Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6 C5 BDV przegrzewa się przy wyższych obrotach

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
yankes_69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 05 mar 2014, 10:50
Lokalizacja: Przemyśl

A6 C5 BDV przegrzewa się przy wyższych obrotach

Post autor: yankes_69 » 14 lip 2019, 10:39

Około października ubiegłego roku wymieniłem chłodnice bo rozsypal się wentylator i ja przeciął. Pierwszy wyjazd autostradą przy wyższych temperaturach miałem w kwietniu i okazało się że jadąc dłużej z obrotami powyżej 4000 temperatura zaczyna rosnąć powyżej 90 stopni, jeżdżąc normalnie po mieście trzyma jak drut 90 stopni. Zapytałem znajomego co mi sprzedawał chłodnice czy to może być jej przyczyna, stwierdził że nie spotkał się z takim przypadkiem a wiem że sprzedaje mnóstwo części. Polecił sprawdzić wiskoze wiatraka, okazało się że w ogóle nie ma tego metalowego dżinksa załączającego sprzęgło. Wymieniłem wisko, ostatnio wyjazd autostradą i znowu to samo a nawet gorzej bo już Maks co mogłem jechać to ok 120km/h aby temperatura stała na 90 stopni. Obieg płynu chłodniczego jest, układ odpowietrzony, już nie wiem gdzie szukać przyczyny.

januszm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: januszm » 14 lip 2019, 11:53

Jak mierzyles przeplyw?
Termostat otwiera calkowicie? Sprawdzales?
Ogrzewanie dziala?
Pompa wody sprawna w 100%?

Probowales gdy temperatura wzrasta wlaczyc ogrzewanie na max? Co sie wtedy dzieje?

Nikostratus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Nikostratus » 14 lip 2019, 15:22

Spotkałem się z problemem przegrzewania gdy miałem chłodnice z rurkami okrągłymi a nie płaskimi jak w orginalnie. Wentylator visco nie bedzie miał takiego wpływu na chłodzenie gdy jedziesz w trasie.

yankes_69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 05 mar 2014, 10:50
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: yankes_69 » 15 lip 2019, 19:18

januszm pisze:Jak mierzyles przeplyw?
Termostat otwiera calkowicie? Sprawdzales?
Ogrzewanie dziala?
Pompa wody sprawna w 100%?

Probowales gdy temperatura wzrasta wlaczyc ogrzewanie na max? Co sie wtedy dzieje?
Miałem problem z grzaniem półtora roku temu, okazało się że głównym problemem był brak przepływu na niskich obrotach, przy wymianie kompletnego rozrządu wyszło że padł napinacz i pasek dosyć luźno sobie pracował a rolka pompy wody się slizgala. Tak że cały rozrząd jest w miarę świeży. Przepływ widzę jaki jest odciagajac wąż gumowy tam gdzie się odpowietrza, na niskich obrotach ładnie z niego sika, dodatkowo po nagraniu górny wąż chłodnicy robi się sztywniejszy i gorący więc termostat otwiera. Ogrzewanie działa aczkolwiek nie wlaczalem gdy temperatura rosła powyżej 90 stopni. Wczoraj zrobiłem sobie test na miejscu, przejechałem odcinek ok 12 km na trójce kręcąc ok 5000 obrotów i temperatura stała na 90 stopniach, troszkę podskoczyla jak się zatrzymałem na światłach.

Nikostratus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Nikostratus » 15 lip 2019, 20:09

To że termostat coś puszcza nie znaczy że puszcza dostateczną ilość płynu chłodniczego aby schłodzić silnik przy wysokich obrotach. Czy termostat był zmieniony razem z rozrządem i czy był on orginalny ? Mi jak termostat w zamienniku się nie dostatecznie się otwierał to też mi się grzał a w trasie przy spokojnej jeździe temperatura oleju podchodziła mi pod 120 st.

yankes_69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 05 mar 2014, 10:50
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: yankes_69 » 16 lip 2019, 15:03

Termostat kiedyś zmieniałem, ale było to dawno i nie pamiętam na jaki. Ogólnie nie oszczędzam na częściach ale mogłem sobie oryginału nie zażyczyć. Zamówię zaraz.

Nikostratus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Nikostratus » 16 lip 2019, 15:06

Koniecznie orginał żaden zamiennik z nr 078 121 113 F . Dodam też że termostat da się wymienić bez zdejmowania paska rozrządu.

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 16 lip 2019, 15:25

Miałem to samo, jak kupowałeś chłodice Thermoteca jest on o jakieś pół centymetra grubsza od oryginału i ma mniejszą wydajność temp i wtedy się grzeje, zobaczyłem to dopiero po jakiś 2 latach jak kupiłem ory używkę.
Zobacz czy u Ciebie też tak jest.
Jak wymieniłem problem zniknął jak ręką odjął nawet w największe upały.
Fuck Fuel Economy

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga