Audi A6 / A7 Klub Polska - Forum




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony Audi A6 Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl Opony samochodowe OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Opony Audi A6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
Opony
samochodowe
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tomekkk1
2013-09-09, 01:26
[ A6 C5] Wymiana termostatu V6 2,5 TDI FOTOSTORY
Autor Wiadomość
lgorek 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFB
Imię: lgor
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 313
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2012-08-25, 12:57   [ A6 C5] Wymiana termostatu V6 2,5 TDI FOTOSTORY

Witam

Z uwagi na to iż w mojej A6 temperatura nie dobijała do 90°C (nawet w ostatnie upały), zwykle było to między 70-80°C, przez co nie mogłęm zrobić logów. Wcześniej myślałem że jest to nie wiadomo ile roboty. Jednak gdy przeglądałem gołe silniki zauważyłem że nie jest tak źle. No i nabyłem termostat i czekałem na dobry dzień.


Do przeprowadzenie wymiany będzie nam potrzeba:
- samochód A6 2,5tdi :)
- termostat Wahler 4274.87D
- płyn do chłodnicy 7-8 litrów
- klucze
* 7mm, 10mm
* 6,8 hex
* T25, T30, T45
* przedłużki, przegłuby i inne drobne narzędzia
- trochę wolnego czasu






Odkręcamy nadkola, są tam 3 wkręty zaraz z brzegu oraz 4 głębiej (klucz T25), jeżeli mamy osłonę silnika to musimy ją odkręcić na początku.




Gdy odsuniemy nadkole zobaczymy 3 nakrętki od zderzaka (nasadka 10mm)




Zdejmujemy kratkę halogenu ponieważ jest tam śruba zderzaka (hex 8)




Następnie ściągamy delikatnie zderzak, odczepiamy wtyczki od halogenów i klaksonów i odkładamy na bok.




Lampy mocowane są 3 śrubami, jedna jest dość głęboko, ale po zdjęciu zderzaka łatwiej jest trafić. Gdy odkręcimy śruby należy pomału odchylić lampę do błotnika aby wyskoczyła z zaczepu zaznaczonego na zielono. Dodatkowo na niebiesko zaznaczone mocowanie pasa przedniego ale to później.




Należy odkręcić pas przedni od podłużnicy, do tego celu należy użyć klucza T45, oraz od błotnika T30



Odkręcamy plastikową osłonkę która blokuje nam dostęp do mocowania chłodnicy oleju (zielony) i klimatyzacji (niebeiski), oraz to samo z drugiej strony tylko że jest jeszcze nakrętka od mocowania węży chłodnicy, po czym chłodnice dajemy pod auto.




Okręcamy chłodnice klimatyzacji (nie mam zdjęcia zapomniałem), aby ją wyciągnąć należy odkręcić mocowania 4 śruby (10mm), następnie ściągnać ten plastik długi na chłodnicy są tam 3 zaczepy, a następnie ją odchylamy i wyciągamy do góry i na bok, po uprzednim odpięciu wtyczki. Jednocześnie możemy ściągnąć wężę od intercoolera oraz wtyczke.




Spuszczamy płyn z chłodnicy odkręcając spust (aby lepiej leciał dobrze odkręcić korek od płynu) oraz odpinamy wtyczkę. ?ciągamy zawleczę i zdejmujemy węża, od dołu i od góry.




Odkręcamy pas przedni T30 i odchylamy go na bok, aby ułatwić sobie sprawę można odpiąć linkę od zamka. Należy uważać na kable, bo np w moim przypadku były pospinane szybkozłączkami które musiałem najpierw rozłączyć aby bezpiecznie położyć pas na bok.




Teraz pasuje ściągnać visco do tego celu należy użyć dwóch kluczy 32mm, a następnie ten co jest na visco uderzyć energicznie młotkiem i się odkręci. Strzałki zaznaczyłem chyba poprawnie.




Mamy już obudowę pasków na wierzchu teraz tylko zdejmujemy zaczepy z osłony rozrządu i odkręcamy kluczem hex 6




Gdy już to zrobimy mamy wszystko już prawie jak na dłoni teraz tylko odkręcenie osłony termostatu, mocowanego na 3 śruby 10mm




Teraz należy lekko pomyśleć i tak ugiąć zarówno plastikową obudowę rozrządu jak i sam rozrząd aby wysunać rure. Gdy nam się to uda, mamy termostat już w zasięgu zwroku.




Po wyciągnięcu starego przeczyściłem otwór ze zbędnego sufu.




Termostat stary i nowy





Termostat nowy już na miejscu, nie wiem czy miało to znaczenie ale dałem go tak samo jak stary czyli tym takim nitem do góry. Obudowa termostatu wkładamy analogicznie jak wyciąganie. Po tym wszystkim mamy już założony.




Dodatkowo umyłem silnik z tego syfu i oleju co się nazbierało, gdy wszystko ładnie wyschło zabrałem się do składania całości w odwrotnej kolejności niż rozbieranie.




Teraz pozostaje tylko nalać płynu do chłodnic weszło mi około 7-8litów i zobaczyć czy sprzęt się nagrzewa.


Koszty
- termostat 49zł
- płyn chłodniczy 35zł
- 2 piwka 5zł

RAZEM = 89-100zł :)

Czas spędzony przy wymianie BEZCENNY, ale samo dostanie się do termostatu to około 1:30 godziny, czyli jesteśmy w stanie to zrobić w ciągu 3 godzin spokojne gdy mamy wszystko przygotowane. Ja robiłem około 5 godzin, ale przy czym umyłem silnik, czekałem na płyn do chłodnicy, i nie miałem potrzeby aby się śpieszyć :)


Nie jest tak starasznie jak mówią :) , że wymiana termostatu w 2,5tdi to koszmar.
Ostatnio zmieniony przez lgorek 2012-08-27, 14:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

lgorek 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFB
Imię: lgor
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 313
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2012-08-27, 22:18   

Dzisiaj zrobilem jazdę próbną po około 6-10 km wskazówka od temperatury była ładnie na środku. VAG pokazywał temperature pomiędzy 89-91°C w zaleźności od stylu jazdy. Po około 15 km uzupełniłem płyn chłodzący do poziomu MAX i mogłem przeprowadzić logi mojego wozu.
 
 
patryk780920 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Dołączył: 22 Sty 2011
Posty: 4
Skąd: war-maz
Wysłany: 2012-09-17, 12:12   

ile to roboty ja juz drugi raz wymieniałem termostat ale wymieniłem go bez roskrecania przodu .Jest troche ciasno ale da sie
najlepiej wymieniał mi sie calorstat france bo mało wystaje ,ateraz wymieniałm wahler było znacznie ciezej zebym wiedział to bym go nie kupił .Czas ok 3godzin
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

truckman 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 326
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-09-18, 02:22   

Szkoda ze jak u siebie robilem to nie bylo tego fotostory, ale rowniez nie sciagalem rozrzadu
 
 
Jestem Slaby
[Usunięty]

Wysłany: 2012-09-18, 10:18   

mimo iż nie mam C5 to muszę przyznac ze poradnik robi wrazenie. GENIALNA ROBOTA!
 
 
r0o0b3rT 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFB
Wiek: 29
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 20
Skąd: Kletnia
Wysłany: 2012-11-13, 21:54   

lgorek, ogromne dzięki za te fotostory! <okok>

Zanim trafiłem tutaj, przeczytałem sporo nt. wymiany termostatu i się przeraziłem,
ale patrząc na Twój przewodnik stwierdziłem, że nie taki diabeł straszny ;)

Na jutro sobie zostawiłem jedynie przykręcenie lamp, zderzaka i nadkoli (dzisiaj już za zimno - robiłem na dworze).

Jedynie co zmieniłem u siebie, to nie odkręcałem wiatraka a odkręciłem 3 śrubki trzymające obudowę rozrządu za wiatrakiem i ciągnąc za jej lewy dolny róg po prostu skierowałem ją ku dołowi odsłaniając tym samym całą obudowę termostatu. (to dla tych, którzy - tak jak ja - nie mają dwóch kluczy płaskich i musza posiłkować się nastawnymi, a te niestety są za grube, żeby się zmieściły między obudowę a wiatrak).

Jutro w końcu będę mógł zrobic logi <rotfl>
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

Bilo


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 14
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-11-16, 16:18   

Patrzac na powyzsze warto wymieniac termostat razem z rozrzadem bo plyn spuszczony i wszystko rozebrane. Jak tak zrobilem w 2.5 i naprawde polecam wliczac go w rozrzad niezaleznie w jakim jest stanie.
 
 
pawełpawełpaweł 


Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Wiek: 56
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 1
Skąd: Ciechanowiec
Wysłany: 2012-11-29, 21:19   

<brawo> Wielkie dzięki za szczegułowe opisanie i pokazanie wszystkiego jak na dłoni .Bez twojej pomocy niebrał bym się za to Właśnie wymieniłem termostat i naprawa alternatora
 
 
audi71 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AKN
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 58
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2012-12-01, 18:27   

świetny poradnik ! dziś wymieniałem termostat w swoim tylko śruby miałem tak zapieczone 2 od podłużnic że jedna mi przeskoczyła i na przyszłość pozostaje tylko szlifierka. Udało mi się po odkręceniu wentylatorów obu i chłodnic wymienić termostacik, ale następną (oby nie) taką wymianę na pewno dokonam ze zmianą rozrządu, bo wyjąć to ustrojstwo pod którym jest termostat to jest masakra

pozdrawiam i wielkie dzięki lgorek za świetny poradnik :)
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

lgorek 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFB
Imię: lgor
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 313
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2012-12-02, 15:29   

Zapomniałem dodać jak jest już po założeniu.

Teraz u mnie przy spokojnej jeździe poniżej 100km/h przy około 20*C, silnik nagrzewa się po około 6km do 90*C. Teraz wskazówka stoi bardzo prosto co mnie cieszy :)
 
 
BartG60 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJL
Imię: Bart
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 224
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-12-09, 15:44   

Bardzo przejrzysty temat <okok> Jeżeli mogę dodać coś od siebie to wczoraj kiedy wymienialiśmy z kolegą rozrząd, pompę wody oraz pompę wspomagania to odkręciliśmy cały przód bez odkręcania lamp, oraz chłodnicy klimy, myślę że nie jest to potrzebne. Jedyna różnica że robiliśmy 1.8T Pzdr.
_________________
A6 1.8T AJL 180KM 0-100km/h
Night rider
Wykres z hamowni 2013r.
http://imageshack.us/f/96/2013f.jpg/
 
 
K-2 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Grzegorz
Wiek: 52
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 10
Skąd: Krakow
Wysłany: 2012-12-13, 12:13   

Witam ! Jestem pod wrażeniem. Instruktaż bardzo czytelny. :) Pozdrawiam !
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

Cris9222 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARJ
Pomógł: 4 razy
Wiek: 27
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 86
Skąd: Koło/Wielkopolska/Bydgoszcz
Wysłany: 2012-12-16, 13:59   

lgorek, good work :) chciałbym tylko dodać, że w benzyniakach 2,4 i 2,8 termostat jest w tym samym miejscu i wymienia się go analogicznie (ostatnio wymieniałem). To tak na przyszłość jakby ktoś miał wątpliwości :) Pozdro :)
_________________
Pomogłem? -> naciśnij 'Pomógł'
 
 
Szatanski 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Wiek: 29
Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 24
Skąd: EUDEZET
Wysłany: 2013-05-19, 18:31   

Gdybym to fotostory miał rok temu..... rozebrałem cały pas a że mechanik ze mnie żaden opierałem się tylko na zebranych materiałach tylko były od V8. No i niestety nie zlokalizowałem termostatu myślałem że jest gdzieś za paskami i odpuściłem :( ale chociaż zrobiłem klaksony halogeny no i paski od klimy i alternatora ;) ale to ratuje mi dolną cześć pleców no i sporą cześć gotówki ;) mechanik pewnie zaśpiewałby ze 400 zl

[ Dodano: 2013-06-04, 21:10 ]
No jestem po wymianie termostatu xD Matko święta jak trzeba się nagimnastykować z tą metalową osłoną żeby wyszła z pomiędzy tego paska rozrządu. Ale fotostory idealne. Wszystko jak "trza" opisane zdjęcia lux. W końcu auto dogrzewa się jak trzeba ! I trzyma temperaturę. Aha i jakby ktoś próbował wymieniać termostat z pasem w pozycji serwisowej to od razu odradzam. Niewiele więcej roboty z rozebraniem pasa a dojście o niebo lepsze a wierzcie mi że się przyda pole do manewru. Niesamowicie uparta ta blacha a i śrubki niewiele bardziej pomocne. Uważajcie bardzo ja musiałem wyławiać je magnesem z pomiędzy aluminiowej obudowy rozrządu obsr...ny po pachy.
Dzięki wielkie Igorek za fotostory ! Polać mu ! xD
_________________
Poprzedniki :
100 C4 2.5 TDI 115 km manual
A6 C4 2.5 TDI 115 km automat
 
 
Marcin a6 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Wiek: 42
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 4
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-06-17, 22:44   

<okok> pozdrawiam
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: