Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi S6 C8 i S7 C8 z silnikami diesla

Silniki wysokoprężne
drifter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 04 wrz 2016, 22:55
Imię: Marcin
Moje auto: S6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 DLZA 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Audi S6 C8 i S7 C8 z silnikami diesla

Post autor: drifter » 19 gru 2018, 19:34

Jakieś pół roku temu rozmawiałem z Audi Polska w sprawie jazdy próbnej S6 C7 i już wtedy powiedzieli mi, że nowe S6 C8 będzie z silnikiem... diesla. Co?? Nie chyba się przesłyszałem, w dodatku co jakaś pani pracująca w biurze importera może wiedzieć o silnikach.

No i proszę, dzisiaj na profilu Audi na FB znalazłem tą samą informację:
"Modele S6 i S7 będą dostępne na polskim rynku z silnikami wysokoprężnymi (diesla). Silniki benzynowe będą natomiast dostępne w modelach RS6 i RS7."

To jakiś żart jest chyba, tylko że mało śmieszny.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 19 gru 2018, 20:27

Według moich informacji w S6/S7 będzie silnik 2.9 TFSI o mocy 450 KM :).

drifter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 04 wrz 2016, 22:55
Imię: Marcin
Moje auto: S6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 DLZA 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: drifter » 19 gru 2018, 20:42

Tak spekulują w internecie. Ciekawe jednak, że Audi Polska mówi co innego.

danolek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 31 mar 2009, 08:42
Lokalizacja: Belgia

Post autor: danolek » 17 lut 2019, 19:39

A co te biurwy siedzace w pracy za kare moga wiedziec...
Jak wygląda zapchany DPF? Przeczytaj w tym temacie a6-c7-diesel/wypalanie-dpf-a-gaszenie-s ... 94209.html

Awatar użytkownika
jacob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 437
Rejestracja: 08 wrz 2012, 16:30
Imię: Kuba
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: MIELEC

Post autor: jacob » 20 kwie 2019, 00:02

no i się okazało że biurwy miały rację :| :|

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 20 kwie 2019, 07:02

Fakt,troche to śmieszne z dieslem w s6/s7 i strzał w kolano. Do tego osiagi w wersji S na poziomie 5s 0-100km/h. No wyśmienicie sportowo jak na wersje "sportową" Na rynek amerykański pójda benzyny ale spotkałem się z artykułem,że w 2020r. mają też w Europie być benzyny.

Awatar użytkownika
R
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 12 wrz 2008, 23:32
Lokalizacja: Mazury

Post autor: R » 25 kwie 2019, 15:47

S6 w dieslu to po prostu odpowiedz na mocne diesle u konkurencji BMW M550d i Mercedes E400d , mi to akurat się podoba ale słaba to odpowiedz Audi bo w BMW jest 3.0 diesel z 4 turbinami 400KM i nie jest większym problemem go podkręcić do 500KM a zazwyczaj właściciele tego typu pojazdów podnoszą w nich moc. gdyby Audi też dało silnik do tej S6 z mocą ok 400KM a nie 349KM to byłaby to całkiem dobra oferta ale powinni dać silnik nie z jedną turbiną + sprężarką elektryczną a dwiema turbinami + sprężarką elektryczną.
W poprzedniej generacji zwykłe A6 Competition Biturbo miało 326KM czyli nowa S6 ma tylko 23KM więcej od starszej A6.
(i o 51KM mniej od głównego konkurenta M550d)

drifter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 04 wrz 2016, 22:55
Imię: Marcin
Moje auto: S6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 DLZA 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: drifter » 01 maja 2019, 15:33

Ano okazuje się, że biurwy miały rację ;)

W Europie będą diesle, w Ameryce i Azji benzyniaki V6 2.9:
https://www.se.pl/auto/nowosci/nowe-aud ... -QmTh.html
https://www.caranddriver.com/news/a2711 ... otos-info/

Ten diesel 3.0 i 350 KM to jednak trochę mało. 400 powinno być, zgadzam się. Natomiast w ogóle zamiast odchodzić od diesla, to oni dają go do usportowionego auta. OK, pewnie sięznajdą klienci, bo w końcu jest 700 Nm a spalanie pewnie niższe. Niemniej mnie to nie przekonuje.

Dlatego tym bardziej uważam, że najlepsze aktualnie Audi A6 to S6 w wersji C7. Silnik V8, duża moc, piękne brzmienie oraz wygląd, klasyczne zegary, komfort pneumatycznego zawieszenia w standardzie i koszty utrzymania nieco wyższe niż A6, za to sporo niższe niż RS6.

Awatar użytkownika
R
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 12 wrz 2008, 23:32
Lokalizacja: Mazury

Post autor: R » 18 maja 2019, 16:53

Nie widzę powodów dlaczego odchodzić od diesla, obecnie łatwiej jest spełnić normy emisji spalin z silnikiem diesla niż w benzynie i widzę ,że producenci idą teraz w mocne trzylitrowe diesle. (X5 M50d, CLS 400d, S4 i S6 TDI.....)
Diesel ma też mniejsze zużycie paliwa, mniejsze niż benzyna z hybrydą
Wracając do S6 w dieslu to Audi lada dzień ma zamiar wypuści też S4 z tym samym dieslem , to już uważam za duże nieporozumienie S4 , S5, S6, S7 będą miały ten sam silnik i moc.
Modele z tym silnikiem powinny być oznaczone jako 55 TDI

Dlatego tym bardziej uważam, że najlepsze aktualnie Audi A6 to S6 w wersji C7. Silnik V8, duża moc, piękne brzmienie oraz wygląd, klasyczne zegary, komfort pneumatycznego zawieszenia w standardzie i koszty utrzymania nieco wyższe niż A6, za to sporo niższe niż RS6.
o wyglądzie nie będę dyskutował bo każdemu podoba się to co chciałby kupić :) ale już brak w C8 fizycznej deski rozdzielczej z klawiszami to nic fajnego, mamy tylko kierownice i wyświetlacze umazane w odciskach palców ,
klasycznym guzikiem czy pokrętłem można regulować bez odrywania wzroku od drogi a na te wyświetlacze trzeba patrzeć aby coś w nich zmienić....


Porównując S6 TDI 350KM z owego wątku, z M550d 400KM niestety wybrałbym BMW mimo,ze nie przepadam za tą marką.

drifter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 04 wrz 2016, 22:55
Imię: Marcin
Moje auto: S6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 DLZA 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: drifter » 01 wrz 2019, 12:28

Jeśli się nie mylę, to do niedawna BMW nie miało aut sygnowanych "M", a jedynie prawdziwe wersje M. Ale w dobie mnożenia modeli dodali i to, jest to też pewnie jakaś opcja w czasach redukcji pojemności silników. Kiedyś były po prostu mocne normalne wersje, bo silniki 3.x i 4.x były standardem w wyższych modelach.

Z kolei Audi chyba chce już definitywnie pozostawić RS jako prawdziwie sportową wersję, a S w wersji C8 zdegradowało do poziomu najmocniejszych silników w modelach standardowych. Kiedyś to było np. Audi A6 C6 4.2 FSI z pakietem S-line.

Samochody stają się powoli elektronicznymi zabawkami, w których gadżety są ważniejsze niż serce. Dlatego warto jeszcze skorzystać z tych ostatków, które pozostają po pięknej erze motoryzacji. W modelu A6 wersja C7 jest dla mnie właśnie tą ostatnią.

Na obronę Audi jak przystało na to forum dodam na końcu, że w ostatnim roku kilka razy przeglądałem polski rynek i szukałem BMW 550i wersja F11 z silnikiem V8 4.4 i o ile pamiętam 408 KM. W wersji kombi nie znalazłem żadnego młodszego niż 5 lat. Po prostu kilka lat temu jakby skończyli je produkować albo u nas sprzedawać/kupować. Nawet z importu niczego nie było. A Audi S6 mimo, że w kombi też jakoś dużo mniej popularne niż sedanie (w Polsce, bo w Niemczech odwrotnie), to jednak zawsze z te 10-15 ofert było i jest nadal.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 02 wrz 2019, 08:12

drifter pisze:szukałem BMW 550i wersja F11 z silnikiem V8 4.4 i o ile pamiętam 408 KM. W wersji kombi nie znalazłem żadnego młodszego niż 5 lat. Po prostu kilka lat temu jakby skończyli je produkować
Nie. U nas nikt nie chce tego kupować, bo to silniki niezwykle kłopotliwe i masowo wymieniane w ASO na gwarancji. Jeśli BMW - to R6, bo V8 im nie wyszło :(

drifter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 04 wrz 2016, 22:55
Imię: Marcin
Moje auto: S6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 DLZA 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: drifter » 03 wrz 2019, 10:42

Aha, o tym nie słyszałem, może to faktycznie jest powodem ich rzadkości. Silniki R6 mają dobrą opinię to wiem, nawet świetną, bo 6 cylindrów rzędowo daje idealne wyważenie i dzięki temu kulturę pracy.

Tylko mam pewną wątpliwość co do tej złej opinii o V8. Może chodzi tylko o ten konkretny V8 4.4 litra stosowany w tym modelu? Bo np. M3 E92 to były świetne samochody z wolnossącym V8 S6540, jak wprowadzili w 2014 roku model F80 z właśnie R6 turbo, to nagle z Monachium zniknęły wszystkie zapasy starego modelu, aż dyrektorzy w BMW byli ponoć zdziwieni. I do dzisiaj te auta trzymają cenę. Można też było do nich założyć np. kompresor i podnieść bardzo moc. Znany w z internetowych społeczności przypadek to chociażby kolega Hiob mieszkający w USA.

No i przecież w M5 też był/jest V8 4.4 litra, modele F10 i obecny F90. W obu modelach z podstawowych parametrów wygląda, że ten sam silnik jest w 550i oraz M5, różni się pewnie osprzętem itp. Czyżby na M5 od 10 lat też narzekano, że ten silnik jest taki kiepski? Jakoś nie kojarzę...

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 04 wrz 2019, 09:55

drifter pisze:No i przecież w M5 też był/jest V8 4.4 litra,
To poszukaj - jak często wymienia się panewki w tym silniku? Podobnie jak olej w S-tronicu :)

drifter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 04 wrz 2016, 22:55
Imię: Marcin
Moje auto: S6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 DLZA 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: drifter » 04 wrz 2019, 10:33

Nie mam czasu, więc powiedzmy, że na razie wierzę umiarkowanie na słowo :)
Ale ustalmy też, że V8 w M3 był fajny.

Awatar użytkownika
nikosnikos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 143
Rejestracja: 22 kwie 2019, 17:08
Imię: Nikoś
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: 3city

Post autor: nikosnikos » 04 wrz 2019, 11:36

N63 w BMW omijamy szerokim łukiem, nawet bardzo szerokim :) Zdarzają się wyjątki, ale na forum BMW jest sporo tematów nt. wymiany całego silnika. Myślałem też kiedyś o tym V8 w F10 lub F01, ale szybko się wyleczyłem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C8 (2018- )”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga