Stuki, puki :)
Stuki, puki :)
Czołem,
jestem nowy, także pozwolę się najpierw grzecznie przywitać i wszystkich pozdrowić
Mam a6 c7 z 2016, jak w opisie. Kupione z audi select 2 miesiące temu, krajowe, oryginał, przebieg teraz ok 80 tys km tylko.
Moje uwagi:
1. popukiwanie (takie cichsze, czasem głośniejsze) TYŁ - wszystko sprawdzone, nie ma luzów, wymienione profilaktycznie górne mocowania amortyzatorów i łączniki stabilizatora, nie pomogło. Słychać przy małej prędkości na ostrych nierównościach, jak są łagodne garby jest raczej ok.
2. popukiwanie PRZÓD lewa strona - nieregularne, raczej na zimnym, wymienione profilaktycznie łączniki stabilizatora bez rezultatu
ad 1 i 2 - mam wrażenie (ale bardzo trudno to potwierdzić w czasie jazdy), że jak hamulec jest nieco mocniej wciśnięty to nie słychać zwłaszcza przodu, tył też potrafi po dziurze cicho przejść. Tarcze przód stan na 5, klocki lekko luźne ale to ten czterotłoczkowy zacisk i tam nie ma żadnych blaszek mocujących. Tył tarcze już spory rant, klocki 40-50% zostało. Może to trop?
3. leciutka tarka przy manewrowaniu parkingowym na mocno skręconych kołach, w aso mówią normalne przy quattro, można by zmienić olej przekładniowy ale czy to w ogóle pomaga? Przebieg i rocznik widzicie jaki jest, młode auto.
Pytam bardziej doświadczonych czy to tak ma już być? I trzeba z tym żyć?
Poza tym pali w gdańskich korkach 11-12 l, no cóż takie życie choć przy spokojnej jeździe bez korków lub lekko za miasto można zejść do 8,5 co już jest extra wynikiem.
Pozdrawiam serdecznie.
jestem nowy, także pozwolę się najpierw grzecznie przywitać i wszystkich pozdrowić
Mam a6 c7 z 2016, jak w opisie. Kupione z audi select 2 miesiące temu, krajowe, oryginał, przebieg teraz ok 80 tys km tylko.
Moje uwagi:
1. popukiwanie (takie cichsze, czasem głośniejsze) TYŁ - wszystko sprawdzone, nie ma luzów, wymienione profilaktycznie górne mocowania amortyzatorów i łączniki stabilizatora, nie pomogło. Słychać przy małej prędkości na ostrych nierównościach, jak są łagodne garby jest raczej ok.
2. popukiwanie PRZÓD lewa strona - nieregularne, raczej na zimnym, wymienione profilaktycznie łączniki stabilizatora bez rezultatu
ad 1 i 2 - mam wrażenie (ale bardzo trudno to potwierdzić w czasie jazdy), że jak hamulec jest nieco mocniej wciśnięty to nie słychać zwłaszcza przodu, tył też potrafi po dziurze cicho przejść. Tarcze przód stan na 5, klocki lekko luźne ale to ten czterotłoczkowy zacisk i tam nie ma żadnych blaszek mocujących. Tył tarcze już spory rant, klocki 40-50% zostało. Może to trop?
3. leciutka tarka przy manewrowaniu parkingowym na mocno skręconych kołach, w aso mówią normalne przy quattro, można by zmienić olej przekładniowy ale czy to w ogóle pomaga? Przebieg i rocznik widzicie jaki jest, młode auto.
Pytam bardziej doświadczonych czy to tak ma już być? I trzeba z tym żyć?
Poza tym pali w gdańskich korkach 11-12 l, no cóż takie życie choć przy spokojnej jeździe bez korków lub lekko za miasto można zejść do 8,5 co już jest extra wynikiem.
Pozdrawiam serdecznie.
- nikosnikos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 143
- Rejestracja: 22 kwie 2019, 17:08
- Imię: Nikoś
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: 3city
Witam lokalnie!
O odgłosach z zawieszenia w C7 jest sporo wątków - niestety nie jest to jednoznaczny problem... Generalnie do pewnych rzeczy radzono się przyzwyczaić, bo „ten typ tak ma”. Ja też słyszę jakieś dźwięki - ale tylko jak odpalam auto po dłuższym postoju i wyjeżdżam z podwórka - później już absolutna cisza. Wymieniłem osłony sprężyn, tuleje wewnętrzne w wachaczach przednich dolnych, odbój i mocowanie amortyzatora - bo te elementy wyglądały już na trochę „zmęczone” - zero efektu... Tak więc temat odpuściłem.
Wspomniana tarka też raczej typowa - przy małych prędkościach, dużych szerokościach opon i podatnym podłożu to często wydobywający się dźwięk.
Co do spalania, to myślę, że jeszcze niżej można zejść Ja wczoraj sie kręciłem wokół Trójmiasta z moją Małą, to trasę o długości 150km skończyłem wynikiem 7,9l/100km Ale fakt - to już mój rekord, jazda emerycka - ale jednak z 445KM
O odgłosach z zawieszenia w C7 jest sporo wątków - niestety nie jest to jednoznaczny problem... Generalnie do pewnych rzeczy radzono się przyzwyczaić, bo „ten typ tak ma”. Ja też słyszę jakieś dźwięki - ale tylko jak odpalam auto po dłuższym postoju i wyjeżdżam z podwórka - później już absolutna cisza. Wymieniłem osłony sprężyn, tuleje wewnętrzne w wachaczach przednich dolnych, odbój i mocowanie amortyzatora - bo te elementy wyglądały już na trochę „zmęczone” - zero efektu... Tak więc temat odpuściłem.
Wspomniana tarka też raczej typowa - przy małych prędkościach, dużych szerokościach opon i podatnym podłożu to często wydobywający się dźwięk.
Co do spalania, to myślę, że jeszcze niżej można zejść Ja wczoraj sie kręciłem wokół Trójmiasta z moją Małą, to trasę o długości 150km skończyłem wynikiem 7,9l/100km Ale fakt - to już mój rekord, jazda emerycka - ale jednak z 445KM
MW Motorline STAGE2 445KM/555Nm
Hej
No to masz rakietę:) Może być ze v6 kompresor pali tyle co moje 2.0, ale teraz to chyba już wszystko jest dwa-zero przez podatki hehe.
Z tym stukanie jeszcze chce powalczyć choć chyba poczekam na jakaś złota myśl nie jest to aż tak dokuczliwe. Choć Cały czas mysle o stukających zaciskach jednak zwłaszcza z tylu. Pewnie wymiana tarcz i klocków za jakiś czas i tak mnie czeka.
No to masz rakietę:) Może być ze v6 kompresor pali tyle co moje 2.0, ale teraz to chyba już wszystko jest dwa-zero przez podatki hehe.
Z tym stukanie jeszcze chce powalczyć choć chyba poczekam na jakaś złota myśl nie jest to aż tak dokuczliwe. Choć Cały czas mysle o stukających zaciskach jednak zwłaszcza z tylu. Pewnie wymiana tarcz i klocków za jakiś czas i tak mnie czeka.
Tak zgadza się tylko droga metoda sprawdzania poprzez wymiany
Moje są jakieś no name z naklejka made in Poland
Jakie marki teraz się poleca amortyzatorow?
Ps czy z tylu i przodu są jakiekolwiek tuleje olejowe?
[ Dodano: 2020-01-07, 22:02 ]
Hej
I jak tam zasugerujesz coś dalej? Jeszcze jedna rzecz może lekko złudna ale jednak
Tył to takie bardziej szczekania niz stukania i bardziej po odpaleniu i ruszeniu potem jakby ciszej...
Czasem jak przejadę po leżącym policjancie jest dobrze, czasem hałas, czyli nie zawsze. To mogą być amortyzatory ale kurczę tak szybko? Jeżdżę tez passatami b8 i tam nigdy tego nie było nawet ok 200 tys km przebiegu.
Co robić ?
Moje są jakieś no name z naklejka made in Poland
Jakie marki teraz się poleca amortyzatorow?
Ps czy z tylu i przodu są jakiekolwiek tuleje olejowe?
[ Dodano: 2020-01-07, 22:02 ]
Hej
I jak tam zasugerujesz coś dalej? Jeszcze jedna rzecz może lekko złudna ale jednak
Tył to takie bardziej szczekania niz stukania i bardziej po odpaleniu i ruszeniu potem jakby ciszej...
Czasem jak przejadę po leżącym policjancie jest dobrze, czasem hałas, czyli nie zawsze. To mogą być amortyzatory ale kurczę tak szybko? Jeżdżę tez passatami b8 i tam nigdy tego nie było nawet ok 200 tys km przebiegu.
Co robić ?
- adrian1000
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 120
- Rejestracja: 22 wrz 2017, 09:43
- Imię: Adrian
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ZGY
Nie mam wymienionych. Ale cały czas się poszukuję co puka. Bilsteiny B4 sa po 220 zł sztuka. Jeśli jeszcze jedno sprawdzenie dziś wieczorem nie pomoże wymienię pewnie i zobaczymy wtedy.
Co robić jak to taka enigma...
[ Dodano: 2020-01-14, 08:14 ]
Zamówiłem tylne amortyzatory bilstein b4, w tym tygodniu wymienię, zobaczymy, trzymajcie kciuki...
Co robić jak to taka enigma...
[ Dodano: 2020-01-14, 08:14 ]
Zamówiłem tylne amortyzatory bilstein b4, w tym tygodniu wymienię, zobaczymy, trzymajcie kciuki...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 94
- Rejestracja: 24 paź 2013, 07:01
- Imię: Dominik
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Hej. Wczoraj wymieniłem tylne amortyzatory. Jest duża poprawa. Tylu już nie słychać. Powiedziałbym jest na 5, nie na 6 bo słychać jakby jakieś elementy nadwozia leciutko pracowały ale to jyz zostawiam.
Teraz przód. Mysle rowniez o komplecie amortyzator plus górne mocowanie. Ktoś robił z poprawa? Można zacząć od samego mocowania gumowego ale to sporo pracy i jeśli to amortyzatory trzeba robić dwa razy.
?
Teraz przód. Mysle rowniez o komplecie amortyzator plus górne mocowanie. Ktoś robił z poprawa? Można zacząć od samego mocowania gumowego ale to sporo pracy i jeśli to amortyzatory trzeba robić dwa razy.
?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 94
- Rejestracja: 24 paź 2013, 07:01
- Imię: Dominik
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Amory
Siemka i jak z przodem udalo sie cos zrobic ja u siebie mam 53tys km i pr,od slychc kilku mechanikow juz odwiedzilem i wszyscy twierdza ze wszystko jest ok....dzis bylem u kolejnego powiedzial ze zawieszenie jest ok ale mozna sprawdzic amory ale do tego trzeba je wymienic i mocowania.....sm nie wiem co robic....jakie koszfa amorow do 3.0T 2017r
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 94
- Rejestracja: 24 paź 2013, 07:01
- Imię: Dominik
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nowy Sącz
No koszty jak koszty ale mnie strasznie wk....ia stukanie w aucie tej klasy to nie do pomyslenia.....a czytajac rozne posty na forum okazuje sie ze ten typ tak ma bo walcza tu koledzy z zawieszeniem ale nikt do konca nie wie co jest i kazdy sie meczy.....szkoda gadać czytalem tu juz o wymianie amorow i tez nie pomagalo ale zobacze zaczne od tych łączników....
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga