Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C7 2.0 TDI] Zbyt duże zużycie oleju?

Silniki wysokoprężne
MałgośkaS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 22 lis 2018, 09:45
Imię: Marek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

[A6 C7 2.0 TDI] Zbyt duże zużycie oleju?

Post autor: MałgośkaS » 09 lip 2019, 09:05

Cześć,

borykam się z problemem zbyt dużego zużycia oleju od ponad pół roku...
Turbina już zregenerowana, ale nadal co około 1 tyś. km trzeba dodawać około 1 litr oleju, co nie jest wg mnie normalne...
(raczej nie jest to wina samego DPF'a)

Mechanik twierdzi, że może to być dość kosztowna naprawa:/

Macie jakieś sugestie? :(

Awatar użytkownika
Punisher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 14 lip 2015, 21:09
Imię: Przemysław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Punisher » 09 lip 2019, 13:32

Taki pobór oleju nawet od wymiany do wymiany nie jest normalny.
Najprawdopodobniej to wina pierścieni, oczywiście gdy nie widać żadnego wycieku.
Trzeba zmierzyć ciśnienie sprężania i wstępnie wyjdzie :) Nie dymi?

MałgośkaS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 22 lis 2018, 09:45
Imię: Marek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: MałgośkaS » 09 lip 2019, 13:58

ha! no właśnie, że z zewnątrz nigdzie nie widać, żeby olej gdzieś uciekał:/ na chodnikach zero śladów..

a jeżeli chodzi o dymienie, to faktycznie tak było (dymki na czarno), ale jak turbina została zregenerowana to problem ustał. Teraz to raczej czasami na biało zadymi, ale nie jakaś tam chmura za autem, że świata nie widać:)

Awatar użytkownika
Punisher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 14 lip 2015, 21:09
Imię: Przemysław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Punisher » 09 lip 2019, 14:56

Podejrzewam że wymiana pierścieni to koszt rzędu 1000-1500 zł. Warto pomyśleć przy okazji o wymianie rozrządu jeśli już ma trochę nalatane, uszczelnień itp - praktycznie wszystko będzie można przy okazji zrobić :)

MałgośkaS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 22 lis 2018, 09:45
Imię: Marek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: MałgośkaS » 09 lip 2019, 15:01

hm.. rozrząd zmieniłam jak kupiłam tego dziada...:) (ponoć był zmieniany przez poprzedniego własciciela, ale dla spokoju wolałam sama to zrobić)
tylko dziwne, że wtedy (czyli listopad 2018) nie było widać, tego problemu z olejem:/ ...

januszm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: januszm » 09 lip 2019, 17:27

ile to masz nalatane ze musiales turbine regenerowac?

MałgośkaS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 22 lis 2018, 09:45
Imię: Marek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: MałgośkaS » 10 lip 2019, 09:34

w teorii 205 tyś., ale nigdy się już raczej nie dowiem, ile było w nim grzebane przy przebiegu..

Raczej zawsze przy aucie zanim doprowadzi się do odpowiedniego stanu po zakupie trochę w niego inwestuje, pomimo, że na pierwszy rzut oka nie widać usterek.

danolek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 31 mar 2009, 08:42
Lokalizacja: Belgia

Post autor: danolek » 16 lip 2019, 21:51

Mi w tym samym silniku nie ubywa nic od wymiany do wymiany,przebieg mam 170 tys,ale pewny 100%.

Niepokojace jest tez,ze piszesz,ze auto puszcza czarny dymek. Jak to jest mozliwe,skoro masz dpf? Chyba,ze ktos Ci go wczesniej wypatroszyl :/
Jak wygląda zapchany DPF? Przeczytaj w tym temacie a6-c7-diesel/wypalanie-dpf-a-gaszenie-s ... 94209.html

andre_23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 29 gru 2018, 22:33
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: andre_23 » 20 lip 2019, 17:02

Ja ostatnio w swoim wozie zdziwiłem się bo po 5 tyś od wymiany oleju zaświeci się Fis i podał info o minimalnym poziomie. Faktycznie dolać trzeba było 400ml oleju po przejechaniu 5 tyś km. Auto świeżo sprowadzilem że Szwecji z historią serwisową ma 120 tyś km. Nie wiem czy to tak ma byc? ale raczej nie jest to mirmale. Auto ma Ad Blue, może to jest przyczyna? Sprawdzałem zapelnienie Dpfa i jest w normie. Może ktoś spotkał się z tym problemem?

danolek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 31 mar 2009, 08:42
Lokalizacja: Belgia

Post autor: danolek » 23 lip 2019, 23:29

Przyczyn moze byc kilka. Mogli za malo wlac podczas wymiany. Moze silnik bierze olej. Moze masz nieszczelna turbine. Trzeba by sprawdzic pare rzeczy,tak to wrozenie z fusow :)
Jak wygląda zapchany DPF? Przeczytaj w tym temacie a6-c7-diesel/wypalanie-dpf-a-gaszenie-s ... 94209.html

andre_23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 29 gru 2018, 22:33
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: andre_23 » 29 lip 2019, 00:33

No tak masz rację, że przyczyn może być kilka, tylko przy tak niskim przebiegu 120 tyś km silnik miałby brac już olej, to trochę lipa na grupę VW. Olej wymieniałem i wlewałem sam, wiec poziom wiem jaki był przy wymianie. Silnik i osprzęt m.in. turbina jest czysty i suchy, ani śladu nieszczelności i wyrzucania oleju. Przebieg raczej pewny, cały czas serwis do końca. Jak sprawdzić turbinę, możesz podpowiedzieć jak to zrobić w domowych warunkach? Na spokojnie poobserwuję silnik przy dalszej eksploatacji.

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 813
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 29 lip 2019, 07:25

andre_23 pisze:Jak sprawdzić turbinę, możesz podpowiedzieć jak to zrobić w domowych warunkach?
Odkręć rurę gumową za turbiną i zobacz czy jest w niej olej.
andre_23 pisze:tylko przy tak niskim przebiegu 120 tyś km silnik miałby brac już olej, to trochę lipa na grupę VW
To nie jest powszechnie występujące zjawisko. Ja zalewając silnik ok. 4,5 l oleju nie jestem w stanie zużyć kupionych 5 l do kolejnej wymiany
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7

andre_23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 29 gru 2018, 22:33
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: andre_23 » 01 sie 2019, 00:37

ok, dziękuje za podpowiedź. Sprawdzę tą rurę powietrza doładowującego za turbiną.

zbych400
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 11 mar 2020, 19:10
Imię: Zbigniew
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rydułtowy

Re: [A6 C7 2.0 TDI] Zbyt duże zużycie oleju?

Post autor: zbych400 » 24 paź 2022, 22:30

Auto kupiłem przy przebiegu 75000 (teraz myślę czy nie teoretycznie), i od początku brał olej , co nie zdarzało mi sie w innych samochodach. Poza tym nawet po krótkich trasach miejskich , po wyłączeniu zapłonu wypalało DPF. Problem z wypalaniem i olejem bez przerwy. Oddałem w maju do elektryka w celu sprawdzenia DPF. Doszło do tego , że jak ktos pisze tutaj rozbebeszyli mi go i po problemie ( z DpF ). Ma moc, pali nieco ponad 6l/100, ale oleju dolewam 500 ml /500 km !!!. Pojawiła się czerń na tłumiku. Dymienia nie zauważyłem, ale pewnie bierze olej i to było przyczyną zajechania DPF . Tak myślę.
Już nie wiem co robić, ile może kosztowac naprawa ? Może ktoś coś ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga