[ S-TRONIC+Q] Uszkodzona mechatronika. Jak sprawdzić sprzęgł
[ S-TRONIC+Q] Uszkodzona mechatronika. Jak sprawdzić sprzęgł
Cześć,
Witam wszystkich, to mój pierwszy post na forum a6. Do tej pory byłem szcześliwym posiadaczem a4, b5,b6 i b8. Czas na a6.
A6 zakupiona tydzien temu. 2013 rok, CDUD Stronic + Q. Po zakupie postanowiłem udac sie do ASO na wymiane oleju (do tej pory wymieniany co 30tkm ). Przy okazji poprosiłem o przeglą pod kątem 3 (wg. mnie) typowych wad tego modelu tj.
1. Hałasujący rozrząd
2. Wycieki z górnej miski olejowej
3. Nieprawidłowa praca skrzyni biegów
Punkty 1 i 2 są ok. Rozrząd cichutki, wycieków nie ma. Niestety, stwierdzono u mnie uszkodzenie mechatroniki. Dla użytkownika objawia się to dziwna pracą na R zwłaszcza na wzniesieniach. Trzeba dodać nienaturalnie dużo gazu aby auto jechało na wstecznym pod wzniesienie. Dodatkowo, od czasu do czasu pojawia się błąd "Uszkodzenie przekładni. Dalsza jazda możliwa z ograniczeniami". W ASO zrobiono diagnostykę komputerową i w sterowniku zapisał się błąd: "P284A00: Nastawnik biegów 2 zablokowany".
Diagnoza to uszkodzona mechatronika. Wycena 5200,00 zł brutto. Serwis w najbliższa środę.
W związku z tym mam 3 pytania:
1. Czy uważacie, że diagnoza jest słuszna?
2. Czy da się w jakikolwiek sposób sprawdzić w jakim stanie jest sprzęgło bez rozbierania skrzyni? Poza wspomnianym błędzie innych błędów nie ma.
3. Szacuję, że na szukodzonej mechatonice zrobione jest około 5 tysięcy kilometrów - uszkodzenie nie jest jakieś uciążliwe i auto normalnie jeżdzi. Czy te 5 tysięcy kwalifikuje moje sprzęgło do wymiany? Koszt sprzęgła to 4,5 tys poza ASO. W AS0 jakieś 10 tys.
Dzięki,
Pozdrawiam
Witam wszystkich, to mój pierwszy post na forum a6. Do tej pory byłem szcześliwym posiadaczem a4, b5,b6 i b8. Czas na a6.
A6 zakupiona tydzien temu. 2013 rok, CDUD Stronic + Q. Po zakupie postanowiłem udac sie do ASO na wymiane oleju (do tej pory wymieniany co 30tkm ). Przy okazji poprosiłem o przeglą pod kątem 3 (wg. mnie) typowych wad tego modelu tj.
1. Hałasujący rozrząd
2. Wycieki z górnej miski olejowej
3. Nieprawidłowa praca skrzyni biegów
Punkty 1 i 2 są ok. Rozrząd cichutki, wycieków nie ma. Niestety, stwierdzono u mnie uszkodzenie mechatroniki. Dla użytkownika objawia się to dziwna pracą na R zwłaszcza na wzniesieniach. Trzeba dodać nienaturalnie dużo gazu aby auto jechało na wstecznym pod wzniesienie. Dodatkowo, od czasu do czasu pojawia się błąd "Uszkodzenie przekładni. Dalsza jazda możliwa z ograniczeniami". W ASO zrobiono diagnostykę komputerową i w sterowniku zapisał się błąd: "P284A00: Nastawnik biegów 2 zablokowany".
Diagnoza to uszkodzona mechatronika. Wycena 5200,00 zł brutto. Serwis w najbliższa środę.
W związku z tym mam 3 pytania:
1. Czy uważacie, że diagnoza jest słuszna?
2. Czy da się w jakikolwiek sposób sprawdzić w jakim stanie jest sprzęgło bez rozbierania skrzyni? Poza wspomnianym błędzie innych błędów nie ma.
3. Szacuję, że na szukodzonej mechatonice zrobione jest około 5 tysięcy kilometrów - uszkodzenie nie jest jakieś uciążliwe i auto normalnie jeżdzi. Czy te 5 tysięcy kwalifikuje moje sprzęgło do wymiany? Koszt sprzęgła to 4,5 tys poza ASO. W AS0 jakieś 10 tys.
Dzięki,
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 maja 2017, 12:18
- Lokalizacja: Warszawa
Serwis w tej cenie w ASO to na 100% zastosowanie zestawu naprawczego mechatroniki czyli zaworów i taśm. Wg mnie w tych częściach może leżeć przyczyna Twoich problemów, aczkolwiek daleki jestem od pewności.
Co do sprawdzenia stanu sprzęgieł bez rozbierania skrzyni to raczej będzie ciężko - po zdjęciu mechatroniki widać jedynie kosze sprzęgłowe.
Masz jakieś inne objawy poza wspomnianymi w poście, że myślisz o wymianie sprzęgła? Jakieś ślizganie itd.? Biegi zmieniają się płynnie? Szarpania lub w jakiś sposób niekomfortowe zmiany biegów?
Co do sprawdzenia stanu sprzęgieł bez rozbierania skrzyni to raczej będzie ciężko - po zdjęciu mechatroniki widać jedynie kosze sprzęgłowe.
Masz jakieś inne objawy poza wspomnianymi w poście, że myślisz o wymianie sprzęgła? Jakieś ślizganie itd.? Biegi zmieniają się płynnie? Szarpania lub w jakiś sposób niekomfortowe zmiany biegów?
Masz rację, chodzi o zastosowanie zestawu naprawczego + oczywiście olej.
Tak też przedstawia to serwis tzn. mówią, że po wymianie mechatroniki będzie cacy. Moje wątpliwości wynikają jedynie z tego, że podobno jazda z uszkodzoną mechatroniką wpływa niekorzystnie na sprzęgło. Jest bardziej obciążone... nie wiem.
Poza tym wstecznym da się zauważyć lekkie poszarpywanie czasami. Slizgania się nie zauważyłem.
Na koniec tygodnia auto powinno być gotowe. Dam znać.
Tak też przedstawia to serwis tzn. mówią, że po wymianie mechatroniki będzie cacy. Moje wątpliwości wynikają jedynie z tego, że podobno jazda z uszkodzoną mechatroniką wpływa niekorzystnie na sprzęgło. Jest bardziej obciążone... nie wiem.
Poza tym wstecznym da się zauważyć lekkie poszarpywanie czasami. Slizgania się nie zauważyłem.
Na koniec tygodnia auto powinno być gotowe. Dam znać.
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
na sprzęgła. Masz tam dwa współosiowe wielotarczowe, mokre sprzęgła. Uszkodzona mechatronika może doprowadzić do spalenia sprzęgieł.mjto pisze:podobno jazda z uszkodzoną mechatroniką wpływa niekorzystnie na sprzęgło
A sam kosz sprzęgieł, kompletny, kosztuje w ASO ok. 3200 PLN. Do tego dochodzi "robocizna", bo do wymiany kosza sprzęgieł trzeba wyjąć skrzynię z auta. Do wymiany mechatroniki - nie.
Trzeba tylko zdobyć te tarczki dobrej jakości. Podobno tania chińszczyzna wytrzymuje mniej niż rok.SVA11 pisze:wymień same tarcze cierne i pierścienie będzie dużo taniej
W USA można podobno dostać jakieś "wzmacniane", ale nie udało mi się takich znaleźć w akceptowanej cenie.
Uwaga - przy wymianie tarczek ważne jest ich ułożenie! Tarczki mają skośne rowki, które pracują jak odśrodkowa pompa oleju i muszą być odpowiednio ułożone. Skierowane we właściwą stronę, aby przy obracaniu się "wypluwały" olej na zewnątrz a nie zgarniały do środka. Przy błędnym złożeniu przepływ oleju będzie słabszy i chłodzenie tarczek dużo gorsze. Wtedy żywotność może spaść drastycznie.
Hej,
Niestety problem mam nadal. w ASO zastosowali mi zestaw naprawczy do mechatroniki i faktycznie problem z biegiem wstcznym sie rozwiazal ale pojawil sie inny. Jak auto jest na P to co jakiś czsa auto jakby samo chce jechać. dokladnie tak to wyglada jak na tym filnie:
Diagnoza ASO to padniete wlasnie sprzeglo jednak blad blokady biegu 2 pojawia sie nadal. ASO twierdzi ze do wymiany jest sprzeglo (chcą 10 tysięcy), niezależny serwis mówi, że to nadal mechatronika.
Mam juz serdecznie dość mojego nabytku
Póki co nie wiem co dalej robić.
Niestety problem mam nadal. w ASO zastosowali mi zestaw naprawczy do mechatroniki i faktycznie problem z biegiem wstcznym sie rozwiazal ale pojawil sie inny. Jak auto jest na P to co jakiś czsa auto jakby samo chce jechać. dokladnie tak to wyglada jak na tym filnie:
Diagnoza ASO to padniete wlasnie sprzeglo jednak blad blokady biegu 2 pojawia sie nadal. ASO twierdzi ze do wymiany jest sprzeglo (chcą 10 tysięcy), niezależny serwis mówi, że to nadal mechatronika.
Mam juz serdecznie dość mojego nabytku
Póki co nie wiem co dalej robić.
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
I obie te opcje mogą być prawdziwe równocześnie = występować razem Blokada 2-go biegu raczej nie jest spowodowana sprzęgłami. Same tarczki do kilkaset PLN, kompletny kosz sprzęgła w ASO to chyba około 3000 PLN. Oddać do niezależnego, dobrego warsztatu - bez zdejmowania skrzyni się raczej nie obejdziemjto pisze:ASO twierdzi ze do wymiany jest sprzeglo (chcą 10 tysięcy), niezależny serwis mówi, że to nadal mechatronika.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga