Problem z zamonotwnaiem tulei wahaczy dolnych.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 02 lis 2018, 05:37
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Krakow
- Kontakt:
Problem z zamonotwnaiem tulei wahaczy dolnych.
Witam, wczoraj skończyłem montować wahacze w Audi, a więc tak, Audi FWD, w miejscu na tuleje dolnych wahaczy są dwie dziury na śruby, byłem dzisiaj na zbieżności i koła są pochylone do środka samochodu względem dolnej krawędzi koła. Proszę o informację przez które dziury ma przechodzić śruba tulei wahacza. Ewentualnie proszę o jakieś zdjęcia, u mnie dwa proste przechodzą przez dziury bliżej koła czyli zewnętrzne, a banan jeden przez wewnętrzne, a drugi przez zewnętrzne. Które ustawienie jest poprawne, zostało mi tylko to do poprawki i będzie dobrze.
Dziękuję wam koledzy i koleżanki oraz pozdrawiam 😎😎👌
Dziękuję wam koledzy i koleżanki oraz pozdrawiam 😎😎👌
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 645
- Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 02 lis 2018, 05:37
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Krakow
- Kontakt:
Nie mam wydruku, widzę, natomiast, że stare nakrętki i śruby zostawiły odbicie na innych otworach niż te w których są osadzone teraz, stąd pytam jaki montaż jest poprawny. Dodam, że przed wymianą zawieszenia cięło opony od wewnątrz. Aktualnie nie wiem ustawili zbieżność teraz na takim osadzeniu tulei jakie jest, ale podejrzewam, że jest źle. Dlatego interesuje mnie w których otworach powinna być osadzona śruba tulei, czy w tych bliżej koła czy w tych dalej.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 645
- Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 02 lis 2018, 05:37
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Krakow
- Kontakt:
Okej, czyli banany na zewnętrzne, czyli bliżej koła, to by wyjaśniło dlaczego koło się pochyla ku dołowi skoro banan jest za głęboko i go ciągnie.
Dziękuję za informację, zastanawiają mnie jednak teraz te proste ponieważ, ślady śrub i nakrętek są na tych otworach co są głębiej, czyli dalej od koła. Nadmienię, że nie mogłem wsadzić jednego prostego bez odciągania delikatnie piasty od samochodu ponieważ sworzeń inaczej haczył o przegub zewnętrzny. Podobno ktoś w Elsie znalazł gdzieś infrosmcje jak to ma być poskładane, ale wypowiedział się właśnie tylko o bananach, a nie o prostych.
Poczekam jeszcze, może ktoś inny też się wypowie. Jednak z mojego logicznego myślenia wahacz prosty nie powinien powodować chyba pochylenia koła, no ale może się mylę 🤨🤨
Dziękuję za informację, zastanawiają mnie jednak teraz te proste ponieważ, ślady śrub i nakrętek są na tych otworach co są głębiej, czyli dalej od koła. Nadmienię, że nie mogłem wsadzić jednego prostego bez odciągania delikatnie piasty od samochodu ponieważ sworzeń inaczej haczył o przegub zewnętrzny. Podobno ktoś w Elsie znalazł gdzieś infrosmcje jak to ma być poskładane, ale wypowiedział się właśnie tylko o bananach, a nie o prostych.
Poczekam jeszcze, może ktoś inny też się wypowie. Jednak z mojego logicznego myślenia wahacz prosty nie powinien powodować chyba pochylenia koła, no ale może się mylę 🤨🤨
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 02 lis 2018, 05:37
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Krakow
- Kontakt:
Hmm, to w takim razie na zbieżności będą musieli zrobić pochylenie koła. Zobaczymy, zastanawiają mnie jednak te ślady po śrubach, że są na otworach wewnętrznych, podobno wahacze były kiedyś robione, ale nie przeze mnie więc nie wiem czy faktycznie były wymienione czy koleś ściemniał. Jutro wam zrobię zdjęcie jak to wygląda teraz u mnie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 645
- Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 02 lis 2018, 05:37
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Krakow
- Kontakt:
Okej, a czy krzywa zbieżności, czyli ta śruba w sworzniu drążka wpływa jakoś na pochylenie koła, czy po wymianie nie ma nic do tego i ma być prosto
[ Dodano: 2019-06-12, 06:53 ]
Jeśli A6 4B2 to C5 w elsie a sądząc po roku produkcji to tak, to według tych zdjęć
PROSTY:
BANAN:
Nie mam wątpliwości, że wahacze jeśli są na zewnętrznym otworzę, to są prawidłowo.
Poprawcie mnie jeśli się mylę z modelem auta, ale mam nadzieję, że nie
[ Dodano: 2019-06-12, 06:53 ]
Jeśli A6 4B2 to C5 w elsie a sądząc po roku produkcji to tak, to według tych zdjęć
PROSTY:
BANAN:
Nie mam wątpliwości, że wahacze jeśli są na zewnętrznym otworzę, to są prawidłowo.
Poprawcie mnie jeśli się mylę z modelem auta, ale mam nadzieję, że nie
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
Nigdy nie zastanawiałem się nad tym zagadnieniem a zmieniałem zawias dwa razy i nawet nie zwróciłem uwagi, że są jakieś podwójne otwory. Po prostu pakowałem tam skąd wyszły i na początku Twojego postu myślałem, że jesteś jakiś czub i po co pakujesz w inne otwory niż było? Ale z dalszej lektury wnioskuję, że ktoś przed Tobą spieprzył sprawę. Jak może być jeden wahacz na jednym otworze a drugi na innym??? Auto ma jeździć prosto, czy po torze żużlowym? Na przyszłość oszczędzę Ci czasu i napiszę, że jak bendzji coś pisze, to powiedz "amen" i tak rób, nie szukaj dalej. Siedzę tu od paru lat i nie spotkałem się, aby napisał on coś, czego nie jest pewien i co nie jest prawdą. Zobacz w profil, ile razy pomógł.
P.S. Pamiętaj, że zawias dokręcasz w aucie na kołach. W powietrzu śruby swobodne.
P.S. Pamiętaj, że zawias dokręcasz w aucie na kołach. W powietrzu śruby swobodne.
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 02 lis 2018, 05:37
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Krakow
- Kontakt:
Wiem, odkrecone na kołach do tej złej dziury to ja akurat banan wsadziłem 🤨🤨 dzisiaj poprawie. Ale przejechałem się tym dzisiaj 3km i po zbieżności ściąga w prawo, podejrzewam, że ten banan tak na niego wpływa. Dziękuję wszystkim za porady Jeżeli kąty dalej będą źle to coś czuję, że nie będzie wesoło 😶
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga