[ BAT 4.2 334 KM] Nierówna praca silnika w przedziale 1200-1
[ BAT 4.2 334 KM] Nierówna praca silnika w przedziale 1200-1
Dwa miesiące temu stojąc na skrzyżowaniu z naciśniętym hamulcem silnikiem zaczęło delikatnie szarpać. Było to nie regularne, na ciepłym silniku i nie zawsze. Po przełączeniu na N objaw się zmniejszał i silnik zaczynał pracować równo ale po podniesieniu obrotów, w przedziale od 1200 do 1600 czuć, że silnik wpada w wibracje. Powyżej tych obrotów wibracje przestają być wyszywane co nie znaczy, że problem znika. Zostały wymienione świece zapłonowe na Denso IK20TT i wyregulowana instalacja gazowa. Po tych czynnościach pierwszy problem z nierówną pracą z włączonym biegiem zanikł, ale nie równa praca w przedziale obrotów została. Objawy występują zarówno na BP jak i LPG. W ECU silnika nie ma żadnych błędów. Jeszcze co zauważyłem to korektę długo terminową na 1 bank jest -0,8 a na drugim +1,6. Kompresja zmierzona na zimnym silniku wartości od 9,7 do 10,2. Mechanicy twierdą, że to wypadanie zapłonu ale nie wiedzą dlaczego nie ma błędów. Znalaz by się ktoś w pobliżu i użyczył swoich cewek zapłonowych na 5 minut by je wyeliminować?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 63
- Rejestracja: 09 paź 2018, 09:03
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga