Audi A6 C7 Allroad 3.0BiTDI
Audi A6 C7 Allroad 3.0BiTDI
Audi A6 Allroad 3.0 BiTDI
Krótka historia:
Od wielu miesięcy poszukiwałem auta kolejnego po Mazda 6. Początkowo ciekawym i dość uniwersalnym autem wydało mi się właśnie A6 Allroad. Szukałem różnych alternatyw ale ciągle lider był niezmienny Nie jestem przekonany do SUV-ów. Te, które mają więcej miejsca są już mini autobusami. Większy prześwit też w pewnym stopniu Allroad osiąga. Owszem nie jest to ten sam zakres ale do wyjazdu nad jezioro czy wypad na narty wystarcza (P.S. już w pierwszych dniach auto miało okazję wyjeżdżać z zaśnieżonego parkingu, gdzie tuż za mną zakopało się kilka aut robiąc niezłe koleiny i rozkopując śnieg. Nie było to jednak jakieś wyzwanie gdyż przejechało przez cały odcinek bez żadnej paniki i nerwówki . Wracając do SUV - jako naturalnego konkurenta. Jako, że głównie robię trasy to jednak fizyki nie oszukamy i z podobnym silnikiem po prostu musiałby palić więcej lub mieć gorsze osiągi. Innych aut typu "multi road" nie brałem pod uwagę. Przez chwilę był pomysł na S6 ale jednak czytając realne spalanie zbliżamy się do 15 a nie poniżej 10 jak tu.
Ostatnim argumentem kupna auta rocznego był fakt, że spora utrata wartości już nastąpiła i udało się znaleźć model tak wyposażony, że w momencie zakupu drugiego takiego w Europie na sprzedaż nie było. Mam więc nadzieję, że sprzedając za kilka lat uda się nieco zachęcić kupujących właśnie wyposażeniem tego modelu i faktem, że to Allroad a nie avant, których jest sporo.
Sam zakup planowałem pierwotnie pod koniec 2019 roku ale zmiany podatkowe zadecydowały by była to końcówka 2018 roku.
Auto:
Audi A6 C7 Allroad 3.0 BiTDI @ 320KM / 650Nm
Rocznikowo końcówka 2017 roku, kupione jako roczne auto w Berlinie z Audi Gebrauchtwagen Plus.
Z pełną świadomością wziąłem model C7 jak mamy już C8 (poza Allroad). Nowe wnętrze nie do końca do mnie przemawia, przód wygląda jak radiowóz < każdy ma swój gust > oraz nie ma silników BiTDI. Do tego zakupione auto wizualnie jak i technicznie zbliżone jest do salonowego. Przebieg w dniu odbioru to 18k.
Wyposażenie:
Oczywiście nie wypisze tu wszystkiego bo zajmę kilka ekranów. W dużym skrócie to poprzedni kupujący wybrał niemal większość możliwych opcji windując cenę do niemal maksymalnej.
Z ciekawszych opcji:
- przednie fotele wentylowane i z masażami,
- nagłośnienie Bang&Olufsen
- Matrix LED,
- Head Up Display,
- asystent automatycznego parkowania,
- aktywny tempomat i line assist,
- ogrzewanie postojowe,
- MMI Touch z kartą SIM i wbudowanym WiFi oraz wzmocnienie sygnału LTE dla telefonu,
- ...
Kilka zdjęć:
Zrobione w pierwszych dnia po odbiorze:
- Od pierwszego tankowania już z Archoil AR6900-D MAX
- 18.01.2019 - wymiana oleju w silniku (Ravenol VMP 5w30 + Archoil AR9100) i filtrów: powietrza, paliwa, kabinowego
- 19.01.2019 - czyszczenie i konserwacja tapicerki skórzanej
Krótka historia:
Od wielu miesięcy poszukiwałem auta kolejnego po Mazda 6. Początkowo ciekawym i dość uniwersalnym autem wydało mi się właśnie A6 Allroad. Szukałem różnych alternatyw ale ciągle lider był niezmienny Nie jestem przekonany do SUV-ów. Te, które mają więcej miejsca są już mini autobusami. Większy prześwit też w pewnym stopniu Allroad osiąga. Owszem nie jest to ten sam zakres ale do wyjazdu nad jezioro czy wypad na narty wystarcza (P.S. już w pierwszych dniach auto miało okazję wyjeżdżać z zaśnieżonego parkingu, gdzie tuż za mną zakopało się kilka aut robiąc niezłe koleiny i rozkopując śnieg. Nie było to jednak jakieś wyzwanie gdyż przejechało przez cały odcinek bez żadnej paniki i nerwówki . Wracając do SUV - jako naturalnego konkurenta. Jako, że głównie robię trasy to jednak fizyki nie oszukamy i z podobnym silnikiem po prostu musiałby palić więcej lub mieć gorsze osiągi. Innych aut typu "multi road" nie brałem pod uwagę. Przez chwilę był pomysł na S6 ale jednak czytając realne spalanie zbliżamy się do 15 a nie poniżej 10 jak tu.
Ostatnim argumentem kupna auta rocznego był fakt, że spora utrata wartości już nastąpiła i udało się znaleźć model tak wyposażony, że w momencie zakupu drugiego takiego w Europie na sprzedaż nie było. Mam więc nadzieję, że sprzedając za kilka lat uda się nieco zachęcić kupujących właśnie wyposażeniem tego modelu i faktem, że to Allroad a nie avant, których jest sporo.
Sam zakup planowałem pierwotnie pod koniec 2019 roku ale zmiany podatkowe zadecydowały by była to końcówka 2018 roku.
Auto:
Audi A6 C7 Allroad 3.0 BiTDI @ 320KM / 650Nm
Rocznikowo końcówka 2017 roku, kupione jako roczne auto w Berlinie z Audi Gebrauchtwagen Plus.
Z pełną świadomością wziąłem model C7 jak mamy już C8 (poza Allroad). Nowe wnętrze nie do końca do mnie przemawia, przód wygląda jak radiowóz < każdy ma swój gust > oraz nie ma silników BiTDI. Do tego zakupione auto wizualnie jak i technicznie zbliżone jest do salonowego. Przebieg w dniu odbioru to 18k.
Wyposażenie:
Oczywiście nie wypisze tu wszystkiego bo zajmę kilka ekranów. W dużym skrócie to poprzedni kupujący wybrał niemal większość możliwych opcji windując cenę do niemal maksymalnej.
Z ciekawszych opcji:
- przednie fotele wentylowane i z masażami,
- nagłośnienie Bang&Olufsen
- Matrix LED,
- Head Up Display,
- asystent automatycznego parkowania,
- aktywny tempomat i line assist,
- ogrzewanie postojowe,
- MMI Touch z kartą SIM i wbudowanym WiFi oraz wzmocnienie sygnału LTE dla telefonu,
- ...
Kilka zdjęć:
Zrobione w pierwszych dnia po odbiorze:
- Od pierwszego tankowania już z Archoil AR6900-D MAX
- 18.01.2019 - wymiana oleju w silniku (Ravenol VMP 5w30 + Archoil AR9100) i filtrów: powietrza, paliwa, kabinowego
- 19.01.2019 - czyszczenie i konserwacja tapicerki skórzanej
Nie ma na pewno: HomeLink, NightVision, ogrzewanie tylnej kanapy, hak
Czy coś z powyższych bardzo chciałbym mieć? Być może po gwarancji dołożę hak ale to nic pewnego.
Jeśli chodzi o bagażnik to niestety ale Mazda ma tu plusa. Roletkę można było zdjąć i włożyć pod podłogę. Tak samo jakieś ściereczki, płyny typu dodatek do paliwa czy Bird Shi# Remover. Tutaj pod podłogą jakaś płytka wkładka a pod nią styropian z kluczami, akumulator. Pozostaje chyba jakiś mały organizerek zakupić o włożyć za siatką po prawej stronie bagażnika.
Mazda była 2.5 benzyna NA, więc nie było turbodziury. Tutaj jest ale bardzo szybko można o niej zapomnieć i przeboleć ten fakt jak już zacznie dmuchać.
Jakość materiałów - sprawa oczywista.
No i tu by wypadało poprzestać by właśnie już nie kopać Mazdy
Z drugiej strony przez prawie 5 lat kompletnie nic się z nią nie działo poza wymianą tarcz (krzywią się bo są za małe?). Bardziej znudzenie i brak możliwości ulepszenia czegokolwiek.
Tutaj na dzień dobry wszystko jest ale naturalną rzeczą jest też, że człowiek się do mocy przyzwyczaja. Raczej po gwarancji skuszę się na większą chłodnicę i dobry program by poczuć auto na nowo.
Czy coś z powyższych bardzo chciałbym mieć? Być może po gwarancji dołożę hak ale to nic pewnego.
Jeśli chodzi o bagażnik to niestety ale Mazda ma tu plusa. Roletkę można było zdjąć i włożyć pod podłogę. Tak samo jakieś ściereczki, płyny typu dodatek do paliwa czy Bird Shi# Remover. Tutaj pod podłogą jakaś płytka wkładka a pod nią styropian z kluczami, akumulator. Pozostaje chyba jakiś mały organizerek zakupić o włożyć za siatką po prawej stronie bagażnika.
Mazda była 2.5 benzyna NA, więc nie było turbodziury. Tutaj jest ale bardzo szybko można o niej zapomnieć i przeboleć ten fakt jak już zacznie dmuchać.
Jakość materiałów - sprawa oczywista.
No i tu by wypadało poprzestać by właśnie już nie kopać Mazdy
Z drugiej strony przez prawie 5 lat kompletnie nic się z nią nie działo poza wymianą tarcz (krzywią się bo są za małe?). Bardziej znudzenie i brak możliwości ulepszenia czegokolwiek.
Tutaj na dzień dobry wszystko jest ale naturalną rzeczą jest też, że człowiek się do mocy przyzwyczaja. Raczej po gwarancji skuszę się na większą chłodnicę i dobry program by poczuć auto na nowo.
Głosy są oczywiście podzielone
Mam zaufaną osobę i twierdzi, że produkt na pewno nie szkodzi. Jeśli przy okazji ma cokolwiek pomóc to wolę asekuracyjnie dawać.
Przy poprzednim aucie też dawałem Archoil do oleju i paliwa. Na hamowni wyszła różnica w Nm przed i kilka tankowań po.
[ Dodano: 2019-06-13, 22:00 ]
12.06.2019 odebrałem auto z ASO po wymianie mechanizmu lewego lusterka. Rozkładanie odbywało się skokowo. Teraz wszystko wróciło do normy
Przy okazji ASO wymontowało mi licznik i oddałem go do polerowania oraz oklejenia PPF. ASO zamontowało ponownie i teraz ryski od przecierania już niestraszne.
Mam zaufaną osobę i twierdzi, że produkt na pewno nie szkodzi. Jeśli przy okazji ma cokolwiek pomóc to wolę asekuracyjnie dawać.
Przy poprzednim aucie też dawałem Archoil do oleju i paliwa. Na hamowni wyszła różnica w Nm przed i kilka tankowań po.
[ Dodano: 2019-06-13, 22:00 ]
12.06.2019 odebrałem auto z ASO po wymianie mechanizmu lewego lusterka. Rozkładanie odbywało się skokowo. Teraz wszystko wróciło do normy
Przy okazji ASO wymontowało mi licznik i oddałem go do polerowania oraz oklejenia PPF. ASO zamontowało ponownie i teraz ryski od przecierania już niestraszne.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga