Audi A6 / A7 Klub Polska - Forum




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony Audi A6 Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl Opony samochodowe OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Opony Audi A6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
Opony
samochodowe
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[1.8t AWT] Niebieski dymek po postoju z włączonym silnikiem
Autor Wiadomość
Gabrelos 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWT
Imię: Kuba
Dołączył: 15 Sie 2019
Posty: 1
Skąd: Olsztyn/Gdańsk
Wysłany: 2019-08-15, 23:25   [1.8t AWT] Niebieski dymek po postoju z włączonym silnikiem

Witajcie, tak jak w temacie mam problem z niebieskim dymkiem, który pojawia się praktycznie zawsze jak chwilę stoję (np. w korku), a następnie ruszam. Czytałem gdzieś, że turbina powoli kończy żywot, lub uszczelniacze zaworów lub pierścienie, lub olej w dolocie się zbiera ale chciałbym, żeby ktoś może kto miał podobny problem doprecyzował.

Dodam, że ostatnio miałem dziwny epizod. Robiłem moją a6 rajd po autostradzie w Niemczech z prędkością średnią 170km/h przez jakieś pół godziny. Po zatrzymaniu się zobaczyłem, że z wydechu wydostaje się dym. W drodze powrotnej jechałem już normalnie, ale dym przez cały czas wydostawał się z wydechu (chyba, bo to stryj za mną jechał i mówił, że widział). Niestety nie jestem w stanie stwierdzić jaki miał on kolor, gdyż była noc. Następnego dnia dokonałem pomiarów poziomu płynu chłodniczego oraz oleju. Ku memu zdziwieniu płynu ubyło, zaś oleju ciutke przybyło (uszczelka pod głowicą jak nic se myślę). Dolałem płynu, no i pojechałem dalej. Owa sytuacja ponownie się nie zdarzyła. Wszystko było później w porządku. Kontrolowałem olej i płyn codziennie przez tydzień, wróciłem normalnie do Polski i wszystko ok. Nie pałowałem go znowu tak mocno co prawda, ale no... dziwne

Zrobiłem auto scana vcdsem, znalazło mi kilka błędów, które po usunięciu narazie nie wracają, oprócz jednego z załącznika.

Z góry dzięki za pomoc, pozdro

Przechwytywanie.JPG
Plik ściągnięto 0 raz(y) 77,36 KB

 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

atlas1977 



Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDI 190KM
Napęd: FWD
Rok: 2014
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CNHA
Imię: Adam
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 586
Skąd: 3Miasto
Wysłany: 2019-10-21, 11:03   

HEJ
Trochę to wróżenie z fusów. Jaki masz przebieg?
jeżeli płyn idzie do oleju to powinieneś zobaczyć na bagnecie lub korku bo to się nie wymiesza, powstaje nalot podobny do majonezu. Co do niebieskiego dymu to najprawdopodobniej olej, poczujesz organoleptycznie - to specyficzny zapach. Z uwagi na to wywala Ci błąd sondy. Najprościej daj go do ogarniętego mechanika, diagnoza nie powinna być trudna,
_________________
było
80 1.6 1988,
100 C4 2.3 1991
A6 C5 1.8t,
Audi S4 B6 4.2,
S6 C5 4.2
A6 C5 2.4 pb/lpg BDV 2002
jest
A6 C7 2.0 TDI 190hp ultra 2014
 
 
carlos777 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: S-tronik
Imię: Kristof
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 04 Gru 2017
Posty: 958
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2019-10-21, 12:07   

Zacząłbym od sprawdzenia kompresji i obecności majonezu na korku wlewu oleju.
Zabity katalizator nie generuje niebieskiego dymka.
_________________
Wcześniej
https://www.a6klub.pl/profiles/15569.htm
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

atlas1977 



Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDI 190KM
Napęd: FWD
Rok: 2014
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CNHA
Imię: Adam
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 586
Skąd: 3Miasto
Wysłany: 2019-10-22, 08:47   

carlos777 napisał/a:
Zacząłbym od sprawdzenia kompresji i obecności majonezu na korku wlewu oleju.
Zabity katalizator nie generuje niebieskiego dymka.


natomiast niebieski dymek często generuje zabicie katalizatora :/
_________________
było
80 1.6 1988,
100 C4 2.3 1991
A6 C5 1.8t,
Audi S4 B6 4.2,
S6 C5 4.2
A6 C5 2.4 pb/lpg BDV 2002
jest
A6 C7 2.0 TDI 190hp ultra 2014
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: