Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[ A6 C5] 1.8T większy intercooler
Autor Wiadomość
HattoriHonza 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEB
Imię: Iwo
Pomógł: 11 razy
Wiek: 29
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 282
Skąd: Lublin, Polska
Wysłany: 2011-07-02, 16:31   [ A6 C5] 1.8T większy intercooler

Witam,

Od kiedy przyszło lato dosyć mocno irytuje mnie fakt, iż przy temperaturze oscylującej w granicach 30+ stopni samochód się dusi. Jedzie kiepsko, nie czuć mocy. Jak tylko temp spadnie - np wieczorem - do 20stopni czy jeszcze mniej samochód ożywa. Wciska w fotel, jeździ naprawdę żwawo. Troche poczytałem, odwiedziłem mojego mechanika i dowiedziałem się, że to w sumie normalne przy doładowanych silnikach i taki ich urok. Co mogę zrobić to wymienić intercooler na większy. I tutaj pytanie - czy ktoś się w to bawił? bo na pewno tacy się znajdą. Jaki intercooler? Mechanik mówi, że nie ma sensu się bawić w koszty i najlepiej wsadzić taki od Iveco etc za 250zł do kupienia i będzie to banglać. Jak to jest? nie trzeba będzie modyfikować ECU, nie zwariuje? w Sumie nie powinien, bo po to ma czujniki temperatury wszędzie i nie wariuje jak jest -20 nie dworze;)

Pozdrawiam!
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
RaKo 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AVF
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 250
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2011-07-02, 17:12   

Albo od kamaza,a nie lepiej by wyglądał i był oryginalny od 2,5 TDI?
 
 
HattoriHonza 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEB
Imię: Iwo
Pomógł: 11 razy
Wiek: 29
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 282
Skąd: Lublin, Polska
Wysłany: 2011-07-02, 21:17   

Po co mi swap na porównywalnej wielkosci ic?
http://allegro.pl/audi-a4...1651881332.html
http://allegro.pl/a6-allr...1650639870.html

http://allegro.pl/interco...1678397822.html
na przód między chłodnicę a zderzak, sporo tam miejsca jest.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
raggaman 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 344
Skąd: Lubartów
Wysłany: 2011-07-02, 22:02   

Jak masz już robić większy IC to zakładaj FMIC. Szlaki masz przetarte - zakładaj chinola i będziesz zadowolony, multum osób przetestowało już te intercoolery i są na prawdę odporne.

http://allegro.pl/interco...1696734474.html

Masz różne wymiary, pomierz sobie wszystko i upychaj.

Co do samego Twojego problemu. Zacznij od wymontowania swojego ic i zobacz w jakim jest stanie, czy nie zawalony olejem. Przeczyść go w środku i spróbuj pojeździć.

Inna kwestia, że na FMIC auto będzie Ci lepiej jechało na 4,5 biegu..ale lag też się troszkę zwiększy :)
 
 
HattoriHonza 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEB
Imię: Iwo
Pomógł: 11 razy
Wiek: 29
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 282
Skąd: Lublin, Polska
Wysłany: 2011-07-02, 23:12   

raggaman, i wielkie dzięki za rzeczową odpowiedź :)

Cytat:
Inna kwestia, że na FMIC auto będzie Ci lepiej jechało na 4,5 biegu..ale lag też się troszkę zwiększy


Z ciekawości - z czego to wynika?
 
 
raggaman 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 344
Skąd: Lubartów
Wysłany: 2011-07-03, 00:31   

HattoriHonza napisał/a:
Z ciekawości - z czego to wynika?


Pewnie od butowania i zapotrzebowania suszarki na więcej powietrza które było mniej podawane przez seryjnego smic ;)

Tłumaczył mi to ostatnio kumpel który odwiódł mnie od pomysłu FMIC na stock gratach i to było jego odczucie po założeniu coolera. Koleś ogólnie zdłubał 1.8 T na przeszło 300 KM także wie co mówi <okok>
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
HattoriHonza 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEB
Imię: Iwo
Pomógł: 11 razy
Wiek: 29
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 282
Skąd: Lublin, Polska
Wysłany: 2011-07-03, 00:42   

raggaman napisał/a:
odwiódł mnie od pomysłu FMIC


A mogę poznać argumenty? Bo wymiana gratów wiąże się już od razu z czipem, zmianą programu. Wiec co? Albo wyskakuj z kilku grubych tysięcy albo daj sobie spokój i męcz się, że auto nie jedzie jak jest ciepło ?
 
 
krzys19600 


Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BES
Imię: Krzysiek
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 176
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2011-07-03, 00:53   

Intercoller ma za zadanie schłodzić powietrze doładowane przez turbo,po to ze powietrze schlodzone ma więcej tlenu więc silnik ma więcej mocy.Nie ma potrzeby robienia fmica[centralnego iniercollera]jesli silnik ma moc seryjną.Wyjmij coller i go oczyść zewnętrznie i w środku przepłucz powinno pomóć.
 
 
raggaman 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 344
Skąd: Lubartów
Wysłany: 2011-07-03, 00:53   

To co na start Ci potrzebne to :
- test pipe 2,5 cala ( czyli rura zamiast kata od turbo w dół )
- TIP z kwasu ( zamiast oem tipa gumowego od turbo do puszki powietrza )
- DV - najlepiej Forge 007p - ma metalowe membrany więc jest nie do zaorania. W seryjnym plastikowym dv membranki wywalą się po podniesieniu mocy
- i na koniec soft.. na tym setupie okolice 200 KM.

Można FMIC zrobić..ale jak pisałem na seryjnym K03 może zwiększyć się lag.
Dla przykładu - kumpel X miał zrobiony zestaw powyżej plus fmic i wydech przelot z kwasu i parę innych zabawek. Drugi Y znajomy miał tylko wymieniony wyżej zestaw.
Auta miały taką samą jednostkę, podobne serie i softy u tunerów. Kolega Y robił kolegę X jak chciał <szok>
Wszystko ma określoną wydajność..ale bez ruszania tubo jest to mało miarodajne.

Jest jeszcze jedna opcja..dual smic czyli tak jak w niektórych 1.8T czyli dwa coolery jak w 2.7 biturbo. Ale to nie wiadomo czy wypali w A6 - miejsce na smic.

Zajrzyj do obecnego IC ..może jest usyfiony. Ja mam taki silnika jak Twój i 30 koni więcej i mi się nic nie muli w ciepłe dni <figielek>
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
HattoriHonza 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEB
Imię: Iwo
Pomógł: 11 razy
Wiek: 29
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 282
Skąd: Lublin, Polska
Wysłany: 2011-07-03, 00:59   

No rzeczywiście, najpierw zajrzę do mojego IC. No bo aż przyjemność jazdy mi to odbiera.. Wsiadam i jest muł. Wieczorem wsiadam i jest szatan. No ewidentnie wina temperatury powietrza.
Mocy mi nie brakuje, nie chodzi mi o jej zwiększenie - chcę mieć tylko ciągle tyle, co wieczorem/w chłodne dni ;d
Ostatnio zmieniony przez HattoriHonza 2011-07-03, 01:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
raggaman 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 344
Skąd: Lubartów
Wysłany: 2011-07-03, 01:04   

HattoriHonza napisał/a:
No ewidentnie wina temperatury powietrza.

Tak. Tylko dlaczego ja wsiadam obojętnie czy ciepło czy zimno i jest szatan ? :p

Jeszcze jedna rada.. jak przekombinujesz nadkole jak w S4 to może Ci to trochę pomóc.

czek ałt <okok>
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=459
 
 
RaKo 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AVF
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 250
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2011-07-03, 16:49   

HattoriHonza, http://allegro.pl/audi-a6...1685368926.html
o takim icku mówiłem ,a nie o tym małym gównie co pokazałeś.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
raggaman 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 344
Skąd: Lubartów
Wysłany: 2011-07-03, 16:55   

Kupno używek to pomyłka. Przespawaj boczki pod swoje wyjścia , zrób mocowanie i wyjdzie Cię chinol. Dwa tu jest duża chłodnica i cienki rdzeń..w chinolach masz mniejsze rozmiary i rdzeń o wiele grubszy.
 
 
RaKo 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AVF
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 250
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2011-07-03, 17:20   

raggaman, tak jak i kupno używanego samochodu,świetne podejście do tematu.
 
 
rob555 


Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 72
Skąd: GDANSK
Wysłany: 2011-07-03, 18:37   

Warto sprawdzic czy plastikowa kierownica powietrza jest cala (o ile wogule jest).
Bez tego powietrze zlapane przez zderzak w wiekszosci poleci pod silnik omijajac cooler wiec i efekt bedzie mizerny.
Ja polecam dolozyc drugi cooler od BEXa. Pasuje idealnie, przy ew odsprzedazy nikt nie zwroci uwagi ze jakas rzezba.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: