Forum Audi A6 Klub Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 

 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

SKLEP AUDI felgi audi a6 audi a6 xenon reklama Tarcze, hamulce forum a6 forum a6
Sklep, części Sklep alufelgiExpress Parts Regeneracja HC Wyświetlacz LCD AZ Auto Serwis Układ hamulcowy Auto Oświetlenie Sklepledowy.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tomekkk1
2013-09-09, 00:53
Wymiana szczotek i komutatora alternator Valeo FOTOSTORY
Autor Wiadomość
lgorek 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFB
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 316
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2011-12-16, 00:29   Wymiana szczotek i komutatora alternator Valeo FOTOSTORY

Witam

Jakiś czas temu miałem problemy z ładowaniem, raz ładowało, raz nie. Czasami na początku jazdy świeciła kontrolka, po dłuższej jeździe przestawała. Jak się przygazowało to różnie to bywało. Rodzice byli w trasie (150km od domu) jak się pierwszy raz zaświeciła kontrolka. Po powrocie jeździłem może z tydzień autem czekając na pogodę. Aż pewnego dnia już kontrolka świeciła cały czas i elektryka działała tylko na aku. I przyszedł czas naprawy.

Co będzie potrzebne:
- zestaw kluczy
- kanał lub podnośnik, sam wole kanał
- trochę czasu mi zajeło to kilka dni, z uwagi na zamawianie części

?ciągamy cały przód:
- osłona pod silnikiem
- lampy
- zderzak
- belkę
- pas przedni, ja odchyliłem go w bok uprzednio odczepiając chyba chłodnice oleju już nie pamiętam.
- ściągamy pasek z alternatora
- alternator mamy na wierzchu więc wystarczy go tylko wykręcić


Gdy go wydarłem zobaczyłem że mam Valeo, i odrazu myślę ale pech, bo części zamiennych do Valeo jak na lekarstwo inaczej jak z Bosch'em. Ale co zrobić nie będę kupował nowego/używanego, jak da się tego naprawić.



Alternator w warsztacie - zdjęcie już po złożeniu i umyciu, wcześniej cały uwalony.



?ciągnięta góra



W takim stanie był komutator i szczotki po 290k km przebiegu



Szczotki ledwo dotykały komutatora



Połączenie stojana z regulatorem napięcia jest solidne, trochę się pomęczyłem aby nie uszkodzić całości a później złożyć spowrotem



?ożysko od stony paska klinowego, należy uważać aby nie obrobić śrub bo u mnie trzymały nadzwyczajnie mocno, jedno musiałem rozwiercać bo się umieliła



Bolec po usunięciu starego komutatora, uważać aby nie ułamać przewodów na samym dole bo nie będzie później jak przylutować



Nowe szczotki i komutator porównany ze starym



Wymiana szczotek w regulatorze napięcia, widać różnicę do starych




Nowy komutator na swoim miejscu



Należy pamiętać aby uważać na druciki



Po lutowaniu



Założony czarny koszyczek na komutator dodatkowo dałem silikon. Widać również nowe łożysko.



Przy zakładaniu regulatora napięcia na komutator przycisnąć czymś szczotki aby ich nie uszkodzić, ja użyłem taśmy zaciskowej bo to miałem pod ręką



Już na swoim miejscu



Lutowanie stojana do regulatora napięcia



Zreanimowany alternator Valeo



Przy okazji wymieniłem również nowe łożyska bo stare były już wyjechane na maksa.



Następnie idziemy do audiczki i składamy w odwrotnej kolejności:
- alternator mamy na wierzchu więc wystarczy go tylko wykręcić
- ściągamy pasek z alternatora
- pas przedni, ja odchyliłem go w bok uprzednio odczepiając chyba chłodnice oleju już nie pamiętam.
- belkę
- zderzak
- lampy
- osłona pod silnikiem


Sprawdzamy czy o niczym nie zapomnieliśmy aby nie było ZONK'a. Po odpaleniu silnika należy oczywiście trochę poczekać aby szczotki i komutator dotarły się do siebie. Ale widać prawie od razu że wskazówka ładowania pokazuje 14,4V.


Reanimacja była przeprowadzona w kwietniu i od tamtego czasu nic się nie działo, pewnie wytrzyma następne 290k km.



PODSUMOWANIE


Koszty
- komutator CG 230090 20zł
- łożysko CX 6202 3,43 zł
- łożysko CX 6303 5,04zł
- szczotki SVX7/AS 16 zł
(kody podane koło nazw są z Fota)


RAZEM 45zł


Jak widać powyżej naprawa wyniosła mnie 45zł nie licząc robocizny bo sobie to sam robiłem. Jak mamy części to w ciągu jednego dnia spokojnie zrobimy wszystko.

Może komuś przyda się.

Pozdrawiam
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
Raf4rb 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 144
Skąd: Hrubieszów
Wysłany: 2011-12-16, 00:37   

?ożyska CX to nie najepszy pomysł, trzeba było zainwestować w jakieś SKF lub coś innego z górnej półki, te mogą długo nie wytrzymać (czego Ci oczywiście nie życzę).
 
 
lgorek 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFB
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 316
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2011-12-16, 00:48   

Raf4rb napisał/a:
?ożyska CX to nie najepszy pomysł, trzeba było zainwestować w jakieś SKF lub coś innego z górnej półki, te mogą długo nie wytrzymać (czego Ci oczywiście nie życzę).


Z tego co pamiętam to takie same tam były założone, zczytałem po numerze i zostały zamówione. Na jednych i drugich pisało JAP :D więc może nie będą takie złe.
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
falco 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 163
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-12-16, 09:26   

Igorek,dobra robota :)
Oby hulał jak najdłużej.Wiesz,że szczotki i komutator to nie jedyny problem w tych alternatorach.
Często bez wymiany całego wirnika się nie obejdzie <uoee>
 
 
dio 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AVF
Imię: Jarek
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 311
Skąd: LTM/lubelskie
Wysłany: 2012-04-06, 08:48   

falco napisał/a:
Często bez wymiany całego wirnika się nie obejdzie

Wirnik też można zregenerować. Miałem u siebie taki przypadek, ale jak to zrobić, to nie mam pojęcia, bo robił to magik od alternatorów.
 
 
axe 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWX
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 558
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2012-04-06, 09:31   Re: Wymiana szczotek i komutatora alternator Valeo FOTOSTORY

Super instruktaz.
Interesuje mnie jak wyjmuje sie alternator z 1.9 tdi 130 konnego. Podobno dolna sruba przeszkadza by go wyjac gdyz dotyka wiskozy. Prosze o jakies porady jak sie do tego zabrac bo podobno na nia jest sposob bez demontazu przodu.

Prosilbym tez o typ lozysk uzywanych w alternatorach BOSCH gdyz chcialbym je kupic przed zabiegiem :)


poza tym super robota !
_________________
Robert
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
dio 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AVF
Imię: Jarek
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 311
Skąd: LTM/lubelskie
Wysłany: 2012-04-06, 10:47   

Cytat:
Interesuje mnie jak wyjmuje sie alternator z 1.9 tdi 130 konnego. Podobno dolna sruba przeszkadza by go wyjac gdyz dotyka wiskozy. Prosze o jakies porady jak sie do tego zabrac bo podobno na nia jest sposob bez demontazu przodu.

U mnie był wyciągany bez ściągania przodu. Jest chyba jakieś miejsce w wiskozie w które ma ta śruba wejść, trochę ciężko ale da radę. Przed włożeniem mechanik trochę podpiłował śrubę, żeby weszła bez problemów.
 
 
lgorek 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFB
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 316
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2012-04-06, 12:31   

dio napisał/a:
Cytat:
Interesuje mnie jak wyjmuje sie alternator z 1.9 tdi 130 konnego. Podobno dolna sruba przeszkadza by go wyjac gdyz dotyka wiskozy. Prosze o jakies porady jak sie do tego zabrac bo podobno na nia jest sposob bez demontazu przodu.

U mnie był wyciągany bez ściągania przodu. Jest chyba jakieś miejsce w wiskozie w które ma ta śruba wejść, trochę ciężko ale da radę. Przed włożeniem mechanik trochę podpiłował śrubę, żeby weszła bez problemów.


Powiem tak pewnie i da się wyciągnać, ale u mnie nie wiedziałem co mu dolega, myślałem że się pasek ślizga. Okazało się że jest alternator do naprawy i napinacz paska ponieważ.
_________________
Wymiana termostatu V6 2,5 TDI - FotoStory
Odnowa i przeróbka lamp przed liftem na Bi Xenon - FotoStory
Kluczyk z C6 w C5 - Zrób to Sam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: