Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Przegrzewanie się silnika

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 515
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Przegrzewanie się silnika

Post autor: qwerty01 » 31 maja 2019, 17:22

Witam.
Mam problem z przegrzewaniem się silnika.
Na pasie przednim są dwa wentylatory. Który jest od czego?
Gdy jest >90 na zegarach wentylator po stronie kierownicy kręci się ze stałą prędkością (niezależnie czy włączona klima, czy nie). Wentylator pasażera włącza się tylko gdy jest włączona klima i po jej wyłączeniu wentylator pracuje przez kilkadziesiąt sekund (gdy silnik się przegrzewa).
Co mogło się popsuć?

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 31 maja 2019, 19:24

Z tego co rozumiem wszystko jest ok. Jeden wentyaltor zalacza sie bodajze przy 90, drugi dopiero przy około 105. Przy klimie jeden chodzi stale.
Przy czym zegary są tak zrobione że od około 85-105 (może nawet 80-110) nie zobaczysz innej pozycji wskazówki niż pionowa, żeby nie straszyć użytkownika.
No chyba że w V6 jest inaczej, ale wątpię.
Jeśli silnik się przegrzewa to nie kombinuj jak ja że wentylator się nie włącza. Zrzuciłem wine na czujnik (ten w chłodnicy) i wymieniłem nie potrzebnie. Najczęściej to termostat. Macaj rurki, znajdziesz duzo opisów na ten temat.

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 515
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 31 maja 2019, 23:17

Nie jest ok. Wentylator wisko kręci się ze stałą prędkością (nie wiem czy ma "biegi") niezależnie od temperatury. Nie zwiększa (przynajmniej nie zauważyłem zwiększenia) obrotów po dodaniu gazu.
Gdy mam na zegarach >100 stopni (we wtorek na zegarach pokazało 107 stopni) wentylator od klimy się nie załączył na II biegu (dopiero jak włączyłem klimę to wył jak powalony). Dałem nawiew ciepłym powietrzem i zbiłem temperaturę. To samo dzisiaj. Silnik się przegrzewa, gdy klima jest wyłączona. Tylko ją włączę to od razu włącza drugi bieg (gdy mam za wysoką temperaturę). Termostat jest ok, bo problem pojawia się jak przejadę 12 km w mieście.

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 01 cze 2019, 11:47

chociaż temat był poruszany ok 30 razy i ok tyle samo razy rozwiązany napisze ci tak
podstawowa sprawa czy problem narastał , narastał i teraz się gotuje czy stało się tak "z dnia na dzień"
jeśli narastał to zawalona chłodnica lub jakaś nieszczelność w układzie ew wisko na wentylatorze ,
jeśli z dnia na dzień to czujnik temperatury cieczy a jeśli to nie pomoże to opornica nawiewu. Na końcu UPG

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 515
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 02 cze 2019, 20:56

Rok temu wszystko działało.
Chodzi o to, że jak mam wyłączoną klimatyzację to nie włącza się wentylator (ani na 1, ani na 2 biegu).
Gdy włączę klimę wszystko działa ok - jak jest odpowiednia temp to pracuje na 1 biegu, jak przegrzewa się to włącza 2 bieg.

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 02 cze 2019, 22:28

ja bym na początek wymienił czujnik temperatury cieczy .
Nie jest to ani drogie ani skomplikowane
Tam są jakgdyby dwa czujniki w jednej obudowie więc temperaturę na zegarach może pokazywać prawidłowo a sterowanie wentylatorów może być trafione
jeśli wymiana nie pomoże to szukałbym w okolicy opornicy wentylatorów zgniłych/przełamanych przewodów

Nikostratus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Nikostratus » 02 cze 2019, 23:48

Przydało by się ocenić jak sprzęgło wentylatora pracuje. Jak jest bardzo rozgrzany i dodasz gazu to słyszysz że wentylator mocno dmucha czy tak nie bardzo ? Gdy włączysz klimę od razu wchodzi na II bieg bo czujnik widzi wysokie ciśnienie i próbuje zbić temperaturę. Gdy będziesz miał zamiar zmienić termostat to tylko orginał ze względu na nie wygodną wymianę.

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 515
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 03 cze 2019, 20:24

A więc tak - termostat jest ok. Długo trzeba czekać, aby temperatura przekroczyła te 90*C.
Wisko trzeba wymienić - to też zdiagnozowałem.
Elektryk powiedział, że pewnie czujnik temperatury do wymiany - podaje złą temperaturę i sterownik nie załącza wentylatora.
Właśnie wróciłem z pomiarów czujnika G2/G62. Jeżeli chodzi o temp na zegarach to vcds wskazywał 95*C, ale na ECU to już 103*C. Jest tam jakiś przekaźnik bądź dodatkowy bezpiecznik? Zrozumiałbym jakby temperatura była zaniżana (i temu wentylator nie startuje), ale jak jest wyższa, niż na zegarach to powinien wcześniej włączać. Na postoju była zbliżona temperatura (różnica 3 stopni).

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 03 cze 2019, 21:20

czyli najpierw wisko , w międzyczasie poczytaj sobie o różnicach w pokazywanych temperaturach przez czujnik i temperaturach załączania wentylatora
i dalej będziemy radzić

Nikostratus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Nikostratus » 03 cze 2019, 21:43

Visco najlepiej kupić firmy Behr bo robił to na 1szy montaż.

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 515
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 04 cze 2019, 23:17

A więc tak - visko do wymiany (nie mogę znaleźć w okolicy Behr). Przez internet nie chcę zamawiać, bo nie sprawdzę, czy dobrze był przechowywany.
Czujnik G2/G62 do wymiany - za duża różnica w temp.
Winowajcą za mój problem jest pewnie czujnik 8D0 959 481B. Zamówiłem i wymienię (bądź przewody do niego).

Awatar użytkownika
teiwaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
Imię: Darek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: teiwaz » 05 cze 2019, 14:07

Może być tez sachs (takie mam u siebie bo z behr ponoć była jakaś lipna partia jak kupowałem) robili na pierwszy montaż do bmw z tego co kojarze. Co do przechowywania to nie ma większego znaczenia, ważne żeby przed montażem stało pionowo przez co najmniej godzinę. Sachs w pudełku daje instrukcje jak z tym postępowac.

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 515
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 13 cze 2019, 20:33

Visko wymienione na sachs. Przy dodaniu lekko gazu słychać wentylator jak odrzutowiec (przy rozgrzanym silniku). Dobry towar. Zobaczymy na ile lat starczy.

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 13 cze 2019, 21:52

to część naprawy masz za sobą
teraz jeszcze warto zająć się tym wentylatorem elektrycznym

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 515
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 13 cze 2019, 23:26

Elektryczny też ogarnięty - czujnik był ok - przewód elektryczny był uszkodzony od czujnika 8D0959481B

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga