Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Osłony Audi A6 OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Osłony
przeciwsłoneczne
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[ AFN 1.9 110 KM] Zapocony silnik a zrobienie płukanki
Autor Wiadomość
kisent 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Imię: Rafał
Dołączył: 30 Sty 2018
Posty: 50
Skąd: Z daleka
Wysłany: 2019-08-04, 17:14   [ AFN 1.9 110 KM] Zapocony silnik a zrobienie płukanki

Do tej pory cały czas był lany 10W40 Mobila. Zgłębiłem trochę temat i wszędzie zalecany jest 5W40 i będzie to lepsze dla turbiny która w tym samochodzie już 2 razy była wymieniania (raz przeze mnie) dlatego chciałem teraz przy wymianie oleju przejść na 5W40 Motula czy Liqui Moly i zrobić płukanke
Problem w tym że mam zapocony silnik na pokrywie zaworów i pewnie jeszcze gdzieś, zastanawiam się czy po płukance jeszcze bardziej się nie rozszczelni bo wycieków i ubytków jakichś dużych nie ma tylko się poci
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Krzysiek 84 


Model: 80 B4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 1Z 90KM
Napęd: FWD
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysiek
Wiek: 35
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 40
Skąd: Olecko - Suwałki
Wysłany: 2019-08-04, 19:00   

Typowy objaw , że tam poci się spod pokrywy zaworów.
Zdemontuj pokrywę , umyj dokładnie dekiel i plaszczyznę głowicy , załóż porządną uszczelkę i użyj do tego masy reinzosil.
Po złożeniu wszystkiego , dobrze by było nie uruchamiać silnika , żeby masa związała ,
Najlepiej to na noc zostawić.

Co do oleju , jak chcesz coś porządnego , to zalej LIQUI MOLY DIESEL SYNTHOIL 5W40
_________________
Cichociemny Zetor
 
 
kisent 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Imię: Rafał
Dołączył: 30 Sty 2018
Posty: 50
Skąd: Z daleka
Wysłany: 2019-08-05, 15:07   

Właśnie nie wiem czy najpierw plukanke zrobić i olej zmienić czy ta uszczelke wymienić bo nawet nie mam kiedy się za to zabrać żeby rozebrać dlatego się zastanawiałem czy jeszcze bardziej się nie rozszczelni po plukaniu

A jakiś tańszy olej od liqui moly godny polecenia?
  
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Nikostratus 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJK
Imię: Piotr
Pomógł: 7 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Lip 2017
Posty: 96
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-05, 16:14   

Płukanka jedynie Ci trochę rozrzedzi olej przy wymianie o ile będzie dobrze rozgrzany przed wymianą. Nie licz że to Ci umyje silnik na tyle by nie było w nim nagaru. Przy wymianie daj olejowi się też dobrze wykapać z miski z pół godziny-godzinę. Ja osobiście bym się nie martwił że płukanka zrobi Ci sito z uszczelek bo i tak na tym jeździć nie będziesz a jedynie silnik będzie sobie pracował na tym jakiś czas przed samą wymianą.
Najpierw zrób uszczelkę i to co jeszcze się poci a potem wymiana oleju.
Możesz rozejrzeć się za takimi markami jak Motul, Gulf, Ravenol, Millers, Penrite, Amsoil kwestia ile PLN masz zamiar na to przeznaczyć ?
  
 
 
kisent 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Imię: Rafał
Dołączył: 30 Sty 2018
Posty: 50
Skąd: Z daleka
Wysłany: 2019-08-05, 16:52   

Nie liczę, że mi to silnik umyje tylko chce przejść na inny olej dlatego chciałem płukanke zrobić a naczytałem się na forach że jak ktoś ma nieszczelny silnik to płukanka tylko przyspieszy wymianę uszczelek bo jeszcze bardziej się rozszczelnią i po zmianie oleju na syntetyk żeby po kilku tysiącach znowu go wymienić i dopiero później normalnie co 10 tys dlatego lanie oleju za 2 stówy mija się z celem żeby niedługo znowu go wymieniać i kupować następną 5tke
Taki olej to mogę zalać później bo i tak dużo tym samochodem nie jeżdżę a wymiana mi wychodzi co pół roku ostatnio nawet więcej dlatego pytałem o jakiś tańszy i godny polecenia
Nie mam jakiegoś przeznaczonego budżetu bo miałem już nie pchać w ten samochód więcej kasy a jeszcze rozrząd do wymiany ale stwierdziłem że samochód już chyba u mnie zostanie więc z samego sentymentu do niego na oleju nie chce oszczędzać ale tak do 150 myślę że jakiś olej się znajdzie 5 litrowy żeby na dolewke było jeszcze
 
 
tomolo 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Imię: Romek
Wiek: 37
Dołączył: 21 Kwi 2014
Posty: 6
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2019-08-05, 18:42   

Motul 8100 x-cees 5w40 lub 8100 x-clean c3 5w40 moje auto ma ori 260 tyś i nie ma z nim najmniejszych problemów, turbina oryginał, zero dymu, klepania przy rozruchu itp, wymiana po 10 tyś bez dolewek oleju. Na oleju nie oszczędzaj bo się szybko zemści
Z polecanych (nie wiem ile kosztują)
LM synthol energy 0w40
Miller oils xfd 5w40, xfs 0w40
lub oleje spelniające normę 505.00 lub 506.00
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Krzysiek 84 


Model: 80 B4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 1Z 90KM
Napęd: FWD
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysiek
Wiek: 35
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 40
Skąd: Olecko - Suwałki
Wysłany: 2019-08-06, 00:12   

kisent,
Nie ma co żałowac kasy na dobre oleje.
Tu masz zestawienie olei 5w40 do afn'a czyli z normą 505.00
Oleje silnikowe 5w40
_________________
Cichociemny Zetor
 
 
kisent 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Imię: Rafał
Dołączył: 30 Sty 2018
Posty: 50
Skąd: Z daleka
Wysłany: 2019-08-11, 22:06   

Krzysiek 84,

Wracając do tej uszczelki ile tego reinzosilu trzeba tam?
  
 
 
Krzysiek 84 


Model: 80 B4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 1Z 90KM
Napęd: FWD
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysiek
Wiek: 35
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 40
Skąd: Olecko - Suwałki
Wysłany: 2019-08-13, 14:14   

kisent,

Delikatnie cienką warstwę , aby podczas skręcania i dociśnięcia płaszczyzn nie powstał jakiś spory glut który wypłynie , szczególnie do środka.
_________________
Cichociemny Zetor
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
kisent 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Imię: Rafał
Dołączył: 30 Sty 2018
Posty: 50
Skąd: Z daleka
Wysłany: 2019-08-13, 17:25   

Ale tylko na tych zagięciach gdzie zalecają czy po całości wszędzie cienką warstwę? Jutro się pewnie za to zabiorę
 
 
Krzysiek 84 


Model: 80 B4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 1Z 90KM
Napęd: FWD
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysiek
Wiek: 35
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 40
Skąd: Olecko - Suwałki
Wysłany: 2019-08-13, 21:26   

Po całości , cała płaszczyzna głowicy i tak samo cała płaszczyzna pokrywy zaworów w miejscu gdzie przylega uszczelka



_________________
Cichociemny Zetor
 
 
kisent 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Imię: Rafał
Dołączył: 30 Sty 2018
Posty: 50
Skąd: Z daleka
Wysłany: 2019-08-14, 12:48   

To potrzebne aż tyle? Pytam bo czytałem że zazwyczaj dają tylko na brzegach tam gdzie zagięcia są a niektórzy w ogóle bez tego składają
Jak ją będę musiał kiedyś ściągać albo ktoś będzie rozbierał to pewnie będę klął żeby to zeskrobać ;p
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Krzysiek 84 


Model: 80 B4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 1Z 90KM
Napęd: FWD
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysiek
Wiek: 35
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 40
Skąd: Olecko - Suwałki
Wysłany: 2019-08-16, 22:53   

Jak juz lecieć to całość.

Moje Zetory tak mają nałożone masę po całości i jest sucho.

Bez masy ciężko będzie , żeby uszczelka wytrzymała do następnej wymiany rozrządu odnoście wycieków.
_________________
Cichociemny Zetor
 
 
kisent 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Imię: Rafał
Dołączył: 30 Sty 2018
Posty: 50
Skąd: Z daleka
Wysłany: Wczoraj 12:15   

Ogarnąłem to wczoraj i stara uszczelka była chyba dobra bo najwięcej pocił się przy tych gumkach na śrubach. Ciężko było się pozbyć tej starej ale kupiłem nową to myślę wymienię od razu i nigdzie nie było widać tam silikonu może miejscami na rogach odrobinę dlatego też nie walilem po całości. Sączyl się olej przy odmie z przewodu chyba jakby opaska źle trzymała a jak próbowałem zdjąć go to się okazało że przy silniku też był pękniety i tamtędy ciekł olej. Przy zdejmowaniu z odmy usłyszałem tylko trzask i odpadł całkiem chociaż przynajmniej już wiem którędy się lało <uoee> A ten plastik taki kruchy że nie dziwi mnie jak to tam pęka
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: