[A6 C7 2.0 TDI] Zbyt duże zużycie oleju?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 22 lis 2018, 09:45
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
[A6 C7 2.0 TDI] Zbyt duże zużycie oleju?
Cześć,
borykam się z problemem zbyt dużego zużycia oleju od ponad pół roku...
Turbina już zregenerowana, ale nadal co około 1 tyś. km trzeba dodawać około 1 litr oleju, co nie jest wg mnie normalne...
(raczej nie jest to wina samego DPF'a)
Mechanik twierdzi, że może to być dość kosztowna naprawa:/
Macie jakieś sugestie?
borykam się z problemem zbyt dużego zużycia oleju od ponad pół roku...
Turbina już zregenerowana, ale nadal co około 1 tyś. km trzeba dodawać około 1 litr oleju, co nie jest wg mnie normalne...
(raczej nie jest to wina samego DPF'a)
Mechanik twierdzi, że może to być dość kosztowna naprawa:/
Macie jakieś sugestie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 22 lis 2018, 09:45
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
ha! no właśnie, że z zewnątrz nigdzie nie widać, żeby olej gdzieś uciekał:/ na chodnikach zero śladów..
a jeżeli chodzi o dymienie, to faktycznie tak było (dymki na czarno), ale jak turbina została zregenerowana to problem ustał. Teraz to raczej czasami na biało zadymi, ale nie jakaś tam chmura za autem, że świata nie widać:)
a jeżeli chodzi o dymienie, to faktycznie tak było (dymki na czarno), ale jak turbina została zregenerowana to problem ustał. Teraz to raczej czasami na biało zadymi, ale nie jakaś tam chmura za autem, że świata nie widać:)
Mi w tym samym silniku nie ubywa nic od wymiany do wymiany,przebieg mam 170 tys,ale pewny 100%.
Niepokojace jest tez,ze piszesz,ze auto puszcza czarny dymek. Jak to jest mozliwe,skoro masz dpf? Chyba,ze ktos Ci go wczesniej wypatroszyl
Niepokojace jest tez,ze piszesz,ze auto puszcza czarny dymek. Jak to jest mozliwe,skoro masz dpf? Chyba,ze ktos Ci go wczesniej wypatroszyl
Jak wygląda zapchany DPF? Przeczytaj w tym temacie a6-c7-diesel/wypalanie-dpf-a-gaszenie-s ... 94209.html
Ja ostatnio w swoim wozie zdziwiłem się bo po 5 tyś od wymiany oleju zaświeci się Fis i podał info o minimalnym poziomie. Faktycznie dolać trzeba było 400ml oleju po przejechaniu 5 tyś km. Auto świeżo sprowadzilem że Szwecji z historią serwisową ma 120 tyś km. Nie wiem czy to tak ma byc? ale raczej nie jest to mirmale. Auto ma Ad Blue, może to jest przyczyna? Sprawdzałem zapelnienie Dpfa i jest w normie. Może ktoś spotkał się z tym problemem?
Przyczyn moze byc kilka. Mogli za malo wlac podczas wymiany. Moze silnik bierze olej. Moze masz nieszczelna turbine. Trzeba by sprawdzic pare rzeczy,tak to wrozenie z fusow
Jak wygląda zapchany DPF? Przeczytaj w tym temacie a6-c7-diesel/wypalanie-dpf-a-gaszenie-s ... 94209.html
No tak masz rację, że przyczyn może być kilka, tylko przy tak niskim przebiegu 120 tyś km silnik miałby brac już olej, to trochę lipa na grupę VW. Olej wymieniałem i wlewałem sam, wiec poziom wiem jaki był przy wymianie. Silnik i osprzęt m.in. turbina jest czysty i suchy, ani śladu nieszczelności i wyrzucania oleju. Przebieg raczej pewny, cały czas serwis do końca. Jak sprawdzić turbinę, możesz podpowiedzieć jak to zrobić w domowych warunkach? Na spokojnie poobserwuję silnik przy dalszej eksploatacji.
- pan42
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 813
- Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lubelskie
Odkręć rurę gumową za turbiną i zobacz czy jest w niej olej.andre_23 pisze:Jak sprawdzić turbinę, możesz podpowiedzieć jak to zrobić w domowych warunkach?
To nie jest powszechnie występujące zjawisko. Ja zalewając silnik ok. 4,5 l oleju nie jestem w stanie zużyć kupionych 5 l do kolejnej wymianyandre_23 pisze:tylko przy tak niskim przebiegu 120 tyś km silnik miałby brac już olej, to trochę lipa na grupę VW
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 11 mar 2020, 19:10
- Imię: Zbigniew
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rydułtowy
Re: [A6 C7 2.0 TDI] Zbyt duże zużycie oleju?
Auto kupiłem przy przebiegu 75000 (teraz myślę czy nie teoretycznie), i od początku brał olej , co nie zdarzało mi sie w innych samochodach. Poza tym nawet po krótkich trasach miejskich , po wyłączeniu zapłonu wypalało DPF. Problem z wypalaniem i olejem bez przerwy. Oddałem w maju do elektryka w celu sprawdzenia DPF. Doszło do tego , że jak ktos pisze tutaj rozbebeszyli mi go i po problemie ( z DpF ). Ma moc, pali nieco ponad 6l/100, ale oleju dolewam 500 ml /500 km !. Pojawiła się czerń na tłumiku. Dymienia nie zauważyłem, ale pewnie bierze olej i to było przyczyną zajechania DPF . Tak myślę.
Już nie wiem co robić, ile może kosztowac naprawa ? Może ktoś coś ?
Już nie wiem co robić, ile może kosztowac naprawa ? Może ktoś coś ?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga