Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Wyjmowanie maglownic, problem. W

Układ kierowniczy
ODPOWIEDZ
MixTape
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 02 lis 2018, 05:37
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Wyjmowanie maglownic, problem. W

Post autor: MixTape » 02 paź 2019, 17:06

Witam, zabrałem się za wymianę maglownicy w moim pojeździe. Przechodząc do sedna, podczas próby wyjęcia maglownicy w lewą stronę coś ją blokuje. Odkręcone wszystkie śruby, krzyżak, węże te co są zaraz przy nadkolu co wchodzą do maglownicy, zdemontowana osłona.
Poradźcie mi, czy ja trzeba wyciągać a dwie osoby albo obracać ją jakoś pod kątem podczas wyciągania. Czy ta gumową osłonę co wchodzi do środka auta na kolumnę kierowniczą trzeba ściągnąć, czy można wyjąć maglownice z nią. Wydaje mi się, że haczy o te metalowe węże od płynu od wspomagania, ale nie wiem na ile mogę i czy w ogóle można je odgiąć w którymś kierunku.

Proszę o sugestie i porady.
Pozdrawiam :)

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1158
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 02 paź 2019, 21:40

MixTape pisze:Proszę o sugestie i porady.
to gdzieś z jakiegoś forum, może coś się przyda ??

Najlepiej wykręcić końcówki drążków, aby nie przeszkadzały. Następnie należy w lewym nadkolu zdemontować plastikową osłonę przekładni, odessać płyn ze zbiorniczka, kluczami 19, oraz 22 odkręcić przewody ciśnieniowe, dla ułatwienia można odkręcić wewnętrzny przegub kulisty i skręcić kierą w lewo na maxa (łatwiejszy dostęp do przewodów ciśnieniowych). Następnie ustawiasz kierę w pozycję środkową, rozłączasz krzyżak kolumny kierowniczej (znajduje się nad pedałami), ważne abyś po rozłączeniu kiery nie kręcił nią, bo porwiesz taśmę od airbaga. Następnie potrzebujesz nasadkę na klucze sztorcowe 10', ale taką dwunastokątną i odkręcasz 3 śruby, jedną od spodu auta (potrzebna przedłużka tak z 60cm) ulokowaną bliżej lewej strony (ciężko wypatrzeć tę śrubę), następnie pozostałe dwie, jedna pod akumulatorem, druga tuż obok serwa. Przez lewe nadkole wyciągasz przekładnie na zewnątrz pojazdu!
Pamiętaj żeby kupić olej mineralny (zielony) do układów hydraulicznych (polecam Febi 6162), oraz przy montażu nowej przekładni, aby odpowietrzyć układ zgodnie z instrukcją odpowietrzania układu wspomagania!
Powodzenia!

MixTape
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 02 lis 2018, 05:37
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Post autor: MixTape » 03 paź 2019, 00:11

To wszystko mam wykonane, nie może ona po prostu wyjść z tunelu, tak jakby haczyła o przewody ciśnieniowe :-/ można je odgiąć, czy istnieje ryzyko uszkodzenia?

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1158
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 04 paź 2019, 04:55

MixTape pisze:można je odgiąć
delikatnie próbuj odgiąć, nic im nie będzie

MixTape
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 02 lis 2018, 05:37
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Post autor: MixTape » 04 paź 2019, 20:08

Wyjąłem maglownic, dla potomnych :) Jeden Wąż jest na gumie, odgina się bez problemu, drugi odgialem srubkretem i wsadziłem za sprezeyne od amortyzatora. Wyciągnąłem maglownice z gumą ta co wchodzi do środka auta (jest ciężej bo guma blokuje), ale zapałem się o trzpień kluczem oczkowy delikatnie go podążając i wszystko wyszło. W sumie łącznie to z godzina roboty na sam demontaż to aż nad to :)

Dziękuję kokegocamelllcamelll, za pomoc i rady :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga