Ciekawostka dla właścicieli i użytkowników A6C6 (i nie tylko) z silnikiem 2.0 TFSI o kodzie silnika BPJ, BYK. Często można gdzieś przeczytać o awariach układu smarowania. Zmieniamy, przerabiamy pompy oleju. Zmieniamy łańcuch z napinaczem, bo grzechocze po odpaleniu. Owszem, tam też zdarzają się awarie. Tymczasem, pewnie nie tylko u mnie, możemy również trafić na usterkę dysz podających olej na denka tłoków, celem chłodzenia.
Moje dysze, a właściwie śruby w których jest wbudowany zawór ciśnieniowy (zwykła kulka i sprężynka) były całkowicie nieszczelne, sprężynki zmiażdżone, kulki luźne. Zaworki powinny się otwierać po podaniu na nie ciśnienia oleju rzędu 1,6-1,9 BAR. Czyli teoretycznie na wolnych obrotach denka tłoków nie mają chłodzenia. Moje były otwarte cały czas. Powodowało to odpływ oleju z góry silnika po zgaszeniu auta oraz pewnie zmniejszone ciśnienie smarowania na wolnych obrotach. Dysze są zasilane olejem bezpośrednio z tej samej magistrali co panewki główne, korbowe i góra głowicy. Całe szczęście pompa oleju była całkowicie sprawna i nie doszło do uszkodzenia silnika. Silnik z oryginalnym przebiegiem 179k km.
Nr OE dysz to: 06F103154C. Dysze dostępne tylko w ASO. Koszt ok.70 PLN/szt w detalu.
[ BPJ 2.0 170 KM] Ciekawostka związana z układem smarowania
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 24 mar 2017, 21:18
- Imię: Igor
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
[ BPJ 2.0 170 KM] Ciekawostka związana z układem smarowania
Ostatnio zmieniony 23 lut 2019, 18:17 przez igoor77, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 24 mar 2017, 21:18
- Imię: Igor
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
W moim przypadku (mam silnik 2.0 TFSI o kodzie BPJ) wygląda na to, ze po zdjęciu misy olejowej i odpowiednim ustawieniu wału korbowego, jest dostęp do dysz natryskujących olej na cylindry 1-3. Niestety dostęp do dyszy 4 cylindra jest niemożliwy, gdyż dysza jest całkowicie zasłonięta przez wieniec sygnałowy wału. Ja miałem wyjęty i rozebrany całkowicie silnik, więc problemu nie miałem, ale specjalnie zwróciłem uwagę na to jaki byłby dostęp po zdjęciu misy olejowej...
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga