Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.8t AWT] Niebieski dymek po postoju z włączonym silnikiem

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Gabrelos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 15 sie 2019, 19:32
Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk

[1.8t AWT] Niebieski dymek po postoju z włączonym silnikiem

Post autor: Gabrelos » 16 sie 2019, 00:25

Witajcie, tak jak w temacie mam problem z niebieskim dymkiem, który pojawia się praktycznie zawsze jak chwilę stoję (np. w korku), a następnie ruszam. Czytałem gdzieś, że turbina powoli kończy żywot, lub uszczelniacze zaworów lub pierścienie, lub olej w dolocie się zbiera ale chciałbym, żeby ktoś może kto miał podobny problem doprecyzował.

Dodam, że ostatnio miałem dziwny epizod. Robiłem moją a6 rajd po autostradzie w Niemczech z prędkością średnią 170km/h przez jakieś pół godziny. Po zatrzymaniu się zobaczyłem, że z wydechu wydostaje się dym. W drodze powrotnej jechałem już normalnie, ale dym przez cały czas wydostawał się z wydechu (chyba, bo to stryj za mną jechał i mówił, że widział). Niestety nie jestem w stanie stwierdzić jaki miał on kolor, gdyż była noc. Następnego dnia dokonałem pomiarów poziomu płynu chłodniczego oraz oleju. Ku memu zdziwieniu płynu ubyło, zaś oleju ciutke przybyło (uszczelka pod głowicą jak nic se myślę). Dolałem płynu, no i pojechałem dalej. Owa sytuacja ponownie się nie zdarzyła. Wszystko było później w porządku. Kontrolowałem olej i płyn codziennie przez tydzień, wróciłem normalnie do Polski i wszystko ok. Nie pałowałem go znowu tak mocno co prawda, ale no... dziwne

Zrobiłem auto scana vcdsem, znalazło mi kilka błędów, które po usunięciu narazie nie wracają, oprócz jednego z załącznika.

Z góry dzięki za pomoc, pozdro
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 21 paź 2019, 12:03

HEJ
Trochę to wróżenie z fusów. Jaki masz przebieg?
jeżeli płyn idzie do oleju to powinieneś zobaczyć na bagnecie lub korku bo to się nie wymiesza, powstaje nalot podobny do majonezu. Co do niebieskiego dymu to najprawdopodobniej olej, poczujesz organoleptycznie - to specyficzny zapach. Z uwagi na to wywala Ci błąd sondy. Najprościej daj go do ogarniętego mechanika, diagnoza nie powinna być trudna,

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DLHA 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 21 paź 2019, 13:07

Zacząłbym od sprawdzenia kompresji i obecności majonezu na korku wlewu oleju.
Zabity katalizator nie generuje niebieskiego dymka.

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 22 paź 2019, 09:47

carlos777 pisze:Zacząłbym od sprawdzenia kompresji i obecności majonezu na korku wlewu oleju.
Zabity katalizator nie generuje niebieskiego dymka.
natomiast niebieski dymek często generuje zabicie katalizatora :/

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga