Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ TIP] Różnice w blokach prędkości obrotowych skrzyni wej i

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
tobiaszl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 11 gru 2017, 13:00
Lokalizacja: Częstochowa

[ TIP] Różnice w blokach prędkości obrotowych skrzyni wej i

Post autor: tobiaszl » 27 sty 2019, 10:41

Cześć,

Czy jeśli pomiędzy:
Ilością obrotów silnia - Ilością obrotów skrzyni na wejściu - Ilości obrotów skrzyni na wyjściu
jest taka różnica jak w załączonym obrazku, wskazuje to bezpośrednio na konwerter? Wystepują do tego objawy jak rzadkie, ale mimo wszystko falowanie obrotów, poszarpywania, dziwne zamykanie się lockupu - zdjęcie w załączniku. Grupa pierwsza to po koleji: obroty silnilka, skrzynki na wejściu, skrzynki na wyjściu.

Czy jest może jeszcze opcja na czujnik, który mierzy te obroty?


No i po wszystkim - jakie trudności (oprócz wagi skrzynki :) ) mogą mnie spotkać przy wymianie konwertera w warunkach domowo-garażowych?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 27 sty 2019, 11:21

jesli falują obroty podczas jazdy to bedzie chyba do roboty <uoee>
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

tobiaszl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 11 gru 2017, 13:00
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: tobiaszl » 27 sty 2019, 11:54

Rozumiem, że trzeba:

Odkręcić półosie (bo to ośka :) )
odkręcić łapy
odpiąć okablowanie skrzynki

Jak się odkręca konwerter od silnika? W sensie jak dostać się do śrub :)

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 27 sty 2019, 12:02

musisz wyjąc skrzynie aby dostac sie i konwerter jest przykręcony do koła, później obracasz kołem aby mieć dostęp do każdej śruby
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

tobiaszl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 11 gru 2017, 13:00
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: tobiaszl » 27 sty 2019, 17:49

W sensie, że jest otwór na dostanie śrub?

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 27 sty 2019, 17:53

tak dojdziesz do srub zeby odkrecić konwerter
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

marcin85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 11 sty 2010, 18:57
Imię: Forum Audi
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: marcin85 » 30 sty 2019, 22:39

tylko i wylacznie demontuje sie skrzynie z konwerterem w srodku bo przy zrzucaniu skrzyni na 99% uszkodzisz konwerter jak zosytawisz go na kole, nie wiem jak jest w 1.8 ale u siebie w obu V8 jak zdejmowalem to odkrecalem rozrusznik i krecilem kluczem zalozonym na srube kola pasowego zeby dostac sie przez otwor po rozruszniku do srub trzymajacych konwerter, powinny byc 3 z tego co mi wiadomo ale tutaj nie mam pewnosci, no chyba ze w fwd jest inaczej ale zasada jest taka ze konwertera ze skrzyni sie nie wyjmuje

tobiaszl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 11 gru 2017, 13:00
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: tobiaszl » 31 sty 2019, 22:05

Tak zapytam... jest to do wykonania na najazdach tego typu jak na zdjęciu? Czy raczej oddać do kogoś kto się tym zajmuje?
Obrazek

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 31 sty 2019, 22:10

jak masz sie meczyć pod autem na leżąco oddaj to komuś kto ci to zrobi, zaoszczędzisz czasu zdrowia nerwów <okok>
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

marcin85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 11 sty 2010, 18:57
Imię: Forum Audi
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: marcin85 » 02 lut 2019, 23:58

robilem na najazdach na kanale i na podnosniku oczywiscie ze jest to wykonalne kwestia ile umiesz mechanicznie ile masz czasu itd bo nie jest to jakos skomplikowane tylko napewno czasochlonne a z kanalu bylo by duzo lepiej juz nawet nie wspomne o podnosniku repek ma troche racji bo jakbys mial rwac z V8 to masakra ale z drugiej strony mala skrzynia w 1.8 i mysle ze w weekend ogarniesz na spokojnie jak nigdy tego nie robiles

tobiaszl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 11 gru 2017, 13:00
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: tobiaszl » 03 lut 2019, 11:47

Mechanik mi powiedział 500-600 zł, więc chętnie zrobiłbym to samemu ;)

Najbardziej obawiam się o wagę skrzynki :|
Mam podnośnik typu żabę, jest tam miejsce na to, żeby ją jakoś stabilnie złapać, żeby się nie sturlała? :D

Jeśli chodzi o umiejętności mechaniczne, to rzeczy typu rozrządy, czy uszczelki pod głowicami robiłem sobie samemu, więc tego się jakoś bardzo nie obawiam.


Jakbyś był łaskaw napisać co pokoleji trzeba robić będę wdzięczny, ma moje oko:
- osłony pod silnikiem
- półosie
- przewody olejowe
- rozrusznik - kręcąc kołem znaleźć 3 śruby - odkręcić konwerter
- podstawić podnośnik pod skrzynie
- poduszki (czy całą ławkę?)
- śruby dookoła skrzyni

?

marcin85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 11 sty 2010, 18:57
Imię: Forum Audi
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: marcin85 » 03 lut 2019, 18:17

jeszcze wał, nie wiem jaka jest u cb skrzynia np w V8 nie przejdzie przez sanki i musisz demontować albo popuszczac tylne sruby, wszystkie sruby skrzyni to wiadomo, czujnik polozenia wału tez od boku w okolicach tabliczki znamionowej skrzyni poduszki do wyjecia wiazka eketryczna skrzyni, jak bedziesz mial zrzucone to dobrze robic uszczelniacz na wale bo to grosze a robota spora przy tym i na pompie oleju skrzyni tez dostep ok a oem chyba ze 30pln, i jak pisalem wazne zeby konwerter wyskoczyl z kola zamachowego, delikatnie mozesz odsuwac skrzynie zeby szyjka konwertera nie uszkodzila pompy

tobiaszl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 11 gru 2017, 13:00
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: tobiaszl » 03 lut 2019, 20:52

U mnie ośka, więc wał mi odpada.

Dzięki za wszystkie wskazówki :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga