Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi A6 C6 2,7 TDI V6 190 km , zrywa procedure wypalania D

Diagnostyka VAG
ODPOWIEDZ
max12130
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 13 mar 2019, 16:14
Lokalizacja: Pasym

Audi A6 C6 2,7 TDI V6 190 km , zrywa procedure wypalania D

Post autor: max12130 » 23 paź 2019, 10:53

Witam wszystkich problem mam taki jak w tytule , zamieszczam link do filmiku z mojej nie udanej procedury wypalania DPF , jak również parę fotek z błędem który wyskoczył po nie udanej regeneracji który można było usunąć bez powrotne tzn. do czasu ponownego wypalania :) , proszę o pomoc i dziękuję pozdrawiam .

Filmik
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 502
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 23 paź 2019, 23:53

1. Wymieniłeś filtr DPF na nowy ?
2.Piszesz o nieudanym procesie regeneracji - wymuszonej ("serwisowej") przez urządzenie diagnostyczne, czy zarządzonej przez sterownik silnika podczas jazdy autem ? OK - piszesz o procedurze serwisowej (youtube). W taki razie pytanie - w jakim celu przeprowadzasz tą procedurę ?
3. Błąd, który zgłasza sterownik silnika jest związany z elektrycznym wentylatorem nr 2 chłodnicy. Najprawdopodobniej uszkodzeniu uległy połączenia przewodów wewnątrz sterownika, który umieszczony jest na wentylatorze. Śniedź "przeżarła" jedno lub kilka połączeń. Jakiś czas temu "przechodziłem" ten temat. Połączenia naprawiłem, choć na pierwszy rzut oka można pomyśleć, że jest to niewykonalne....
A procedura zostaje wstrzymana, ponieważ działanie wentylatorów konieczne jest podczas jej trwania.
Prawdopodobnie, gdyby błąd ten nie był przez Ciebie usunięty przed ponowną próbą regen. serwisowej, procedura regeneracji nie mogłaby być rozpoczęta.
4. Jeśli nie wymieniałeś filtra DPF na nowy, to w jakim celu zresetowałeś wartości 104.1 ? - Pewnie sterownik zgłaszał błąd o zapełnieniu filtra 009263 P242F, którego nie mogłeś usunąć z pamięci sterownika. Zresetowałeś wartość 104.1 (adaptacja kanał 81) i w ten sposób mogłeś pozbyć się błędu zapełnienia. Zgadza się ?
Ta chmura dymu, którą widać na materiale filmowym świadczy dobitnie, że wyzerowanie 104.1 w Twoim przypadku, bez wymiany lub porządnego wyczyszczenia DPF, to nietrafiony pomysł.
W tej konfiguracji, nie ma mowy aby podczas procedury serwisowej, filtr rozgrzał się do "przepisowej" około 600st.

max12130
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 13 mar 2019, 16:14
Lokalizacja: Pasym

Post autor: max12130 » 03 gru 2019, 14:08

tomnik pisze:
1. Wymieniłeś filtr DPF na nowy ?
nie, nie wymieniałem.

2.Piszesz o nieudanym procesie regeneracji - wymuszonej ("serwisowej") przez urządzenie diagnostyczne, czy zarządzonej przez sterownik silnika podczas jazdy autem ? OK - piszesz o procedurze serwisowej (youtube).
W taki razie pytanie - w jakim celu przeprowadzasz tą procedurę ?
Profilaktycznie poniewaz auto jezdzi wiecej po miescie .
3. Błąd, który zgłasza sterownik silnika jest związany z elektrycznym wentylatorem nr 2 chłodnicy. Najprawdopodobniej uszkodzeniu uległy połączenia przewodów wewnątrz sterownika, który umieszczony jest na wentylatorze.
Okay dzięki za info.
4. Jeśli nie wymieniałeś filtra DPF na nowy, to w jakim celu zresetowałeś wartości 104.1 ? - Pewnie sterownik zgłaszał błąd o zapełnieniu filtra 009263 P242F, którego nie mogłeś usunąć z pamięci sterownika. Zresetowałeś wartość 104.1 (adaptacja kanał 81) i w ten sposób mogłeś pozbyć się błędu zapełnienia. Zgadza się ?

nigdy nie zaświeciła mi się żadna kontrolka zapełnienia DPF-u jak i nie miałem żadnych wcześniej błędów związanych z DPF, co do zresetowania wartości chyba zaistniało coś takiego ale sam nie pamiętam dlaczego, jakoś tak wyszło, ale jak pamiętam wcześniej wiele miesięcy temu przed resetem wartości 104.1 były te same objawy podczas wielokrotnych prób regeneracji zrywało procedure wypalania związane było z sonda Lambda która została wymieniona na nowa .

Wczoraj po raz pierwszy zapaliła się kontrolka DPF jechałem wiele kilometrów i nie zgasła dopiero po ponownym uruchomieniu auta , udało mi się na szybkiego wrzucić jeden filmik resztę dodam jak wrócę z pracy , jak widać na filmiku kontrolka zaświeciła się jak na złość kiedy jechałem na oparach :) ale nie przerywałem wypalania , pojechałem na stacje benzynowa i zatankowałem nie wyłączając silnika i wyruszyłem w dalsza drogie ale jak pisałem po przejechaniu wielu kilometrów w trasie kontrolka nie zgasła, dopiero po ponownym rozruchu silnika , to tyle tak na szybkiego.




Filmiki







nie chce mi się trochę wieżyc ze może to być wina wentylatora ,raczej podejrzewam w wiązce kabli może jest któryś z tych cienkich złamany,urwany, przetarty , muszę to sprawdzić . zobaczcie sami na filmiku ze wiatraki śmigają jak ta lala ?



Znalazłem zdjęcie z 26.03. wtedy jeszcze nie grzebałem w ustawieniach DPF itd.

[ Dodano: 2019-12-02, 17:39 ]
tomnik pisze:1. Wymieniłeś filtr DPF na nowy ?
2.Piszesz o nieudanym procesie regeneracji - wymuszonej ("serwisowej") przez urządzenie diagnostyczne, czy zarządzonej przez sterownik silnika podczas jazdy autem ? OK - piszesz o procedurze serwisowej (youtube). W taki razie pytanie - w jakim celu przeprowadzasz tą procedurę ?
3. Błąd, który zgłasza sterownik silnika jest związany z elektrycznym wentylatorem nr 2 chłodnicy. Najprawdopodobniej uszkodzeniu uległy połączenia przewodów wewnątrz sterownika, który umieszczony jest na wentylatorze. Śniedź "przeżarła" jedno lub kilka połączeń. Jakiś czas temu "przechodziłem" ten temat. Połączenia naprawiłem, choć na pierwszy rzut oka można pomyśleć, że jest to niewykonalne....
A procedura zostaje wstrzymana, ponieważ działanie wentylatorów konieczne jest podczas jej trwania.
Prawdopodobnie, gdyby błąd ten nie był przez Ciebie usunięty przed ponowną próbą regen. serwisowej, procedura regeneracji nie mogłaby być rozpoczęta.
4. Jeśli nie wymieniałeś filtra DPF na nowy, to w jakim celu zresetowałeś wartości 104.1 ? - Pewnie sterownik zgłaszał błąd o zapełnieniu filtra 009263 P242F, którego nie mogłeś usunąć z pamięci sterownika. Zresetowałeś wartość 104.1 (adaptacja kanał 81) i w ten sposób mogłeś pozbyć się błędu zapełnienia. Zgadza się ?
Ta chmura dymu, którą widać na materiale filmowym świadczy dobitnie, że wyzerowanie 104.1 w Twoim przypadku, bez wymiany lub porządnego wyczyszczenia DPF, to nietrafiony pomysł.
W tej konfiguracji, nie ma mowy aby podczas procedury serwisowej, filtr rozgrzał się do "przepisowej" około 600st.

witam ponownie

I walka nie ustaje , oczywiście jestem Laikiem w tych sprawach , ponownie zaświeciła się kontrolka DPF-u na zegarach , zauważyłem ze tak się dzieje podczas malej ilości ropy tzn. jeśli zapali się kontrolka rezerwy zaczyna migać na przemian z kontrolka DPF , i rura na drogę szybkiego ruchu obroty nie mniej 2,5 tysiaca predkosc powyzej 70 kh jazda 100-150 km i lipa kontrola DPF nie gasnie.

- parę dni temu bylem na przeglądzie tu w Niemczech , przetrzepali dokładnie auto i o dziwo AU z dymomierzem przeszło bez problemu , i bądź tu mądry co jest grane , czy jest taka możliwość jeśli wyzerowałem zapełnienie filtra mogla ich maszynka źle odczytać parametry zapełnienia DPF ??? lub faktycznie coś nie tak z wiatrakiem jest ? ale przecież kreci bez problemów ?

[ Dodano: 2019-12-03, 14:08 ]
nikt nie ma pomysłu co może być nie tak ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ollyon86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 338
Rejestracja: 09 maja 2012, 10:22
Imię: olyon86
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2017
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ollyon86 » 03 gru 2019, 18:37

Pokaż jeszcze bloki pomiarowe 101, jakie wartości pokazuje czujnik różnicy ciśnień.

max12130
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 13 mar 2019, 16:14
Lokalizacja: Pasym

Post autor: max12130 » 17 gru 2019, 21:01

ollyon86 pisze:Pokaż jeszcze bloki pomiarowe 101, jakie wartości pokazuje czujnik różnicy ciśnień.
Temat można zamknąć , DPF wypaliłem na autostradzie 5,6 bieg prędkość 130-140 kmh 15-20 min i po ptakach

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga