Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6 C6 ABT

Prezentacja w/w aut.
Awatar użytkownika
siekla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 20 lip 2014, 23:03
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

A6 C6 ABT

Post autor: siekla » 25 lut 2020, 21:21

Przyszła i u mnie pora na zmianę i przesiadłem się z A6 C6 3.0 TDI 2007 do A6 C6 3.0 TDI ABT ;) Auto z 2008 roku - z fabrycznym tuningiem od ABT - czyli silnik ASB z mocą ok 272 KM zamiast fabrycznych 233. Modyfikacje DPF i wydechu, usunięcie klap kolektora i przeprogramowanie nieco pozwoliły autu odetchnąć i zbliżyć się w okolice 290 KM i 570 Nm. Szukałem auta z dobrym wyposażeniem, więc w zasadzie mam tu wszystko co trzeba - od szyberdachu, po elektryczne sportowe fotele przednie razem z pamięcią, elektrycznie regulowaną kierownicę, aktywny tempomat, webasto, domykanie drzwi, pneumatykę, ambiente itp

Fabryczne wnętrze z modelu RS6 - czarna skóra z alcantarą oraz dekory piano black robią robotę. W zasadzie do pełni szczęścia brakowało mi haku holowniczego - do wożenia rowerów, więc dołożyłem fabryczny chowany hak. Wydech - nieco zmodyfikowany przelot i tylne puszki - nadają bardzo przyjemne brzmienie auta - trudno poznać że to nadal diesel, bo niski gang sugeruje bardziej benzynę. Nieco zmodyfikowany soft w połączeniu z modyfikacja DPF generuje obecnie moc w okolicach 290 -300 KM i 590 Nm.

Na plus zaliczam przedni układ hamulcowy z wersji opancerzonej czyli tarcze 360 mm z dwutłoczkowym zaciskiem, tył to hamulec z wersji s6 - większa wentylowana tarcza w porównaniu do serii. EDIT - na przód wjechał 6 tłoczek AKEBONO plus tarcze 375 mm.

Letni setup na 20 calowych Pompei, zima na 18 calach. EDIT - zima z racji hamulca przedniego idzie na 19 cali. I w sumie niewiele zostało do zrobienia, ale jak to u mnie - zawsze można lepiej ;)

Na auto wjechała ceramika, co wydobyło głębię lakieru - i przyznam że robi robotę. Z racji zamiłowania do muzyki - fabryczne BOSE musiało powiedzieć papa. Ale chciałem zachować fabryczne wnętrze i użytkowy charakter bagażnika. I tak do auta wjechały 3 wzmacniacze Helixa, 2 procesory dźwięku, subwoofer Dego, wygłuszenie całości auta, glośniki Helix serii P i C oraz Brax, a potem strojenie z aktywnym mikrofonem. Dzięki temu w aucie mam 14 aktywnych kanałów i piękną głębię dźwięku.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2020, 02:22 przez siekla, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
MariuszPrusia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 02 paź 2018, 05:01
Imię: Mariusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Chróścina

Post autor: MariuszPrusia » 26 lut 2020, 20:05

Piękna sztuuka, :shock:

Widzę że ktoś odwalił kawal dobrej roboty bo sporo rzeczy jest z lifta czy RS6.
Jest to jakoś w papierach ujęte ze to ABT?

Jak sterowane są te wzmacniacze skoro cały ori system oparty jest o światłowód?

Awatar użytkownika
siekla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 20 lip 2014, 23:03
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: siekla » 27 lut 2020, 00:12

Tak. W papierach jest certyfikat. Dodatkowo auto ma dopuszczenie na felgi 20 cali w papierach, gdzie w Niemczech było to wymagane
A po podpięciu komputera sterowniki silnika i skrzyni mają opis ABT.

W aucie pozostał fabryczny wzmacniacz bose który daje jedynie wyjście sygnału- zależało mi na zachowaniu wszystkich funkcji radia i MMI. Sygnal idzie potem na procesory dźwięku i wzmacniacze i na głośniki.

Dzięki temu mam 14 aktywnych kanałów i na każdym głośnik. Z MMI mam możliwość ustawienia surround, plus dodatkowy sterownik procesora do zmiany czasów. Strojenie było nie lada wyzwaniem ale się po kilku godzinach udało osiągnąć oczekiwany rezultat.
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2020, 20:17 przez siekla, łącznie zmieniany 1 raz.

obsession
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 20 lis 2013, 20:30
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: obsession » 28 lut 2020, 20:36

Piękna fura w pięknej wersji. Gratuluję.

Pytanko. Ze wzmacniacza Bose sygnał wysokonapięciowy? Czy jest tam coś niskonapięciowego?
Jest:
A3 8L 1.8
A6 C6 4.2

Było:
A4 B5 2.6
A6 C5 2.7 BIT
https://a6klub.pl

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2672
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 07 mar 2020, 03:51

O jejku! IDEAŁ! :shock:
Wysyłam Ci również na fb. :) <okok>
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2020, 20:21 przez Doc, łącznie zmieniany 1 raz.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją i Multifonika.
Ps: Polecam iParts.pl

Awatar użytkownika
_wladi_
Moderator
Moderator
Posty: 766
Rejestracja: 31 gru 2019, 14:29
Imię: Włodek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2017
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: YL
Kontakt:

Post autor: _wladi_ » 07 mar 2020, 18:25

Ulala piękne wozidło widać ktoś mega dbał, za dużo nie ma co dokładać ale widać że Cię ręce swędzą <rotfl> gratki i powodzenia w użytkowaniu <okok>

grzes283
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 226
Rejestracja: 21 cze 2016, 05:56
Imię: Grzesiek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2017
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TFSI 252KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: grzes283 » 07 mar 2020, 19:59

Bajeczka, dużo gratów z po lifta. Zmieniłbym włąznik świateł również, bo rzuca się w ślepia ;-)
Ogólnie kozak - fotele wisienką na torcie.

Awatar użytkownika
_wladi_
Moderator
Moderator
Posty: 766
Rejestracja: 31 gru 2019, 14:29
Imię: Włodek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2017
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: YL
Kontakt:

Post autor: _wladi_ » 07 mar 2020, 20:36

A powiedz te dolne listwy pod drzwiami wiesz skąd są? Wiem że w A4 B8 takie były <mysli>

michalABT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 13 lip 2016, 12:53
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: michalABT » 08 mar 2020, 09:25

Super.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez michalABT, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
siekla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 20 lip 2014, 23:03
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: siekla » 20 mar 2020, 18:00

Dzięki.

[ Dodano: 2020-03-08, 13:34 ]
Idzie wiosna, więc nowe prace.
Na przód wjechały 6 tłoczkowe zaciski AKEBONO. Do tego tarcza Zimmermann 375 mm i przewody HEL w stalowym oplocie. Dodatkowo wymieniłem serwo hamulca razem z pompą na wersję z RS6 C6.

Hamulce dotarte - i bardzo pozytywnie je odbieram. Zwiększyła się możliwość układu hamulcowego, bo nie ma co ukrywać - masa to główna wada tego pojazdu. W porównaniu z poprzednimi - 360 mm - obecne lepiej odprowadzają ciepło, i lepsze jest wyczucie hamulca.
W przyszłości jednak - plan na tarczę pływającą z WRK brakes.

Montaż większych hamulców wymusił jednakże zmianę felg zimowy na większe - szkoda - bo obecne 18 ledwo co założone. Co prawda zacisk się mieści - ale pojawia się problem wyważenia kół - na ciężarku slim - trzeba by układać pociąg..., więc trzeba zmieniać rozmiar.

Na tył weszły tarcze zimmermana i przewody w stalowym oplocie. Póki co tarcza 330 z tyłu z obecnym zaciskiem z S6 wystarczy.

Obrazek

Obrazek

[ Dodano: 2020-03-08, 13:38 ]
grzes283 pisze:Bajeczka, dużo gratów z po lifta. Zmieniłbym włąznik świateł również, bo rzuca się w ślepia ;-)
Ogólnie kozak - fotele wisienką na torcie.
Włącznik zmieniony. ;)

[ Dodano: 2020-03-08, 14:10 ]
_wladi_ pisze:Ulala piękne wozidło widać ktoś mega dbał, za dużo nie ma co dokładać ale widać że Cię ręce swędzą <rotfl> gratki i powodzenia w użytkowaniu <okok>
dzięki. Z poprzednim rozstałem się w takim setupie jak w linku poniżej;) - cieszy teraz nowego wlasciciela. Generalnie każdy się śmieje, że auta u mnie mają dobry żywot ;)

Czarnuch

[ Dodano: 2020-03-20, 15:22 ]
Ulepszania hebli ciąg dalszy,

Na przód doszły osłony z VW Phaetona wraz ze strumienicą powietrza.

3D0 615 312C
3D0 615 311C
3D0 615 447G
3D0 615 448G

Pasuje na fabryczne mocowanie - jedynie przy zaciskach Akebono - konieczne było obcięcie - po około 2 cm z każdej strony - od strony zacisku - aby pasowały.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

[ Dodano: 2020-03-20, 18:00 ]
Gdzieś nawet w glowie przez chwilę pojawił się pomysł aby przenieść się do budy RS6 bo się trafiła w identycznym kolorze ...

Obrazek

... ale po przemyśleniu uznałem, że szkoda kosztów na taką zmianę i zostaje jak jest...
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2020, 19:29 przez siekla, łącznie zmieniany 2 razy.

Michałq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 09 maja 2009, 12:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Michałq » 22 mar 2020, 18:53

Gratuluję fury.
<brawo>

skubiszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 520
Rejestracja: 28 paź 2012, 16:52
Imię: Przemo
Moje auto: Q7
Rocznik: 2011
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: skubiszek » 23 mar 2020, 09:52

powiem szczerze, dawno tak wymuskanej C6 nie widziałem, gratuluje

Awatar użytkownika
siekla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 20 lip 2014, 23:03
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: siekla » 26 mar 2020, 21:51

Michałq pisze:Gratuluję fury.
<brawo>
Dziękuję

[ Dodano: 2020-03-25, 20:52 ]
skubiszek pisze:powiem szczerze, dawno tak wymuskanej C6 nie widziałem, gratuluje
Dziękuję. No u mnie auto musi slużyć bezawaryjnie i być zadbane w myśl zasady - jak dbasz - tak masz. ;)

[ Dodano: 2020-03-26, 21:51 ]
Oto nastrajają na zmiany.

Zmiana hamulców na 375 spowodowała konieczność wymiany felg zimowych na większe. Wjechały zatem 19 na przyszły sezon zimowy.

Obrazek

Mimo, że wnętrze w zasadzie fabrycznie jest takie jak w modelu S/RS - brakowało mi jednego smaczku - klamek RS, które dzisiaj wjechały na pokład.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

i dla porównania - stare...

Obrazek

a do bagażnika powędrował moduł kufatek - pozwala także zamykać z kluczyka lub przycisku w środku tylną klapę.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez siekla, łącznie zmieniany 1 raz.

skubiszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 520
Rejestracja: 28 paź 2012, 16:52
Imię: Przemo
Moje auto: Q7
Rocznik: 2011
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: skubiszek » 27 mar 2020, 09:44

drogi biznes ale klameczki petarda :-)

Awatar użytkownika
siekla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 20 lip 2014, 23:03
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: siekla » 31 mar 2020, 02:08

skubiszek pisze:drogi biznes ale klameczki petarda :-)
Czasem można znaleźć fajne okazje. <rotfl>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga