Zawór płynu chłodzącego głowicy silnika
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 259
- Rejestracja: 20 kwie 2019, 18:56
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostróda
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Wydaje mi się, że jest to czujnik G694 - 4H0121671D, który mierzy temperaturę płynu przy samej głowicy i porównuję ją z temperatuą oleju ATF w skrzyni. Jeśli różnica wynosi ponad 5*C, to otwierany jest zawór N509 (słynny zawór przy skrzyni), który steruje przepływem płynu przez chłodnicę skrzyni. Na początek sprawdź czy czasami wtyczka się nie wysunęła. W elsie i w etce opisywany jest jako zawór, ale jest to czujnik .
https://www.dropbox.com/s/z6bonqfhw1qth ... %20TDI.pdf
https://www.dropbox.com/s/z6bonqfhw1qth ... %20TDI.pdf
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 259
- Rejestracja: 20 kwie 2019, 18:56
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostróda
Czyli jak zdejmę wtyczkę z tego czujnika to powinien pokazać sie ten sam błąd co wcześniej?
Wtyczka siedzi mocno do tego stopnia, że nie mogę jej wyjąć. Najlepiej odkręcić cały czujnik i na zewnątrz pobawić się z tą wtyczką tylko, że płyn poleci. Mat jaki ma symbol ten czujnik może kupię drugi i go podmienię.
Wtyczka siedzi mocno do tego stopnia, że nie mogę jej wyjąć. Najlepiej odkręcić cały czujnik i na zewnątrz pobawić się z tą wtyczką tylko, że płyn poleci. Mat jaki ma symbol ten czujnik może kupię drugi i go podmienię.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 259
- Rejestracja: 20 kwie 2019, 18:56
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostróda
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 259
- Rejestracja: 20 kwie 2019, 18:56
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostróda
Wtyczki nie wyjmę w prosty sposób, ale masz racje na razie odpuszczam sobie.mat1324 pisze:Zobacz jak reaguje po wyjęciu wtyczki. Na chwilę obecną błąd nie wrócił, więc może to przypadek. Jak wróci, to będzie trzeba się tym zająć na poważnie.
Dzięki i pozdrawiam
[ Dodano: 2020-02-28, 16:10 ]
Witam
Dzisiaj po 150 km od skasowania błędu podłączyłem komp i znowu jest taki sam jak wyżej.
Gdzie szukać przyczyny ?
Pozdrawiam
[ Dodano: 2020-02-28, 19:37 ]
Mam jeszcze jedno pytanie. Jakie muszą być spełnione warunki żeby kontrolka na desce zapaliła się.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 259
- Rejestracja: 20 kwie 2019, 18:56
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostróda
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Przeanalizowałem wszystko dokładnie i jest zawór przy głowicy, a tak właściwie między głowicami. Jest on sterowany podciśnieniowo i możliwe, że jakiś czujnik temperatury (chyba ten G694) wykrywa jego pracę. Dlatego pokazuje jego błąd.
czujnik temperatury: 079919523 lub nowsze oznaczenie 079919523H
zawór: 059121737H » 059121737J » 059121737R » 059121737AK » 059121737AM
Zawór z końcówką AK został zakazany do użytku, więc chyba znaleźli wadę farbyczną. Sam zawór jest w okolicach chłodnicy oleju. Jak wpiszesz jego numer do neta, to wyrzuci Ci zdjęcia. Wygląda jak gruszka od zmiennej geometrii przy starszych turbinach.
czujnik temperatury: 079919523 lub nowsze oznaczenie 079919523H
zawór: 059121737H » 059121737J » 059121737R » 059121737AK » 059121737AM
Zawór z końcówką AK został zakazany do użytku, więc chyba znaleźli wadę farbyczną. Sam zawór jest w okolicach chłodnicy oleju. Jak wpiszesz jego numer do neta, to wyrzuci Ci zdjęcia. Wygląda jak gruszka od zmiennej geometrii przy starszych turbinach.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 259
- Rejestracja: 20 kwie 2019, 18:56
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostróda
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 259
- Rejestracja: 20 kwie 2019, 18:56
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostróda
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 259
- Rejestracja: 20 kwie 2019, 18:56
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostróda
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga