Witam,
szukam odpowiedzi od dawna i nikt nie umie sensownie pomóc. Postaram się opisać choć trochę pisania a dla was czytania będzie.
Mam A6 z 1999 2,5 TDI. w zimie 2017 podczas mrozów nie zapaliła. Diagnozą był lód w pompie wtryskowej. Fachowiec znalazł używaną w dobrej kondycji. Auto odpaliło od pierwszego kopa. Do wiosny był spokój. Wraz ze wzrostem temperatury na dworze zaczęło się kopcenie na czarno. Usłyszałem - "wie Pan, nowa pompa, stare wtryski nie dają rady trzeba wymienić". Zmienione, regenerowane a kopcenie jak było tak jest. Przez całe lato i jesień szukałem powodu, konsultowałem z różnymi fachowcami o tym, że podwoiłem naprawami wartość samochodu nie wspomnę. Z obniżeniem temperatury na dworze kopcenie przeszło. Wtedy nie łączyłem temperatury otoczenia z dymieniem. Uznałem, że któryś zabieg pomógł. Teraz pierwsze ciepłe dni wskazują, że kłopot nadal jest. Auto kopci na czarno jak jest ciepło na dworze oraz gdy silnik jest ciepły. Jak kopci ma "muła" i zużycie ropy znacznie wzrasta około 40%. Rano jak jest chłodno wszystko jest ok. Auto jak na swoje lata ma moc i spaliny są czyste. Gdy temperatura podniesie się na około 15 stopni kopciuch wraca. Majie jakiś sensowny pomysł. Jak dla mnie to jakiś kłopot z elektroniką. W pewnych okolicznościach za duża dawka ropy. Jednak co zrobić? jak to usunąć? jaki ewentualnie czujnik wymienić? Pomożecie?
[ Dodano: 2019-04-23, 23:45 ]
UP!
[2.5 TDI 150 KM] KOpci na czarno po rozgrzaniu i traci moc
[2.5 TDI 150 KM] KOpci na czarno po rozgrzaniu i traci moc
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2019, 20:27 przez PaPej, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 16 sty 2018, 20:00
- Imię: Piter
- Moje auto: Allroad C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmia i Mazury
Zrób diagnostykę i wrzuć na forum.
A mechanik dobrze ustawił kąty na pompie? Teraz wróżę z fusów ale czasem gdy regulacja kąta się rozjedzie to tak się dzieje czyli zimny pali, ciepły trudny rozruch
A mechanik dobrze ustawił kąty na pompie? Teraz wróżę z fusów ale czasem gdy regulacja kąta się rozjedzie to tak się dzieje czyli zimny pali, ciepły trudny rozruch
Obecnie: silnik CGQB, napęd: NVG+LWV, hamulce: 1LL+2EA, zawieszenie: 1BY.
Było Audi A6 C5 2.5 TDI, 180 KM Quattro;
Było Audi 100 C4 2.0 Pb 115 KM;
Było Audi 80 B3 1.8 Pb 75 KM
Było Audi A6 C5 2.5 TDI, 180 KM Quattro;
Było Audi 100 C4 2.0 Pb 115 KM;
Było Audi 80 B3 1.8 Pb 75 KM
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga