Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl OC/AC OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mat1324
2018-02-08, 21:02
[ A6 C6] Wypalanie DPF
Autor Wiadomość
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 582 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10626
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-07-14, 21:30   

Jeśli się wypalił, to na chwilę możesz zapomnieć o temacie :) .
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
skubiszek 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Przemysław
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 340
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2019-07-15, 09:08   

Dzięki za pomoc ! 😎 myślałem, że tak się dpf zapchał, że auto nie ciągnie do tych 2tys. Z powodu braku przepływu powietrza a okazała się, że gdzieś chyba wtyczka od przepływki się wypieła i pokazał inny błąd jeszcze-000257 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal Po wpięciu, skasowaniu błędu auto odzyskało moc i dpf pięknie się wypalił i wszysyko wrociło do normy
 
 
jankes1878 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BPP
Imię: Tomasz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 222
Skąd: Tczew
Wysłany: 2019-07-26, 11:59   

Moje ostatnie pomiary DPF w grupie 104:
104.1: 0,00
104.2: 9,5
104.3: 2,5
104.4: 700 km

Jeszcze w grupie 107 dokonałem takich pomiarów:
107.1: 0,0
107.2: 44,5
107.3: 32,0
107.4: 56,4
Co oznaczają poszczególne wyniki w grupie 107?
Potem przeprowadziłem procedurę wypalania. Zapomniałem dokonać pomiarów po.

Może się ktoś wypowiedzieć, czy jest OK i najlepiej tak w ogóle, jakie są prawidłowe wartości graniczne, oraz w jakich grupach (wszystkich) co sprawdzamy, co jest związane z DPFem?

[ Dodano: 2019-07-26, 12:10 ]
Co do grupy 104.1:
Czy to możliwe, żeby filtr miał zero popiołu i był od nowości przy przebiegu ponad 300 kkm, czy wskazuje to na jego niedawną wymianę?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
januszm 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Janusz
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Lis 2015
Posty: 301
Skąd: Niemcy
Wysłany: 2019-07-26, 13:47   

po 300tkm na originalnym DPF nie bedzie nigdy 0 w grupie 104.1.
Albo byl czyszczony albo nowy/regenerowany.
 
 
jankes1878 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BPP
Imię: Tomasz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 222
Skąd: Tczew
Wysłany: 2019-07-26, 13:53   

januszm, a wyjaśnisz mi, co wskazują pomiary w grupie 107?
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 582 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10626
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-07-26, 14:05   

W grupie 107 podane są graniczne wartości dla zapełniania filtra, przy których wyrzuca błąd na desce albo w pamięci sterownika itd.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
jankes1878 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BPP
Imię: Tomasz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 222
Skąd: Tczew
Wysłany: 2019-07-26, 14:20   

mat1324, wiem, że Ty jesteś obeznany w temacie.
Mógłbyś po krótce opisać całe zagadnienie? Co mierzymy w jakich grupach i jakie są np. wartości idealne i dopuszczalne?
Więc grupa 107 nic nie mierzy, tylko podaje wartości graniczne? W stosunku do której grupy? Trochę to dla mnie niezrozumiałe.
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 582 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10626
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-07-26, 20:26   

Przeczytaj jeden z postów w tym temacie, to trochę się dowiesz :) .

https://www.a6klub.pl/-a6...,105.htm#854739

Kolejne wartości w grupie 107 odnoszą się do zapełnienia z pól 104.2 i 104.3 (zależy, które jest większe).
 
 
Remifer43 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2009
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Remigiusz
Wiek: 43
Dołączył: 14 Sie 2019
Posty: 7
Skąd: Koziegłowy
Wysłany: 2019-08-14, 21:46   

Witam.
Od niedawna jestem posiadaczem A6 3.0TDI.
Dwa dni temu zapaliła się kontrolka Układu kontroli spalin. Poczytałem troszkę na forum i myślałem, że potrzebne będzie wypalenie DPF-a.
Wyczytałem też, żeby przed wykonaniem tej czynności upewnić się, że czujnik g450 jest sprawny.
I wydaje mi się, że mam go do wymiany.
Moje dane z bloków pomiarowych:
102.1 129,8
102.2 112,1
102.3 6 mbar
102.4 -6 mbar

Dodatkowo dane o filtrze:
104.1 0,35
104.2 21,5
104.3 11
104.4 500 km

Z tego co wyczytałem wartość 102.4 powinna być równa zeru. U mnie jest -6!!

Proszę o ocenę i pomoc.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 582 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10626
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-08-14, 22:26   

Dopóki nie będzie problemów z wypalaniem, to nie musisz go wymieniać. Lepiej, że jest ujemny offset niż dodatni.
 
 
Remifer43 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2009
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Remigiusz
Wiek: 43
Dołączył: 14 Sie 2019
Posty: 7
Skąd: Koziegłowy
Wysłany: 2019-08-15, 17:33   

Jestem po wypalaniu.
Wszystko odbyło się bez problemów.
Pozdrawiam.
 
 
ambasador 


Model: A6 C6
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Adrian
Wiek: 32
Dołączył: 14 Paź 2018
Posty: 10
Skąd: Śmigiel
Wysłany: 2019-09-16, 14:44   

Mam problem z moją a6, tzn. rośnie poziom oleju w silniku, kilku mechaniorów stwierdziło że problem leży po stronie DPF, lub wtrysków , dziś po przeczytaniu prawie całego wątku oraz sprawdzeniu u siebie dpf'a nie do końca jestem przekonany że w nim leży problem. W zdjęciu oznaczonym 1 pomiar był zrobiony po odpaleniu auta natomiast 2 na ciepłym silniku. Dodam że resetowałem wartość w pozycji offset i aktualnie jest 0mbar.

Zdjęcie nr1.
Zdjęcie nr.2
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
tomnik 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Rok: 2009
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CANA
Imię: Tomek
Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Wrz 2010
Posty: 290
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2019-09-16, 20:30   

ambasador napisał/a:
kilku mechaniorów stwierdziło że problem leży po stronie DPF, lub wtrysków
I przekazali Ci prawdziwą informację. Ta "diagnoza" jest oczywista.
ambasador napisał/a:
nie do końca jestem przekonany że w nim leży problem
Dopóki nie wymontujesz wtrysków i nie poddasz profesjonalnemu zbadaniu, nie będziesz pewien.
Można jednak z dużym prawdopodobieństwem wskazać na DPF. Filtr w Twoim aucie jest już (a przynajmniej, tak wskazują dane) zapełniony popiołem (nie sadzą) w stopniu uniemożliwiającym jego eksploatację. Procesy regeneracji zachodzą bardzo często, sam proces przebiega długo, Ty jako kierujący nie jesteś o tym informowany, przerywasz proces wyłączając silnik. Po ponownym załączeniu proces startuje, znów wyłączasz i tak dalej... To właśnie jest przyczyną podniesionego stanu oleju.
Z takim samym problemem walczyłem w swoim aucie. Aby być pewnym, którego podzespołu problem dotyczy, wykonałem badanie wtrysków. Gdy okazało się, że są w b. dobrym stanie, zająłem się DPF-em.
Został wyczyszczony (wyślij mi PW, podam Ci namiar do kolegi, który wykona usługę), poziom popiołu wyzerowany. Problem wyeliminowany.
 
 
ambasador 


Model: A6 C6
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Adrian
Wiek: 32
Dołączył: 14 Paź 2018
Posty: 10
Skąd: Śmigiel
Wysłany: 2019-09-17, 08:44   

A jakie są graniczne wartości dla DPFa? Dodam że żaden błąd mi się nie zaświeca...
Jeden z kolegów na forum podał że granica wartości zapełnienia DPF jest podana w grupie 107. To jak odniesiesz się do poniższego zdjęcia?

załącznik
 
 
tomnik 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Rok: 2009
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CANA
Imię: Tomek
Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Wrz 2010
Posty: 290
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2019-09-17, 17:51   

ambasador napisał/a:
Jeden z kolegów na forum podał że granica wartości zapełnienia DPF jest podana w grupie 107
https://www.a6klub.pl/alg...5177.htm#908850
https://www.a6klub.pl/-as...5,15.htm#860900
Wielkości tych danych są ściśle związane z wartością 104.1 (popiół w filtrze).
104.1 zwiększa się wraz ilością pokonywanych tysięcy kilometrów (nigdy się "nie zeruje"), a to z kolei automatycznie zmniejsza wielkości "progów" zapełnienia filtra sadzą. Co z kolei ma oczywiście wpływ na częstotliwość regeneracji, zarządzanych przez sterownik silnika.
ambasador napisał/a:
A jakie są graniczne wartości dla DPFa? Dodam że żaden błąd mi się nie zaświeca...
Jeśli pytasz o wartości graniczne popiołu i ewentualnym wyświetlającym się błędzie informującym o tym fakcie, to takowego nigdy nie zobaczysz.
Błąd taki powinien być zarejestrowany tylko w pamięci usterek sterownika silnika. Mówi o wypełnieniu filtra. Nie jest możliwy do usunięcie/skasowania. Jedynie zresetowanie wartości popiołu pozwala na usunięcie błędu.
ambasador napisał/a:
To jak odniesiesz się do poniższego zdjęcia?
Ależ ja już się odniosłem, w poprzedniej wypowiedzi - " w Twoim aucie jest już (a przynajmniej, tak wskazują dane) zapełniony(filtr) popiołem (nie sadzą) w stopniu uniemożliwiającym jego eksploatację "
Wskazuje na to wartość 104.1 - 0,55, oznacza ona ponad pół litra popiołu w filtrze. Jest to wartość nierzeczywista, obliczona przez algorytm w programie sterownika silnika, należy jednak przyjąć z dużym prawdopodobieństwem, że bliska rzeczywistej.
Dodatkowe dane, które przedstawiłeś wskazują (107.3 - 14), że regeneracja (zakładając jazdę nieobciążonym autem - kierowca, kierowca+pasażer, pojazd porusza się w cyklu mieszanym :miasto/po za miastem) przeprowadzana zostaje co około 150-200 km. Zostaje rozpoczęta gdy w polu 104.2 lub 104.3 pojawi się 14 - w praktyce sterownik startuje proces o 2,5 jednostki wcześniej, gdy "stwierdzi", że pojazd porusza się w sprzyjających do tego warunkach (jazda na wyższych biegach, mała różnica w prędkościach)

Przeczytaj, bo myślę, że mylisz sadzę z popiołem :
Popiół - produkt uboczny spalania oleju silnikowego, nieusuwalny w procesie regeneracji
Sadza - jeden z produktów ubocznych spalania oleju napędowego/paliwa diesel usuwalny w procesie regeneracji.
104.1 wartość wypełnienia filtra popiołem w l
104.2 wartość (skalkulowana) wypełnienia filtra sadzą
104.3 wartość (rzeczywista) wypełnienia filtra sadzą
104.4 liczba przejechanych kilometrów od ostatniej przeprowadzonej regeneracji

Kilka linków w temacie DPF :
https://www.a6klub.pl/-br...5854.htm#838326
https://www.a6klub.pl/dpf...1269.htm#906962
https://www.a6klub.pl/alg...5177.htm#908850
https://www.a6klub.pl/-br...8149.htm#855678
https://www.a6klub.pl/-as...5,15.htm#860900
https://www.a6klub.pl/-in...8,75.htm#883764

Powtórzę : Aby być pewnym, którego podzespołu problem dotyczy, w pierwszej kolejności należy sprawdzić stan wtryskiwaczy, poddając je profesjonalnemu badaniu. Szczególnie w autach przedliftowych, gdzie jak powszechnie wiadomo problem wtrysków występuje często/nagminnie.

Czy mógłbyś podać kod literowy silnika, auta z którego pochodzą przedstawione dane (zdjęcia danych VCDS, które przedstawiłeś) ?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: