Nie zapamiętuje kodowania akumulatora
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
Nie zapamiętuje kodowania akumulatora
Siema.
Niedawno stałem się (prawie) szczęśliwym posiadaczem C6 (po C5). Niestety, spotkałem się z problemem konieczności wymiany aku, gdyż zaczął momentalnie padać. Datę produkcji dotychczasowego zidentyfikowałem jako 10.2006., czyli wszystko wskazuje na to, że wstawiła go tam fabryka 13 lat temu (!), więc miał prawo a nawet obowiązek się skończyć.
Nabyłem nową Vartę Silver 110Ah, która przyszła na świat w grudniu ubiegłego roku i przed montażem dopompowałem ją jeszcze do fulla dla pewności i zabrałem się do montażu. Olałem podtrzymanie - błędy można wykasować i finalnie skasowało to tylko dzienny przebieg. Reszta ustawień, itp. została jak była.
Więc pora na kodoowanie, mimo kilkudniowej lektury wszystkiego na ten temat, że tej samej pojemności nie trzeba a to znów, że trzeba mu dać znać, że jest nowe aku a nawet wynalazłem gdzieś info potwierdzane przez AUDI, że nie trzeba i auto wkrótce się samo skuma, że nowy. Ale kodujemy. Nie zaszkodzi.
Jednej rzeczy nadal nie pojmuję w kodowaniu, mianowicie należy wypełnić dwa wiersze z których pierwszy jest oczywisty i wpisujemy tam Part Number, czyli dla mnie jeden z 4F0915105D / 8K0915105F / 000915105AK / 8KD915105A / 000915105DL.
Dotychczas był fabryczny, pierwszy z nich, więc wpisałem chyba ten ostatni i OK, ale nigdzie (prawie, poza konkretnymi przykładami) nie mogę znaleźć jednoznacznej informacji, co wpisać w Serial Number? Czy może to być dowolny ciąg 10 cyfr, czy musi być jakaś konkretna, rzeczywista wartość? Będę wdzięczny za wyjaśnienie, ale do rzeczy.
Coś tam wpisałem, chyba taką samą wartość, jak na filmiku instruktażowym o którym jeszcze wspomnę, następnie OK i Do it. Zamiast code accepted, wyskoczyło jakieś okno, że coś jest niepoprawne, czy jestem pewien tych danych - click [Yes], czy program ma ustawić jakieś dane domyślne - click[No] i opcja [Cancel]. Więc [Cancel] i sprawdzam, czy wszystko na pewno OK? Wygląda, że tak, więc próbuję raz jeszcze z innym numerem seryjnym znalezionym w sieci - to samo, więc [No], aby wziął domyślne i Coding accepted. Super, ale niestety, prawie. Otóż sprawdzam zapisane kodowanie i obie wartości są dokładnie takie jak były pierwotnie. Powtórzyłem operację kilkukrotnie i nadal nic to nie zmienia. Zawsze accepted a zmiany brak.
I tu jest moje pytanie: Co jest tego przyczyną???
Poziom baterii na MMI wskazywał 20%. Po niedługim czasie znów pisk - Low battery! Aku znów pada na łeb, na szyję! 10%. Nowe, pełne! O co tu chodzi? :shock:
Czy to problem kodowania, czy coś pochłania prąd?
Wszedłem jeszcze w bloki pomiarowe i w grupie 001 na zgaszonym silniku pokazywał Generator - 12.00 V, a Battery Volt szybko spadł do 10.10 V. To chyba coś nie tak?
Dodam jeszcze, że choć z mechaniką jestem dość obeznany (zawód wyuczony - praktykowany tylko na własnym sprzęcie), to w elektryce nie bardzo jestem biegły i wszelkie instrukcje i podpowiedzi w tym zakresie, proszę opisywać łopatologicznie.
Jeśli mam porobić jakieś logi, to proszę o info, co i jak?
Zostawiłem auto na noc na ładowaniu, do rana prostownik (z Lidla) nie zaświecił na zielono i na MMI wskazanie chyba 20%. Po dojechaniu do pracy 30 km, gdzie teraz jestem, dobił do 80%. Nie wiem co dalej? Proszę o pomoc, dlaczego nie zapisuje kodowania i co powinienem zrobić?
A teraz jeszcze o filmie, o którym wspominałem:
autor, poza kodowaniem wykonuje operację Battery Replacement w CAN Gateway, co jasno informuje pojazd o zmianie baterii. Pokazuje to na dwa sposoby (bez i z UDS), ale żaden z nich nie ma u mnie zastosowania, bo w CAN Gateway nie mam przycisku Long Adaptation. Dlaczego?
Wszystkie powyższe czynności wykonywałem na VCDS 17 z interfacem HEX+CAN.
Może jest ktoś obeznany w temacie z mojej okolicy?
Czy ktoś spotkał się z podobną problematyką?
Niedawno stałem się (prawie) szczęśliwym posiadaczem C6 (po C5). Niestety, spotkałem się z problemem konieczności wymiany aku, gdyż zaczął momentalnie padać. Datę produkcji dotychczasowego zidentyfikowałem jako 10.2006., czyli wszystko wskazuje na to, że wstawiła go tam fabryka 13 lat temu (!), więc miał prawo a nawet obowiązek się skończyć.
Nabyłem nową Vartę Silver 110Ah, która przyszła na świat w grudniu ubiegłego roku i przed montażem dopompowałem ją jeszcze do fulla dla pewności i zabrałem się do montażu. Olałem podtrzymanie - błędy można wykasować i finalnie skasowało to tylko dzienny przebieg. Reszta ustawień, itp. została jak była.
Więc pora na kodoowanie, mimo kilkudniowej lektury wszystkiego na ten temat, że tej samej pojemności nie trzeba a to znów, że trzeba mu dać znać, że jest nowe aku a nawet wynalazłem gdzieś info potwierdzane przez AUDI, że nie trzeba i auto wkrótce się samo skuma, że nowy. Ale kodujemy. Nie zaszkodzi.
Jednej rzeczy nadal nie pojmuję w kodowaniu, mianowicie należy wypełnić dwa wiersze z których pierwszy jest oczywisty i wpisujemy tam Part Number, czyli dla mnie jeden z 4F0915105D / 8K0915105F / 000915105AK / 8KD915105A / 000915105DL.
Dotychczas był fabryczny, pierwszy z nich, więc wpisałem chyba ten ostatni i OK, ale nigdzie (prawie, poza konkretnymi przykładami) nie mogę znaleźć jednoznacznej informacji, co wpisać w Serial Number? Czy może to być dowolny ciąg 10 cyfr, czy musi być jakaś konkretna, rzeczywista wartość? Będę wdzięczny za wyjaśnienie, ale do rzeczy.
Coś tam wpisałem, chyba taką samą wartość, jak na filmiku instruktażowym o którym jeszcze wspomnę, następnie OK i Do it. Zamiast code accepted, wyskoczyło jakieś okno, że coś jest niepoprawne, czy jestem pewien tych danych - click [Yes], czy program ma ustawić jakieś dane domyślne - click[No] i opcja [Cancel]. Więc [Cancel] i sprawdzam, czy wszystko na pewno OK? Wygląda, że tak, więc próbuję raz jeszcze z innym numerem seryjnym znalezionym w sieci - to samo, więc [No], aby wziął domyślne i Coding accepted. Super, ale niestety, prawie. Otóż sprawdzam zapisane kodowanie i obie wartości są dokładnie takie jak były pierwotnie. Powtórzyłem operację kilkukrotnie i nadal nic to nie zmienia. Zawsze accepted a zmiany brak.
I tu jest moje pytanie: Co jest tego przyczyną???
Poziom baterii na MMI wskazywał 20%. Po niedługim czasie znów pisk - Low battery! Aku znów pada na łeb, na szyję! 10%. Nowe, pełne! O co tu chodzi? :shock:
Czy to problem kodowania, czy coś pochłania prąd?
Wszedłem jeszcze w bloki pomiarowe i w grupie 001 na zgaszonym silniku pokazywał Generator - 12.00 V, a Battery Volt szybko spadł do 10.10 V. To chyba coś nie tak?
Dodam jeszcze, że choć z mechaniką jestem dość obeznany (zawód wyuczony - praktykowany tylko na własnym sprzęcie), to w elektryce nie bardzo jestem biegły i wszelkie instrukcje i podpowiedzi w tym zakresie, proszę opisywać łopatologicznie.
Jeśli mam porobić jakieś logi, to proszę o info, co i jak?
Zostawiłem auto na noc na ładowaniu, do rana prostownik (z Lidla) nie zaświecił na zielono i na MMI wskazanie chyba 20%. Po dojechaniu do pracy 30 km, gdzie teraz jestem, dobił do 80%. Nie wiem co dalej? Proszę o pomoc, dlaczego nie zapisuje kodowania i co powinienem zrobić?
A teraz jeszcze o filmie, o którym wspominałem:
autor, poza kodowaniem wykonuje operację Battery Replacement w CAN Gateway, co jasno informuje pojazd o zmianie baterii. Pokazuje to na dwa sposoby (bez i z UDS), ale żaden z nich nie ma u mnie zastosowania, bo w CAN Gateway nie mam przycisku Long Adaptation. Dlaczego?
Wszystkie powyższe czynności wykonywałem na VCDS 17 z interfacem HEX+CAN.
Może jest ktoś obeznany w temacie z mojej okolicy?
Czy ktoś spotkał się z podobną problematyką?
- Punisher
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 224
- Rejestracja: 14 lip 2015, 21:09
- Imię: Przemysław
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
Nie rozumiem, przecież na filmiku w 2:13 masz czarno na białym co trzeba wpisać... Nie ma tego na starym aku?
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2019, 12:21 przez Punisher, łącznie zmieniany 1 raz.
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
No przecież napisałem, że wpisałem dokładnie to co na filmie i po komunikacie, że kodowanie zaakceptowane, w pierwszym wierszu "Extra" nadal widnieją te same dane, które były a nie nowo wprowadzone.Punisher pisze:Nie rozumiem, przecież na filmiku w 2:13 masz czarno na białym co trzeba wpisać... Nie ma tego na nowym aku?
A pytałem również o to, czy serial number to musi być jakaś konkretna wartość, jak part number do danej pojemności akumulatora, czy mogę tam wpisać np. 1234567890?
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
Kierowało to, że to tez jest 110 Ah. Jeśli to przykład, to tez powinien pasować. Ale ten który podajesz też próbowałem, ale nadal zapisany jest ten ze starego i w tym jest problem, dlaczego nie zapisuje żadnego innego, pomimo komunikatu, że kodowanie zaakceptowane?Punisher pisze:Nie wiem, co kierowało Tobą podczas wpisywania numerów z filmu - przecież to tylko przykład.
Z tego co wiem to dla 4F0915105D -> numer seryjny VAO to 2702021232. Powinno to być na starym aku..
[ Dodano: 2019-04-12, 12:38 ]
A jakby komuś miało się przydać, to mój seryjny do 4F0915105D był 2610151714.
[ Dodano: 2019-04-12, 14:46 ]
Jeśli to istotne, to teraz zmierzyłem miernikiem i spoczynkowe jest 12,64 V, na włączonym silniku i wszystkich odbiornikach 14,023 V a na wyłączonych 14,179 V. Więc chyba wygląda OK? Poza tym na włączonym silniku zmierzyłem 0,893 mA, jeśli to istotne. MMI wskazywał 100%, więc może się sam w końcu ogarnął. Będę jeszcze badał po powrocie do domu.
Przy okazji dopytam: Jak długo przy dobrym, pełnym aku powinno grać np. samo radio, zanim się rozładuje?
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
A jak to zrobić?
Tak, czy owak, problem jest nadal, przy ruszaniu z pracy znów było 10%, po drodze doszedł do 100 i w domu po chwili znów 10%! Wymiekam. Nie przyjmuje żadnego kodowania a w zasadzie przyjmuje każde, ale go nie zapisuje. Cały czas go traktuje jak padlinę. Ponowne odpięcie akumulatora nic nie zmieniło.
Tak, czy owak, problem jest nadal, przy ruszaniu z pracy znów było 10%, po drodze doszedł do 100 i w domu po chwili znów 10%! Wymiekam. Nie przyjmuje żadnego kodowania a w zasadzie przyjmuje każde, ale go nie zapisuje. Cały czas go traktuje jak padlinę. Ponowne odpięcie akumulatora nic nie zmieniło.
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
Mati, to wszystko wiem, kłopot w tym, że nie zapisuje żadnego i cały czas ma zapamiętane stare, przez co cały czas traktuje nowe aku jako stare.
A jest ktoś w stanie powiedzieć, co robi autor filmu w drugiej operacji zmiany aku w segmencie CAN i czemu u mnie nie ma takiej opcji? Szukam drugiego VAGa, może tu jest problem?
W sumie, równie dobrze mógłbym nazwać temat: Nie da się zakodować akumulatora.
A jest ktoś w stanie powiedzieć, co robi autor filmu w drugiej operacji zmiany aku w segmencie CAN i czemu u mnie nie ma takiej opcji? Szukam drugiego VAGa, może tu jest problem?
W sumie, równie dobrze mógłbym nazwać temat: Nie da się zakodować akumulatora.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 181
- Rejestracja: 31 sty 2016, 15:22
- Imię: Artur
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sląskie
Jankes, miałem podobnie, też mi nie chciało zapamiętać pomimo, ze pisało ze kod przyjęty. Odczekaj chwilę ok. 10 - 15 sek przed ostatecznym zapisaniem zmiany kodowania. Tak miałem w kodowaniu poprzez grupę 61.
jankes1878 pisze:Mati, to wszystko wiem, kłopot w tym, że nie zapisuje żadnego i cały czas ma zapamiętane stare, przez co cały czas traktuje nowe aku jako stare.
A jest ktoś w stanie powiedzieć, co robi autor filmu w drugiej operacji zmiany aku w segmencie CAN i czemu u mnie nie ma takiej opcji? Szukam drugiego VAGa, może tu jest problem?
W sumie, równie dobrze mógłbym nazwać temat: Nie da się zakodować akumulatora.
pozdro
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
Jasne, że nie ori, ale byłem dziś u znajomego, co ma warsztat i jego komp się w ogóle nie chciał skomunikować.
A podpowie ktoś jeszcze jak konkretnie zdiagnozować nowe aku? Zleżały nie jest, bo produkcja z grudnia 2018, ale może z nim też jest coś nie tak?
[ Dodano: 2019-04-15, 09:44 ]
Teraz to już zaczynają dziać się cuda. Parktronik graficzny raz działa, raz nie (wtedy na MMI wyświetla sie na szaro), sterowanie z kierownicy tak samo, raz działa, raz nie, rano zaczął płakać o przepalone dwie żarówki z przodu a światła normalnie działają.
[ Dodano: 2019-04-15, 13:59 ]
Najnowsze spostrzeżenie sprzed paru chwil (aku znów po drodze do pracy doszedł do 90%) i po paru godzinach zmierzone volty wykazały stan 10,46V! Czy to oznacza zwarcie celi? Tylko dlaczego w piątek w takich samych warunkach wskazywał 12,64V ? Czy w przypadku zwarcia jest to możliwe?
Może to nowe aku jest do d... i stąd wynikają wszystkie powyższe problemy, łącznie z brakiem możliwości zakodowania nowego aku, skoro widzi, że tu też jest padlina?
Edit: Parktronic faktycznie raz nie wyświetlał, raz tak, ale już jestem pewien, że od słabego voltażu, za to na szaro jest podświetlona jego funkcja w czasie jazdy, co chyba logiczne, nie?
Już jestem niemal pewien, że aku był walnięty. Dziś oddałem.
[ Dodano: 2019-04-18, 12:50 ]
Widzę, że temat niezbyt chętnie komentowany, ale na razie zawieszam, bo sytuacja się trochę zmieniła. Niemniej jednak, jeśli ktoś tu trafi, to pozostawienie wszelkich uwag może okazać się przydatne na przyszłość.
Po pierwsze, okazało się, że nówka sztuka, którą kupiłem okazała się totalną padliną. Oddałem na reklamację do InterCarsu, ładowali 24h i po chwili na obciążeniu wykazywał 6V! Pierwotnie chciałem wymiany na inny, ale w międzyczasie naładowałem stary i przy zwrocie nowego musiałem go z powrotem wrzucić w auto. Przez dwa dni dawał radę. W międzyczasie wynalazłem na stronie Varty najbliższy punkt bezpłatnego badania stanu akumulatora, który, ku mojemu zaskoczeniu okazał się całkiem OK, jak na swój wiek. Ze znamionowych 520 Ah (DIN) wykazywał 433 Ah, 12,2V w spoczynku i 10,26V przy rozruchu.
Póki co nadal nie wykazuje problemów, na MMI wskazuje 100% i podejrzewam, że początkowe z nim moje problemy wynikały z niedoładowania, oraz niedokręcenia ujemnej klemy, co stwierdziłem przy montażu nowego aku.
Domyślam się również, (na razie tego nie zweryfikuję), że problem z zakodowaniem mógł być spowodowany tym, że aku miało wadę i chwilę po skończeniu ładowania miało 10,5V. Dlatego nie chciał go zakodować, bo dla niego nie była to nowa bateria.
Może ktoś chociaż dysponuje jakąś wiedzą potwierdzającą moje podejrzenia, co byłoby pomocne?
A podpowie ktoś jeszcze jak konkretnie zdiagnozować nowe aku? Zleżały nie jest, bo produkcja z grudnia 2018, ale może z nim też jest coś nie tak?
[ Dodano: 2019-04-15, 09:44 ]
Teraz to już zaczynają dziać się cuda. Parktronik graficzny raz działa, raz nie (wtedy na MMI wyświetla sie na szaro), sterowanie z kierownicy tak samo, raz działa, raz nie, rano zaczął płakać o przepalone dwie żarówki z przodu a światła normalnie działają.
[ Dodano: 2019-04-15, 13:59 ]
Najnowsze spostrzeżenie sprzed paru chwil (aku znów po drodze do pracy doszedł do 90%) i po paru godzinach zmierzone volty wykazały stan 10,46V! Czy to oznacza zwarcie celi? Tylko dlaczego w piątek w takich samych warunkach wskazywał 12,64V ? Czy w przypadku zwarcia jest to możliwe?
Może to nowe aku jest do d... i stąd wynikają wszystkie powyższe problemy, łącznie z brakiem możliwości zakodowania nowego aku, skoro widzi, że tu też jest padlina?
Edit: Parktronic faktycznie raz nie wyświetlał, raz tak, ale już jestem pewien, że od słabego voltażu, za to na szaro jest podświetlona jego funkcja w czasie jazdy, co chyba logiczne, nie?
Już jestem niemal pewien, że aku był walnięty. Dziś oddałem.
[ Dodano: 2019-04-18, 12:50 ]
Widzę, że temat niezbyt chętnie komentowany, ale na razie zawieszam, bo sytuacja się trochę zmieniła. Niemniej jednak, jeśli ktoś tu trafi, to pozostawienie wszelkich uwag może okazać się przydatne na przyszłość.
Po pierwsze, okazało się, że nówka sztuka, którą kupiłem okazała się totalną padliną. Oddałem na reklamację do InterCarsu, ładowali 24h i po chwili na obciążeniu wykazywał 6V! Pierwotnie chciałem wymiany na inny, ale w międzyczasie naładowałem stary i przy zwrocie nowego musiałem go z powrotem wrzucić w auto. Przez dwa dni dawał radę. W międzyczasie wynalazłem na stronie Varty najbliższy punkt bezpłatnego badania stanu akumulatora, który, ku mojemu zaskoczeniu okazał się całkiem OK, jak na swój wiek. Ze znamionowych 520 Ah (DIN) wykazywał 433 Ah, 12,2V w spoczynku i 10,26V przy rozruchu.
Póki co nadal nie wykazuje problemów, na MMI wskazuje 100% i podejrzewam, że początkowe z nim moje problemy wynikały z niedoładowania, oraz niedokręcenia ujemnej klemy, co stwierdziłem przy montażu nowego aku.
Domyślam się również, (na razie tego nie zweryfikuję), że problem z zakodowaniem mógł być spowodowany tym, że aku miało wadę i chwilę po skończeniu ładowania miało 10,5V. Dlatego nie chciał go zakodować, bo dla niego nie była to nowa bateria.
Może ktoś chociaż dysponuje jakąś wiedzą potwierdzającą moje podejrzenia, co byłoby pomocne?
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga