Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BPJ 2.0 170 KM] Ciekawostka związana z układem smarowania

Silniki benzynowe
igoor77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 24 mar 2017, 21:18
Imię: Igor
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

[ BPJ 2.0 170 KM] Ciekawostka związana z układem smarowania

Post autor: igoor77 » 22 lut 2019, 21:27

Ciekawostka dla właścicieli i użytkowników A6C6 (i nie tylko) z silnikiem 2.0 TFSI o kodzie silnika BPJ, BYK. Często można gdzieś przeczytać o awariach układu smarowania. Zmieniamy, przerabiamy pompy oleju. Zmieniamy łańcuch z napinaczem, bo grzechocze po odpaleniu. Owszem, tam też zdarzają się awarie. Tymczasem, pewnie nie tylko u mnie, możemy również trafić na usterkę dysz podających olej na denka tłoków, celem chłodzenia.
Moje dysze, a właściwie śruby w których jest wbudowany zawór ciśnieniowy (zwykła kulka i sprężynka) były całkowicie nieszczelne, sprężynki zmiażdżone, kulki luźne. Zaworki powinny się otwierać po podaniu na nie ciśnienia oleju rzędu 1,6-1,9 BAR. Czyli teoretycznie na wolnych obrotach denka tłoków nie mają chłodzenia. Moje były otwarte cały czas. Powodowało to odpływ oleju z góry silnika po zgaszeniu auta oraz pewnie zmniejszone ciśnienie smarowania na wolnych obrotach. Dysze są zasilane olejem bezpośrednio z tej samej magistrali co panewki główne, korbowe i góra głowicy. Całe szczęście pompa oleju była całkowicie sprawna i nie doszło do uszkodzenia silnika. Silnik z oryginalnym przebiegiem 179k km.
Nr OE dysz to: 06F103154C. Dysze dostępne tylko w ASO. Koszt ok.70 PLN/szt w detalu.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 23 lut 2019, 18:17 przez igoor77, łącznie zmieniany 1 raz.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 22 lut 2019, 23:01

Kiedyś ta dysza nie miała na końcu literki C na końcu i zmiana nastąpiła na początku września 2018. Możliwe, że coś odkryli i poprawili.

igoor77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 24 mar 2017, 21:18
Imię: Igor
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: igoor77 » 23 lut 2019, 18:16

Dokładnie! Z ciekawości rozciąłem dziś zaworek dyszy i okazało się, że sprężynka, która ma dociskać kulkę po prostu przetarła się w połowie a tym samym stała się o połowę krótsza.
Obrazek

gracyk75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 03 wrz 2013, 22:36
Lokalizacja: Cedzyna

Post autor: gracyk75 » 13 kwie 2019, 22:22

Jak się dostać do tych dysz, żeby je sprawdzić?

igoor77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 24 mar 2017, 21:18
Imię: Igor
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: igoor77 » 16 kwie 2019, 22:17

W moim przypadku (mam silnik 2.0 TFSI o kodzie BPJ) wygląda na to, ze po zdjęciu misy olejowej i odpowiednim ustawieniu wału korbowego, jest dostęp do dysz natryskujących olej na cylindry 1-3. Niestety dostęp do dyszy 4 cylindra jest niemożliwy, gdyż dysza jest całkowicie zasłonięta przez wieniec sygnałowy wału. Ja miałem wyjęty i rozebrany całkowicie silnik, więc problemu nie miałem, ale specjalnie zwróciłem uwagę na to jaki byłby dostęp po zdjęciu misy olejowej...

gracyk75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 03 wrz 2013, 22:36
Lokalizacja: Cedzyna

Post autor: gracyk75 » 26 kwie 2019, 21:03

A miałeś jakieś błędy? U znajomego w 2.0 BPJ na wolnych obrotach na fis-ie zapala się komunikat o braku smarowania, ale żadnych błędów nie ma. Co ciekawe występuje to tylko na jednym skrzyżowaniu w Kielcach, jak złapie go czerwone światło.

igoor77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 24 mar 2017, 21:18
Imię: Igor
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: igoor77 » 26 kwie 2019, 21:54

Nie, u mnie nie było problemów z układem smarowania a przynajmniej nie było zaników ciśnienia. Pompa w pełni sprawna była więc dawała rade.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga