Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ TIP+Q] Zmiana oleju i update softu w skrzyni

Układ napędowy i skrzynie biegów
cammad
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 16 maja 2019, 07:31
Lokalizacja: Myslowice

[ TIP+Q] Zmiana oleju i update softu w skrzyni

Post autor: cammad » 16 maja 2019, 08:19

Witam wszystkich.
Od 2 miesięcy jeżdżę c6 4.2 BAT. W samochodzie wyczuwalne było zmienianie biegów glównie z 2na3 i 4na5 oraz przy redukcjach podczas hamowania oraz czasami szarpniecie przy redukcji podczas przyspieszania z 6na5 .

Postanowiłem więc sprawdzić stan oleju, jakość i wymienić.
Zalany był Febi słomkowy. Olej wymieniany jakieś 80tys km temu - nie był przepalony nie śmierdział.
Jako, że skrzynia to 6hp19A więc postanowiłem wymienić statycznie na 3 razy na Zf lifeguard fluid 8 ( oczywiście filtr itp także )

Jestem po pierwszej z trzech wymian i adaptacji skrzyni (przejechane jakies 1000 km od wymiany) Skrzynia trochę gorzej zmienia biegi - czasem jest tak jak przed wymiana a czasami zmienia bieg szarpnięciem, uczuciem "popchnięcia".

Mam soft 0040 i według vag-flashinfo nie ma nowszego softu dokładnie do tego numeru SW. Są nowsze softy ale w numerach/nazwach SW są inne literki na końcu - nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale przypuszczam, że może mieć skoro numerki SW z B na końcu były w 3.0tdi a ja mam literkę Q na końcu.

Pytanie - zalać jednak znów olej słomkowy czy kontynuować z Zf lifeguard fluid 8? Oczywiście liczę się z tym, że jaki bym nie zalał to skrzynia i tak będzie wymagała regeneracji mechatroniki i w dalszych etapach konwerter itp. Jeśli powinienem zalać Zf lifeguard fluid 8 to co z softem?

tb303
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 13 mar 2015, 16:49
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubelszczyzna
Kontakt:

Post autor: tb303 » 16 maja 2019, 17:33

1000km to bardzo dużo przy 500km powinno przestać szarpac po skasowaniu adaptacji, jesli szarpie to wyjmij sobię mechatronike i wyszysć, i tak miske sciagasz przy wymianie filtra.

mrskoku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 19 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: wwa

Post autor: mrskoku » 17 maja 2019, 13:47

masz błędy w sterowniku skrzyni ?
znajdź na stronie ZF'a autoryzowany serwis koło siebie i umów się na diagnozę.

ja byłem dzisiaj ze swoją i nie jest tak źle jak myślałem.

piszę żebyś jechał na diagnozę bo powiedziano mi, że autoryzowany serwis ZF ma obowiązek sprawdzenia skrzyni (jazda próbna). u mnie nie było podłączania do kompa - nie zapłaciłem nic. z podłączeniem koszt u nich 150netto

cammad
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 16 maja 2019, 07:31
Lokalizacja: Myslowice

Post autor: cammad » 01 cze 2019, 08:45

Dzięki za odpowiedź.

Nie ma żadnych błędów w sterowniku skrzyni.
W pierwszej kolejności wyciągnę mechatronika i wymienię płytkę, gumowe połączenia ze skrzynią, tłoczki oraz czyszczenie wszystkiego. Selonoidy chyba powinny być ok skoro żadnego błędu nie wywala...

Części już mam - czekam tylko na płytkę. Dodatkowo będzie wymieniony jeszcze filtr oleju w skrzyni i olej.

Zobaczymy czy pomoże. Jeśli nie będzie poprawy to wtedy faktycznie przejade się może do ZF jak radzi kolega mrskoku.

mrskoku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 19 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: wwa

Post autor: mrskoku » 03 cze 2019, 11:23

cammad pisze:Dzięki za odpowiedź.

Nie ma żadnych błędów w sterowniku skrzyni.
W pierwszej kolejności wyciągnę mechatronika i wymienię płytkę, gumowe połączenia ze skrzynią, tłoczki oraz czyszczenie wszystkiego. Selonoidy chyba powinny być ok skoro żadnego błędu nie wywala...

Części już mam - czekam tylko na płytkę. Dodatkowo będzie wymieniony jeszcze filtr oleju w skrzyni i olej.

Zobaczymy czy pomoże. Jeśli nie będzie poprawy to wtedy faktycznie przejade się może do ZF jak radzi kolega mrskoku.
możesz podrzucić numery tych połączeń ze skrzynią?

ja u siebie robię to samo :) olej plus mechatronika.
zamawiam

zestaw wymiany oleju zf 1071.298.039
Komplet 6-sztuk oryginalnych tloczków mechatronica ZF
PLYTA SEPARACYJNA SEPARATOR MECHATRONIC ZF 6HP19
ADAPTER MECHATRONICA ZF 6HP19 6HP21 6HP26 6HP28
ZF LIFEGUARD FLUID 8 10L BMW AUDI LAND ROVER JEEP

TULEJKI USZCZELNIAJĄCE OBUDOWY SKRZYNI 6HP KOMPLET 4 SZTUKI
ZF - 0501319279 x 2
ZF - 0501319280 x 1
ZF - 0501319281 x 1

zastanawiam się, czy coś jeszcze od razu wymienić.

cammad
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 16 maja 2019, 07:31
Lokalizacja: Myslowice

Post autor: cammad » 03 cze 2019, 23:36

mrskoku pisze:możesz podrzucić numery tych połączeń ze skrzynią?

ja u siebie robię to samo olej plus mechatronika.
zamawiam

zestaw wymiany oleju zf 1071.298.039
Komplet 6-sztuk oryginalnych tloczków mechatronica ZF
PLYTA SEPARACYJNA SEPARATOR MECHATRONIC ZF 6HP19
ADAPTER MECHATRONICA ZF 6HP19 6HP21 6HP26 6HP28
ZF LIFEGUARD FLUID 8 10L BMW AUDI LAND ROVER JEEP

TULEJKI USZCZELNIAJĄCE OBUDOWY SKRZYNI 6HP KOMPLET 4 SZTUKI
ZF - 0501319279 x 2
ZF - 0501319280 x 1
ZF - 0501319281 x 1

zastanawiam się, czy coś jeszcze od razu wymienić.
Pisząc "połączenia" chodziło mi właśnie o adapter mechatronika i tulejki uszczelniające:)
Można jeszcze wymienić na zapas tuleje wtyku elektrycznego mechatronika.

Daj znać jak Ci poszła robota i czy coś pomogło w działaniu skrzyni - ja swoją będę robił w nadchodzący weekend i dam znać jakie odczucia po regeneracji.

mrskoku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 19 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: wwa

Post autor: mrskoku » 14 cze 2019, 21:54

wymieniłeś? i jak odczucia?

ja właśnie odebrałem auto, ale nie miałem czasu na sprawdzenie.
zrobiona mehatronika, olej w skrzyni (trochę się boję, bo pierwsza wymiana po 430kkm :>), oleje w dyfrach i torsenie.
jedyne co udało mi się sprawdzić, to drżenie na 5 biegu - niestety jest dalej. jutro spróbuję wykasować adaptację i przeprowadzić ją na nowo. ale na początek wrzucę chyba nowy soft do skrzyni.

pelonek1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 389
Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
Imię: Przemek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmia

Post autor: pelonek1 » 14 cze 2019, 22:29

mrskoku pisze:wymieniłeś? i jak odczucia?

ja właśnie odebrałem auto, ale nie miałem czasu na sprawdzenie.
zrobiona mehatronika, olej w skrzyni (trochę się boję, bo pierwsza wymiana po 430kkm :>), oleje w dyfrach i torsenie.
jedyne co udało mi się sprawdzić, to drżenie na 5 biegu - niestety jest dalej. jutro spróbuję wykasować adaptację i przeprowadzić ją na nowo. ale na początek wrzucę chyba nowy soft do skrzyni.
Odważnie z tą wymianą oleju w skrzyni przy takim przebiegu ale trzymam kciuki żeby wszystko było ok. Wgraj nowy soft, zrób adaptację, pojeździj trochę i daj znać jak zachowuje się skrzynia, jestem ciekaw.

mrskoku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 19 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: wwa

Post autor: mrskoku » 15 cze 2019, 06:40

Mechatronika (zaworki) była do roboty to nie było wyjścia :). Za 1kkm zmienię jeszcze raz olej ale ponownie z filtrem.

cammad
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 16 maja 2019, 07:31
Lokalizacja: Myslowice

Post autor: cammad » 16 cze 2019, 16:18

mrskoku pisze:wymieniłeś? i jak odczucia?

ja właśnie odebrałem auto, ale nie miałem czasu na sprawdzenie.
zrobiona mehatronika, olej w skrzyni (trochę się boję, bo pierwsza wymiana po 430kkm ), oleje w dyfrach i torsenie.
jedyne co udało mi się sprawdzić, to drżenie na 5 biegu - niestety jest dalej. jutro spróbuję wykasować adaptację i przeprowadzić ją na nowo. ale na początek wrzucę chyba nowy soft do skrzyni.
Jeszcze tego nie zrobiłem, trochę mało czasu a pogoda nie zachęcała. Myślę, że w przyszły weekend to ogarnę. Dam znać.

KrzysztofP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 09 paź 2018, 09:03
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: KrzysztofP » 27 cze 2019, 18:19

Witam wszystkich i jak udało sie cos zrobic sa znaczące poprawy bo mam u ciebie podobne problemy i jestem bardzo ciekaw :)

cammad
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 16 maja 2019, 07:31
Lokalizacja: Myslowice

Post autor: cammad » 02 lip 2019, 11:03

Zabierm się za to jutro - tydzień temu robiłem zaworki zwrotne i wszystkie uszczelki po drodze, wymiana świec, cewek, wymiana odmy i naprawa klap wirowych - czyli smarowanie bo było mega zatarte, ręką nie dało się ruszyć. Samochód ciut lepiej się zbiera i równiej pracuje na biegu jałowym.

Objawów jako tako nie miałem żadnych specjalnych (jedynie delikatne drganie na jałowym) - był to bardziej rozłożony w czasie serwis pozakupowy bo nie miałem informacji kiedy i czy w ogóle było to robione. Okazało się że zaworki raczej były wymieniane bo uszczelka - ta czarna duża metalowa była w bardzo dobrym stanie ( jak jest w złym stanie i dawno nie wymieniana to łuszczy się czarna "farba" która uszczelka jest pokryta). Uszczelki przy podstawie filtra oleju też były w dobrym stanie - oczywiście wszystkie dałem i tak nowe.

Po drodze uszczelniłem jeden cieniutki wężyk do lewego egr bo był pęknięty.

Jedyna rzecz na której przyoszczędziłem to była odma - kupiłem jedną z tańszych i okazuje się, że piszczy/wyje - jutro wsadzę starą odmę ( też w dobrym stanie oryginalna) i będę wiedział czy to wina nowej odmy w tanim zamienniku czy może gdzieś jest nieszczelność.

[ Dodano: 2019-07-02, 11:03 ]
Jestem już po całej operacji.

Olej wymieniony, w misce i na magnesach nie było tragedii - na magnesach było może ze 2 mm syfu.

O dziwo mechatronik w środku też nie był w jakimś złym stanie - wszystkie grzybki na tłoczkach były w stanie idealnym chociaż może troszkę bardziej miękkie niż nowe i były tak jak by wysunięte z tłoczków. Płytka separacyjna nie nosiła śladów uszkodzenia. cała reszta wyglądała też OK. Przypuszczam, że ktoś wcześniej już to robił bo po tym przebiegu grzybki raczej powinny być mocno zdeformowane.

Weszło mi chyba coś 7.5 litra oleju ZF LF8 zielonego.

Po wymianie skrzynia pracuje zdecydowanie lepiej - wcześniej nie było tragedii ale irytowały mnie lekkie szarpnięcia a olej i tak wymagał wymiany tym bardziej że był zalany słomkowy febi.
- przy dojeżdżaniu do świateł/hamowaniu nie czuć redukcji
- zmiany biegów są teraz bardziej płynne (prawie nie odczuwalne)

Nie kasowałem jeszcze adaptacji bo padł (już wcześniej) czujnik położenia wału (G28) i jak jest rozgrzany to nie odpala - samochodem zrobiłem może z 50km.

mrskoku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 19 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: wwa

Post autor: mrskoku » 02 lip 2019, 12:22

U mnie po 430kkm było trochę mazi na magnesach ale bez tragedii. Grzybki były lekko wypłaszczone ale również bez tragedii. Wiem, że nikt wcześniej do skrzyni nie zaglądał :) ja kasowałem nastawy, ale jazdy adaptacyjnej nie robiłem. Po wymianie zrobiłem ok 500km. Z obserwacji: drżenie na 5 biegu praktycznie ustało. Ja wiem, że było i je teraz również wyczuwam, ale osoba „obca” tego nie zauważy. Biegi zmienia płynniej. Na dniach robię drugą wymianę oleju. Narazie jestem zadowolony.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 02 lip 2019, 18:33

I dlatego lubię tipa, ponieważ jest on prawie pancerny :). Kolejne auto na pewno będzie z tipem 8HP, ponieważ s-tronica nie chcę. Wolę mieć minimalnie wolniejszą skrzynię, ale odporniejszą na awarie.

HiRide
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 18 lis 2013, 13:17
Lokalizacja: Tychy

Post autor: HiRide » 10 lip 2019, 23:58

cammad,
Masz pojecie o tipie czy ogólnie coś tam dlubiesz w mechanice?
Wymieniales płytę separacyjna? Gdzieś wyczytałem chyba na ruskim forum że po jej demontażu wystarczy zerwać z niej gumowe uszczelki i można założyć spowrotem i będzie szczelna. Gdybym chciał u siebie wymieniać tloczki w mechatroniku to czego potrzebuje do wymiany ?
Olej ,filtr,tloczki ,okular i co jeszcze?

Ps dzwoniłem do Palki W Mysłowicach i czego się dowiedziałem? Nie robią uprawę softu skrzyni :shock:

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga