj.net/1f9118945db30.jpg.html

Oprócz skopanej konstrukcji która powoduje gromadzenie się syfu na zaworach, moim zdaniem największym problemem jest używanie samochodu zgodnie z wytycznymi producenta (Long Life) oraz jazda na kijowym paliwie. Wymiany oleju robię co 10-15tkm, tankuje tylko na BP lub Orlen (nie reklamuję, do innych stacji nie mam po prostu zaufania) i efekty widać na zdjęciach. Jak na moje oko tragedii nie było.
 
 
Quash 



Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: Automat
Imię: Tomek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Kwi 2015
Posty: 294
Skąd: Gdynia/Tczew
Wysłany: 2018-09-15, 15:50   

Paliwo nie ma praktycznie znaczenia juz szybciej olej. JAk nigdy nie bylo nic robione to faktycznie super efekt jak na 180tys, ja znam ten problem w FSI 4.2 w S5 i tam praktycznie czyszczenie co 30tys jest niezbędne zeby jako tako moc nominalna ten silnik trzymal.
_________________
460KM/550NM Compsport Stage 2
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: