Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Sporadyczny zanik napięcia na ECU C5 2.7 biturbo (ABT)

Elektryka
ODPOWIEDZ
AdamD_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 08 wrz 2018, 22:16
Imię: Adam
Moje auto: A4 B6
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Sporadyczny zanik napięcia na ECU C5 2.7 biturbo (ABT)

Post autor: AdamD_ » 08 paź 2019, 23:09

Witam

Pacjent Audi a6 c5 2.7 biturbo 230km tiptronic (po jakiś modach w ABT)
jakby tu dobrze zacząć historię

Po remoncie skrzyni miałem problemy z silnikiem, potrafił sam z siebie zgasnąć, czasem nie chce się uruchomić, pasek od biegów był podświetlony(tryb awaryjny) Myślałem, że problem leży po stronie skrzyni (bo była po kapitalnym remoncie), bo występował błąd 18258, problem z komunikacją sterownika skrzyni z ECU silnika. U mechanika dowiedziałem się, że problem leży po stronie ECU, bo nie mogłem połączyć się z ECU silnika jak występował ten błąd. Jak dało się połączyć z ECU w pamięci miał taki błąd:
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent

Po demontażu osłon zobaczyłem, że sterownik ma plomby ABT i jest w nim taka podstawka, na której znajduje się ich CHIP. Czytając fora, dowidziałem się potrafi zgubić sygnał, gdyż znajduję się na wcisk. Zleciłem elektrykowi, aby ją przylutował. No i minął problem gdzieś na 2 miesiące.
Niestety problem wydarzył się ponownie może z 2 razy, ale zbagatelizowałem sprawę.
Ostatnio jadąc do pracy (piątek)(a wcześniejszy cały tydzień jeździłem codziennie po 80km do pracy), znowu pojawił się ten błąd i ktoś musiał mnie zholować. Tydzień przed wymieniłem regulator napięcia, gdyż dawał napięcie na wolnych na poziomie 13.7-13.8V. teraz daje 14.25-14.3V.
Dziś chciałem dostać się do bezpieczników przy sterowników (wcześniej nie zwróciłem uwagi), ale ich tam nie było, mam tylko przy drzwiach oraz obok kolumny (foto).




problem jest poważny, bo nie mam pewności kiedy ponownie zgaśnie mi samochód, czy jest to wina przewodów, wina sterowników silnika i skrzyni (bo były robione przez ABT, czy muszę kupić nie modyfikowane), nigdzie na internetach nie mogę znaleźć podobnego przypadku.

Prawdopodobnie jutro będę miał miernik i sprawdzę czy jest napięcie na wtyczce od ECU silnika, bo dziś jeździłem normalnie popołudniu, gasiłem, ale jak stoi teraz pod blokiem to silnik zapalił na minutę z wyskoczył błąd i nie mogę uruchomić silnika.


Gdzieś wyczytałem, że jakiś konkretny przekaźnik/bezpiecznik odpowiada za ECU, ale nie mogę ponownie odczytać posta, coś z J...... ??

Proszę o pomoc, nim oddam go do elektryka, bo wtedy za taką sprawę dobrze sobie zainkasuje, a możliwe że to jakaś pierdoła, coś nie łączy.

PS. Przewody na alternatorze, akumulatorze dokręcone
PS. Jak wystąpi błąd, pasek biegów się podświetla, mogę kręcić rozrusznikiem, aż do śmierci
PS. Wcześniej miałem problem z pompą paliwa, musiałem z 5x przekręcić kluczykiem, aby zapalił na PB, jakby paliwo się cofało, teraz nie występuje ten problem a nic nie robiłem

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga