Witam,
mam problem odnośnie długiego czasu w jakim chodzi wentylator chłodnicy po wyłączeniu silnika...
Przeważnie po przejechaniu dłuższego odcinka (powiedzmy od 10 km wzwyż) i po wystudzeniu turbiny (zazwyczaj czekam na postoju jakieś 2-3 minuty zanim zgaszę auto), wyłączam silnik i po paru sekundach włącza się wentylator i następuje chłodzenie silnika. Trwa to nawet do 9-10 minut. To chyba nie jest naturalne i szukam przyczyny. Macie może jakieś sugestie? Może jakiś czujnik czy inne ukryte coś?:/
Dodatkowo auto było sprawdzane pod kątem DPF'a i wszystkie parametry są w normie (nie mam niestety żadnych specjalistycznych zrzutów z kompa z diagnostyki:/ )
Pomocy:)
ps. przez pomyłkę wrzuciłam temat w błędne roczniki aut..
Drodzy Administratorzy,
dla porządku poproszę o przerzucenie tematu do roczników 2011-2018 i rozgrzeszenie dla nowicjuszki;)
Dziękuję serdecznie!
[A6 C7 2.0 TDI] Problem z chłodzeniem po wyłączeniu silnika?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 238
- Rejestracja: 15 paź 2016, 20:51
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Polkowice
Nie wiem czy algorytm wypalania DPFa w C7 jest taki sam bądź podobny do A6 C6 lift, ale u mnie w C6 wentylator załączał się na tak długi czas po wyłączeniu silnika w sytuacji, gdy procedura dopalania nie mogłą zostać dokończona -chłodził rozgrzany filtr i wydech. Odkąd posiadam auto (ponad 2 lata) zdarzyło mi się to z 5 razy, ale wtedy nie miałem za bardzo, gdzie pojeździć po dobrych drogach, od jakiegoś czasu raz w tygodniu robię trasę 40 km po nowiutkiej drodze S3 i zapomniałem co to DPF. Na początek proponuję wybrać się na jakąś drogę, gdzie będzie możliwość pojechania ze 20 minut na 3 bądź 4 biegu z prędkością obrotową silnika około 2500, zawsze to wyeliminujesz DPF i nie dokończoną procedurę, no chyba, że aktualnie w naturalnym ruchu codziennym pokonujesz jakieś mini trasy.
- lyngso
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 143
- Rejestracja: 19 lut 2012, 11:58
- Imię: Mariusz
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 DDVF 211KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lubuskie
Witam
Praca wentylator po wyłączonym silniku jest normalnym zjawiskiem po operacji wypalania DPF. W serwisie powiedziano mi, że ma on za zadanie schłodzić komorę silnika ponieważ filtr DPF jest prawie w komorze silnika.
MałgośkaS nie ma się czym przejmować
Co do czekania 2-3 minuty przed zgaszeniem silnika, to myślę, że nie potrzeba aż tyle. Tu bardziej chodzi o zmniejszenie prędkości obrotowej turbosprężarki, aby obracała się jak najwolniej w momencie zgaszenia silnika, a tym samym wyłączenia jej smarowania. Myślę, że te 30s spokojnie wystarczy. Osobiście to praktykuję i nie miałem jak dotąd problemów z turbosprężarką w żadnej z moich A6.
Pozdrov
Praca wentylator po wyłączonym silniku jest normalnym zjawiskiem po operacji wypalania DPF. W serwisie powiedziano mi, że ma on za zadanie schłodzić komorę silnika ponieważ filtr DPF jest prawie w komorze silnika.
MałgośkaS nie ma się czym przejmować
Co do czekania 2-3 minuty przed zgaszeniem silnika, to myślę, że nie potrzeba aż tyle. Tu bardziej chodzi o zmniejszenie prędkości obrotowej turbosprężarki, aby obracała się jak najwolniej w momencie zgaszenia silnika, a tym samym wyłączenia jej smarowania. Myślę, że te 30s spokojnie wystarczy. Osobiście to praktykuję i nie miałem jak dotąd problemów z turbosprężarką w żadnej z moich A6.
Pozdrov
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
- Lokalizacja: Polska
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga