Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL A6 C6] Regeneracja wkładów lusterek fotochrom- grzanie

Warsztat
mietek69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
Imię: Mieczysław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

[ALL A6 C6] Regeneracja wkładów lusterek fotochrom- grzanie

Post autor: mietek69 » 16 sty 2020, 23:03

Witam.

W związku z ceną nowych wkładów lusterek fotochrom (zamienników brak, ori 1200zł szt.!) postanowiłem zregenerować swoje lusterka- naprawić cenne podgrzewanie- i podzielić się efektami.

Na początek warto zaopatrzyć się w maty grzewcze (ze względu na kształt dopasowałem coś takiego na chińskim portalu)

Obrazek

oraz silną taśmę dwustronną na piance, która będzie jak oryginał. Wybrałem 3M VHB 5925

Obrazek

Demontujemy wkład. Regulując lusterko w jak najwyższe położenie, w szczelinę podkładamy szmatkę i wsuwając śrubokręt podważamy aby wkład wyskoczył z zatrzasków.

Obrazek

Delikatnie suszarką podgrzewamy wkłady aby materiał zrobił się bardziej elastyczny,demontujemy kable z uchwytów, nożem tapicerskim od strony plastiku(!) dookoła nacinamy starą taśmę, wciskając się coraz głębiej

Obrazek

Obrazek


Uwaga, ten kwadracik później wraca na swoje miejsce, nie zauważyłem tego i jedno wylądowało w koszu:/

Obrazek


Resztki kleju bardzo fajnie usuwać paluchami, próbując rolować go. Robimy to na plastikowej części oraz lusterku.

Obrazek

Obrazek


Znowu rozgrzewamy szkło i odklejamy starą matę. Co ciekawe, po pomiarach miernikiem okazało się, że nie była przepalona, tylko nie było przejścia między pinami a ścieżkami. Mimo izolacji wilgoć zrobiła swoje.

Obrazek


Do usunięcia resztek kleju po macie grzewczej użyłem zmywacza do paznokci i płatków kosmetycznych. Mając 3 księżniczki w domu jest tego pod dostatkiem:P Klej się ciągnie, trochę cierpliwości, miejsce po miejscu i idzie.

Obrazek


Wybieramy miejsce przyklejenia nowych mat, jeszcze raz odtłuszczamy szkło i naklejamy matę zaczynając od jednego brzegu uważając aby nie został pęcherz z powietrzem.

Obrazek


Przymierzamy plastikowy korpus, zaznaczamy nowe miejsce na piny, wycinamy otwory. Dodatkowo zmatowiłem powierzchnię papierem ściernym 180 aby polepszyć przyczepność nowej taśmy. Przyklejamy taśmę dwustronną jak najbliżej siebie, wycinamy nowe miejsce na piny.

Obrazek

Obrazek



Odklejamy warstwę zabezpieczającą z taśmy, znowu podgrzewamy lusterko aby klej lepiej złapał i precyzyjnie łączymy elementy mocno dociskając je do siebie. Oczywiście trzeba pamiętać aby plastikowy element wrócił na swoje miejsce.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Producent taśmy 3M deklaruje pełną wytrzymałość połączenie po 72 godzinach w temp. pokojowej, osobiście uważam, że przy tak małym obciążeniu 24 godziny będzie OK.

Instalujemy wkłady w aucie na tzw. wcisk, układając wcześniej kable tak aby nie wystawały i nie przeszkadzały w regulacji lusterka.

Obrazek


Kasujemy błędy na Vagu i można cieszyć się działającym podgrzewaniem <rotfl>


Obrazek

Ps. Lusterka zaczną grzać po przełączeniu pokrętła regulacji lusterek w pozycje środkową, jednak proces później jest automatyczny, mimo wyłączenia pokrętła samochód dalej grzeje lusterka do pewnego poziomu, później przechodzi w tryb podtrzymania delikatnie dalej je podgrzewając. Sprawdzałem vagiem i kontrolując temperaturę wkładu lusterka. Teraz już wiem, dlaczego to się zużywa tak szybko.

Obrazek

I jeszcze jedno, bo wyszło przy montażu na aucie. Piny nowej maty są w innym miejscu, wypadają na wysokości silniczka do składania lusterka, do tego kostki podłączeniowe też mają swoje rozmiary. Tracimy przez to skrajne ustawienie lusterek w poziomie w kierunku auta, warto po prostu odgiąć piny aby bardziej leżały na macie ale jej nie dotykały.

Tyle w temacie, jestem otwarty na krytykę i sugestie, pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7156
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 17 sty 2020, 09:51

Kabelki można przedłużyć ;)

Ja w podobny sposób dokładałem grzanie w b5

Szczęście że nie uszkodziłeś samej funkcji fotochromu - z doświadczenia wiem że to delikatna sprawa

mietek69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
Imię: Mieczysław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mietek69 » 17 sty 2020, 17:51

Wkład fotochromu znajduje się między wartwami luster, jeśli tylko nie urwie ktoś samych blaszek przyłączeniowych lub nie stłucze całości to nie ma opcji na zepsucie. Ja się z tym jakoś szczególnie nie pięściłem i wszystko działa.
Zakres regulacji zmniejszył się tylko w skrajnym położeniu, nie odczuwam w żaden sposób tego. Wszystko zależy od użytej maty i umiejscowienia pinów, warto tylko przymierzyć gdzie będzie wypadało podłączenie. Sposób jest, tak jak napisałeś, na uporanie się i z tym :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga