Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl OC/AC OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[ BMK 3.0 224 KM] Brak mocy z dołu, zero błędów
Autor Wiadomość
-=Rafal=- 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AJK
Imię: Rafał
Pomógł: 27 razy
Wiek: 28
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 1322
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2018-05-12, 16:56   [ BMK 3.0 224 KM] Brak mocy z dołu, zero błędów

Witam. Sprawa patowa. Silnik BMK. Silnik jest drugi bo parę lat temu stary pokazał korbę. Na tym motorze jest nalatane około 150 tys. Auto do pewnego czasu jeździło bez problemu, miało moc od samego dołu, nie wpadało w żaden tryb awaryjny, ani nie zapalały się żadne kontrolki. Auto ganiane po trasach i nigdy nie oszczędzane więc DPF czysty na pewno, a kolektory czyste jak łza bo sprawdzałem. Pewnego pięknego dnia, auto po prostu przestało mieć moc poniżej 2200 obrotów. Pojawił się też objaw, że podczas deptania, ciągle noga w podłodze, to przy 120-140 pojawia się bujanie autem, tak jakby się dodawało i odejmowało trochę nogę z gazu. Nie jest to mocne, ale odczuwalne. Błędów zero. Teraz co zostało zrobione.

Wymieniona turbina która była wyjęta z jeżdżącego auta
Turbina miała nalatane 2000 km bo była regenerowana. Cały nowy środek z wirnikiem i nowy nastawnik. Efekt, zero zmian.

Wymieniony EGR pneumatyczny bo miał za mały przepływ. Efekt, EGR działa ale zero zmian co do pracy silnika.

Wymienione 3 przepływki. Też z jeżdżych aut. Efekt, zero zmian.

Podmieniony czujnik ciśnienia. Efekt, zero zmian.

Sprawdzone vagiem wszystko co jest możliwe, turbina chodzi od początku do końca, sterownie EGR jest, klapy działają.

Sprawdzona szczelność dolotu, nic nie jest dziurawe.

Wymieniony filtr powietrza i paliwa. Bez zmian.

Teraz tak, podczas jazdy z kompem gdy jedziemy np 50 km/h na 4tym biegu i wciśnięciu gazu prawie do końca, wartość wymagana doładowania to około 2100 mbar a rzeczywista to 1300mbar. W miarę jak dodaje gazu to wartość się zwiększa aż przy około 2100 obr osiąga 1900-2000 mbar i auto jedzie z pełną mocą. Przepływka przy max bucie pokazuje około 950-1200.

A teraz moi drodzy pytanie, o co chodzi. Jestem mechanikiem, znam te auta na wylot ale przy tym poległem jak młody. Ręce mi już opadają, kupę roboty odwalone a to dalej nie działa. Obstawiam że bujanie autem może mieć związek ze skrzynią, ale co ma do tego brak mocy? Help.
_________________
- Leniwy Mechanik -
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mietek69 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BPP
Imię: Adrian
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 283
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-05-13, 10:02   

A robiłeś coś ze skrzynią? Ile ma nalatane? Tez mam braki w mocy na niskich obrotach i opóźnioną reakcje na gaz, brak błedow na vagu i książkowe wartości w blokach pomiarowych. Tak wygląda jakby coś mocno auto oslabiało ale za pełnym przyzwoleniem ecu silnika bo ten nie zgłasza błędów. Skrzyni nie ruszałem jeszcze ale chodzi mi to czesto po głowie. W innym temacie na forum jeden kolega podpowiedział że to wszystko od konwentera na 101% natomiast nie zagląda na forum i nie moge o nic wiecej popytac :/
 
 
januszm 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Janusz
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Lis 2015
Posty: 301
Skąd: Niemcy
Wysłany: 2018-05-13, 11:43   Re: Brak mocy z dołu, zero błędów

-=Rafal=- napisał/a:


Teraz tak, podczas jazdy z kompem gdy jedziemy np 50 km/h na 4tym biegu i wciśnięciu gazu prawie do końca, wartość wymagana doładowania to około 2100 mbar a rzeczywista to 1300mbar. W miarę jak dodaje gazu to wartość się zwiększa aż przy około 2100 obr osiąga 1900-2000 mbar i auto jedzie z pełną mocą. Przepływka przy max bucie pokazuje około 950-1200.



przy 50kmh masz prawie buta... potem piszesz... w miare jak dodaje gazu....

wiec jak masz buta albo dodajesz gazu?

jesli wymagane jest 2100 a jest tylko 1300 to turbo za powoli wstaje
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
tomnik 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Rok: 2009
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CANA
Imię: Tomek
Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Wrz 2010
Posty: 290
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2018-05-13, 12:02   

-=Rafal=- napisał/a:
gdy jedziemy np 50 km/h na 4tym biegu i wciśnięciu gazu prawie do końca, wartość wymagana doładowania to około 2100 mbar a rzeczywista to 1300mbar. W miarę jak dodaje gazu to wartość się zwiększa aż przy około 2100 obr osiąga 1900-2000 mbar i auto jedzie z pełną mocą. Przepływka przy max bucie pokazuje około 950-1200.
Rozsądnie byłoby przedstawić dane z logowania. Twój opis jest zbyt ubogi, aby podjąć próbę diagnozy.
 
 
-=Rafal=- 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AJK
Imię: Rafał
Pomógł: 27 razy
Wiek: 28
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 1322
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2018-05-13, 13:33   Re: Brak mocy z dołu, zero błędów

januszm napisał/a:
-=Rafal=- napisał/a:


Teraz tak, podczas jazdy z kompem gdy jedziemy np 50 km/h na 4tym biegu i wciśnięciu gazu prawie do końca, wartość wymagana doładowania to około 2100 mbar a rzeczywista to 1300mbar. W miarę jak dodaje gazu to wartość się zwiększa aż przy około 2100 obr osiąga 1900-2000 mbar i auto jedzie z pełną mocą. Przepływka przy max bucie pokazuje około 950-1200.



przy 50kmh masz prawie buta... potem piszesz... w miare jak dodaje gazu....

wiec jak masz buta albo dodajesz gazu?

jesli wymagane jest 2100 a jest tylko 1300 to turbo za powoli wstaje


Może źle to opisałem. Jadę 50km/h daje gaz prawie do cechy i wartości powinny być około 2100 a są około 1300. Nogę trzymam cały czas na prawie pełnym gazie i w miarę jak wzrastają obroty i auto się rozpędza powoli, to wartości się podnoszą i jak już osiągną 2000 mbar to auto dostaje kopa. Wiem że nie wstaje turbo tylko moje pytanie brzmi dlaczego?

tomnik, logów nie będę wstawiał bo po logach można jedynie stwierdzić że nie ma wymaganej wartości doładowania takiej jaka powinna być. Z logów wynika że poniżej 2100 rpm brakuje mu ciśnienia. Powyżej 2100 rpm turbo dmucha jak powinno i auto ma normalna moc. Dzieje się tak na każdym biegu, łącznie z pierwszym. Najciekawsze jest to że nie ma żadnych błędów, i stało się to z dnia na dzień. Bez żadnych oznak. W jeden dzień auto jeździ jak powinno a na drugi już nie.

mietek69, skrzynia już była raz wymieniana razem z konwerterem. Była założona z małym przebiegiem i teraz ma może że 120 000 przelotu. Też się zastanawiam nad skrzynia, ale przed wymianą chciałem podpytać czy może ktoś coś takiego już miał.
_________________
- Leniwy Mechanik -
 
 
tomnik 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Rok: 2009
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CANA
Imię: Tomek
Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Wrz 2010
Posty: 290
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2018-05-13, 21:36   

-=Rafal=- napisał/a:
Z logów wynika że poniżej 2100 rpm brakuje mu ciśnienia. Powyżej 2100 rpm turbo dmucha jak powinno i auto ma normalna moc.
To co opisujesz, zobaczysz w każdym jednym logu silników 2.7/3.0 A6 C6.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: