Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Stukanie podczas hamowania po wymianie złamanego wahacza

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
KasztanOc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 17 lis 2018, 13:06
Lokalizacja: Polska

Stukanie podczas hamowania po wymianie złamanego wahacza

Post autor: KasztanOc » 22 lis 2018, 21:37

Witam. Jakis czas temu pękł mi prawy dolny przedni wahacz. Pod autem zauwazylem ze coś kapało na wysokości mniej wiecej "siedzenia pasażera". Oddalem auto do mechanika, zostal wymieniony wahacz po czym pojechałem na stacje diagnostyczna aby sprawdzic zawieszenie wraz z hamulcami (auto niedawno zakupione). Przed przegladem zawieszenia wszystko było w miarę okej natomiast po przejechaniu okolo 15km podczas hamowania oraz pokonywania nierówności słychać stukanie z koła przy którym robiony był wahacz. Orientuje sie ktoś czy prócz wahacza mogło dojść do uszkodzenia innej części? Liczę na waszą pomoc :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 22 lis 2018, 22:20

Bez obejrzenia ciężko powiedzieć, ale sprawdź łącznik oraz amortyzator, bo są bezpośrednio do niego przykręcone.

Awatar użytkownika
Punisher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 14 lip 2015, 21:09
Imię: Przemysław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Punisher » 23 lis 2018, 12:30

Był chyba identyczny temat na forum. Tak jak ktoś tam napisał, warto sprawdzić półoś, a konkretnie przegub zewnętrzny lub wewnętrzny, ponieważ w związku z pęknięciem wahacza, on odgiął się do nienaturalnej pozycji i mógł się uszkodzić :)

EDIT
O i znalazłem temat. A tym 'kimś' jest nikt inny jak przedmówca <lol>
zlamany-wahacz-i-konsekwencje-po-wymian ... t94984.htm

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 lis 2018, 13:37

Przecież to inne osoby :).

KasztanOc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 17 lis 2018, 13:06
Lokalizacja: Polska

Post autor: KasztanOc » 23 lis 2018, 14:04

Okej. Dzieki za pomoc. Poinformuje jak dowiem się co dokładnie było przyczyną stukania. Pomyslałem, ze moze rowniez oberwal tylny dolny. Jest to jakaś druga opcja?

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 23 lis 2018, 19:39

jeszcze możesz sobie zobaczyć czy masz wszystko dobrze poskręcane.
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2671
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 25 lis 2018, 21:37

repek92, ma rację. Sprawdź. Miałem podobny problem z przegubem wewnętrznym. Udany warsztat. Musiałem się położyć, sprawdzić i cieszyć się że to jest tylko to. Dokręciłem i OK. Dalej już... bez komentarza z warsztatem.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją i Multifonika.
Ps: Polecam iParts.pl

Awatar użytkownika
Punisher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 14 lip 2015, 21:09
Imię: Przemysław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Punisher » 26 lis 2018, 07:53

mat1324 pisze:Przecież to inne osoby :).
Miałem na myśli Ciebie, bo w tamtym wątku radziłeś sprawdzić przegub ;)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 26 lis 2018, 08:57

Jestem wszędzie ;p.

KasztanOc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 17 lis 2018, 13:06
Lokalizacja: Polska

Post autor: KasztanOc » 05 gru 2018, 21:18

Jak naprawie to dam znać co dokladnie było przyczyna

[ Dodano: 2018-12-05, 21:18 ]
Okazało się, że tylny dolny wahacz był na wykończeniu. Po wymianie problem rozwiązany.

misiekb4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 214
Rejestracja: 18 sty 2016, 18:19
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: misiekb4 » 04 sty 2019, 12:04

Podepne się pod ten temat, gdyż mam podobny problem.
Dobry rok nie ruszalem jeszcze ori wahaczy, lecz zaczęło coś pukać jadąc po kostce brukowej...
Wjazd na kanał, brecha w rękę, posprawdzane i wszystko w miarę ok, prócz spekanych łączników w kształcie litery C.
Wymiana, ale bez zmian. Zaś w w roku 2018 zaczęło pukać przy najechaniu na łączenie asfaltu, kocie łby itp.
Diagnoza manualnie z pomocą szarpakow:
Sworznie wahaczy dolnych przednich.
No to wymiana, w tym przypadku na febi, bo już święta za rogiem...
Ale po wymianie waliło jeszcze mocniej, a wymiana zgodnie ze sztuką.
No nic, rozpialem zawieszenie i ukazały się luzy na "bananach".
Wymienione, jest dużo ciszej, ale przy jeździe na prostej drodze, przy przyspieszeniu pojawiają się pojedyńcze stuki , badz przy zjechaniu z progu zwalniającego też stuk. Podobnie jak najade prawa str na nierówność, to puka z lewej strony...
Nie chce wymieniać góry, ponieważ trzymając sworznie na szarpakach , albo szarpiac kołem w górze, nie mają żadnych luzow.
Amortyzatory wymieniłem dużo wcześniej, bo bujalo autem na boki, wszystkie poduszki skrzyni(nowe lmo) i silnika(ori zamien.)ok.
Możliwe żeby np drążki tak halasowaly? Jak można jeszcze sprawdzić to dokładniej, żeby nie wymieniać niepotrzebnie dobrych części?
Chętnie pomogę :-)
Vag-com 3.11 itp.
Audi A6 C5 1,9 tdi AVG :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga