Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Osłony Audi A6 OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Osłony
przeciwsłoneczne
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mat1324
2018-02-08, 21:02
[ A6 C6] Wypalanie DPF
Autor Wiadomość
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 550 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10136
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-07-14, 21:30   

Jeśli się wypalił, to na chwilę możesz zapomnieć o temacie :) .
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
skubiszek 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Przemysław
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 301
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2019-07-15, 09:08   

Dzięki za pomoc ! 😎 myślałem, że tak się dpf zapchał, że auto nie ciągnie do tych 2tys. Z powodu braku przepływu powietrza a okazała się, że gdzieś chyba wtyczka od przepływki się wypieła i pokazał inny błąd jeszcze-000257 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal Po wpięciu, skasowaniu błędu auto odzyskało moc i dpf pięknie się wypalił i wszysyko wrociło do normy
 
 
jankes1878 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BPP
Imię: Tomasz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 178
Skąd: Tczew
Wysłany: 2019-07-26, 11:59   

Moje ostatnie pomiary DPF w grupie 104:
104.1: 0,00
104.2: 9,5
104.3: 2,5
104.4: 700 km

Jeszcze w grupie 107 dokonałem takich pomiarów:
107.1: 0,0
107.2: 44,5
107.3: 32,0
107.4: 56,4
Co oznaczają poszczególne wyniki w grupie 107?
Potem przeprowadziłem procedurę wypalania. Zapomniałem dokonać pomiarów po.

Może się ktoś wypowiedzieć, czy jest OK i najlepiej tak w ogóle, jakie są prawidłowe wartości graniczne, oraz w jakich grupach (wszystkich) co sprawdzamy, co jest związane z DPFem?

[ Dodano: 2019-07-26, 12:10 ]
Co do grupy 104.1:
Czy to możliwe, żeby filtr miał zero popiołu i był od nowości przy przebiegu ponad 300 kkm, czy wskazuje to na jego niedawną wymianę?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
januszm 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Janusz
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Lis 2015
Posty: 296
Skąd: Niemcy
Wysłany: 2019-07-26, 13:47   

po 300tkm na originalnym DPF nie bedzie nigdy 0 w grupie 104.1.
Albo byl czyszczony albo nowy/regenerowany.
 
 
jankes1878 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BPP
Imię: Tomasz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 178
Skąd: Tczew
Wysłany: 2019-07-26, 13:53   

januszm, a wyjaśnisz mi, co wskazują pomiary w grupie 107?
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 550 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10136
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-07-26, 14:05   

W grupie 107 podane są graniczne wartości dla zapełniania filtra, przy których wyrzuca błąd na desce albo w pamięci sterownika itd.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
jankes1878 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BPP
Imię: Tomasz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 178
Skąd: Tczew
Wysłany: 2019-07-26, 14:20   

mat1324, wiem, że Ty jesteś obeznany w temacie.
Mógłbyś po krótce opisać całe zagadnienie? Co mierzymy w jakich grupach i jakie są np. wartości idealne i dopuszczalne?
Więc grupa 107 nic nie mierzy, tylko podaje wartości graniczne? W stosunku do której grupy? Trochę to dla mnie niezrozumiałe.
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 550 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10136
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-07-26, 20:26   

Przeczytaj jeden z postów w tym temacie, to trochę się dowiesz :) .

https://www.a6klub.pl/-a6...,105.htm#854739

Kolejne wartości w grupie 107 odnoszą się do zapełnienia z pól 104.2 i 104.3 (zależy, które jest większe).
 
 
Remifer43 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2009
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Remigiusz
Wiek: 43
Dołączył: 14 Sie 2019
Posty: 4
Skąd: Koziegłowy
Wysłany: 2019-08-14, 21:46   

Witam.
Od niedawna jestem posiadaczem A6 3.0TDI.
Dwa dni temu zapaliła się kontrolka Układu kontroli spalin. Poczytałem troszkę na forum i myślałem, że potrzebne będzie wypalenie DPF-a.
Wyczytałem też, żeby przed wykonaniem tej czynności upewnić się, że czujnik g450 jest sprawny.
I wydaje mi się, że mam go do wymiany.
Moje dane z bloków pomiarowych:
102.1 129,8
102.2 112,1
102.3 6 mbar
102.4 -6 mbar

Dodatkowo dane o filtrze:
104.1 0,35
104.2 21,5
104.3 11
104.4 500 km

Z tego co wyczytałem wartość 102.4 powinna być równa zeru. U mnie jest -6!!

Proszę o ocenę i pomoc.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 550 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10136
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-08-14, 22:26   

Dopóki nie będzie problemów z wypalaniem, to nie musisz go wymieniać. Lepiej, że jest ujemny offset niż dodatni.
 
 
Remifer43 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2009
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Remigiusz
Wiek: 43
Dołączył: 14 Sie 2019
Posty: 4
Skąd: Koziegłowy
Wysłany: 2019-08-15, 17:33   

Jestem po wypalaniu.
Wszystko odbyło się bez problemów.
Pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: