Witam, mam problem z ABS/ ESP w moim rydwanie A6 c5 2.7 quattro.
ABS oraz ESP kompletnie martwe... po przekręceniu kluczyka zapalają się ikonki a potem gasną jak w sprawnym systemie natomiast ani ABS ani ESP nie funkcjonuje nie swieci się żadna kontrolka o usterce :shock: brak reakcji na guzik ESP. Błąd w sterowniki jest od lewego czujnika przedniego koła (zwarcie z masą lub brak ciągłości o ile dobrze pamietam) podmieniłem czujnik ale błąd nie znika... przeglądałem wtyczki i są ok. Jutro zamierzam sprawdzić kable od strony wnętrza samochodu. Miał ktoś taki przypadek ? Dlaczego żadna kontrolka o usterce się nie swieci ?
A6 c5 problem z ABS/ ESP
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 11 lut 2019, 13:12
- Lokalizacja: Katowice
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 11 lut 2019, 13:12
- Lokalizacja: Katowice
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
Nie naprawisz. W sensie, nie, że nie dasz rady, bo nie umiesz, tylko jak zrobisz na cacy, to stawiam, że podziała miesiąc, góra trzy i wrócisz do rozwiązania, które proponuję. Uwierz mi, przewałkowałem temat dogłębnie, profesjonalne lutowanie i za chwilę znów dupa. I tak na marginesie, jeśli piszesz, że bez problemu sobie poradzisz, to zakładam, że robisz takie rzeczy na codzień i masz profesjonalny sprzęt do tego? Kup zestaw pompy, pewnie wyjdzie grosze a stary sterownik rozbierz i pobaw się dla treningu. Wtedy jeszcze raz napisz, czy to nie problem? Jeśli nie doczytałeś, to wiedz, że tam są naprawdę przewody, których nie widać gołym okiem z 10 cm. Sam jak takie coś przeczytałem, nie mogłem uwierzyć i myślałem, ze ktoś jest albo ślepy, albo grubo przesadza, dopiero, jak zobaczyłem (a w zasadzie nie), to uwierzyłem. Zero przesady. Nić pajęcza, to przy tym lina holownika. W życiu nie widziałem czegoś tak cienkiego. Nie wiem, może 0,01 mm? I najlepsze jest to, ze to nie żaden z tych drutów, tylko jedyne dwa, dużo grubsze, które akurat w miarę widać, ale te cienkie przeszkadzają, do tego zalane jest to takim żelem. Bez sensu rzeźba.
Jak znajdziesz zespół pompy do 100 - 150 zł (nie wiem jaką masz), to się nie zastanawiaj, tylko kupuj, bo nawet ze względu na to, za tą dłubankę sam byś siebie więcej policzył (chyba, że pracujesz za 15 zł/h ) a i tak nie będzie to trwałe.
[ Dodano: 2020-01-08, 11:18 ]
Ale, że żadna kontrolka ABS ani wykrzyknik na FISie się nie świeci? To też ciekawe.
Swoją drogą zaglądałem do wielu zegarów VAG i widziałem takie cuda, jak permanentne wykasowanie błędu przez zaklejenie kontrolki czarną taśmą!
Mimo wszystko, zacznij od tego. Jak podepniesz kompa do auta, to pewnie będzie brak komunikacji ze sterownikiem hamulców a pamiętam jeszcze, że trochę jak nagiąć ten sterownik za wtyczkę w którąś stronę, czy podważać wkrętakiem i jak go nagiąłem tak, ze pewnie przewody się zwarły, to było słychać takie pstryknięcie z niego i awaria znikała, ale oczywiście do momentu odjęcia siły.
[ Dodano: 2020-01-08, 11:21 ]
Jeszcze jedna uwaga: problem prawie zawsze wyskakuje zimą, bo rozszerzalność cieplna drutów. Masz ciepły garaż? Pewnie jakbyś wstawił auto do ciepłego, to usterka znika. Na chwilę, rzecz jasna.
Jak znajdziesz zespół pompy do 100 - 150 zł (nie wiem jaką masz), to się nie zastanawiaj, tylko kupuj, bo nawet ze względu na to, za tą dłubankę sam byś siebie więcej policzył (chyba, że pracujesz za 15 zł/h ) a i tak nie będzie to trwałe.
[ Dodano: 2020-01-08, 11:18 ]
Ale, że żadna kontrolka ABS ani wykrzyknik na FISie się nie świeci? To też ciekawe.
Swoją drogą zaglądałem do wielu zegarów VAG i widziałem takie cuda, jak permanentne wykasowanie błędu przez zaklejenie kontrolki czarną taśmą!
Mimo wszystko, zacznij od tego. Jak podepniesz kompa do auta, to pewnie będzie brak komunikacji ze sterownikiem hamulców a pamiętam jeszcze, że trochę jak nagiąć ten sterownik za wtyczkę w którąś stronę, czy podważać wkrętakiem i jak go nagiąłem tak, ze pewnie przewody się zwarły, to było słychać takie pstryknięcie z niego i awaria znikała, ale oczywiście do momentu odjęcia siły.
[ Dodano: 2020-01-08, 11:21 ]
Jeszcze jedna uwaga: problem prawie zawsze wyskakuje zimą, bo rozszerzalność cieplna drutów. Masz ciepły garaż? Pewnie jakbyś wstawił auto do ciepłego, to usterka znika. Na chwilę, rzecz jasna.
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 11 lut 2019, 13:12
- Lokalizacja: Katowice
Sprawa zaczęła się trochę wyjaśniać ale o tym zaraz tak jak pisałem kontrolki podczas przekręcania kluczyka zachowywały się jak przy sprawnym systemie... Podczas testów zegarów również normalnie się wyświetlały wiec zaklejone nie są po odpaleniu silnika ani kontrolka ABS ani ESP nie świeciła mimo tego ze błąd w sterowniku jest cały czas o uszkodzonym Czujniku LP. Do tego Zero reakcji na przycisk ESP.. Komunikacja ze sterownikiem jest normalna. i teraz najlepsze był tu juz jakiś Miruś... mądry a zarazem głupi... zacząłem dobierać się do sterownika i takie oto rzeźby znalazłem (Foto) :shock: przewód biało-żółty odcięty i przylutowany do masowego... oraz biało- czerwony cieńki odcięty i luźny... ktoś tu zrobił mądre obejście kontrolek :D a zarazem głupie bo pewnie wystarczyło tylko naprawić sterownik... po przylutowaniu wszystkiego do właściwych pinów kontrolki odżyły... wyświetlają ze jest problem z układem ( błąd czujnika LP) nadal nie można go vcdsem wykasować Natomiast gdy silnik się nagrzał odstawiłem samochód na miejsce parkingowe i za chwile ponownie odpaliłem iii kontrolki zgasły udało mi się nawet sprawdzić działanie przycisku ESP i działa poprawnie, ale po kilku min znowu błąd i kontrolki na zegarach :P wiec zostaje sterownik do ogarnięcia.
[ Dodano: 2020-01-08, 19:15 ]
Ze sterownikiem myśle, ze sobie poradzę zaplecze sprzętowe mam bo robię w Gsm robiłem już tez kilka sterowników opli... problemem są aluminiowe połączenia... osobiscie zawsze wymieniam wszystkie połączenia na miedziane. Zobaczymy co z tego wyjdzie
Problem tylko jak ten sterownik wytargać... widze dostęp tylko do 4 śrubek z 6
[ Dodano: 2020-01-08, 19:15 ]
Ze sterownikiem myśle, ze sobie poradzę zaplecze sprzętowe mam bo robię w Gsm robiłem już tez kilka sterowników opli... problemem są aluminiowe połączenia... osobiscie zawsze wymieniam wszystkie połączenia na miedziane. Zobaczymy co z tego wyjdzie
Problem tylko jak ten sterownik wytargać... widze dostęp tylko do 4 śrubek z 6
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
OK, więc widzę, że faktycznie ogarniesz lutowanie. Mój za pierwszym razem tez robiłem u kumpla w serwisie GSM. Dokładnie, chodzi o dwa aluminiowe przewody i może faktycznie jak podmienisz na miedź, to się uda, tym bardziej, że masz to sprawdzone. Powodzenia.
Już chciałem pytać, czy sprawdzałeś, ile kosztuje używka, ale widzę, że nie ma to znaczenia, skoro umiesz i lubisz się w to bawić. To tak jakby mi ktoś powiedział, że nie chciałoby mu się wymieniać tarcz samemu, bo woli zlecić i się nie bawić a zabawa w tym, że mam na to warunki i lubię, więc nawet gdybym miał za to dać 50 zł, to i tak wolę zrobić sam. No i wiem co jest na pewno założone.
Właśnie dlatego najlepiej wywalić cały zespół na stół, tylko wtedy masz odpowietrzanie.
Już chciałem pytać, czy sprawdzałeś, ile kosztuje używka, ale widzę, że nie ma to znaczenia, skoro umiesz i lubisz się w to bawić. To tak jakby mi ktoś powiedział, że nie chciałoby mu się wymieniać tarcz samemu, bo woli zlecić i się nie bawić a zabawa w tym, że mam na to warunki i lubię, więc nawet gdybym miał za to dać 50 zł, to i tak wolę zrobić sam. No i wiem co jest na pewno założone.
Łoooo, panie! Tu jest właśnie tetris! Mi sie udało od góry, ale po grubych zmaganiach. Możesz spróbować wywalić to co przeszkadza, czyli zbiornik sprysku, wspomagania i nie wiem, co tam jeszcze, popuścić te dwie śruby trzymające pompę po bokach, aby ja trochę odchylić i wtedy próbować dojść do dolnych (to chyba torxy są) bitem i jakąś krótką, kątową przedłużką. O ile pamiętam, z tego powodu, jedna z nich nie wróciła już na swoje miejsce, złożyłem na 5. Chyba, że jak pisze maly81, może lepiej dołem przez nadkole.Niedzwiadek pisze:Problem tylko jak ten sterownik wytargać... widze dostęp tylko do 4 śrubek z 6
Właśnie dlatego najlepiej wywalić cały zespół na stół, tylko wtedy masz odpowietrzanie.
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga