[ BPP 2.7 179 KM] Raz kopci a raz nie, moc jest
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 30 paź 2019, 13:53
- Lokalizacja: Bydgoszcz
[ BPP 2.7 179 KM] Raz kopci a raz nie, moc jest
witam,
po przerwie gdzie myślałem, że sprawa rozwiązana problem wrócił,
auto szarpie/wpada w drgania przy obrotach 1600-1800 przy mocno nagrzanym silniku.
wtedy też zaczyna kopcić na niebiesko i utrzymuje się to całą trasę (niezależnie ile km zrobię).
przełożyłem od kolegi wtryskiwacze (ten sam silnik u niego pracuje idealnie) dałem nowe podkładki te miedziane + oringi na wtryskach i na końcu zrobiliśmy ich kodowanie.
auto od dołu jakby żwawsze ale problem nie ustąpił po nagrzaniu nadal szarpie budą przy obrotach jak wspomniałem powyżej + kopci .
nie mam już siły
wrzucam logi z DPF i wtryskiwaczy (robiłem teraz na zimno).
wtryski mają korekty + 0,14 - 0,20 i jeden ma -0,35 mg więc one raczej odpadają a u kolegi auto na nich jeździ normalnie.
po przerwie gdzie myślałem, że sprawa rozwiązana problem wrócił,
auto szarpie/wpada w drgania przy obrotach 1600-1800 przy mocno nagrzanym silniku.
wtedy też zaczyna kopcić na niebiesko i utrzymuje się to całą trasę (niezależnie ile km zrobię).
przełożyłem od kolegi wtryskiwacze (ten sam silnik u niego pracuje idealnie) dałem nowe podkładki te miedziane + oringi na wtryskach i na końcu zrobiliśmy ich kodowanie.
auto od dołu jakby żwawsze ale problem nie ustąpił po nagrzaniu nadal szarpie budą przy obrotach jak wspomniałem powyżej + kopci .
nie mam już siły
wrzucam logi z DPF i wtryskiwaczy (robiłem teraz na zimno).
wtryski mają korekty + 0,14 - 0,20 i jeden ma -0,35 mg więc one raczej odpadają a u kolegi auto na nich jeździ normalnie.
Ostatnio zmieniony 20 sty 2020, 09:05 przez ellandisan, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 170
- Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:48
- Imię: Wielebyt ustaw auto
- Moje auto: Nie mam
- Rocznik: Inny
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Pabianice
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 30 paź 2019, 13:53
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 338
- Rejestracja: 09 maja 2012, 10:22
- Imię: olyon86
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2017
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
ellandisan, wiesz że wtryskiwaczy do 3.0 nie da się regenerować, Firma Bosch nie udostępnia technologi regeneracji . Sam zgłębiałem temat rok temu i jedynym z rozwiązań jest kupno nowych lub używanych sprawdzonych na maszynie bosch. Po takich regeneracjach wtryskiwacze wytrzymują ok roku , potem już są problemy z powrotem. Zapytaj każdą firmę która oferuje regenerację czy bosch udostępnił im części .
Co do kopcenia, mogą to by kolejne wtryskiwacze , chyba że je sprawdzałeś w serwisie Bosch. Oczywiście najlepiej i najtaniej sprawdź DPF ,Vcds bloki pomiarowe grupy 102, 104. Możesz na wszelki wypadek wypalić DPF-a na postoju.
Co do kopcenia, mogą to by kolejne wtryskiwacze , chyba że je sprawdzałeś w serwisie Bosch. Oczywiście najlepiej i najtaniej sprawdź DPF ,Vcds bloki pomiarowe grupy 102, 104. Możesz na wszelki wypadek wypalić DPF-a na postoju.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 170
- Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:48
- Imię: Wielebyt ustaw auto
- Moje auto: Nie mam
- Rocznik: Inny
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Pabianice
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Prawdę prawi. W tych wyryskach jedynie regulacja ale i tak może się okazać że będzie kibel.ollyon86 pisze:ellandisan, wiesz że wtryskiwaczy do 3.0 nie da się regenerować, Firma Bosch nie udostępnia technologi regeneracji . Sam zgłębiałem temat rok temu i jedynym z rozwiązań jest kupno nowych lub używanych sprawdzonych na maszynie bosch. Po takich regeneracjach wtryskiwacze wytrzymują ok roku , potem już są problemy z powrotem. Zapytaj każdą firmę która oferuje regenerację czy bosch udostępnił im części .
Co do kopcenia, mogą to by kolejne wtryskiwacze , chyba że je sprawdzałeś w serwisie Bosch. Oczywiście najlepiej i najtaniej sprawdź DPF ,Vcds bloki pomiarowe grupy 102, 104. Możesz na wszelki wypadek wypalić DPF-a na postoju.
Pakietów piezo się nie wymieni, filtra szczelinowego się nie wyczyści.
Jeden z kolegów pisał że ma z certyfikatem może od niego zamów.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 30 paź 2019, 13:53
- Lokalizacja: Bydgoszcz
kupiłem dwa wtryski te co pisałem wyżej z allegro z wydrukiem z maszyny bosh, 399 zł za sztukę, mam te dwa swoje wyjęte zapieczone to może tylko wyślę do czyszczenia ? a do kolegi z forum który ma te wtryski odezwę sie
[ Dodano: 2019-11-21, 19:18 ]
jakieś dalsze rady jak wybadać czy to ustrojstwo jeszcze u mnie jest?
[ Dodano: 2019-11-21, 19:18 ]
Zaczynam podejrzewać, że ktoś dłubał przy tym DPF, nie mam możliwości ,,wejścia" w te bloki pomiarowe w vcdsollyon86 pisze:ellandisan, wiesz że wtryskiwaczy do 3.0 nie da się regenerować, Firma Bosch nie udostępnia technologi regeneracji . Sam zgłębiałem temat rok temu i jedynym z rozwiązań jest kupno nowych lub używanych sprawdzonych na maszynie bosch. Po takich regeneracjach wtryskiwacze wytrzymują ok roku , potem już są problemy z powrotem. Zapytaj każdą firmę która oferuje regenerację czy bosch udostępnił im części .
Co do kopcenia, mogą to by kolejne wtryskiwacze , chyba że je sprawdzałeś w serwisie Bosch. Oczywiście najlepiej i najtaniej sprawdź DPF ,Vcds bloki pomiarowe grupy 102, 104. Możesz na wszelki wypadek wypalić DPF-a na postoju.
jakieś dalsze rady jak wybadać czy to ustrojstwo jeszcze u mnie jest?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 170
- Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:48
- Imię: Wielebyt ustaw auto
- Moje auto: Nie mam
- Rocznik: Inny
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Pabianice
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 30 paź 2019, 13:53
- Lokalizacja: Bydgoszcz
zajrzę tam wieczorem, dzisiaj zrobiłem trasę 230 km po autostradach i oczywiście na trasie pięknie sie jedzie, 217 jechałem max ...
a jak tylko jadę w zakresie 1600-1800 obrotów to czuć lekkie wibracje i przy okazji zakopci. Sprawdziłem przed trasą stan oleju ( w garażu na równym po 2 dniach nie jeżdżenia) i jest ponad max a było przed max .
jakie logi zrzucić żebyście byli w stanie mi coś podpowiedzieć ? błędów żadnych nie ma.
a jak tylko jadę w zakresie 1600-1800 obrotów to czuć lekkie wibracje i przy okazji zakopci. Sprawdziłem przed trasą stan oleju ( w garażu na równym po 2 dniach nie jeżdżenia) i jest ponad max a było przed max .
jakie logi zrzucić żebyście byli w stanie mi coś podpowiedzieć ? błędów żadnych nie ma.
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 502
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Nie odpowiedziałeś na pytanie, które zadał Krzysztof :
Poszukaj na wlepce w bagażniku lub książeczce serwisowej, kodów - 7GG lub 0GG lub 7GN.
To pierwsza i najprostsza diagnostyka, którą możesz i musisz wykonać. Jej wynik determinuje dalsze dywagacje w temacie występowania i prawidłowego działania DPF..krzychu973 pisze:A wydech oblepiony sadzą? Wsadź palca ,jak się usmarujesz to wiadomo.
Poszukaj na wlepce w bagażniku lub książeczce serwisowej, kodów - 7GG lub 0GG lub 7GN.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 30 paź 2019, 13:53
- Lokalizacja: Bydgoszcz
a więc wsadziłem paluchy do wydechu no i brudne od sadzy byłytomnik pisze:Nie odpowiedziałeś na pytanie, które zadał Krzysztof :To pierwsza i najprostsza diagnostyka, którą możesz i musisz wykonać. Jej wynik determinuje dalsze dywagacje w temacie występowania i prawidłowego działania DPF..krzychu973 pisze:A wydech oblepiony sadzą? Wsadź palca ,jak się usmarujesz to wiadomo.
Poszukaj na wlepce w bagażniku lub książeczce serwisowej, kodów - 7GG lub 0GG lub 7GN.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 30 paź 2019, 13:53
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga