Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Problem z zamonotwnaiem tulei wahaczy dolnych.

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
MixTape
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 02 lis 2018, 05:37
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Problem z zamonotwnaiem tulei wahaczy dolnych.

Post autor: MixTape » 11 cze 2019, 19:31

Witam, wczoraj skończyłem montować wahacze w Audi, a więc tak, Audi FWD, w miejscu na tuleje dolnych wahaczy są dwie dziury na śruby, byłem dzisiaj na zbieżności i koła są pochylone do środka samochodu względem dolnej krawędzi koła. Proszę o informację przez które dziury ma przechodzić śruba tulei wahacza. Ewentualnie proszę o jakieś zdjęcia, u mnie dwa proste przechodzą przez dziury bliżej koła czyli zewnętrzne, a banan jeden przez wewnętrzne, a drugi przez zewnętrzne. Które ustawienie jest poprawne, zostało mi tylko to do poprawki i będzie dobrze.
Dziękuję wam koledzy i koleżanki oraz pozdrawiam 😎😎👌

Nikostratus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Nikostratus » 11 cze 2019, 20:02

Jak bardzo są pochylone ? Masz jakiś wydruk ?

MixTape
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 02 lis 2018, 05:37
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Post autor: MixTape » 11 cze 2019, 20:07

Nie mam wydruku, widzę, natomiast, że stare nakrętki i śruby zostawiły odbicie na innych otworach niż te w których są osadzone teraz, stąd pytam jaki montaż jest poprawny. Dodam, że przed wymianą zawieszenia cięło opony od wewnątrz. Aktualnie nie wiem ustawili zbieżność teraz na takim osadzeniu tulei jakie jest, ale podejrzewam, że jest źle. Dlatego interesuje mnie w których otworach powinna być osadzona śruba tulei, czy w tych bliżej koła czy w tych dalej.

Nikostratus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Nikostratus » 11 cze 2019, 21:10

Oba banany powinny być osadzone w zewnętrznych otworach.
Ja u siebie mam osadzone wahacze proste i banany na zewnętrznych otworach.

MixTape
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 02 lis 2018, 05:37
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Post autor: MixTape » 11 cze 2019, 21:28

Okej, czyli banany na zewnętrzne, czyli bliżej koła, to by wyjaśniło dlaczego koło się pochyla ku dołowi skoro banan jest za głęboko i go ciągnie.
Dziękuję za informację, zastanawiają mnie jednak teraz te proste ponieważ, ślady śrub i nakrętek są na tych otworach co są głębiej, czyli dalej od koła. Nadmienię, że nie mogłem wsadzić jednego prostego bez odciągania delikatnie piasty od samochodu ponieważ sworzeń inaczej haczył o przegub zewnętrzny. Podobno ktoś w Elsie znalazł gdzieś infrosmcje jak to ma być poskładane, ale wypowiedział się właśnie tylko o bananach, a nie o prostych.

Poczekam jeszcze, może ktoś inny też się wypowie. Jednak z mojego logicznego myślenia wahacz prosty nie powinien powodować chyba pochylenia koła, no ale może się mylę 🤨🤨

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7157
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 11 cze 2019, 22:07

na 100% w zewnętrznych , na wewnetrznych jest w B5

MixTape
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 02 lis 2018, 05:37
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Post autor: MixTape » 11 cze 2019, 22:12

Hmm, to w takim razie na zbieżności będą musieli zrobić pochylenie koła. Zobaczymy, zastanawiają mnie jednak te ślady po śrubach, że są na otworach wewnętrznych, podobno wahacze były kiedyś robione, ale nie przeze mnie :-/ więc nie wiem czy faktycznie były wymienione czy koleś ściemniał. Jutro wam zrobię zdjęcie jak to wygląda teraz u mnie :)

Nikostratus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Nikostratus » 11 cze 2019, 22:16

Pochylenia koła nie zmienisz z przodu. Jedynie możesz wyrównać przez naciągnięcie sanek na tulejach ale z jednej strony zabierzesz z drugiej dodasz.

MixTape
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 02 lis 2018, 05:37
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Post autor: MixTape » 11 cze 2019, 22:20

Fajne by było jakby ktoś się wypowiedział od czego są te wewnętrzne otwory w takim razie i co daje zamontowanie tulei wahacza w dwóch różnych wariantach

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7157
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 11 cze 2019, 22:42

w c5 montujesz na zewnętrzne i tyle - tak jak pisałem w B5 mogą być te same sanki a szerokość auta inna stąd różne otwory

MixTape
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 02 lis 2018, 05:37
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Post autor: MixTape » 12 cze 2019, 06:53

Okej, a czy krzywa zbieżności, czyli ta śruba w sworzniu drążka wpływa jakoś na pochylenie koła, czy po wymianie nie ma nic do tego i ma być prosto

[ Dodano: 2019-06-12, 06:53 ]
Jeśli A6 4B2 to C5 w elsie a sądząc po roku produkcji to tak, to według tych zdjęć
PROSTY:
Obrazek


BANAN:
Obrazek
Nie mam wątpliwości, że wahacze jeśli są na zewnętrznym otworzę, to są prawidłowo.

Poprawcie mnie jeśli się mylę z modelem auta, ale mam nadzieję, że nie :)

Awatar użytkownika
jankes1878
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 382
Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tczew

Post autor: jankes1878 » 12 cze 2019, 09:47

Nigdy nie zastanawiałem się nad tym zagadnieniem a zmieniałem zawias dwa razy i nawet nie zwróciłem uwagi, że są jakieś podwójne otwory. Po prostu pakowałem tam skąd wyszły i na początku Twojego postu myślałem, że jesteś jakiś czub i po co pakujesz w inne otwory niż było? Ale z dalszej lektury wnioskuję, że ktoś przed Tobą spieprzył sprawę. Jak może być jeden wahacz na jednym otworze a drugi na innym??? Auto ma jeździć prosto, czy po torze żużlowym? Na przyszłość oszczędzę Ci czasu i napiszę, że jak bendzji coś pisze, to powiedz "amen" i tak rób, nie szukaj dalej. Siedzę tu od paru lat i nie spotkałem się, aby napisał on coś, czego nie jest pewien i co nie jest prawdą. Zobacz w profil, ile razy pomógł.
P.S. Pamiętaj, że zawias dokręcasz w aucie na kołach. W powietrzu śruby swobodne.
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.

MixTape
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 02 lis 2018, 05:37
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Post autor: MixTape » 12 cze 2019, 09:56

Wiem, odkrecone na kołach :) do tej złej dziury to ja akurat banan wsadziłem 🤨🤨 dzisiaj poprawie. Ale przejechałem się tym dzisiaj 3km i po zbieżności ściąga w prawo, podejrzewam, że ten banan tak na niego wpływa. Dziękuję wszystkim za porady :) Jeżeli kąty dalej będą źle to coś czuję, że nie będzie wesoło 😶

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga