Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ ASB 3.0 232 KM] Świece żarowe - dłuższe odpalanie , a wiek

Silniki wysokoprężne
barteklca
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 26 lis 2015, 08:46
Lokalizacja: Wroclaw

[ ASB 3.0 232 KM] Świece żarowe - dłuższe odpalanie , a wiek

Post autor: barteklca » 29 lis 2018, 22:49

Hej,

3.0 TDI ASB nalot 224 tysiące (uprzedzając pytania prawdziwy ASO, książka od I właściciela etc).
Nigdy nie były wymieniane świece żarowe w aucie .Na obecną chwilę dopóki było w miarę ciepło odpalał bez problemów . Wczoraj był lekki mróz w nocy i rano musiał trochę dłużej pokręcić.

Czy wypadało by wymienić już świece ? - w kompie nie ma błędów o przepalonych świecach . Rok temu w zimie było podobnie i oczywiście przyszła wiosna i zapomniałem o temacie...

Z info w necie same sprzeczne informacje... Jedni piszą ,że co 100 tysięcy wymieniać inni ,że dopiero jak przepali się świeca i ma przerwę .

Widziałem kilka filmów na YT, gdzie były porównywane nowe świece ze starymi . Była różnica w szybkości nagrzewania i w temperaturze. Jednoznacznie nikt nie napisał.
"To, że świeca nie jest przepalona nie oznacza,że nadal jest dobra i spełnia wymagania"

Co polecacie zostawić 11 letnie świece czy zakupić nowe ? Wiem, że świece nie służą wyłącznie do podgrzania powietrza do 350 C i odpalenia , ale póżniej także jeszcze grzeją już po odpaleniu ...
Czy może jakieś magincze odliczanie do 10-sięciu po zgaśnięciu kontrolki świec i dopiero kręcenie rozrusznikiem ? <lol>
Dzięki !!!

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 30 lis 2018, 01:52

Nawet przy nowych świecach będzie tak samo odpalał (może szybciej osiągną zadaną temperaturę) :). Wymienia się je dopiero, gdy w sterowniku silnika pojawi się błąd. Jak pojawi się błąd jednej czy nawet dwóch świec, to można tylko je wymienić, ale jak będzie więcej, to warto pomyśleć o komplecie. Zimą trochę inaczej odpala silnik. Można powiedzieć, że dłużej i ciężej. Gdy jest zimno, to akumulator ma mniejszy prąd rozruchowy (oraz pojemność) i to już powoduje, że rozrusznik nie kręci z taką ochotą jak latem. Do tego dochodzi zimny gęsty olej, który też stwarza opór, a latem nie ma tego problemu. Świece tylko pomagają, aby silnik szybciej odpalił. Jak zapali się spiralka od świec, to czekasz aż zgaśnie i odpalasz silnik (przekręcasz kluczyk do końca w prawo i puszczasz). Jak odpali sam, to dobrze. Przy większych mrozach można dwa razy podgrzać świece, czyli zapłon (rozgrzewanie), wyłączenie zapłonu, zapłon (rozgrzewanie) i odpalenie.

barteklca
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 26 lis 2015, 08:46
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: barteklca » 30 lis 2018, 21:21

mat1324 Dziękuję za odpowiedź i rozwianie moich wątpliwości <lol>

hugo911
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 08 paź 2018, 22:01
Imię: Hugo
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: hugo911 » 05 gru 2018, 20:45

Ja aktualnie mam 341kkm i jakoś pod koniec października pojawił mi się błąd na 4 i 5 cylindrze. Ponieważ auto mam od nie dawna i nie wiedziałem kiedy były wymieniane świece to wymieniłem komplet Beru.
Moje odczucia to auto dużo gorzej odpalało przed wymianą tj dłużej musiało kręcić. Teraz nawet po 2 dniach stania jak jeszcze mieliśmy temperatury po -6 st w nocy a odpalałem wczesnym rankiem auto odpala bez zbędnego kręcenia.
Dodam jeszcze że wszystkie świece jakie wyciągnąłem z silnika były od nowości i tylko 2 szt były spalone a reszta dalej sprawna.

irkogrande
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 19 paź 2017, 21:58
Imię: Irek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Braniewo

Post autor: irkogrande » 06 gru 2018, 22:50

Panowie ogladajcie wiecej YT zwlaszcza Łysego z Gdańska :D
W naszych Tedeikach podgrzewanie swiec nastepuje gdy temperatura spada ponizej -5 stopni. Jezeli masz swiece jedna lub dwie, trzy spalone to po uruchomieniu silnika bedzie nim rzucac i slychac takie "pukanie/stukanie"
Swiece maja za zadanie podgrzac komore spalania podczas rozruchu przy niskich temperaturach (ON musi miec ciepelko do zaplonu) i musza sie one rozgrzewac od czubka w strone gwintu. Warto czasami je sprawdzic jak sie rozgrzewaja, niestety komp tego nie pokaze.
Na rozruch tez ma wplyw na rozruch tez ma AKU i rozrusznik no i olej jak wspomnial kolega mat1324.
U mnie jest juz przelatane 353kkm i nie ma problemu z rozruchem z dwiema spalonymi swiecami na 1 i 5 cylindrze.
Duza role w niskich temperaturach odgrywa olej
Jezeli ktos sie bawi w longlife, albo zaniedbuje wymiany, tylko dolewa, po co wymieniac to potem sa takie objawy.
U mnie olej wymieniany co 10kkm, ostatnio zalany Motul 5W30 i spokoj
Wczoraj trafil mi sie Hyundai problem z odpalaniem przy niskiej temp. przyczyna garaleta w misce i pod pokrywa

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 06 gru 2018, 23:26

Akurat Łysego nie oglądam, bo że tak powiem "za niski poziom merytoryczny" :p.

irkogrande
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 19 paź 2017, 21:58
Imię: Irek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Braniewo

Post autor: irkogrande » 07 gru 2018, 18:34

mat1324 pisze:Akurat Łysego nie oglądam, bo że tak powiem "za niski poziom merytoryczny" :p.

Ja tam czasami zobaczę sobie o czym on tam znowu pier**li. On i te jego teorie <wysmiewacz>

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1158
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 05 sty 2019, 21:06

Witam
Nie będę zakładał nowego tematu

Silnik 2,7 BPP

Czy może być taka sytuacja że przepaliła mi się świeca żarowa, a nie pokazuje zadnego błędu na VCDS

Mam takie objawy, jak stoję w garażu i rano odpalam jest wszystko OK, gdy stoję na polu i odpalę - odpala od strzała, ale pierwsze może 5 sekund jak by nie chodził na wszystkie gary i trochę zakopci ??

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 06 sty 2019, 10:35

irkogrande pisze:Panowie ogladajcie wiecej YT zwlaszcza Łysego z Gdańska :D
W naszych Tedeikach podgrzewanie swiec nastepuje gdy temperatura spada ponizej -5 stopni. Jezeli masz swiece jedna lub dwie, trzy spalone to po uruchomieniu silnika bedzie nim rzucac i slychac takie "pukanie/stukanie"
Swiece maja za zadanie podgrzac komore spalania podczas rozruchu przy niskich temperaturach (ON musi miec ciepelko do zaplonu) i musza sie one rozgrzewac od czubka w strone gwintu. Warto czasami je sprawdzic jak sie rozgrzewaja, niestety komp tego nie pokaze.
Na rozruch tez ma wplyw na rozruch tez ma AKU i rozrusznik no i olej jak wspomnial kolega mat1324.
U mnie jest juz przelatane 353kkm i nie ma problemu z rozruchem z dwiema spalonymi swiecami na 1 i 5 cylindrze.
Duza role w niskich temperaturach odgrywa olej
Jezeli ktos sie bawi w longlife, albo zaniedbuje wymiany, tylko dolewa, po co wymieniac to potem sa takie objawy.
U mnie olej wymieniany co 10kkm, ostatnio zalany Motul 5W30 i spokoj
Wczoraj trafil mi sie Hyundai problem z odpalaniem przy niskiej temp. przyczyna garaleta w misce i pod pokrywa
Świece od 5 stopni przed rozruchem już grzeją.
Potem w zależności od warunków podczas pracy silnika.

glowka123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 05 cze 2018, 10:30
Lokalizacja: żnin

Post autor: glowka123 » 06 sty 2019, 12:28

camelllcamelll pisze:Witam
Nie będę zakładał nowego tematu

Silnik 2,7 BPP

Czy może być taka sytuacja że przepaliła mi się świeca żarowa, a nie pokazuje zadnego błędu na VCDS

Mam takie objawy, jak stoję w garażu i rano odpalam jest wszystko OK, gdy stoję na polu i odpalę - odpala od strzała, ale pierwsze może 5 sekund jak by nie chodził na wszystkie gary i trochę zakopci ??
ja miałem wszystkie 6 przepalonych i odpalał nawet przy -15 , nie kopcił ale faktycznie trochę trząsł przez 2-3 sekundy

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 06 sty 2019, 15:04

Jak masz mocny akumulator, to musiał odpalić :).

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1158
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 06 sty 2019, 15:33

ja miałem wszystkie 6 przepalonych i odpalał nawet przy -15 , nie kopcił ale faktycznie trochę trząsł przez 2-3 sekundy
No właśnie tak mam, że przez jakieś 3-5 sek trzepie, a błędów nie miałeś żadnych ?/

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 06 sty 2019, 16:01

Diesel na cr musi mieć mocniejszy Aku niż na pd, nie raz widziałem jak na pompkach diesel potrzebował jeden obrót by ruszyć. Bez bulu

glowka123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 05 cze 2018, 10:30
Lokalizacja: żnin

Post autor: glowka123 » 06 sty 2019, 16:48

camelllcamelll pisze:
ja miałem wszystkie 6 przepalonych i odpalał nawet przy -15 , nie kopcił ale faktycznie trochę trząsł przez 2-3 sekundy
No właśnie tak mam, że przez jakieś 3-5 sek trzepie, a błędów nie miałeś żadnych ?/
Miałem że świece nie działają. Po wymianie brak błędów

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1158
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 06 sty 2019, 20:02

glowka123 pisze:Miałem że świece nie działają. Po wymianie brak błędów
Kolego, to powiedz jakie świece do mojego kupić ?

Dzięki

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga