Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[ ALL] Kolejność podłączenia wtryskiwaczy LPG w silniku V6
Autor Wiadomość
marzol 



Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARJ
Imię: Paweł
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 51
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2013-07-15, 15:17   [ ALL] Kolejność podłączenia wtryskiwaczy LPG w silniku V6

Ostatnio przyglądałem się mojej niedawno założonej instalacji LPG w silniku 2.4 V6 ARJ. Zainteresowała mnie kolejność podłączenia wtryskiwaczy LPG. Jak wiadomo kolejność cylindrów jest następująca:

tył auta
3 6
2 5
1 4
przód auta

A tak wygląda podłączenie u mnie:




Stąd moje pytanie: czy ta instalacja jest dobrze podłączona?
Czy moje jednak (jak mi się przynajmniej wydaje, biorąc to na chłopki rozum) kolejność podłączenia wtryskiwaczy powinna być zachowana zgodnie z numeracją cylindrów?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
xoslox 



Model: A4 B6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AVF
Imię: Kamil
Pomógł: 41 razy
Wiek: 31
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 852
Skąd: TOS
Wysłany: 2013-07-15, 17:59   

Dobrze kombinujesz, powinno być podłączone tak jak napisałeś wyżej. Ale może gazownik coś namieszał przy numeracji itp i wszystko jest dobrze. Poza tym jakbyś miał ?le podłączone wtryski czułbyś za każdym razem szarpnięcie przy przełączeniu na LPG. Najlepiej sprawd? programem - pojedynczo załączaj wtryskiwacze od 1-6 i sprawdzisz czy wtyczki rzeczywiście są na swoich miejscach. Możesz też po dokumentacji STAGa sprawdzić kolorami.
_________________

 
 
fassi1 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysztof
Pomógł: 39 razy
Wiek: 38
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1911
Skąd: Luton/UK
Wysłany: 2013-07-18, 23:46   

Kolejność nie gra roli i w cale nie musi być odwzorowana fabryczna kolejność,
najważniejsze jest to, żeby gazownik poprawnie podpiął się pod wtryskiwacze benzynowe a potem z tą samą kolejnością podłączył się pod wtryskiwacze gazowe tak żeby po odłączeniu wtryskiwacza benzynowego w zamian za niego na tym cylindrze zaczął działać wtryskiwacz gazowy.
_________________
LPG montaż, serwis, naprawy instalacji gazowych na terenie Anglii
strojenie LPG na AFR
+447842912415 www.leadingpowergas.co.uk
4.2 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=16943
2.4 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15499
1.8T montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15921
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
manfredjg 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ALF
Imię: manfred
Dołączył: 05 Lip 2012
Posty: 69
Skąd: jelonka
Wysłany: 2013-07-19, 05:33   Re: [ ALL] Kolejność podłączenia wtryskiwaczy LPG w silniku

marzol napisał/a:
Ostatnio przyglądałem się mojej niedawno założonej instalacji LPG w silniku 2.4 V6 ARJ. Zainteresowała mnie kolejność podłączenia wtryskiwaczy LPG. Jak wiadomo kolejność cylindrów jest następująca:

tył auta
3 6
2 5
1 4
przód auta

A tak wygląda podłączenie u mnie:

Obrazek


Stąd moje pytanie: czy ta instalacja jest dobrze podłączona?
Czy moje jednak (jak mi się przynajmniej wydaje, biorąc to na chłopki rozum) kolejność podłączenia wtryskiwaczy powinna być zachowana zgodnie z numeracją cylindrów?


Gdzie montowałeś LPG , ja walcuje z gazownikiem i chetnie bym porównał jak smiga twoja instalka ,

ps. oczywiscie wtryskiwacze zamontowali Ci do góry dyszami :(
 
 
marzol 



Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARJ
Imię: Paweł
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 51
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2013-07-22, 11:07   

manfredjg napisał/a:
Gdzie montowałeś LPG , ja walcuje z gazownikiem i chetnie bym porównał jak smiga twoja instalka


Montowałem instalację w Kamiennej na Bohaterów Gettta, bo tam najmniej sobie liczyli. W porównaniu do Jeleniej było ~ 700 zł różnicy. Z początku falowały mi obroty, ale winny był wężyk podciśnienia. Niedawno to naprawiłem i muszę jeszcze ją dokładnie wyregulować gdzieś. Ale ogólnie jestem zadowolony z jej działania.
 
 
pepi1 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: RWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Imię: paweł
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 01 Paź 2013
Posty: 59
Skąd: krzczonów
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2013-10-06, 20:00   

ale ktoś to spartolił
w tym silniku się daje hany stojąc i chowa się pod osłonę :]
wiem bo robiłem dwa takie silniki
odcinki masz ze 30 cm a można zrobić 3
pomijam fakt że ktoś użył węża nie do lpg ;)
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
marzol 



Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARJ
Imię: Paweł
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 51
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2013-10-06, 22:22   

pepi1 napisał/a:
ale ktoś to spartolił
w tym silniku się daje hany stojąc i chowa się pod osłonę :]
wiem bo robiłem dwa takie silniki
odcinki masz ze 30 cm a można zrobić 3
pomijam fakt że ktoś użył węża nie do lpg ;)


O których wężu mówisz? Masz może zdjęcia jak Ty to montowałeś? Chętnie bym to poprawił, bo nie jestem do końca zadowolony z działania tej instalacji :|
 
 
pepi1 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: RWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Imię: paweł
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 01 Paź 2013
Posty: 59
Skąd: krzczonów
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2013-10-07, 07:26   

od wtrysku do wkrętki :)
czekaj coś poszukam
http://lpg-forum.pl/audi-a6-2-8-t30324.html

[ Dodano: 2013-10-07, 07:28 ]
teraz wtryski pracują pod górę u ciebie i brud ci się gdzie osadzi ?
 
 
marzol 



Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARJ
Imię: Paweł
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 51
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2013-10-07, 16:26   

ehh co tu dużo mówić... jakiś partacz zakładał mi tą instalację, teraz to widzę <uoee> będę musiał to poprawić i dobrze wyregulować

jeszcze takie jedno, może głupie pytanie - węże idące od filtra to jednej i drugiej listwy są różnej długości, czy tak powinno być? <mysli> bo jednak wydaje mi się, że nie
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
xoslox 



Model: A4 B6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AVF
Imię: Kamil
Pomógł: 41 razy
Wiek: 31
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 852
Skąd: TOS
Wysłany: 2013-10-07, 18:17   

Powinny być równe, dlatego też w tym celu stosuje się kompensację na listwach w celu wyrównania ciśnienia gazu, a kompensacja to nic innego jak połączenie obu listew wężykiem, tworzy się wtedy taka zamknięta pętla.
_________________

 
 
pepi1 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: RWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Imię: paweł
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 01 Paź 2013
Posty: 59
Skąd: krzczonów
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2013-10-07, 18:53   

równe mają być ale od wtrysku do wkrętki
a tamte nie koniecznie
wyrównanie ciśnienia na listwach jak najbardziej wskazana
coby nie było rozjazdu stron
 
 
fassi1 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysztof
Pomógł: 39 razy
Wiek: 38
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1911
Skąd: Luton/UK
Wysłany: 2013-10-07, 23:30   

Węże od filtra do listew w cale nie muszą być równe, wystarczy listwy połączyć dodatkowym wężem czyli tzw. kompensacja.
_________________
LPG montaż, serwis, naprawy instalacji gazowych na terenie Anglii
strojenie LPG na AFR
+447842912415 www.leadingpowergas.co.uk
4.2 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=16943
2.4 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15499
1.8T montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15921
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
marzol 



Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARJ
Imię: Paweł
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 51
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2013-10-11, 06:39   

Chciałbym na początek zrobić kompensację i zmienić położenie tych listew (dać je bliżej i pod innym kątem) oraz wymienić wężyki do wtryskiwaczy. Mam dlatego takie pytanie: jaki króciec będzie pasował do mojej listwy, M8, M12? Listwa to metalowa HANA załączona na zdjęciu. Jakiej średnicy wężem zrobić tą kompensację?

hana.JPG
Plik ściągnięto 10043 raz(y) 33,58 KB

 
 
pepi1 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: RWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Imię: paweł
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 01 Paź 2013
Posty: 59
Skąd: krzczonów
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2013-10-11, 19:11   

http://lpg-forum.pl/adaptery-typu-t-t29519.html
ja bym takie coś kupił mam tak w a8 4,2
mniej więcej mam tak
http://lpg-forum.pl/post3...ilit=s8#p300552

[ Dodano: 2013-10-11, 19:14 ]
albo możesz zostać na tym co masz tylko mają stać w pionie
mogą być nachylone
i odcinki od wtrysku do wkrętki staraj się uzyskać jak najmniejszy
 
 
netoperek 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Imię: Trajan
Wiek: 43
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 29
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2017-11-14, 10:36   

Sory za odgrzanie kotleta, Ale jak ponumerowane są wtryski w silniku BDW? Bo z oznaczeń na wtryskiwaczach gazu wychodzi mi tak:

TYŁ AUTA
6 3
5 2
4 1
PRZÓD AUTA

I który to jest BLOK A a który B?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: