Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ S-TRONIC+Q] Uszkodzona mechatronika. Jak sprawdzić sprzęgł

Układ napędowy i skrzynie biegów
mjto
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 23 lis 2018, 17:14
Lokalizacja: warszawa

[ S-TRONIC+Q] Uszkodzona mechatronika. Jak sprawdzić sprzęgł

Post autor: mjto » 23 lis 2018, 17:25

Cześć,

Witam wszystkich, to mój pierwszy post na forum a6. Do tej pory byłem szcześliwym posiadaczem a4, b5,b6 i b8. Czas na a6.

A6 zakupiona tydzien temu. 2013 rok, CDUD Stronic + Q. Po zakupie postanowiłem udac sie do ASO na wymiane oleju (do tej pory wymieniany co 30tkm :( ). Przy okazji poprosiłem o przeglą pod kątem 3 (wg. mnie) typowych wad tego modelu tj.
1. Hałasujący rozrząd
2. Wycieki z górnej miski olejowej
3. Nieprawidłowa praca skrzyni biegów

Punkty 1 i 2 są ok. Rozrząd cichutki, wycieków nie ma. Niestety, stwierdzono u mnie uszkodzenie mechatroniki. Dla użytkownika objawia się to dziwna pracą na R zwłaszcza na wzniesieniach. Trzeba dodać nienaturalnie dużo gazu aby auto jechało na wstecznym pod wzniesienie. Dodatkowo, od czasu do czasu pojawia się błąd "Uszkodzenie przekładni. Dalsza jazda możliwa z ograniczeniami". W ASO zrobiono diagnostykę komputerową i w sterowniku zapisał się błąd: "P284A00: Nastawnik biegów 2 zablokowany".

Diagnoza to uszkodzona mechatronika. Wycena 5200,00 zł brutto. Serwis w najbliższa środę.

W związku z tym mam 3 pytania:

1. Czy uważacie, że diagnoza jest słuszna?
2. Czy da się w jakikolwiek sposób sprawdzić w jakim stanie jest sprzęgło bez rozbierania skrzyni? Poza wspomnianym błędzie innych błędów nie ma.
3. Szacuję, że na szukodzonej mechatonice zrobione jest około 5 tysięcy kilometrów - uszkodzenie nie jest jakieś uciążliwe i auto normalnie jeżdzi. Czy te 5 tysięcy kwalifikuje moje sprzęgło do wymiany? Koszt sprzęgła to 4,5 tys poza ASO. W AS0 jakieś 10 tys.

Dzięki,
Pozdrawiam

grzesiek1978
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 15 maja 2017, 12:18
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: grzesiek1978 » 26 lis 2018, 09:46

Serwis w tej cenie w ASO to na 100% zastosowanie zestawu naprawczego mechatroniki czyli zaworów i taśm. Wg mnie w tych częściach może leżeć przyczyna Twoich problemów, aczkolwiek daleki jestem od pewności.

Co do sprawdzenia stanu sprzęgieł bez rozbierania skrzyni to raczej będzie ciężko - po zdjęciu mechatroniki widać jedynie kosze sprzęgłowe.

Masz jakieś inne objawy poza wspomnianymi w poście, że myślisz o wymianie sprzęgła? Jakieś ślizganie itd.? Biegi zmieniają się płynnie? Szarpania lub w jakiś sposób niekomfortowe zmiany biegów?

mjto
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 23 lis 2018, 17:14
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mjto » 27 lis 2018, 07:11

Masz rację, chodzi o zastosowanie zestawu naprawczego + oczywiście olej.

Tak też przedstawia to serwis tzn. mówią, że po wymianie mechatroniki będzie cacy. Moje wątpliwości wynikają jedynie z tego, że podobno jazda z uszkodzoną mechatroniką wpływa niekorzystnie na sprzęgło. Jest bardziej obciążone... nie wiem.

Poza tym wstecznym da się zauważyć lekkie poszarpywanie czasami. Slizgania się nie zauważyłem.

Na koniec tygodnia auto powinno być gotowe. Dam znać.

SVA11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 09 kwie 2016, 12:18
Lokalizacja: CH

Post autor: SVA11 » 30 lis 2018, 17:25

5200zl za wymiane zestawu naprawczego :shock: to ladnie kroja , jeśli będziesz się decydował na wymiane sprzegieł to lepiej wymień same tarcze cierne i pierścienie będzie dużo taniej.
Niech sprawdzą olej jaki ma kolor i zapach czy nie ma opiłków czy nie jest przepalony.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 08 gru 2018, 13:05

mjto pisze:podobno jazda z uszkodzoną mechatroniką wpływa niekorzystnie na sprzęgło
na sprzęgła. Masz tam dwa współosiowe wielotarczowe, mokre sprzęgła. Uszkodzona mechatronika może doprowadzić do spalenia sprzęgieł.
A sam kosz sprzęgieł, kompletny, kosztuje w ASO ok. 3200 PLN. Do tego dochodzi "robocizna", bo do wymiany kosza sprzęgieł trzeba wyjąć skrzynię z auta. Do wymiany mechatroniki - nie.
SVA11 pisze:wymień same tarcze cierne i pierścienie będzie dużo taniej
Trzeba tylko zdobyć te tarczki dobrej jakości. Podobno tania chińszczyzna wytrzymuje mniej niż rok.
W USA można podobno dostać jakieś "wzmacniane", ale nie udało mi się takich znaleźć w akceptowanej cenie.

Uwaga - przy wymianie tarczek ważne jest ich ułożenie! Tarczki mają skośne rowki, które pracują jak odśrodkowa pompa oleju i muszą być odpowiednio ułożone. Skierowane we właściwą stronę, aby przy obracaniu się "wypluwały" olej na zewnątrz a nie zgarniały do środka. Przy błędnym złożeniu przepływ oleju będzie słabszy i chłodzenie tarczek dużo gorsze. Wtedy żywotność może spaść drastycznie.

Obrazek

cubasx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 17 lis 2017, 08:07
Lokalizacja: UK

Post autor: cubasx » 27 gru 2018, 17:03

Witam. I jak tam po odebraniu auta??? Napisz jak mozesz bo mam ten sam blad i ta sama dokladnie przypadlosc z biegiem wstecznym. Z gory dzieki za info.

mjto
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 23 lis 2018, 17:14
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mjto » 30 gru 2018, 21:00

Hej,

Niestety problem mam nadal. w ASO zastosowali mi zestaw naprawczy do mechatroniki i faktycznie problem z biegiem wstcznym sie rozwiazal ale pojawil sie inny. Jak auto jest na P to co jakiś czsa auto jakby samo chce jechać. dokladnie tak to wyglada jak na tym filnie:

Diagnoza ASO to padniete wlasnie sprzeglo jednak blad blokady biegu 2 pojawia sie nadal. ASO twierdzi ze do wymiany jest sprzeglo (chcą 10 tysięcy), niezależny serwis mówi, że to nadal mechatronika.

Mam juz serdecznie dość mojego nabytku :)

Póki co nie wiem co dalej robić.

foofoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 09 mar 2016, 10:50
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foofoo » 06 sty 2019, 23:56

Jaki jest przebieg samochodu?

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 07 sty 2019, 00:22

mjto pisze:ASO twierdzi ze do wymiany jest sprzeglo (chcą 10 tysięcy), niezależny serwis mówi, że to nadal mechatronika.
I obie te opcje mogą być prawdziwe równocześnie = występować razem :( Blokada 2-go biegu raczej nie jest spowodowana sprzęgłami. Same tarczki do kilkaset PLN, kompletny kosz sprzęgła w ASO to chyba około 3000 PLN. Oddać do niezależnego, dobrego warsztatu - bez zdejmowania skrzyni się raczej nie obejdzie :(

mjto
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 23 lis 2018, 17:14
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mjto » 13 sty 2019, 09:57

przebieg to 230k

Klucha11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 09 lip 2018, 23:51
Lokalizacja: RJS

Post autor: Klucha11 » 13 sty 2019, 13:32

Mówisz że na P chce samo jechać? Sprawdź tak... na płaskim odpuść ręczny bieg na R trzymaj na chamulcu z 10sek przełącz na Ń odpuść hamulec. Jeśli auto się ruszy mam odpowiedź.
Masz może vcds?

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 13 sty 2019, 14:10

Klucha11 pisze: Jeśli auto się ruszy mam odpowiedź.
A możesz podać ją bez czekania na odpowiedź kolegi?

mjto
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 23 lis 2018, 17:14
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mjto » 14 sty 2019, 17:57

Sprawdze jutro. Nie wiem czy pisalem ale problem jest tylko na rozgrzanym silniku.

VCDS mam.

[ Dodano: 2019-01-14, 17:57 ]
Kolego zrobiłem ak jak mówiłeś i o ile zrobiłem wszystko dobrze to jest tak jak mówisz. Po przełączaniiu w opisany sposób nie ma później tego objawu.

Klucha11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 09 lip 2018, 23:51
Lokalizacja: RJS

Post autor: Klucha11 » 14 sty 2019, 18:05

Czyli auto się ruszyło czy nie?

mjto
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 23 lis 2018, 17:14
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mjto » 14 sty 2019, 20:04

Jeśli przełączę finalnie na P po tym zabiegu to auto nie chce już samo ruszać. CHyba, że mówisz, żebym sprawdził czy chce ruszać też na N?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga