A6 C6 ABT
- siekla
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 75
- Rejestracja: 20 lip 2014, 23:03
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
A6 C6 ABT
Przyszła i u mnie pora na zmianę i przesiadłem się z A6 C6 3.0 TDI 2007 do A6 C6 3.0 TDI ABT Auto z 2008 roku - z fabrycznym tuningiem od ABT - czyli silnik ASB z mocą ok 272 KM zamiast fabrycznych 233. Modyfikacje DPF i wydechu, usunięcie klap kolektora i przeprogramowanie nieco pozwoliły autu odetchnąć i zbliżyć się w okolice 290 KM i 570 Nm. Szukałem auta z dobrym wyposażeniem, więc w zasadzie mam tu wszystko co trzeba - od szyberdachu, po elektryczne sportowe fotele przednie razem z pamięcią, elektrycznie regulowaną kierownicę, aktywny tempomat, webasto, domykanie drzwi, pneumatykę, ambiente itp
Fabryczne wnętrze z modelu RS6 - czarna skóra z alcantarą oraz dekory piano black robią robotę. W zasadzie do pełni szczęścia brakowało mi haku holowniczego - do wożenia rowerów, więc dołożyłem fabryczny chowany hak. Wydech - nieco zmodyfikowany przelot i tylne puszki - nadają bardzo przyjemne brzmienie auta - trudno poznać że to nadal diesel, bo niski gang sugeruje bardziej benzynę. Nieco zmodyfikowany soft w połączeniu z modyfikacja DPF generuje obecnie moc w okolicach 290 -300 KM i 590 Nm.
Na plus zaliczam przedni układ hamulcowy z wersji opancerzonej czyli tarcze 360 mm z dwutłoczkowym zaciskiem, tył to hamulec z wersji s6 - większa wentylowana tarcza w porównaniu do serii. EDIT - na przód wjechał 6 tłoczek AKEBONO plus tarcze 375 mm.
Letni setup na 20 calowych Pompei, zima na 18 calach. EDIT - zima z racji hamulca przedniego idzie na 19 cali. I w sumie niewiele zostało do zrobienia, ale jak to u mnie - zawsze można lepiej
Na auto wjechała ceramika, co wydobyło głębię lakieru - i przyznam że robi robotę. Z racji zamiłowania do muzyki - fabryczne BOSE musiało powiedzieć papa. Ale chciałem zachować fabryczne wnętrze i użytkowy charakter bagażnika. I tak do auta wjechały 3 wzmacniacze Helixa, 2 procesory dźwięku, subwoofer Dego, wygłuszenie całości auta, glośniki Helix serii P i C oraz Brax, a potem strojenie z aktywnym mikrofonem. Dzięki temu w aucie mam 14 aktywnych kanałów i piękną głębię dźwięku.
Fabryczne wnętrze z modelu RS6 - czarna skóra z alcantarą oraz dekory piano black robią robotę. W zasadzie do pełni szczęścia brakowało mi haku holowniczego - do wożenia rowerów, więc dołożyłem fabryczny chowany hak. Wydech - nieco zmodyfikowany przelot i tylne puszki - nadają bardzo przyjemne brzmienie auta - trudno poznać że to nadal diesel, bo niski gang sugeruje bardziej benzynę. Nieco zmodyfikowany soft w połączeniu z modyfikacja DPF generuje obecnie moc w okolicach 290 -300 KM i 590 Nm.
Na plus zaliczam przedni układ hamulcowy z wersji opancerzonej czyli tarcze 360 mm z dwutłoczkowym zaciskiem, tył to hamulec z wersji s6 - większa wentylowana tarcza w porównaniu do serii. EDIT - na przód wjechał 6 tłoczek AKEBONO plus tarcze 375 mm.
Letni setup na 20 calowych Pompei, zima na 18 calach. EDIT - zima z racji hamulca przedniego idzie na 19 cali. I w sumie niewiele zostało do zrobienia, ale jak to u mnie - zawsze można lepiej
Na auto wjechała ceramika, co wydobyło głębię lakieru - i przyznam że robi robotę. Z racji zamiłowania do muzyki - fabryczne BOSE musiało powiedzieć papa. Ale chciałem zachować fabryczne wnętrze i użytkowy charakter bagażnika. I tak do auta wjechały 3 wzmacniacze Helixa, 2 procesory dźwięku, subwoofer Dego, wygłuszenie całości auta, glośniki Helix serii P i C oraz Brax, a potem strojenie z aktywnym mikrofonem. Dzięki temu w aucie mam 14 aktywnych kanałów i piękną głębię dźwięku.
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2020, 02:22 przez siekla, łącznie zmieniany 4 razy.
- MariuszPrusia
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 02 paź 2018, 05:01
- Imię: Mariusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Chróścina
- siekla
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 75
- Rejestracja: 20 lip 2014, 23:03
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
Tak. W papierach jest certyfikat. Dodatkowo auto ma dopuszczenie na felgi 20 cali w papierach, gdzie w Niemczech było to wymagane
A po podpięciu komputera sterowniki silnika i skrzyni mają opis ABT.
W aucie pozostał fabryczny wzmacniacz bose który daje jedynie wyjście sygnału- zależało mi na zachowaniu wszystkich funkcji radia i MMI. Sygnal idzie potem na procesory dźwięku i wzmacniacze i na głośniki.
Dzięki temu mam 14 aktywnych kanałów i na każdym głośnik. Z MMI mam możliwość ustawienia surround, plus dodatkowy sterownik procesora do zmiany czasów. Strojenie było nie lada wyzwaniem ale się po kilku godzinach udało osiągnąć oczekiwany rezultat.
A po podpięciu komputera sterowniki silnika i skrzyni mają opis ABT.
W aucie pozostał fabryczny wzmacniacz bose który daje jedynie wyjście sygnału- zależało mi na zachowaniu wszystkich funkcji radia i MMI. Sygnal idzie potem na procesory dźwięku i wzmacniacze i na głośniki.
Dzięki temu mam 14 aktywnych kanałów i na każdym głośnik. Z MMI mam możliwość ustawienia surround, plus dodatkowy sterownik procesora do zmiany czasów. Strojenie było nie lada wyzwaniem ale się po kilku godzinach udało osiągnąć oczekiwany rezultat.
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2020, 20:17 przez siekla, łącznie zmieniany 1 raz.
- Doc
- Administrator
- Posty: 2672
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
O jejku! IDEAŁ! :shock:
Wysyłam Ci również na fb.
Wysyłam Ci również na fb.
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2020, 20:21 przez Doc, łącznie zmieniany 1 raz.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją i Multifonika.
Ps: Polecam iParts.pl
Ps: Polecam iParts.pl
- siekla
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 75
- Rejestracja: 20 lip 2014, 23:03
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
Dzięki.
[ Dodano: 2020-03-08, 13:34 ]
Idzie wiosna, więc nowe prace.
Na przód wjechały 6 tłoczkowe zaciski AKEBONO. Do tego tarcza Zimmermann 375 mm i przewody HEL w stalowym oplocie. Dodatkowo wymieniłem serwo hamulca razem z pompą na wersję z RS6 C6.
Hamulce dotarte - i bardzo pozytywnie je odbieram. Zwiększyła się możliwość układu hamulcowego, bo nie ma co ukrywać - masa to główna wada tego pojazdu. W porównaniu z poprzednimi - 360 mm - obecne lepiej odprowadzają ciepło, i lepsze jest wyczucie hamulca.
W przyszłości jednak - plan na tarczę pływającą z WRK brakes.
Montaż większych hamulców wymusił jednakże zmianę felg zimowy na większe - szkoda - bo obecne 18 ledwo co założone. Co prawda zacisk się mieści - ale pojawia się problem wyważenia kół - na ciężarku slim - trzeba by układać pociąg..., więc trzeba zmieniać rozmiar.
Na tył weszły tarcze zimmermana i przewody w stalowym oplocie. Póki co tarcza 330 z tyłu z obecnym zaciskiem z S6 wystarczy.
[ Dodano: 2020-03-08, 13:38 ]
[ Dodano: 2020-03-08, 14:10 ]
Czarnuch
[ Dodano: 2020-03-20, 15:22 ]
Ulepszania hebli ciąg dalszy,
Na przód doszły osłony z VW Phaetona wraz ze strumienicą powietrza.
3D0 615 312C
3D0 615 311C
3D0 615 447G
3D0 615 448G
Pasuje na fabryczne mocowanie - jedynie przy zaciskach Akebono - konieczne było obcięcie - po około 2 cm z każdej strony - od strony zacisku - aby pasowały.
[ Dodano: 2020-03-20, 18:00 ]
Gdzieś nawet w glowie przez chwilę pojawił się pomysł aby przenieść się do budy RS6 bo się trafiła w identycznym kolorze ...
... ale po przemyśleniu uznałem, że szkoda kosztów na taką zmianę i zostaje jak jest...
[ Dodano: 2020-03-08, 13:34 ]
Idzie wiosna, więc nowe prace.
Na przód wjechały 6 tłoczkowe zaciski AKEBONO. Do tego tarcza Zimmermann 375 mm i przewody HEL w stalowym oplocie. Dodatkowo wymieniłem serwo hamulca razem z pompą na wersję z RS6 C6.
Hamulce dotarte - i bardzo pozytywnie je odbieram. Zwiększyła się możliwość układu hamulcowego, bo nie ma co ukrywać - masa to główna wada tego pojazdu. W porównaniu z poprzednimi - 360 mm - obecne lepiej odprowadzają ciepło, i lepsze jest wyczucie hamulca.
W przyszłości jednak - plan na tarczę pływającą z WRK brakes.
Montaż większych hamulców wymusił jednakże zmianę felg zimowy na większe - szkoda - bo obecne 18 ledwo co założone. Co prawda zacisk się mieści - ale pojawia się problem wyważenia kół - na ciężarku slim - trzeba by układać pociąg..., więc trzeba zmieniać rozmiar.
Na tył weszły tarcze zimmermana i przewody w stalowym oplocie. Póki co tarcza 330 z tyłu z obecnym zaciskiem z S6 wystarczy.
[ Dodano: 2020-03-08, 13:38 ]
Włącznik zmieniony.grzes283 pisze:Bajeczka, dużo gratów z po lifta. Zmieniłbym włąznik świateł również, bo rzuca się w ślepia
Ogólnie kozak - fotele wisienką na torcie.
[ Dodano: 2020-03-08, 14:10 ]
dzięki. Z poprzednim rozstałem się w takim setupie jak w linku poniżej;) - cieszy teraz nowego wlasciciela. Generalnie każdy się śmieje, że auta u mnie mają dobry żywot_wladi_ pisze:Ulala piękne wozidło widać ktoś mega dbał, za dużo nie ma co dokładać ale widać że Cię ręce swędzą gratki i powodzenia w użytkowaniu
Czarnuch
[ Dodano: 2020-03-20, 15:22 ]
Ulepszania hebli ciąg dalszy,
Na przód doszły osłony z VW Phaetona wraz ze strumienicą powietrza.
3D0 615 312C
3D0 615 311C
3D0 615 447G
3D0 615 448G
Pasuje na fabryczne mocowanie - jedynie przy zaciskach Akebono - konieczne było obcięcie - po około 2 cm z każdej strony - od strony zacisku - aby pasowały.
[ Dodano: 2020-03-20, 18:00 ]
Gdzieś nawet w glowie przez chwilę pojawił się pomysł aby przenieść się do budy RS6 bo się trafiła w identycznym kolorze ...
... ale po przemyśleniu uznałem, że szkoda kosztów na taką zmianę i zostaje jak jest...
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2020, 19:29 przez siekla, łącznie zmieniany 2 razy.
- siekla
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 75
- Rejestracja: 20 lip 2014, 23:03
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
DziękujęMichałq pisze:Gratuluję fury.
[ Dodano: 2020-03-25, 20:52 ]
Dziękuję. No u mnie auto musi slużyć bezawaryjnie i być zadbane w myśl zasady - jak dbasz - tak masz.skubiszek pisze:powiem szczerze, dawno tak wymuskanej C6 nie widziałem, gratuluje
[ Dodano: 2020-03-26, 21:51 ]
Oto nastrajają na zmiany.
Zmiana hamulców na 375 spowodowała konieczność wymiany felg zimowych na większe. Wjechały zatem 19 na przyszły sezon zimowy.
Mimo, że wnętrze w zasadzie fabrycznie jest takie jak w modelu S/RS - brakowało mi jednego smaczku - klamek RS, które dzisiaj wjechały na pokład.
i dla porównania - stare...
a do bagażnika powędrował moduł kufatek - pozwala także zamykać z kluczyka lub przycisku w środku tylną klapę.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez siekla, łącznie zmieniany 1 raz.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga