Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

AUDI A6 C6 2,0TFSI BPJ "OIL PRESSURE" na wolnych o

Silniki benzynowe
asaudi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 14 sty 2020, 09:12
Lokalizacja: Polska

AUDI A6 C6 2,0TFSI BPJ "OIL PRESSURE" na wolnych o

Post autor: asaudi » 10 lut 2020, 09:49

Witam serdecznie.

Widziałem, że był podobny temat na forum jednak z tego co się orientowałem to problem nie został ostatecznie rozwiązany wiec chciałbym go odświeżyć w nowym wątku.
Pacjent: Audi A6 C6 Avant 2,0TFSI, kod silnika: BPJ, rok: 2005

Objawy: wyskakujący komunikat „OIL PRESSURE” na wolnych obrotach tylko przy rozgrzewającym się silniku (temperatura oleju w granicach 60C-80C). Nigdy to się nie zdarza na mocno rozgrzanym albo na zimnym silniku, a zawsze po jakimś czasie od odpalenia albo po dłuższej trasie gdy samochód zgaszę i odpalę za jakiś czas jak się olej trochę schłodzi. Samochód musi być na wolnych obrotach (w granicach 780obr/min) albo przy dojeżdżaniu „na luzie” do skrzyżowania albo jak stoi na parkingu. Dodatkowo z tego co zauważyłem „chętniej” wyskakuję jak stoję pod górkę. Poziom oleju w normie. Silnik nie pobiera nadmiernych ilości oleju. Jak komunikat wystąpi gaszę silnik, od razu zapalam ponownie i brak komunikatów. Brak błędów na VCDS.

W związku z usterką samochód już odbył dwie wizyty warsztatowe. Przy pierwszej odbył się pomiar ciśnienia ze skutkiem 0,7bara na wolnych obrotach. Norma z tego co ustalono 1,2 bara dla tego silnika. Została w związku z tym zwalona miska olejowa. Smok zawalony, pompa w nienajlepszej kondycji. Pomimo, że powinna być pompa z wałkami wyrównującymi (7tys. Brutto) w samochodzie już siedziała zaadoptowana z 1,8T więc i taka została wymieniona z pełnym osprzętem dodatkowo wymieniliśmy koło pompy na mniejsze, z mniejszą ilością zębów wraz z łańcuchem i napinaczem od 2,0TDI zgodnie z zaleceniami z innego wątku na forum. Nowy czujnik ciśnienia, olej MOTUL 5W30 i filtr i ponowny pomiar ciśnienia wykazał wartości katalogowe (1,2 bara na wolnych obrotach itd.).

Nie minęło kilka dni i ponowny komunikat o złym ciśnieniu oleju. Ponowna wizyta w warsztacie i wymiana zaworu PCV (odmy) i czujnika położenia wałka według zaleceń od kolegi który zmagał się z podobnym problemem opisanym na forum (a może pomoże 😊). Niestety bez skutku.

Może ktoś wie coś o tym problemie, naprawiał albo sam się zmagał i może coś podpowiedzieć. Interesują mnie raczej konkretne podpowiedzi (nie w stylu „a może wymień to”).

Z góry dziękuję za pomoc bo mi już ręce opadają.

Pozdrawiam 😊

Gregorski3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 193
Rejestracja: 28 wrz 2019, 23:08
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kędzierzyn

Post autor: Gregorski3 » 10 lut 2020, 22:10

W jednym z wątków poruszany był jeszcze temat natrysków na denka tłoków jak się nie mylę. Powinny one być zamknięte na wolnych obrotach ale kolega miał je uszkodzone i na wolnych obrotach lały olej przez co spadało ciśnienie .
2.0 TFSI In progress
230KM 320Nm
Koito Bi Led
Eibach pro kit
Kierownica Sline
Poliftowy przód
Spoiler s-line

asaudi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 14 sty 2020, 09:12
Lokalizacja: Polska

Post autor: asaudi » 11 lut 2020, 10:29

Wiem, czytałem ten temat jednak po pierwsze żeby to sprawdzić trzeba rozebrać słupek :shock: , po drugie one nawet jeżeli by były otwarte to wydaje mi się że powodowałyby spadki ciśnienia ciągle a u mnie jest tylko i wyłącznie w konkretnych sytuacjach więc sam już nie wiem <zalamka>

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 11 lut 2020, 22:36

Hej, ciekawy kolejny temat... na pewno będę śledził <okok>
Ogólnie na innym forum wyczytałem, że przy zmianie pompy oleju na tą z 1.8T/2.0TDI lubią dziać się dziwne rzeczy, czasem jest za duże ciśnienie, później gdzieś czytałem, że za małe... dlatego ja zostałem przy oryginale i jak na razie zero problemów <stres>
Ogólnie 1.2 bara na jałowym to dobry wynik, także dziwne, że wyskakuje komunikat <mysli>
Pozdro
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

asaudi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 14 sty 2020, 09:12
Lokalizacja: Polska

Post autor: asaudi » 12 lut 2020, 08:33

bboykoti pisze:Hej, ciekawy kolejny temat... na pewno będę śledził <okok>
Ogólnie na innym forum wyczytałem, że przy zmianie pompy oleju na tą z 1.8T/2.0TDI lubią dziać się dziwne rzeczy, czasem jest za duże ciśnienie, później gdzieś czytałem, że za małe... dlatego ja zostałem przy oryginale i jak na razie zero problemów <stres>
Ogólnie 1.2 bara na jałowym to dobry wynik, także dziwne, że wyskakuje komunikat <mysli>
Pozdro
Hej, generalnie cała naprawa była właśnie spowodowana objawem identycznym jak opisałem wyżej. Po prostu wymiana pompy nic nie poprawiła (objawowo), bo parametrycznie ciśnienie wzrosło do wartości katalogowych z 0,7 bara na 1,2 bara. Pytanie czym spowodowany jest komunikat "OIL PRESSURE" i jeżeli rzeczywiście spadkiem ciśnienia to dlaczego w tak konkretnej sytuacji i dlaczego nie zawsze?
Pozdro

krzychu973
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 170
Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:48
Imię: Wielebyt ustaw auto
Moje auto: Nie mam
Rocznik: Inny
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: krzychu973 » 12 lut 2020, 13:04

Może powinieneś przyjrzeć się pompie oleju, a dokłdnie zworowi przelewowemu,może zamyka się
z oporami, jak w miarę nagrzewania się ciśnienie słabnie powinien się przymykać.Jak byś podpinał
jeszcze manometr to sprawdź jak zachowuje się ciśnienie oleju na zimnym przy dodawaniu gazu.
Wiem że nowa, ale w nowej też może być jakaś np.wada odlewu.
asaudi pisze:Jak komunikat wystąpi gaszę silnik, od razu zapalam ponownie i brak komunikatów.
Jeśli oczywiście się sytuacja nie powtarza póki silnik gorący to sugeruje żeby szukać nietypowej
przyczyny.

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 12 lut 2020, 21:52

Ogólnie gdzieś wyczytałem, że komunikat wyskakuje dopiero po spadku ciśnienia poniżej 0,5 bara.
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

Gregorski3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 193
Rejestracja: 28 wrz 2019, 23:08
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kędzierzyn

Post autor: Gregorski3 » 12 lut 2020, 22:15

Czy aby na pewno ?? U mnie komunikat się pojawiał i po podpięciu manometru było ciut ponad 1 bar .
2.0 TFSI In progress
230KM 320Nm
Koito Bi Led
Eibach pro kit
Kierownica Sline
Poliftowy przód
Spoiler s-line

asaudi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 14 sty 2020, 09:12
Lokalizacja: Polska

Post autor: asaudi » 13 lut 2020, 13:09

Gregorski3 pisze:Czy aby na pewno ?? U mnie komunikat się pojawiał i po podpięciu manometru było ciut ponad 1 bar .
Ja bym obstawiał, że poniżej 0,5 bara wyskakuje komunikat, ponieważ ja u siebie miałem ciągłe 0,7 bara na wolnych i nie miałem ciągle zapalonego "OIL PRESSURE". Ewentualnie może pojawiać się też przy braku smarowania któregoś elementu ale to chyba połączone dość mocno z ciśnieniem oleju. Gdybam.

Kolego @Krzychu973 nie wierze w takie zbiegi okoliczności, że stara pompa i nowa pompa wywołują te same problemy. Zwłaszcza, że nie została zamontowana pompa firmy topran jak we wszystkich tych gotowych zestawach do adaptacji nowej pompy. Sam nie sprawdzałem zaworu w nowej pompie wiec gwarancji też nie mam, że nie masz racji.

krzychu973
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 170
Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:48
Imię: Wielebyt ustaw auto
Moje auto: Nie mam
Rocznik: Inny
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: krzychu973 » 13 lut 2020, 13:16

Czujnik nie mierzy ciśnienia żeby mógł dać ecu że jest ciśnienie 0.5 bara, on jest tylko dwu pozycyjny ,przerywa obwód teoretycznie przy 1.4 bara, niektóre zamienniki są oznaczane 1.2-1.6.
Stary czujnik może mieć zmieniony próg załączenia.Pierwszą pompe miałeś z dużym kółkiem i zawalonym smokiem.Dziwne że na mocno rozgrzanym nie masz komunikatu.

Gregorski3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 193
Rejestracja: 28 wrz 2019, 23:08
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kędzierzyn

Post autor: Gregorski3 » 13 lut 2020, 16:23

Ja mam oryginalny czujnik kolor czarny i na nim napisane jest 1,2-1,6. Czy taki powinien być. Na allegro są też czujniki kolor brązowy i tam podają przedział 0,55-0,85. Jakiego koloru Wy macie czujniki. Może wymienialiście i pamiętacie jaki był podany przedział.
2.0 TFSI In progress
230KM 320Nm
Koito Bi Led
Eibach pro kit
Kierownica Sline
Poliftowy przód
Spoiler s-line

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 lut 2020, 17:26

Oryginał ma numer 06D919081B. Brązowy jest od diesla 2.0 TDI.

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 13 lut 2020, 22:18

U mnie też by się pokrywało z tym 0,5 bara, tuner mocno rozgrzał olej po kilku hamowaniach i wyskoczył komunikat, po podłączeniu manometru 0,5 bara ;) Także nie więrzę w te 1 bar, tym bardziej, że prawidłowe ciśnienie na jałowym jest od 1.2 bara a to by była za mała różnica...
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

asaudi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 14 sty 2020, 09:12
Lokalizacja: Polska

Post autor: asaudi » 13 lut 2020, 22:19

krzychu973 pisze:Czujnik nie mierzy ciśnienia żeby mógł dać ecu że jest ciśnienie 0.5 bara, on jest tylko dwu pozycyjny ,przerywa obwód teoretycznie przy 1.4 bara, niektóre zamienniki są oznaczane 1.2-1.6.
Stary czujnik może mieć zmieniony próg załączenia.Pierwszą pompe miałeś z dużym kółkiem i zawalonym smokiem.Dziwne że na mocno rozgrzanym nie masz komunikatu.
No na mocno rozgrzanym stałe ciśnienie 1,2 bara i z tego co pamiętam procedura mówi o 3,5-4 barach przy 2500obr/min i takie wartości też mam.
Stary czujnik jest wymieniony na nowy, niestety nie wiem z jakim zakresem. Ale odnośnie zasady działania tzn. że jeżeli ciśnienie spada poza zakres to od razu wywala komunikat o niskim poziomie ciśnienia oleju? przy zakresie teoretycznie 1,2 - 1,6 jest to wartość 1,2 bara? <mysli> Jeżeli tak to trochę to bez sensu bo lekki spadek obrotów na wolnych i spadek ciśnienia na pewno poza skalą. Teoretycznie rozważałem też zwiększenie obrotów vcds'em na wolnych obrotach co powinno myślę rozwiązać problem tylko nie wiem czy to najlepsze rozwiązanie. Może ktoś wie jakie powinny być obroty w tym silniku? <mysli> u mnie na oko mam 750-780obr/min aktualnie.

Gregorski3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 193
Rejestracja: 28 wrz 2019, 23:08
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kędzierzyn

Post autor: Gregorski3 » 14 lut 2020, 07:16

Też się zastanawiałem nad lekkim podniesieniu obrotów vcdsm. Jeśli to zrobisz to daj znać ile podniosłeś .
2.0 TFSI In progress
230KM 320Nm
Koito Bi Led
Eibach pro kit
Kierownica Sline
Poliftowy przód
Spoiler s-line

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga