Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

3.0 tfsi pobiera plyn chłodniczy

Silniki benzynowe
tomek107
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 23 cze 2019, 20:28
Lokalizacja: Lublin

3.0 tfsi pobiera plyn chłodniczy

Post autor: tomek107 » 23 cze 2019, 20:46

Witam wszyatkich. Mam nadzieje , że mi pomożecie ponieważ już nie mam pomysłu. Mechanik również rozkłada ręce. A mianowocie auto pobiera płyn. Była robiona próba co2 wyszło że są spaliny w układzie. Zrobiłem uszczelke, płyn dalej ucieka. Potem dowiedziałem sie że może być to problem z kompresorem, a mianowicie ktoraś z chlodnic. Chlodnice sprawdzone też są ok. I teraz juz nie wiem gdzie może być klopot. Wyczytałem, że może zawór egr może być przyczyną lub chlodnica egr... moze tak byc? A może macie jakieś inne pomysły jak to sprawdzić?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 cze 2019, 21:38

Z tego co wiem, to przeważnie problem jest z separatorem oleju pod kompresorem :).

[ Dodano: 2019-06-23, 21:38 ]
https://a6klub.pl/ubywa-plynu-chlodnicz ... htm#923624

tomek107
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 23 cze 2019, 20:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: tomek107 » 23 cze 2019, 22:04

Ehhh no nie wiem. W tym tyg był zdejmowany kompresor. Sprawdzana była szczelnośc chlodnic ktore tam są. Mechanik powinien zauwazyc wyciek na tym separatorze oleju? A on juz rozklada rece...

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 cze 2019, 22:32

A zdejmował separator?

tomek107
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 23 cze 2019, 20:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: tomek107 » 23 cze 2019, 23:48

Nie mam pojęcia <mysli> Jutro zadzwonie do niego i go zapytam. Bo jezeli dobrze rozumiem separator oleju jest pod kompresorem? A jezeli faktycznie jest problem w separatorze oleju to gdzie bedzie podziewać się płyn? A co myślisz na temat chlodnicy egr? Może to być przyczyną?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 cze 2019, 23:50

Chłodnica EGR też jest niewykluczona. Jeśli chodzi o ten separator, to poczekaj aż Tomek @palec85 się odezwie, bo przerabiał ten temat (podany link powyżej).

tomek107
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 23 cze 2019, 20:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: tomek107 » 24 cze 2019, 11:46

Byłem dziś u mechanika. Mówiłem mu o tym separatorze. Powiedział że tam bo sucho jak zdejmowali kompresor. <zalamka> wspomniałem mu też o chłodnicy egr. To powiedział ze on nawet nie wie czy tutaj taka chłodnica jest. I że nigdy sie nie spotkał z takim przypadkiem zeby ciekła chlodnica egr.ll

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 24 cze 2019, 17:59

U mnie problem chyba rozwiazany bo juz ponad 700km przejechalem od wymiany separatora i stan plynu w zbiorniczku sie nie zmienia a po takim dystansie juz bylo widac ubytki. Tomek107 bez zdjecia separatora ciezko jest zobaczyc czy znajduje sie pod nim plyn. Podejrzewam,ze go nie wyciagal skoro mowil,ze po zdjeciu kompresora bylo sucho. Zeby wyjac separator trzeba za pierwszym razem troche sie nakombinowac nawet majac instrukcje ktora dostalem od mat1324. Trzeba listwe wtryskowa odkrecic,dolot z jednej strony,trochr rurek poodlaczac,magiczna srubke odkrecic aby poluzowac jeden waz aby separator wyszedl. Troche zabawy jest ale dopiero jak wyjmiesz separator to widac czy jest tam plyn. W linku ktory wkleil mat1324 widac ta wneke pod separatorem gdzie byl plyn i niewielkie ilosci oleju. Jak nie widac ani od gory ani od dolu zadnych wyciekow to duze prawdopodobienstwo ze to separator. Na audizine albo audiworld sporo takich przypadkow wyczytalem "tajemniczego" ubywania plynu. Koszt separatora ok 480zl.

tomek107
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 23 cze 2019, 20:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: tomek107 » 24 cze 2019, 19:16

To mi na ok 60 km ubędzie stan od max do min albo i więcej. Ktoregoś razu to nawet zjadło mi pół stanu zbiornika... Mi sie wydaje ze auto dymi..
Takze podejzewam.ze plyn mkze byc spalany. Pokazałem mechanilowi to zdj ktore bylo wklejone w tamtym wątku. I mówił że u mnie tu było sucho. Sam koszt separatra znikomy w porownaniu w to co juz w to auto wlożyłem. Sam to wszystko rozbierałeś i wymieniałeś?

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 24 cze 2019, 19:40

Pytanie czy na pewno zdejmowal ten separator. Kolega damos kiedys pisal,ze wyciek z separatora moze byc na 2 sposoby. Tak jak u mnie czyli kapie gdzies na kolektor i odparowuje albo wlasnie gdzies sie przedostaje(nie pamietam juz jak to opisywal wiec nie bede wymyslal ale moze zobaczy watek to sie wypowie)i zostaje spalany. Ubytek masz mega w takim razie i dziwne,ze nic nie widac. Byl tu na forum watek z takim duzym ubytkiem ale to byl diesel i tam byl przyczyna zbiorniczek wyrownawczy,sladow tez nie bylo bo odparowywalo blyskawicznie. Chyba,ze u Ciebie ten separator juz sie mega rozszczelnil i wali takie ilosci. U mnie mechanik moj naprawial ale towarzyszylem mu i pomagalem jak rak mu brakowalo czasem&#128578; Nie chce mechanika oczerniac ale skoro wczesniej nie mowil o separatorze tylko o zdjeciu kompresora i biorac pod uwage upierdliwosc wyjecia separatora to mogl pod niego nie zagladnac. Jak masz zdolnosci majsterkowicza to w linku ktoryms jest instrukcja i moze sprobuj sam podzialac albo do innego mechanika podjedz i przypilnuj czy na pewno tam zagladnal. Ten separator to jedna z niewielu typowych bolaczek 3.0 TFSI.

[ Dodano: 2019-06-24, 19:40 ]
A sprawdzal mechanik jeszczeraz zawartosc co2?moze wymiana uszczelki zostala zdupczona

tomek107
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 23 cze 2019, 20:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: tomek107 » 24 cze 2019, 19:59

Sprawdzał zawartość co2 i bylo ok. I ja w domu tez sprawdzałem, juz nawet myslalem zeby kupic to urzadzenie do robienia cisnienia w ukladzie. I sam sobie sprawdze. Albo jest tez specyfik ktory sie dolewa i jak wyjdzie nieszczelnosc to na lampie uv widac zabarwienie.

Jezeli chodzi o dobrego mechanika to w Lublinie cieżko o speca od audi i tego typu silników.


Też myślałem że to może zbiorniczek ale tam żadnego wycieku nie widać. Bylo by to zbyt piękne żeby było prawdziwe. Ja mam wrażenie że auto spala ten płyn. Bo nawet teraz potrafi dymić. Już na prawde brakuje mi pomysłow.

Moze i sam bym dał rade tam zajrzeć i wymienić ten separator. Sa tam jakies uszczelki czy oringi?

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 24 cze 2019, 20:17

Jakies sa ale u mnie akurat nie trzeba bylo wymieniac bo byly ok. Kupilem na wszelki wypadek od kolektora dolotowego bo tak mi mechanik doradzil(kpl. 60zl) gdyby byla potrzeba ale byly ok i je oddalem do sklepu. Poprobuj sam bo na zagranicznych forach ludzie sami ogarniali temat. Zlozenie pojdzie szybciej bo juz bedziesz wiedzial co z czym sie je. Tak jak pisalem,to jedna z glownych bolaczek tego silnika ten separator. Mialem gdzies artykul o tych glownych bolaczkach,jak znajde to wkleje. One byly jakies wadliwe,pozniej je zmienili wiec bardzo duze prawdopodobienstwo,ze w koncu i u Ciebie podcieka. Problem znany na audizine i zawsze bylo brak sladow wycieku.

tomek107
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 23 cze 2019, 20:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: tomek107 » 24 cze 2019, 20:37

No nie wiem czy sam dam rade to rozebrać a tym bardziej złozyc. Wolał bym chyba zaplacic komuś za robote i miec pewnosc ze bedzie to dobrze zrobione. I w sumie tez nie wiem czy jest sens to rozbierać drugi raz. A najgorzej by bylo gdyby sie okazało ze to nie to. Jakieś masz inne pomysly czego sie czepić tak w razie czego?

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 24 cze 2019, 21:09

Nie wiem co jeszcze moze byc powodem,ze spala ten plyn i kopci skoro uszczelka wymieniona. Moze blok gdzies pekniety?oby nie. Chociaz skoro piszesz,ze co2 juz noe ma to chyba odpada. Ja po swoim przykladzie i przypadkach innych jednak bym do tego separatora zagladnal. Poszukaj moze inny mechanik jakis by sie wzial za to albo daj post tu w dziale naprawy,ze szukasz kogos z okolic swoich to moze ktos pomoze.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 24 cze 2019, 23:20

tomek107 pisze:Byłem dziś u mechanika. Mówiłem mu o tym separatorze. Powiedział że tam bo sucho jak zdejmowali kompresor.
Ale gdzie było sucho? Po zdjęciu kompresora trzeba jeszcze zdjąć separator, a to jus niezła, dodatkowa robota.
W dodatku - jak wspomniał Palec85 - wyciek może być wewnątrz separatora i później trafiać do dolotu albo odparowywać na bloku. Tam wcale nie będzie "mokro" :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga