Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Chłodzenie turbosprężarki przed zgaszeniem samochodu

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Coolibeer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 29 mar 2009, 15:50
Lokalizacja: Kraków

[A6 C5] Chłodzenie turbosprężarki przed zgaszeniem samochodu

Post autor: Coolibeer » 01 maja 2009, 10:10

Chciałbym, żeby w tym wątku wywiązała się dyskusja na temat dbania o nasze turbosprężarki w silnikach benzynowych.

Czy Waszym zdaniem jest sens odczekać jakiś czas przed zgaszeniem samochodu po ostrzejszej jeździe? Jakie są Wasze przyzwyczajenia? Jeśli tak to ile czekacie?

Dobrze byłoby, gdyby ktoś poprał swoje wypowiedzi fachowym komentarzem <ok>

Awatar użytkownika
Coolibeer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 29 mar 2009, 15:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Coolibeer » 01 maja 2009, 12:37

carlos ty masz diesla :-P Chodzi mi głównie o silniki które nie są kręcone. Takie jak z fabryki wyjechały :-) Swoją drogą 10 min przed zgaszeniem to chyba jednak trochę długo...

Awatar użytkownika
DANIO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 251
Rejestracja: 19 gru 2008, 23:50
Lokalizacja: Lathom UK
Kontakt:

Post autor: DANIO » 01 maja 2009, 12:50

Fachowo moze tego nie opisze, ale Ja zostawiam swoje autko jeszcze na chodzie przez jakies dwie minuty moze. Tylko po to aby aby sprezarka miala smarowanie olejem i aby sie nie zatarla.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Coolibeer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 29 mar 2009, 15:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Coolibeer » 02 maja 2009, 07:09

Zazwyczaj zastanawiam się nad tym jaka powinna być różnica miedzy odczekaniem po krótkiej trasie powiedzmy do 4000 rpm, a dłuższą, gdzie nie schodzi się z 5000 rpm <rotfl2>

I tutaj przydałby się turbimetr (turbotimer)...

Awatar użytkownika
SIDNEY85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 171
Rejestracja: 24 lip 2008, 18:55
Lokalizacja: Galway Irl
Kontakt:

Post autor: SIDNEY85 » 02 maja 2009, 13:19

Ja zawsze czekam po dluzszej jezdzie okolo 100-200 km jakies 5-7 min a po krotkiej kolo 1-2 min i jak narazie turbo smiga jak talala
usunieto pkt 29 regulaminu
AUDI 80 Competition quattro

endriu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 16 cze 2008, 11:42
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: endriu » 02 maja 2009, 23:39

Zaletą silnika 1,8T jest dodatkowe chłodzenie wodne więc myślę że 1-2 min na wolnych to wystarczający czas na zbicie temperatury turbiny.

Awatar użytkownika
DoRuS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 08 sty 2009, 13:10
Lokalizacja: Nowy Jork

Post autor: DoRuS » 03 maja 2009, 07:30

.....albo wiekszy intercooler ;-)

Awatar użytkownika
SIDNEY85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 171
Rejestracja: 24 lip 2008, 18:55
Lokalizacja: Galway Irl
Kontakt:

Post autor: SIDNEY85 » 03 maja 2009, 10:54

Myslalem o centralym intelcoolerze ile by to kosztowalo i czy gra jest warta swieczki
??? o jakiej wiekszej mocy mozemy mowic przy silniku 1.8T 150 KM
usunieto pkt 29 regulaminu
AUDI 80 Competition quattro

Awatar użytkownika
DANIO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 251
Rejestracja: 19 gru 2008, 23:50
Lokalizacja: Lathom UK
Kontakt:

Post autor: DANIO » 04 maja 2009, 16:59

SIDNEY85 pisze:Myslalem o centralym intelcoolerze ile by to kosztowalo i czy gra jest warta swieczki
??? o jakiej wiekszej mocy mozemy mowic przy silniku 1.8T 150 KM
SIDNEY85 mozna mówic nawet o 280KM tak wlasnie ma mój znajomy w A4 w 1.8T bodajze APN silnik. Wstawil intercooler centralnie, turbinka K04-15 i jeszcze cosik pozmienial, nie pamietam dokladnie, ale zapytam jak wróce do roboty.

Autko jest bardzo szybkie to moge powiedziec.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
SIDNEY85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 171
Rejestracja: 24 lip 2008, 18:55
Lokalizacja: Galway Irl
Kontakt:

Post autor: SIDNEY85 » 04 maja 2009, 18:08

Danio fajna ksywa :mrgreen: mialbym prosbe dowiedz mi sie jakie zmiany twoj znajomy wykonal oprocz centralnie umieszczonego itercoolera i turbawki i ile go ta przyjemnosc kosztowala, bo jak wymienial turbo i cooler to pewnie byl pisany nowy program, wieksze wtryski od TT z 225 Konnej pewnie.
Z gory dzieki za newsa <ok>
usunieto pkt 29 regulaminu
AUDI 80 Competition quattro

Awatar użytkownika
DANIO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 251
Rejestracja: 19 gru 2008, 23:50
Lokalizacja: Lathom UK
Kontakt:

Post autor: DANIO » 05 maja 2009, 00:53

Spoko nie ma sprawy, dowiem sie aleto dopiero w Niedziele wtedy wracam do roboty. No chyba, ze znajde troszke czasu jutro to podjade i popytam.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
SIDNEY85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 171
Rejestracja: 24 lip 2008, 18:55
Lokalizacja: Galway Irl
Kontakt:

Post autor: SIDNEY85 » 05 maja 2009, 19:08

Dzieki serdeczne czekam :mrgreen:
usunieto pkt 29 regulaminu
AUDI 80 Competition quattro

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga