Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Wibrcje przy przyspieszaniu. Po naprawie jest gorzej.

Układ napędowy i skrzynie biegów
chemik143
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 19 maja 2017, 22:03
Lokalizacja: Cieszyn

Wibrcje przy przyspieszaniu. Po naprawie jest gorzej.

Post autor: chemik143 » 08 lut 2019, 09:36

Dzień dobry

Miałem następujące objawy:
1. Delikatne wibracje w okolicach 50-70 km/h podczas przyspieszania
2. Mocniejsze drgania w okolicach 120-140km/h które nasilały sie i słabły w cyklu co 200m. Takie dziwne :)

W związku z tym poprosiłem zaprzyjaźniony zakład o wymianę wszystkiego co ma luz od wyjścia z dyfra po koła. Wymieniono:
łożysko igiełkowe w obudowie dyfra, prawe; Oba przeguby wewnętrzne; prawy przegub zewnętrzny.
I kurna jest gorzej!
Teraz mam:
1. wibracje gdy dodam gazu przy 40km/h
2. Pozostały wibracje 50-70km/h (delikatne)
3. Od 80 km/h wyraźne drganie. Im szybciej jadę tym mocniejsze. Przy 120 mam masaż fotela. Drgania czuć na całej budzie i na kierownicy.

Jakieś pomysły Panowie?

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 08 lut 2019, 15:59

chemik143 pisze:Jakieś pomysły Panowie?
problem napewno jest w wymienionych częściach, skoro po wymianie jest gorzej, albo cos nie umiejetnie zrobione lub jakieś tanie części zamienne, po wymianie łożyska prawej flanszy luz został zniwelowany do zera? dużo nie ma do gdybania bo dużo nie zrobiłeś albo przeguby ale problem jest z tym łożyskiem teraz, trzeba sie temu jeszcze raz przyjrzeć
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

chemik143
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 19 maja 2017, 22:03
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: chemik143 » 08 lut 2019, 22:12

We wtorek zmieniam opony na letnie na próbę. Są bardzo dobrej jakości. Zmieniam na potrzeby zakładu który robił mi te wymiany. Oni twierdzą, że to jest przyczyna. Ja z kolei wiem, że nie. Zobaczymy co z tego wyniknie.
Części zawsze biorę z górnej półki. Nie oszczędzam.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 08 lut 2019, 22:15

przed robotą pewnie jeździłeś na tych samych oponach i skoro było lepiej, a po wymianie jest gorzej no to opony odpadają, wina lezy w tym co robili
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

chemik143
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 19 maja 2017, 22:03
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: chemik143 » 09 lut 2019, 14:14

Też tak uważam. Wymiana jest tylko pod zakład. Dzisiaj byłem na rozmowie tam. Istnieje jeszcze ryzyko, że półoś jest grzywa i po usztywnieniu układu wibracje są mocniej odczuwalne. Ma to sens, dlatego za free wyciągną mi całe półosie z przegubami i wysyłam je do zakładu specjalistycznego, który zajmuje się regeneracją takich cudów :) Dam znać co z tego wynikło.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 09 lut 2019, 14:51

a dlaczego ma być krzywa?
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

chemik143
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 19 maja 2017, 22:03
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: chemik143 » 13 lut 2019, 07:42

Ponieważ wibracje istniały od kiedy to autko kupiłem. Pojawiały się jednak przy wyższych prędkościach.

[ Dodano: 2019-02-13, 07:42 ]
Oponki zmienione. Ponieważ zimowe były głośne to trochę zagłuszały obraz sytuacji.

Teraz jest jasno i klarownie:
1. Drgania, czy też wibracje zależą od prędkości samochodu, nie od obrotów silnika. Moge jechać na różnych biegach z tą sama prędkością i wibracje będą miały taką samą częstotliwość.
2. Występują przy prędkości 20km/h (!), później w okolicach 40km/h, 80km/h - 160km/h - szybciej nie jechałem :)
3. Wibracje występują TYLKO I WYŁĄCZNIE przy przyspieszaniu lub podczas jazdy pod górę, tj wtedy gdy podawana jest większa moc.
4. Częstotliwość wibracji jest dużo wyższa od prędkości obrotowej kół

Tak się zastanawiam, czy w przypadku krzywej półosi drganie nie powinny być niezależne od tego czy przyspieszam czy nie? Aż mi się wierzyć nie chce by to mogło powodować drgania przy 20km/h

skubiszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 520
Rejestracja: 28 paź 2012, 16:52
Imię: Przemo
Moje auto: Q7
Rocznik: 2011
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: skubiszek » 13 lut 2019, 09:12

z mojego doświadczenia akurat nie w audi ale w hondzie wynika, iż za wibracje podczas przyspieszania winne są przeguby wewnętrzne. Miałem tak w dwóch hondach, w obu wymieniłem półosie napędowe z przegubami.
W pierwszej pomogło, w drugiej okazało się, że półoś jest lekko krzywa i nie ma tłumika drgań co powodowało wibracje delikatne na frezie i przenosiło się to na budę.
Jak jest w audi nie wiem ale przyjrzał bym się mimo wszystko półośką i przebudowi wew. - wymieniałeś na zamiennik? używkę?

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 13 lut 2019, 21:01

połosie mają dużo mniejsza predkosc obrotowa to napewno nie stwarzają tych drgan przy 20km/h
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

skubiszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 520
Rejestracja: 28 paź 2012, 16:52
Imię: Przemo
Moje auto: Q7
Rocznik: 2011
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: skubiszek » 14 lut 2019, 11:55

u mnie od 40 było czuć wibracje.
Do sprawdzenia wg mnie jeszcze raz przeguby wewnetrze- w hondzie przynajmniej niestety zamiennik nie zdaje egzaminu

chemik143
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 19 maja 2017, 22:03
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: chemik143 » 20 lut 2019, 21:10

Dobra panowie. Jakaś apokalipsa. po tygodniu i obejrzeniu łożysko igiełkowe na nowo rozjebane (wybaczcie słowo - trzeba dać upust emocjom). Za to wibracje powoli słabną. Pojechałem do człowieka od skrzyń. Twierdzi, że jedyne co można zrobić to otworzyć od boku dyfer (?) i wymienić jakieś łożysko wewnątrz oraz skontrować stan samego dyfra. Mówią, że może być uszkodzone jakieś wewnętrzne łożysko i temu tak się dzieje. Podczas jazdy słyszy delikatne dźwięki, których ja bym o nic nie podejrzewał. Cóż. Nie znam się. Jestem tylko chemikiem :D

Co sądzicie?

Bomber
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 24 cze 2016, 23:13
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bomber » 26 lut 2019, 23:26

Cześć ;)

Miałem taki sam problem w swoich dwóch A6 i przy pomocy forum i swoich własnych doświadczeń udało mi się u siebie temat rozwiązać. Nie piszę, że u Ciebie będzie podobnie, ale objawy na to wskazują.

Pierwsze na co zwróciłbym uwagę, to przeguby wewnętrzne. Napisałeś, że w zakładzie wymienili Ci przeguby wewnętrzne, jeśli tak to napisz dokładnie na jakie, jakiej firmy. Aktualnie na rynku nie ma zamienników dobrej jakości, tylko chinole po ok 100 - 200zł za sztukę, których jakość jest mizerna.
W główniej mierze to one mogą powodować wibracje, ale nie tylko.

Jeśli przeguby są okej, problem może być w mechaniźmie różnicowym.
Znajdują się tam 3 łożyska:
- igiełkowe INA HK 32x39x24 RTU
- stożkowe TIMKEN LM806610
- stożkowe TIMKEN LM300849

W łożysko igiełkowe wchodzi flansza (wałek kołnierzowy), do którego przykręcony jest przegub wewnętrzny wraz z półosią. Jeśli łożysko jest zużyte, może posiadać luz, który będzie odczuwalny na półosi poprzez który mogą być wyczuwalne wibracje podczas przyśpieszania. Jestem ciekaw, czy faktycznie wymienili Ci to łożysko igiełkowe, bo trochę jest z tym roboty. Pozostałe dwa łożyska również w jakimś stopniu mogą mieć już luzy, dlatego, jeśli kto już zdecydował się na wymianę łożyska igiełkowego, to dziwie się, że nie zaproponował Ci wymiany również pozostałych, koszt jednego stożkowego ok 95zł.

Kolejną rzeczą może być już wytarty wałek kołnierzowy, nie jestem już pewien, ale oryginał ma 32mm.
Jeśli wałek będzie wytarty, to sama wymiana łożyska igiełkowego dużo nie pomoże, ponieważ i tak będzie luz na wałku.

Dziwni mnie fakt, że po tygodniu padło to łożysko igiełkowe, mechanicy zalali mechanizm olejem?

Posprawdzaj na ile jesteś w stanie rzeczy jakie Ci podałem. Mam nadzieję, że chociaż trochę byłem w stanie pomóc ;)

Odnośnie jeszcze skręconych półosi, szczerze wątpię w taką diagnozę, ciekawe co to za zakład specjalistyczny...

Pozdrawiam

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 26 lut 2019, 23:31

Możesz napisać jakie wibracje pojawiały się przy tak uszkodzonym mechanizmie różnicowym? Pytam, ponieważ na forum też mamy problem z tym w C6, który występuje najczęściej w tipie z prawej strony, czyli tam gdzie jest najkrótsza flansza. Jeden kolega pozbył się luzu i wszystko się uspokoiło. Inny wymienił tylko łożyska, ale został luz flansza/mechanizm.

Bomber
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 24 cze 2016, 23:13
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bomber » 26 lut 2019, 23:48

mat1324 pisze:Możesz napisać jakie wibracje pojawiały się przy tak uszkodzonym mechanizmie różnicowym? Pytam, ponieważ na forum też mamy problem z tym w C6, który występuje najczęściej w tipie z prawej strony, czyli tam gdzie jest najkrótsza flansza. Jeden kolega pozbył się luzu i wszystko się uspokoiło. Inny wymienił tylko łożyska, ale został luz flansza/mechanizm.
Dla skorygowania, bo zapomniałem napisać w obu moich przypadkach problem dotyczył skrzyni tiptronic.

Głównym wyczuwalnym problemem były wibracje, telepanie całym autem w zakresie obrotów 90 -120 km/h podczas przyśpieszenia. Oprócz tego jadąc mniej więcej stałą prędkością (bez tempomatu) ok 160 km/h na 5 biegu i delikatnie wciskając pedał gazu aby auto przyśpieszało, lecz bez zrzucenia biegu z 5 na 4 , wibracje również były wyczuwalne, ale mniej.
Innych problemów nie miałem.

Zauważyłem, że temat jest od dłuższego czasu poruszany i wraca, tylko nie wszyscy mają faktycznie problem z przegubami, łożyskami w mechaniźmie różnicowym, tylko luzy w zawieszeniu, padnięte poduszki skrzyni itp.

Lecz, jeśli ktoś sprawdził, zawieszenie, poduszki etc. to osobiście obstawiam na pierwszy rzut przeguby wewnętrzne.

Tylko z przegubami też jest śliski temat, ponieważ większość zakłada chinole, ze względu na brak dostępu czegoś lepszego w normalnej cenie. Żeby to miało sens to regeneracja lub ASO. Na przykładzie C5 2.8 mogę napisać, że w ASO przegub wewnętrzny występuje wraz z półosią i kosztuje "jedyne" 1815zł netto na jedną stronę. Regeneracja w dobrej firmie 550zł sztuka.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 26 lut 2019, 23:59

Chyba nie czytałeś co zrobiłem przy swoim aucie, aby dojść do tego, że jest to mechanizm różnicowy. W skrócie:
- przeguby wewnętrzne x2 (oryginał, który padł po 100 tysiącach, a potem SKF),
- przeguby zewnętrzne (Lobro),
- zregenerowany wał na częściach GKN,
- oryginalne poduszki silnika,
- poduszka skrzyni (Lemforder),
- wszystkie tuleje zawieszenia (Lemforder), ponieważ sworznie są sztywne,
- łączniki stabilizatora (Lemforder),
- amortyzatory (Sachs),
- łożyska (FAG),
- tuleje sanek (Lemforder),
- sprawdzone bicie piast i hamulców, które też były wsadzone nowe (tarcze + klocki)
- wyważone koła + prostowanie felg,
- wymiana oleju we wszystkich napędach (oleje z ASO).

Nadal chcesz mi powiedzieć, że to nie mechanizm różnicowy, gdzie na prawej flanszy mam wyczuwalny luz i tylko to mi zostało do zrobienia <lol> . Wykluczyłem wszystko co można było. Drgania przypominają niewyważone koła i pojawiają się przy 60 km/h, 120 km/h, a potem to już prawie nic nie czuć z racji prędkości. Oczywiście nie jest to dokładnie przy 60 km/h, a +/- 10-15 km/h. Pewnie powiesz, że to skrzynia, ale po wrzuceniu na luz przy prędkości 120 km/h nic się nie zmienia, a wtedy skrzynia jest rozpięta. Jestem bardzo wyczulony na wszelkie drgania i niedomagania auta. Potrafię wyczuć wybitą tuleję, która wygląda jeszcze na całą. Przykładowo teraz czuję delikatne stukanie w przednim zawieszeniu, ale wiem, że to gumy stabilizatora, ponieważ łączniki są nowe. Gumy są już kupione i będą zmienione w sobotę :p.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga