Audi A6 / A7 Klub Polska - Forum




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony Audi A6 Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl Opony samochodowe OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Opony Audi A6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
Opony
samochodowe
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tomekkk1
2013-09-09, 01:08
[ A6 C5] Wymiana termostatu-silnik AWT(po 2001)-tutorialik.
Autor Wiadomość
czarny1981 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWT
Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 28
Skąd: Warmia-Mazury
Wysłany: 2012-06-19, 18:53   [ A6 C5] Wymiana termostatu-silnik AWT(po 2001)-tutorialik.

Witam!
Jestem świeżo po wymiane termostatu.W moim A6 z motorem 1.8T AWT.
Wszedzie piszą,że dojście jest najlepsze od dołu jest to niestety nieprawda.
Z*******E dojście jest od góry z dołu zdemontować trzeba tylko dolną osłonę w celu spuszczenia płynu.
U mnie wygladało to tak:
1.demontaż dolnej osłony(klucz 10 i płaski śrubokęt)
2.ściągamy dolny wąż chłodnicy(uwaga na gorący płyn!)i spuszczamy płyn.
3.odkręcamy metalowy wspornik który broni dostępu do krućca termostatu(imbus 6 lub kluczoczkowy 10).
4.odkecamy kruciec termostatu(śruby jak pkt.3)-zleci jeszcze trochę płynu.
5.zakładamy nowy termostat wraz z oringiem(przy okazji można sprwdzić czy łopatki pompy się nie kręcą)
6.skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności.
7.zalewamy płyn g12(między min a max),czekając aż przestanie schodzić ze zbiorniczka.
8.odpalamy silnik,włączamy tryb econ na klimatroniku i nawiewy na HI
9.jedziemy na krótką przejażdżkę(mając w zanadrzu ba?kę z płynem)
10.Jak silnik się nagrzeje i termostat otworzy,stajemy na chwilę i wyłączamy silnik,po 5 min. lekko odkręcamy korek zbiorniczka(będzie psssstttt...)i dolewamy płynu znowy między min,a max.
Plynu u mnie weszło ok. 6L. w cały pusty układ wchodzi 7L.
I to by było na tyle,mamy układ odpowietrzony.Piszą,że powinno się odpowietrzać przez węże nagrzewnicy niestety w AWT jest to nie praktyczne ponieważ najwyższym punktem układu chłodzenia jest zbiorniczek wyrównawczy.

U mnie wszystko gra,temperatura na zegarach 90 stopni.Klimatronik:kanał 34-98 stopni,kanał 35-36 90 stopni.Na Vag-u w engine max. 95 stopni.

Może komuś się przyda mój opis.

Pozdrawiam.
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

grzes 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Wiek: 44
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-01, 22:09   Re: Wymiana termostatu-silnik AWT(po 2001)-tutorialik.

czarny1981 napisał/a:
Witam!
Jestem świeżo po wymiane termostatu.W moim A6 z motorem 1.8T AWT.
Wszedzie piszą,że dojście jest najlepsze od dołu jest to niestety nieprawda.
Z*******E dojście jest od góry z dołu zdemontować trzeba tylko dolną osłonę w celu spuszczenia płynu.
U mnie wygladało to tak:
1.demontaż dolnej osłony(klucz 10 i płaski śrubokęt)
2.ściągamy dolny wąż chłodnicy(uwaga na gorący płyn!)i spuszczamy płyn.
3.odkręcamy metalowy wspornik który broni dostępu do krućca termostatu(imbus 6 lub kluczoczkowy 10).
4.odkecamy kruciec termostatu(śruby jak pkt.3)-zleci jeszcze trochę płynu.
5.zakładamy nowy termostat wraz z oringiem(przy okazji można sprwdzić czy łopatki pompy się nie kręcą)
6.skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności.
7.zalewamy płyn g12(między min a max),czekając aż przestanie schodzić ze zbiorniczka.
8.odpalamy silnik,włączamy tryb econ na klimatroniku i nawiewy na HI
9.jedziemy na krótką przejażdżkę(mając w zanadrzu ba?kę z płynem)
10.Jak silnik się nagrzeje i termostat otworzy,stajemy na chwilę i wyłączamy silnik,po 5 min. lekko odkręcamy korek zbiorniczka(będzie psssstttt...)i dolewamy płynu znowy między min,a max.
Plynu u mnie weszło ok. 6L. w cały pusty układ wchodzi 7L.
I to by było na tyle,mamy układ odpowietrzony.Piszą,że powinno się odpowietrzać przez węże nagrzewnicy niestety w AWT jest to nie praktyczne ponieważ najwyższym punktem układu chłodzenia jest zbiorniczek wyrównawczy.

U mnie wszystko gra,temperatura na zegarach 90 stopni.Klimatronik:kanał 34-98 stopni,kanał 35-36 90 stopni.Na Vag-u w engine max. 95 stopni.

Może komuś się przyda mój opis.

Pozdrawiam.


Zgadza sie u mnie byulo tak samo :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: