Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BPP 2.7 179 KM] Raz kopci a raz nie, moc jest

Silniki wysokoprężne
ellandisan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 30 paź 2019, 13:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

[ BPP 2.7 179 KM] Raz kopci a raz nie, moc jest

Post autor: ellandisan » 18 lis 2019, 14:55

witam,
po przerwie gdzie myślałem, że sprawa rozwiązana problem wrócił,
auto szarpie/wpada w drgania przy obrotach 1600-1800 przy mocno nagrzanym silniku.
wtedy też zaczyna kopcić na niebiesko i utrzymuje się to całą trasę (niezależnie ile km zrobię).

przełożyłem od kolegi wtryskiwacze (ten sam silnik u niego pracuje idealnie) dałem nowe podkładki te miedziane + oringi na wtryskach i na końcu zrobiliśmy ich kodowanie.
auto od dołu jakby żwawsze ale problem nie ustąpił po nagrzaniu nadal szarpie budą przy obrotach jak wspomniałem powyżej + kopci .
nie mam już siły
wrzucam logi z DPF i wtryskiwaczy (robiłem teraz na zimno).
Obrazek
Obrazek
Obrazek

wtryski mają korekty + 0,14 - 0,20 i jeden ma -0,35 mg więc one raczej odpadają a u kolegi auto na nich jeździ normalnie.
Ostatnio zmieniony 20 sty 2020, 09:05 przez ellandisan, łącznie zmieniany 1 raz.

krzychu973
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 170
Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:48
Imię: Wielebyt ustaw auto
Moje auto: Nie mam
Rocznik: Inny
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: krzychu973 » 18 lis 2019, 15:18

Kopcenie na niebiesko to bym stawiał na turbine, możesz rozpiąć wąż pod intercoolerem i zobaczysz ile zleci oleju, a jak pali olej to i dpf pewnie lekko nie ma - można odczytać wartość ciśnienia różnicowego i będzie wiadomo czy przypchany.

Awatar użytkownika
jankes1878
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 382
Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tczew

Post autor: jankes1878 » 18 lis 2019, 15:19

Pewnie masz ten sam problem, co u mnie. poczytaj moje ostatnie posty. Diagnoza - DPF do prania.
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.

ellandisan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 30 paź 2019, 13:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ellandisan » 18 lis 2019, 19:43

da się sprawdzić vcds stan dpf ? czytałem w necie które bloki sprawdzić ale u mnie nic w nich nie ma... może w DE go ktoś go usunął choć wątpie bo auto stamtąd sam przyprowadziłem

ollyon86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 338
Rejestracja: 09 maja 2012, 10:22
Imię: olyon86
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2017
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ollyon86 » 18 lis 2019, 20:39

ellandisan, wiesz że wtryskiwaczy do 3.0 nie da się regenerować, Firma Bosch nie udostępnia technologi regeneracji . Sam zgłębiałem temat rok temu i jedynym z rozwiązań jest kupno nowych lub używanych sprawdzonych na maszynie bosch. Po takich regeneracjach wtryskiwacze wytrzymują ok roku , potem już są problemy z powrotem. Zapytaj każdą firmę która oferuje regenerację czy bosch udostępnił im części ;p .
Co do kopcenia, mogą to by kolejne wtryskiwacze , chyba że je sprawdzałeś w serwisie Bosch. Oczywiście najlepiej i najtaniej sprawdź DPF ,Vcds bloki pomiarowe grupy 102, 104. Możesz na wszelki wypadek wypalić DPF-a na postoju.

krzychu973
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 170
Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:48
Imię: Wielebyt ustaw auto
Moje auto: Nie mam
Rocznik: Inny
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: krzychu973 » 18 lis 2019, 21:10

;) Bo na szrocie to te z auta co odpalało są myte i sprzedawane jako regenerowane a z tego niepalącego to używane z gwarancją ;)

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 18 lis 2019, 22:57

ollyon86 pisze:ellandisan, wiesz że wtryskiwaczy do 3.0 nie da się regenerować, Firma Bosch nie udostępnia technologi regeneracji . Sam zgłębiałem temat rok temu i jedynym z rozwiązań jest kupno nowych lub używanych sprawdzonych na maszynie bosch. Po takich regeneracjach wtryskiwacze wytrzymują ok roku , potem już są problemy z powrotem. Zapytaj każdą firmę która oferuje regenerację czy bosch udostępnił im części ;p .
Co do kopcenia, mogą to by kolejne wtryskiwacze , chyba że je sprawdzałeś w serwisie Bosch. Oczywiście najlepiej i najtaniej sprawdź DPF ,Vcds bloki pomiarowe grupy 102, 104. Możesz na wszelki wypadek wypalić DPF-a na postoju.
Prawdę prawi. W tych wyryskach jedynie regulacja ale i tak może się okazać że będzie kibel.
Pakietów piezo się nie wymieni, filtra szczelinowego się nie wyczyści.

Jeden z kolegów pisał że ma z certyfikatem może od niego zamów. ??

ellandisan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 30 paź 2019, 13:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ellandisan » 21 lis 2019, 19:18

kupiłem dwa wtryski te co pisałem wyżej z allegro z wydrukiem z maszyny bosh, 399 zł za sztukę, mam te dwa swoje wyjęte zapieczone to może tylko wyślę do czyszczenia ? a do kolegi z forum który ma te wtryski odezwę sie

[ Dodano: 2019-11-21, 19:18 ]
ollyon86 pisze:ellandisan, wiesz że wtryskiwaczy do 3.0 nie da się regenerować, Firma Bosch nie udostępnia technologi regeneracji . Sam zgłębiałem temat rok temu i jedynym z rozwiązań jest kupno nowych lub używanych sprawdzonych na maszynie bosch. Po takich regeneracjach wtryskiwacze wytrzymują ok roku , potem już są problemy z powrotem. Zapytaj każdą firmę która oferuje regenerację czy bosch udostępnił im części ;p .
Co do kopcenia, mogą to by kolejne wtryskiwacze , chyba że je sprawdzałeś w serwisie Bosch. Oczywiście najlepiej i najtaniej sprawdź DPF ,Vcds bloki pomiarowe grupy 102, 104. Możesz na wszelki wypadek wypalić DPF-a na postoju.
Zaczynam podejrzewać, że ktoś dłubał przy tym DPF, nie mam możliwości ,,wejścia" w te bloki pomiarowe w vcds <glupek>

jakieś dalsze rady jak wybadać czy to ustrojstwo jeszcze u mnie jest?

krzychu973
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 170
Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:48
Imię: Wielebyt ustaw auto
Moje auto: Nie mam
Rocznik: Inny
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: krzychu973 » 21 lis 2019, 19:35

A wydech oblepiony sadzą? Wsadź palca ,jak się usmarujesz to wiadomo.

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 21 lis 2019, 19:40

Popukaj w DPF jak będzie słychać czy pusty

ellandisan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 30 paź 2019, 13:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ellandisan » 22 lis 2019, 11:19

zajrzę tam wieczorem, dzisiaj zrobiłem trasę 230 km po autostradach i oczywiście na trasie pięknie sie jedzie, 217 jechałem max ...
a jak tylko jadę w zakresie 1600-1800 obrotów to czuć lekkie wibracje i przy okazji zakopci. Sprawdziłem przed trasą stan oleju ( w garażu na równym po 2 dniach nie jeżdżenia) i jest ponad max a było przed max .
jakie logi zrzucić żebyście byli w stanie mi coś podpowiedzieć ? błędów żadnych nie ma.

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 502
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 22 lis 2019, 13:30

Nie odpowiedziałeś na pytanie, które zadał Krzysztof :
krzychu973 pisze:A wydech oblepiony sadzą? Wsadź palca ,jak się usmarujesz to wiadomo.
To pierwsza i najprostsza diagnostyka, którą możesz i musisz wykonać. Jej wynik determinuje dalsze dywagacje w temacie występowania i prawidłowego działania DPF..
Poszukaj na wlepce w bagażniku lub książeczce serwisowej, kodów - 7GG lub 0GG lub 7GN.

ellandisan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 30 paź 2019, 13:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ellandisan » 24 lis 2019, 12:07

tomnik pisze:Nie odpowiedziałeś na pytanie, które zadał Krzysztof :
krzychu973 pisze:A wydech oblepiony sadzą? Wsadź palca ,jak się usmarujesz to wiadomo.
To pierwsza i najprostsza diagnostyka, którą możesz i musisz wykonać. Jej wynik determinuje dalsze dywagacje w temacie występowania i prawidłowego działania DPF..
Poszukaj na wlepce w bagażniku lub książeczce serwisowej, kodów - 7GG lub 0GG lub 7GN.
a więc wsadziłem paluchy do wydechu no i brudne od sadzy były :-)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 24 lis 2019, 19:37

Czyli filtra nie ma :).

ellandisan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 30 paź 2019, 13:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ellandisan » 25 lis 2019, 15:16

zgadza się, kopcenie po kilku dłuższych trasach można powiedzieć, że ustało. Jednak nadal minimalnie rośnie stan oleju na bagnecie, co 100 km około 50-60 ml .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga