Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 2.5 TDI tiptronic 99r.] Skrzynia pada?

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
Gadziu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 26 kwie 2009, 14:07
Lokalizacja: Mazowieckie

[ A6 2.5 TDI tiptronic 99r.] Skrzynia pada?

Post autor: Gadziu » 26 kwie 2009, 15:01

Mam spory kłopot ze skrzynią i proszę o poradę klubowiczów.

Mam A-6stkę już 3-rok,sprawowała się świetnie.Od dłuższego czasu (ok roku-trudno wyczuć bo odbywało się to powoli) auto zaczęło tracić prędkość,a zmiana biegów wyższych (4,5)wymaga ujęcia gazu na pedale.Maksymalna prędkość z jaką mogę jechać to 140/150 km/h przy czym auto nie przyspiesza tylko powoli się toczy , a o wyprzedzaniu można zapomnieć.

Rok temu wymieniłem olej w skrzyni i już wtedy mechanicy stwierdzili,że automat zbyt późno zmienia biegi.Dodam ,że to mechanicy radomskiego serwisu VW/AUDI nie cieszący się najlepszą opinią.Od wymiany oleju (statycznej) było powoli coraz gorzej.
W tej chwili auto bardzo powoli się rozpędza a na 3-im lub 4-ym biegu mogę kręcić nawet 4000 obr. i jeśli nie ujmę gazu wyższy bieg nie wejdzie.

Odwiedziłem serwis skrzyń automatycznych (ok.17 lat doświadczenia z tego co pamiętam )i właściciel powiedział mi że wcześniejszy niski stan olej przed wymianą( brakowało w/g mechaników radomskiego serwisu ok.1-1.5 l) doprowadził do wytworzenia opiłków ,które pozapychały część kanałów i należy wykonać remont skrzyni (4-5 tyś.zł).
Ponieważ miałem nadzieję że koszt będzie niższy postanowiłem sprzedać moje auto,ale jestem uczciwy i nie chcę nikogo ,,zrobić w ....trąbę,,.
Czy ktoś z was może mi doradzić coś mądrego:

wymiana skrzyni na używaną?-jaki koszt z przerzutką?

czy po wymianie skrzynie musi ustawiać jakiś serwis lub fachowiec?

gdzie znajdę oznaczenia skrzyni?

Dziękuję za wszelkie zainteresowanie i pomoc.
Darek.

Awatar użytkownika
Gadziu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 26 kwie 2009, 14:07
Lokalizacja: Mazowieckie

[ A6 2.5 TDI tiptronic 99r.] Skrzynia pada?

Post autor: Gadziu » 26 kwie 2009, 16:21

Bardzo ciekawe i celne wydają mi się 2 rzeczy,na które mnie naprowadziłeś,a o których nie pomyślałem:

--wytarte wałki rozrządu--
--sterowanie turbosprężarki--


Tak się dobrze dla mnie składa ,że mam kolegę informatyka-fanatyka-mechanika AUDIOLEK.To on kasuje mi błędy komputera(laptop z CAN-em,tak się chyba nazywa kabelek) i diagnozuje (trafnie zresztą) drobne usterki:

--filtr powietrza wymieniam co wymiana oleju

--pompa wtryskowa-wymieniona w serwisie BOSCH-a (padła mi gdy zatankowałem auto w Polsce gdy po raz pierwszy przekraczałem granicę)

--przepływomierz-mam możliwość sprawdzenia poprzez włożenie nowej przepływki,choć wydaje mi się że w wypadku padnięcia przepływki skakały by obroty jałowe,lecz sprawdę

---turbina.W/w kumpel już wymieniał je w innych autach i stwierdził(bez 100% pewności,gdyż bez rozbierania wnętrza) że turbina zachowuje się prawidłowo(jakieś tam widełki się poruszają czy coś tam).

TWOJA REDA MOÂŻE OKAZAć SIę CENNA-gdyż o wałkach nawet nie pomyślałem,a wtym modelu silnika jest to dość często spotykana awaria (pojawił mi się wyciek oleju-jeszcze nie wiem skąd może być że z rozrządu).

CZY MOÂŻESZ MI WSKAZAć LUB KTOÂŚ Z KLUBOWICZÓW DOBREGO(również cenowo)DIAGNOSTę W MAZOWIECKIEM.Ja jestem z Kozienic.

JAKI MOÂŻE BYć KOSZT DIAGNOSTYKI I EWENTUALNEJ WYMIANY WAÂŁKÓW.

Dziękuję ,,Piotruś,,
Darek.

krzys124
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 08 kwie 2009, 09:51
Lokalizacja: zabrze

Post autor: krzys124 » 26 kwie 2009, 16:24

ale wałki słychać - jak sa wytarte - chyba , ze ja mam słuch taki dobry
wymiana wałków ? same czesci to około 5000zł własnie u mnie wymieniałem

Awatar użytkownika
Gadziu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 26 kwie 2009, 14:07
Lokalizacja: Mazowieckie

[ A6 2.5 TDI tiptronic 99r.] Skrzynia pada?

Post autor: Gadziu » 26 kwie 2009, 16:34

Każdy nowy dźwięk z przedniej części samochodu jest dla mnie po 3 latach użytkowania ,,słyszalny,,.
Nie słyszę nic niepokojącego w kulturze pracy silnika,z jeśli wałki mają hałasować to chyba na tyle głośno że byłoby to zauważalne ? Ale wsłucham się dokładnie.
Darek.

krzys124
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 08 kwie 2009, 09:51
Lokalizacja: zabrze

Post autor: krzys124 » 26 kwie 2009, 20:10

Przynajmniej u mnie było słychać wałki - dzwiek podobny do zużytych kompensatorów w silnikach 16 zaworowych

Awatar użytkownika
Gadziu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 26 kwie 2009, 14:07
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Gadziu » 26 kwie 2009, 21:23

Kolejna istotna wskazówka-AUDI nie jest moim pierwszym autem (na szybko licząc chyba 14-ym) ale mimo wszystko najbardziej godnym zaufania-OLEJ MOÂŻE TÂŁUMIć HAÂŁAS i być przyczyną hałasu.
W tym tygodniu założę nową przepływkę i podzielę się efektem z ewentualną prośbą o kolejne porady jeśli się okaże że to nie to.
Chciałbym ponadto wam podziękować za cenne wskazówki w expresowo krótkim czasie.
Jestem tu nowy,to mój pierwszy dzień jako klubowicza i mimo że liczyłem na konkretne porady nie spodziewałem się odzewu w ciągu tak krótkiego czasu.
Pozdrawiam wszystkich ,,WÂŁADCÓW PIERÂŚCIENI,,

[ Dodano: 2009-04-29, 19:07 ]
No i myślę ,że wolnymi krokami(właściwie to chyba biegiem)zbliżam się do stwierdzenia o agonii skrzyni.........

Wsadziłem pożyczony,nówkę przepływomierz i żadnych pozytywnych zmian,zupełnie nic lepiej.Poza tym przez ostatnie 3 dni pedał gazu zrobił się jeszcze bardziej tępy, a prędkość max.spadła do 110 km/h .

To nie wszystko.

Dziś po odpaleniu auta zauważyłem że cholernie powoli rusza i mizernie wzrastają obroty i po chwili podświetlany panel biegów w desce rozdzielczej rozświecił się na czerwono.
Ponieważ nie mam FIZZ-a (tak to się myślę pisze) domyślam się,że to skrzynia przeszła w tryb awaryjny.
Jeśli potwierdzicie moje przypuszczenia,to prosiłbym o pomoc we wskazaniu miejsca w aucie lub BRIEFIE oznaczającego typ mojej skrzyni,wówczas będę mógł się rozejrzeć za jakimś jeżdżącym anglikiem z automatem do przerzutki.

Za okazane zainteresowanie i pomoc wszystkim klubowiczom z góry dziękuję.
Darek.

Awatar użytkownika
Gadziu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 26 kwie 2009, 14:07
Lokalizacja: Mazowieckie

[ A6 2.5 TDI tiptronic 99r.] Skrzynia pada?

Post autor: Gadziu » 30 kwie 2009, 10:22

Masz rację - Od razu założyłem czarną koszulkę pesymizmu.
Kolega ,który mi zrobi odczyt błędów będzie dostępny dopiero w sobotę.Jak tylko zrobi mi błędy chętnie ci wyślę.Wężyk turbiny-faktycznie takie drobiazgi się zdarzają i generują koszty,również posprawdzam gdyż miałem w mondeo przetarty kiedyś wężyk powietrza przepływki za 18 zł,a serwis wyliczył naprawę na 1499-na szczęście miałem inną opinię poza serwisem.
Jestem umówiony z kumplem audi-fanatykiem na dokładne oględziny turbiny z jej rozkręceniem bo jest to również jakiś ślad.Najgorsze jest to że auto jest mi w tej chwili niezbędne, a ja w dalszym ciągu idę ,,po omacku,,.Do serwisu w Piasecznie mam ok.80km,ale tam się trzeba umówić wcześniej a na trybie awaryjnym to raczej nie da się jechać.
Będę czekał na kolejne rady,a scan błędów wyślę mam nadzieję w sobotę.


[ Dodano: 2009-04-30, 18:58 ]
Jak daleko lub jak długo mogę się poruszać na trybie awaryjnym?
:?: :?: :?: :?: :?:
Darek.

Awatar użytkownika
Gadziu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 26 kwie 2009, 14:07
Lokalizacja: Mazowieckie

[ A6 2.5 TDI tiptronic 99r.] Skrzynia pada?

Post autor: Gadziu » 01 maja 2009, 22:01

Bardzo chętnie będę korzystał z twojej pomocy.Myślę że poniedziałek wtorek będę miał odczyt błędów.
Miłego wypoczynku długoweekedowego życzę tobie Piotruś i wszystkim klubowiczom.
Ja niestety pracuję w sobotę.



Pisanie boldem jest niezgodne z regulaminem. Popraw proszę swoje posty przy następnym logowaniu, jeśli tego nie uczynisz temat zostanie skasowany.
Ostatnio zmieniony 02 maja 2009, 08:51 przez Gadziu, łącznie zmieniany 1 raz.
Darek.

Awatar użytkownika
Gadziu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 26 kwie 2009, 14:07
Lokalizacja: Mazowieckie

[ A6 2.5 TDI tiptronic 99r.] Skrzynia pada?

Post autor: Gadziu » 10 maja 2009, 23:13

Piotruś WIELKIE WIELKIE DZIęKUJę.
Przepraszam ,że tak późno odpisuję ale miałem mase roboty,z której moja rodzina ma chlebek.
Wyjąłem przepływomierz-wykąpałem w 2 litrach benzyny ekstrakcyjnej z pędzelkowaniem i auto wróciło do trybu RAKIETOWEGO,wszelkie problemy zniknęły.
Chciałem ci jeszcze raz serdecznie podziękować za okazaną pomoc.To dzięki temu forum i takim ludziom jak ty moje koszty naprawy wyniosły 10 zł ( jakiś taki koszt benzyny ekstrakcyjnej) a ,,wybitny,, skrzyniarz i wielu innych okazało się laikami.
Ludzie warto tu zaglądać i warto pytać.

P/S Piotruś wysyłam ci tą wiadomość również na priv,bo muszę być pewny że odebrałeś moje podziękowania.

:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D <brawo2> <brawo2> <brawo2> <brawo2> <brawo2> <brawo2> <brawo2> <brawo2> <brawo2> <brawo2> <brawo2> <brawo2> <brawo2> <brawo2>
Darek.

Ostole
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 17 kwie 2008, 00:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Ostole » 16 maja 2009, 12:51

Witam Koledzy.
Tak sobie czytam i czytam...
A co powiesz na to?
Czasem, powiedzmy raz na 2000km. Komp podświetla tiptronica na czerwono. Auto pracuje bez zmian na wszelkich przełożeniach.
Ten objaw jeśli już ma miejsce, to tylko rano zaraz po ruszeniu lub po 1-2 min.
Ponowny rozruch pomaga. Raz jeden samo się wyłączyło.
Podczas gwałtownego ruszania auto muli jak by ciągnął naczepę od tira, by po 2sek. wkręcił się w przyspieszenie. Dalej biegi zmienia normalnie, przyspiesza normalnie.
Jak wciskam pedał do końca na maxa to ASR (ESP) nie zaświeci, chyba że mokro i ślisko.
Jak auto hamuje silnikiem a skrzynia jest na tiptronie to przy przejściu z 2 na 1 jest efekt jak by ktoś mi w tył wjechał. Czasem mocniej jak z górki, czasem słabiej jak na prostej lub pod górę.
Na D takiego efektu nie zauważyłem.
Wymieniłem olej i filtr w skrzyni. Nie zmieniło się. W oleju było troszkę opiłków i szlamu na dnie miski ale mechanik powiedział, że to normalne zużycie i nie ma sie czym przejmować.
auto ma 160 tys. i to była pierwsza wymiana od nowości.
Na koniec dodam, że katalog podaje 0-100km, 8,9sek. Mnie udaje się wykręcać 11sek., a 10sek było ja włączałem stoper po wejściu auta w stan przyspieszenia. Próbowałem po kilka razy na tym samym odcinku.
Poradź coś, oceń to jeśli możesz. Silnik BAU, skrzynia FAU.

Ostole
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 17 kwie 2008, 00:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Ostole » 17 maja 2009, 15:59

Witam. Dzięki za zainteresowanie.
Możesz wyjaśnić na co ma wpływ uszkodzony czujnik stopu?
Jakie on ma powiązanie ze skrzynią czy silnikiem?

Ostole
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 17 kwie 2008, 00:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Ostole » 18 maja 2009, 20:35

Witam. Byłem na odczycie błędów.
Wyniki: Silnik - błędów brak, ABS - brak, skrzynia - sporadyczny błąd przełącznikia tiptronica.
Poduchy, wskaźniki i inne - OK.
Sugerując się tym co opisywałeś. Naciskam hamulec i gaz jednocześnie, auto chce ruszyć, obroty rosną normalnie na wszystkich przełożeniach.
Mówiłem gościowi o tym czujniku stopu. W/g odczytu jest OK, bo ponoć pierwszy wyskakuje jako błąd silnika.
Zaznaczam, że nie byłem w ASO, tylko u szewczyka... ale ma renomę. Odczyt błędów był przyrządem BOSCH.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 18 maja 2009, 23:05

Piotruś pisze:Najłatwiej się o tym przekonasz po ustawieniu dźwigni zmiany biegów na "N" (a w manuaulach poprostu na luz) i jednoczesnym wciśnięciu padałów gazu oraz hamulca. Jak wiadomo - obroty silnika zostaną "niewzruszone" ... .
Piotruś, mam tak samo jak Ostole, czyli po wciśnięciu hamulca i dodaniu gazu obroty rosną normalnie na N i P a na pozostałych położeniach auto chce jechać :shock:

Mógłbyś nas upewnić o tym co napisałeś :?: Czy mamy po prostu uwalone czujniki hamulca :roll: :?:
Części samochodowe online - Motostacja pl

Ostole
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 17 kwie 2008, 00:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Ostole » 20 maja 2009, 00:00

Jutro jadę jeszcze raz do gościa i zapodam mu tą instrukcję. Ciekawe jak to przyjmie :shock:
PS. Podczas diagnozowania auta gościu powiedział coś takiego "to nie jest VAG tylko BOSCH". Faktycznie przyrząd o którego odchodził kabel podłączony do interf. w aucie był takowo markowany, ale mnie się wydaje, że VAG to oprogramowanie. Czy się mylę?

Ostole
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 17 kwie 2008, 00:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Ostole » 20 maja 2009, 00:47

Tak też mówił ten mechanik. Kawa albo Pepsi w uchwycie, albo właściwie z uchwytu, mogą być przyczyną.
Ale co z tym F47, że obroty rosną gdy pedał hamulca także jest wciśnięty, a auto wystartuje jak go zwolnić. Tak nie powinno się dziać?
No i jak jest z tym VAG-iem...
Dzięki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga