1.9 110 KM, zmienna geometria, EGR zaślepiony
Auto ma podwyższone spalanie ( 8-9 litrów) i spadek mocy, żadnych błędów nie ma, odczułem te objawy po remoncie głowicy, bardzo prosiłbym o ocenę logów i ewentualne sugestie.
Statyczne:
001 - http://vaglogi.pl/log-001_2npo99.html
003 - http://vaglogi.pl/log-003_dxFO7t.html
004 - http://vaglogi.pl/log-004_0T67F.html
008 - http://vaglogi.pl/log-008_nNJCh9i.html
011 - http://vaglogi.pl/log-011_cXrPb.html
013 - http://vaglogi.pl/log-013_UIDaV16.html
Dynamiczne:
001 - http://vaglogi.pl/log-001_77X71.html
003 - http://vaglogi.pl/log-003_u25Kkxy.html
004 - http://vaglogi.pl/log-004_7YMf7F.html
008 - http://vaglogi.pl/log-008_764rvSu.html
011 - http://vaglogi.pl/log-011_278fK.html
Proszę o ocenę logów, 1.9 110KM: brak mocy, duże spalanie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 566
- Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
- Imię: Leszek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nakło nad Notecią
A co z wtryskiwaczem w cylindrze 4? Log z kanału 13 w ogóle nie pokazuje go. Zrób logi kanału 18, 23 i jeszcze raz 13.
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS GS 450h IV 345 KM
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS GS 450h IV 345 KM
Właśnie też wydało mi się dziwne że nie ma danych na temat 4 wtryskiwacza, ale wyszukałem na forum informacje że to tak ma być?
Logi o które prosiłeś:
Statyczny 013 - http://vaglogi.pl/log-013_Po3IP.html
Dynamiczny 018, 023 - http://vaglogi.pl/log-023_018_K381UC.html
Dynamiczny 013 - http://vaglogi.pl/log-013_keRT8.html
Logi o które prosiłeś:
Statyczny 013 - http://vaglogi.pl/log-013_Po3IP.html
Dynamiczny 018, 023 - http://vaglogi.pl/log-023_018_K381UC.html
Dynamiczny 013 - http://vaglogi.pl/log-013_keRT8.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 566
- Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
- Imię: Leszek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nakło nad Notecią
Sorry Rafał. Nie zwróciłem uwagi na to, że nie masz silnika na PD tylko na pompie. Jutro się temu przyjrzę.
Zrób jeszcze logi:
Statyczne - 000
BS - 000, 004, 011
Dynamiczne - 000, 003+010, 003+008+011,
bo na razie za dużo nie wynika, tym bardziej, że EGR i tak zaślepiony.
Podaj też jaki masz kod silnika.
Zrób jeszcze logi:
Statyczne - 000
BS - 000, 004, 011
Dynamiczne - 000, 003+010, 003+008+011,
bo na razie za dużo nie wynika, tym bardziej, że EGR i tak zaślepiony.
Podaj też jaki masz kod silnika.
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS GS 450h IV 345 KM
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS GS 450h IV 345 KM
Silnik to AFN, poniżej uzupełniam brakujące logi:
Statyczny 000 - http://vaglogi.pl/log-000_j5W37R.html
BS:
000 - http://vaglogi.pl/log-000_Pw4zra.html
004 - http://vaglogi.pl/log-004_cfR7Us3.html
011 - http://vaglogi.pl/log-011_304JO1.html
Dynamiczne:
000 - http://vaglogi.pl/log-000_QO3s8.html
003+010 - http://vaglogi.pl/log-003_010_3Ws40Y.html
003+008+011 - http://vaglogi.pl/log-003_008_011_SRAgt.html
Statyczny 000 - http://vaglogi.pl/log-000_j5W37R.html
BS:
000 - http://vaglogi.pl/log-000_Pw4zra.html
004 - http://vaglogi.pl/log-004_cfR7Us3.html
011 - http://vaglogi.pl/log-011_304JO1.html
Dynamiczne:
000 - http://vaglogi.pl/log-000_QO3s8.html
003+010 - http://vaglogi.pl/log-003_010_3Ws40Y.html
003+008+011 - http://vaglogi.pl/log-003_008_011_SRAgt.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 566
- Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
- Imię: Leszek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nakło nad Notecią
Niestety Rafał. Logi oscylują w granicach normy. Nie widzę tu nic co mogłoby wpływać na złą pracę silnika. Jedynie co mógłbym się przyczepić to troszkę zbyt mała wartość masy zasysanego powietrza przy wyższych obrotach (od ok. 2.500) w logach dynamicznych bloków 003 (kolumna 3) i 010 (kolumna 1). Wkleję wytyczne do zaniżonych wskazań bloków wartości mierzonych dla silnika AFN przy pełnym obciążeniu w bloku 10:
"Wskazanie 1 masa zasysanego powietrza - Poniżej 850 mg/skok
- Za niskie lub za wysokie obroty silnika - przy obrotach 3000/min odczytać wymaganą wartość obrotów.
- Za niskie ciśnienie doładowania - sprawdzić układ regulacji ciśnienia doładowania.
- Uszkodzony przepływomierz masy powietrza G70 - układ doładowania powietrza z turbosprężarką, sprawdzanie turbosprężarki."
Różnice dawki wtrysku na cylindrach (blok 013) są prawidłowe.
Możliwe, że przepływomierz troszkę zaniża wartości albo jest na dolocie za przepływomierzem a przed turbiną drobna nieszczelność. Możesz spróbować przeczyścić przepływkę lub podmienić ją na sprawdzoną.
Co do wysterowania pompy się nie wypowiem ale według podpowiedzi jest w normie, chyba że praktyka mówi co innego.
"Wskazanie 1 masa zasysanego powietrza - Poniżej 850 mg/skok
- Za niskie lub za wysokie obroty silnika - przy obrotach 3000/min odczytać wymaganą wartość obrotów.
- Za niskie ciśnienie doładowania - sprawdzić układ regulacji ciśnienia doładowania.
- Uszkodzony przepływomierz masy powietrza G70 - układ doładowania powietrza z turbosprężarką, sprawdzanie turbosprężarki."
Różnice dawki wtrysku na cylindrach (blok 013) są prawidłowe.
Możliwe, że przepływomierz troszkę zaniża wartości albo jest na dolocie za przepływomierzem a przed turbiną drobna nieszczelność. Możesz spróbować przeczyścić przepływkę lub podmienić ją na sprawdzoną.
Co do wysterowania pompy się nie wypowiem ale według podpowiedzi jest w normie, chyba że praktyka mówi co innego.
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS GS 450h IV 345 KM
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS GS 450h IV 345 KM
Dziękuje za podpowiedzi, jutro jeszcze sprawdzam wtryskiwacze bo mam sugestie uszkodzenia ich poprzez czyszczenie szczotką drucianą. Przeplywomierz przełoże po niedzieli jeżeli nie znajdę usterki. A jeszcze dla spokoju ducha zapytam: jeżeli rozrząd byłby źle ustawiony to byłoby to widoczne w logach?
Ps. Wtryskiwacze sprawdzone, są ok.
Ps. Wtryskiwacze sprawdzone, są ok.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga