Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl OC/AC OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Express Parts
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tomekkk1
2013-09-09, 01:00
[ A6 C6] Wymiana termostatu 3,2 fsi
Autor Wiadomość
Jareknowiak 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Automat
Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 37
Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
Wysłany: 2011-11-11, 20:07   [ A6 C6] Wymiana termostatu 3,2 fsi

Jeżeli to komuś się przyda to poniżej opis wymiany termostatu.

Pacjent A6C6 silnik 3,2 FSI

Narzędzia - generalnie używałem klucza z wymiennymi końcówkami TROX,
no i naczynie (czyste) do płynu z chłodnicy.
Rurka igielitowa ok. 0,5m fi 6-8 mm (ale nie koniecznie)

Czas pracy - ok. 4 godz. (ale teraz wiem ze można zrobić to w 2 godz.)


Zacząłem od odkręcenia wszystkich śrub mocujących kolektor dolotowy. Niestety jest to element, który musimy odkręcić gdyż nie dostaniemy się do termostatu.(Zdjęcie nr 1 )

Następnie wypiąłem wszystkie wtyczki czujników i innych elementów wykonawczych z przodu silnika (potem okazało się, że nie było to potrzebne) trzeba tylko odpiąć czujnik temperatury, i takie dwie wtyczki przy siłownikach podciśnienia, no i parę rurek takie cieniutkie gumowe od siłowników podciśnienia (zdjęcie nr 2)

Potem tylko odpiąć dolot do przepustnicy (zdjęcie nr 3). pierwotnie nie odpinałem tego elementu ale utrudniał podniesienie kolektora, uniósł się niewiele, więc śrubokrętem odkręciłem opaskę zaciskową i zdjąłem ten gruby przewód dolotowy.

Teraz czas na podniesienie kolektora dolotowego. Dobrze jest zabezpieczyć wloty do silnika jakimś czystym materiałem, ja niestety nic pod ręką nie miałem więc tego nie zrobiłem. Za podparcie kolektora służył mi młotek, ale może to być jakiś specjalnie przygotowany klocek.(zdjęcie nr 4)

Tutaj trzeba już pomyśleć o spuszczeniu płynu z silnika i chłodnicy. Niestety nie mam zdjęcia ale kurek spustowy znajduje się po lewej stronie pod chłodnicą. Dobrze jest założyć na ten kurek rurkę igielitową nie będzie tak chlapać, ja nie spuszczałem całego płynu ale tylko tyle aby poziom płynu znalazł się poniżej termostatu.
Czerwona strzałka pokazuje jak podnosi się kolektor, białe pokazują termostat oraz .... no właśnie na początku myślałem, że uniosę kolektor i odkręcę siedem śrub termostatu (zdjęcie nr 5)

Niestety połączenie, które widać na pierwszym planie zdjęcia powyżej nie pozwala na jego wyjęcie ( za krótki przewód gumowy) powoduje on, że nie można podnieść termostatu z głowicy. Ten króciec połączony jest z plastikową rurką, która niestety przykręcona jest do głowicy silnika. Na zdjęciu nr 4 dwie najniżej położone strzałki pokazują gdzie znajduje się mocowanie tej rurki.
Trzeba je odkręcić. Po lewej stronie (patrząc na silnik) odkręca się bezproblemowo - śruby są widoczne (zdjęcie nr 6)
,
ale po prawej stronie trzeba się trochę pogimnastykować - chyba że zdejmie się pasek osprzętu. Ja tego nie robiłem więc trochę trwało zanim odkręciłem te dwie kolejne śruby.
Po odkręceniu tych śrub można odsunąć od głowicy tą rurkę i zdjąć termostat, wcześniej trzeba kombinerkami zdjąć opaski zaciskowe na tej krótkiej rurce, które są widoczne na zdjęciu nr 5. Zdjęcie nr 7 pokazuje jak wypina się gumowy króciec łączący termostat z rurką którą odkręciliśmy od głowicy.

Teraz trzeba tylko wyjąć termostat, trochę zachodu z tym jest ale delikatnie uważając na siłownik podciśnienia po lewej stronie jakoś go wyciągnąłem. Nowy termostat montuje się już bez problemu,

nie zapomnijcie wytrzeć do sucha powierzchni do której przylegać będzie nowa uszczelka, którą należy zamontować w nowym termostacie.
Składanie w odwrotnej kolejności. Nalewamy płyn do zbiornika wyrównawczego, uruchamiamy silnik i czekamy aż się sam odpowietrzy. Potem po otworzeniu się termostatu (włączy się wentylator) sprawdzamy czy poziom jest wystarczający w razie braku dolewamy do poziomu max.
No i gotowe. Przynajmniej u mnie tak było. <luzik>
_________________
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
emilzizi 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARE
Imię: Łukasz
Pomógł: 16 razy
Wiek: 35
Dołączył: 16 Sie 2009
Posty: 567
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2011-11-12, 12:52   

Jareknowiak, Dobra robota <brawo> na pewno się komuś przyda :)
_________________
Seria 250hp 350Nm
Wirus okolice 310hp 450Nm
Później 390hp 550Nm
Obecnie jest 445hp 646Nm
 
 
karol24 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 98
Skąd: Legnica/dolnyśląsk
Wysłany: 2011-11-12, 16:39   

Jareknowiak, ten tutorial to bezcenny wkład do Naszego WARSZTATU <radocha>
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
0x4B25A 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imię: Krzysztof
Pomógł: 136 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 6678
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-13, 17:49   

Ja jeszcze dodam od siebie (a także po rozmowie z Jareknowiak), że warto od razu wymienić te 6 małych uszczelek na wlotach do cylindrów... w ASO komplet to ok. 17 PLN...

P.S. Właśnie też mnie to czeka, więc jak coś będę mógł uzupełnić po swoich (mojego mechanika) wzmaganiach to dam znać...

P.S. 2. A tak wygląda ORI termostat:

_________________
SAP ABAP Certified Developer
Ostatnio zmieniony przez 0x4B25A 2012-02-17, 18:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
coolmen77 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 564
Skąd: Głogów
Wysłany: 2012-02-13, 22:59   

zawsze odkręcając kolektor trzeba je wymienić bo wg ASO są jednorazowe
 
 
0x4B25A 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imię: Krzysztof
Pomógł: 136 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 6678
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-22, 20:34   

Dodam jeszcze, że jak już ktoś zdejmie kolektor, to warto od razu przepustnicę przeczyścić (i zaadoptować)... za jednym razem...

U mnie wszystko zrobione i jest <okok> <radocha>
_________________
SAP ABAP Certified Developer
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
miros2508 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Mirek
Wiek: 45
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1
Skąd: łódź
Wysłany: 2013-11-10, 20:49   

Jareknowiak, Witam.Pisałeś o wymianie termostatu.Fantastyczna robota i super opis.Właśnie planuje wymiane i bardzo mi się przyda.Ale w Twoim opisie dodane zdjęcia nie wyświetlają się.Bardzo by się przydały.Jeśli mógłbyś mi je wysłać o ile jeszcze je masz było by łatwiej.Podam mój e mail jeśli byś był tak uprzejmy. miros2508@gmail.com.

Pozdrawiam serdecznie.

Mirek Szymański. :]
 
 
0x4B25A 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imię: Krzysztof
Pomógł: 136 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 6678
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-10, 22:36   

miros2508, popraw proszę profil... S6 to nie masz <okok>

Uzupełnij proszę swój profil zgodnie z
Regulaminem Forum.

Informacje techniczne uzupełnij szczegółowo i prawidłowo wybierając je w menu, w Twoim profilu.

Zabronione jest wpisywanie w polu "Skąd " lokalizacji na podstawie tablic rejestracyjnych i innych informacji.
Jeśli nie chcesz podawać miasta w którym mieszkasz, podaj najbliżej leżące od Twojego miejsca przebywania, lub region.

Brak właściwie uzupełnionego profilu może skutkować jego zablokowaniem lub usunięciem.
Proszę o PW po dokonaniu zmiany :)
_________________
SAP ABAP Certified Developer
 
 
3siek 



Model: Inne
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysiek
Pomógł: 6 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 49
Skąd: Eindhoven
Wysłany: 2013-12-06, 17:45   

?wietny tutorial!
Czeka mnie też wymiana termostatu, niestety usunięto foty. Czy jest możliwość ich przywrócenia? Mam też pytanie - otóż czy musiałeś po całym zabiegu działać coś VAG-iem? (chodzi mi o sam termostat i uszczelki pod kol. dolotowym, nie o czyszczenie i adaptację przepustnicy gdzie ingerenca VAG-iem jest oczywista).
Mam termostat "GATES-a" - wiesz może jak on się do innych zamienników?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
0x4B25A 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imię: Krzysztof
Pomógł: 136 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 6678
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-06, 18:23   

3siek napisał/a:
Mam też pytanie - otóż czy musiałeś po całym zabiegu działać coś VAG-iem? (chodzi mi o sam termostat i uszczelki pod kol. dolotowym,


Nie trzeba. Jedynie do adaptacji przepustnicy...

Ja używam ORI komponentów, więc nie pomogę.
_________________
SAP ABAP Certified Developer
 
 
wojciech007 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BLB
Imię: Wojtek
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 612
Skąd: Ełk
Wysłany: 2015-06-25, 02:16   

Czy mógłby ktoś uzupełnić zdjęcia?
 
 
andi50 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Automat
Imię: Andrzej
Dołączył: 22 Lip 2013
Posty: 130
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-07-09, 20:02   termostat

Witam !

Panowie wlasnie czeka mnie tez wymiana termostatu , juz go kupilem ale brak czasu na wymiane , tu pytanko czy ma awaria termostatu wplyw na poziom plynu ? od tego czasu jak stwierdzono ze termostat padl to obserwuje poziom plynu jest czesto pod kreska MIN .. czy jest to bezpieczne jak ze 2-3 tygodnie sie pokulam ?

Pozdrawiam

[ Dodano: 2015-08-13, 20:45 ]
witam !
Jestem po wymianie termostatu , pojawilo sie cos dziwnego mimo takich upalow dlugo sie nagrzewa do 90 stopni , ponad 20 km , w miescie na swiatlach duzo szybciej i cos naprawde dziwne jak wyskocze na autostrade to nawet spadnie do 75 stopni , co to moze byc ?

Pozdrawiam
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
rafal_m 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Rafal
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 764
Skąd: Frankfurt
Wysłany: 2015-08-15, 09:56   

to znaczy nie mniej nie wiecej ze termostat nie dziala... jest caly w pozycji w ktorej puszcza plyn chlodniczy na chlodnice... (podejrzewam ze w srodku nie masz ogrzewania...). Dlatego jak przegonisz go przez autostrade to jestes w stanie wystudzic chlodziwo...
 
 
andi50 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Automat
Imię: Andrzej
Dołączył: 22 Lip 2013
Posty: 130
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-08-16, 10:21   termostat

Witam !

Termostat wymienilem nowy kupiony w ASO , chyba niemozliwe zeby byl uszkodzony ...

[ Dodano: 2015-08-16, 10:34 ]
jeszcze jedno pytanko , znalazlem cos takiego ; czujnika klimatyzacji 4F0959126B za co on odpowiada gdzie go szukac w moim silniku czy wogole mam go moze on odpowiada za skoki temperatury ??
 
 
predki 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Multitronic
Imię: Predki
Pomógł: 15 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 1007
Skąd: legnica
Wysłany: 2015-08-17, 07:18   

czujnik klimatyzacji masz z przodu po stronie kierowcy .jak sciągniesz plastikowa osłone z góry zderzaka osłone to tam bedzie przy chłodnicy klimy wkręcony ten czujnik wymina prosta
http://www.google.pl/imgr...CFWudcgodCFIK9w
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: