[A6 C5 2.4 AML] silnik się przegrzewa
[A6 C5 2.4 AML] silnik się przegrzewa
Cześć,
mam problem z przegrzewającym się silnikiem.
Po odpaleniu, silnik normalnie się nagrzewa, dochodzi do 90*C i trzyma tą temperaturę przez kolejnych 5-10 min jazdy, po tym czasie wskazówka temperatury przekręca się w prawo i wskazuje temperatury z przedziału 95-100*C. Zdjęcie poniżej:
https://ibb.co/f0UtzK
Sprawdzałem temperautrę VAGiem, wskazywał jeszcze więcej niż wskazówka: 103-105*C.
Co ciekwe, po zgaszeniu silnika, odczekaniu 2 minut i jego ponownym zapłonie, wskazówka, która zaczęła od wskazywania przegrzania, wraca na pozycje 90*C i znów po kilku minutach ponownie pokazuje przedział 95-100*C.
Układ chłodzenia mam szczelny (sprawdzane kilka razy już).
Poziom płynu chłodniczego utrzymuje się na poziomie minimalnie ponad kreską "MIN" na zbiorniczku wyrównawczym. Gdy dolewam płynu, z moich obserwacji uchodzi on górą przez zbiorniczek, ponieważ rozszerza się zbyt mocno pod wpływem nieprzecietnie wysokiej temperatury.
Wentylator chodzi. Sprawdzałem nawet poprzez wepchnięcie gazety między łopatki, czy nie kręci się zbyt słabo - nie zatrzymuje się. Co ciekawe, pamiętam z poprzednich lat, że po jeździe latem i wyłączeniu silnika, bardzo często było słychać chodzący jeszcze wentylator, który dochładzał silnilk. W tym roku ani razy nie zaobserwowałem, żeby moje auto tak zrobiło
Przy przegrzaniu, przykładając rękę do chłodnicy w każdym możliwym miejscu, jest ona wszędzie zimna.
Odpowietrzałem układ chłodniczy metodą z tego forum (rozszczelnienie przewodu w podszybiu dziurką) + sposobem, który pomógł koledze w bmw (nalanie płynu aż do przelania i włączenie silnika na 30 min).
W zbiorniczku wyrównawczym nie pojawiają się bombelki, ani tłuste plamy jak w rosole, ani żaden syf. Biały dym nie leci z rur, więc osobiście wykluczam uszczelkę pod głowica.
Termostat wymieniany był półtora roku temu.
Pompa wody 4 lata temu.
Parametry:
A6 C5 2000 rok, AML 2.4, benzyna+gaz. 290 tyś na zegarze.
Osobiście mam podejrzenia co do termostatu, jednak bardzo chciałbym usłyszeć Wasze opinie. Chciałbym też spytać: 1. Czy ew. walnięty czujnik temperatury miałby takie objawy? 2. Czy możliwe, żebym miał zapowietrzoną chłodnice i wspomniane sposoby na odpowietrzenie instalacji mogły jej nie pomóc?
mam problem z przegrzewającym się silnikiem.
Po odpaleniu, silnik normalnie się nagrzewa, dochodzi do 90*C i trzyma tą temperaturę przez kolejnych 5-10 min jazdy, po tym czasie wskazówka temperatury przekręca się w prawo i wskazuje temperatury z przedziału 95-100*C. Zdjęcie poniżej:
https://ibb.co/f0UtzK
Sprawdzałem temperautrę VAGiem, wskazywał jeszcze więcej niż wskazówka: 103-105*C.
Co ciekwe, po zgaszeniu silnika, odczekaniu 2 minut i jego ponownym zapłonie, wskazówka, która zaczęła od wskazywania przegrzania, wraca na pozycje 90*C i znów po kilku minutach ponownie pokazuje przedział 95-100*C.
Układ chłodzenia mam szczelny (sprawdzane kilka razy już).
Poziom płynu chłodniczego utrzymuje się na poziomie minimalnie ponad kreską "MIN" na zbiorniczku wyrównawczym. Gdy dolewam płynu, z moich obserwacji uchodzi on górą przez zbiorniczek, ponieważ rozszerza się zbyt mocno pod wpływem nieprzecietnie wysokiej temperatury.
Wentylator chodzi. Sprawdzałem nawet poprzez wepchnięcie gazety między łopatki, czy nie kręci się zbyt słabo - nie zatrzymuje się. Co ciekawe, pamiętam z poprzednich lat, że po jeździe latem i wyłączeniu silnika, bardzo często było słychać chodzący jeszcze wentylator, który dochładzał silnilk. W tym roku ani razy nie zaobserwowałem, żeby moje auto tak zrobiło
Przy przegrzaniu, przykładając rękę do chłodnicy w każdym możliwym miejscu, jest ona wszędzie zimna.
Odpowietrzałem układ chłodniczy metodą z tego forum (rozszczelnienie przewodu w podszybiu dziurką) + sposobem, który pomógł koledze w bmw (nalanie płynu aż do przelania i włączenie silnika na 30 min).
W zbiorniczku wyrównawczym nie pojawiają się bombelki, ani tłuste plamy jak w rosole, ani żaden syf. Biały dym nie leci z rur, więc osobiście wykluczam uszczelkę pod głowica.
Termostat wymieniany był półtora roku temu.
Pompa wody 4 lata temu.
Parametry:
A6 C5 2000 rok, AML 2.4, benzyna+gaz. 290 tyś na zegarze.
Osobiście mam podejrzenia co do termostatu, jednak bardzo chciałbym usłyszeć Wasze opinie. Chciałbym też spytać: 1. Czy ew. walnięty czujnik temperatury miałby takie objawy? 2. Czy możliwe, żebym miał zapowietrzoną chłodnice i wspomniane sposoby na odpowietrzenie instalacji mogły jej nie pomóc?
Cześć, osobiście stawiałem na termostat, ale mechanik zdiagnozował problem i przekonał mnie, że to wiskoza. Wymienione. Odebrałem dziś rano auto, a w drodze do pracy takie coś:
Ręcę opdają...
Swoją drogą okazało się tez, że nieświadomie sprawdzałem temperaturę na nie tej chłodnicy (przedniej od klimy, zamiast tylniej).
Update: po nagrzaniu właściwa chłodnica jest ciepła. Dodatkowo przewód wchodzacy w chłodnicę jest znacznie cieplejszy od tego wychodzącego z niej. Maleją więc szanse, że to termostat.
Nie mam już pomysłów co to... Pomóżcie
PS: Mechanik twierdzi, że to normalnie w Audi, że temperatura może się wahać pomiędzy 90, a 93 stopniami. Prawda to czy zbdura?
Ręcę opdają...
Swoją drogą okazało się tez, że nieświadomie sprawdzałem temperaturę na nie tej chłodnicy (przedniej od klimy, zamiast tylniej).
Update: po nagrzaniu właściwa chłodnica jest ciepła. Dodatkowo przewód wchodzacy w chłodnicę jest znacznie cieplejszy od tego wychodzącego z niej. Maleją więc szanse, że to termostat.
Nie mam już pomysłów co to... Pomóżcie
PS: Mechanik twierdzi, że to normalnie w Audi, że temperatura może się wahać pomiędzy 90, a 93 stopniami. Prawda to czy zbdura?
- kiler22
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
moze problem tkwi właśnie w tym ?Sentixd pisze:pamiętam z poprzednich lat, że po jeździe latem i wyłączeniu silnika, bardzo często było słychać chodzący jeszcze wentylator, który dochładzał silnilk. W tym roku ani razy nie zaobserwowałem, żeby moje auto tak zrobiło
tzn wentylator na wisko to jedno a drugi elektryczny też powinien działać
to też nie dobrze . oczywiście płyn ma pewną rozszerzalność cieplną ale właśnie po to jest kreska max . przecież płyn/woda nie rozszerza się powiedzmy w 90 stopniach o 10% a już w 95 stopniach o 40Sentixd pisze: Poziom płynu chłodniczego utrzymuje się na poziomie minimalnie ponad kreską "MIN" na zbiorniczku wyrównawczym. Gdy dolewam płynu, z moich obserwacji uchodzi on górą przez zbiorniczek, ponieważ rozszerza się zbyt mocno pod wpływem nieprzecietnie wysokiej temperatury.
nie może być tak że po przelaniu powyżej min wyrzuca ci płyn
ja obstawiam
1 niesprawny wentylator elektryczny
2 nieszczelny układ chłodzenia i tu zacząłbym od trójników do podgrzewania reduktora gazu
jeśli na dworze jest + 35 i stoisz dłuuugo w korku to owszem - czasami temp MOŻE podejść o 2 czy 3 stopnie ale nie w temperaturach panujących terazSentixd pisze:PS: Mechanik twierdzi, że to normalnie w Audi, że temperatura może się wahać pomiędzy 90, a 93 stopniami. Prawda to czy zbdura?
Pojechałem z autem do kolegi, na komputerze Texy temperatura wody: 102*C.
Oddałem auto ponownie do mechanika. Nakazałem podłączyć komputer, wskazał to samo. Jutro mają zbadać termostat. Oczywiście mechanik pierwsze co to chce zbadać uszczelkę... Zarządałem wymiany termostatu w ramach gwarancji, jeżeli to on. Jutro szykuje się ciekawy dzień...
kiler22, gdzie umieszczony jest ten wentylator elektryczny? Ma on coś wspólnego z kilmą? Bo ta działa bez zarzutu.
Płyn chłodniczy ucieka, ponieważ zaczyna się gotować. Bulgocze jak woda na zmiemniaki, dostaje się do zbiorniczka, którego stan jest ponad max i zwyczajnie się wylewa. Trójniki są ok. ba 100% sprawdzane w przeciągu miesiąca w 2 miesjach, a co ważne nie u tych partaczy, u których aktualnie zostawiłem auto.
Oddałem auto ponownie do mechanika. Nakazałem podłączyć komputer, wskazał to samo. Jutro mają zbadać termostat. Oczywiście mechanik pierwsze co to chce zbadać uszczelkę... Zarządałem wymiany termostatu w ramach gwarancji, jeżeli to on. Jutro szykuje się ciekawy dzień...
Chodzi Ci o temp pokazywana przez wskazówkę? Jeśli tak, to działa poprawnie, powyżej dowód.maly81 pisze:może licznik wali w kulki u szwagra w AML u też tak trzyma na zegarze
kiler22, gdzie umieszczony jest ten wentylator elektryczny? Ma on coś wspólnego z kilmą? Bo ta działa bez zarzutu.
Płyn chłodniczy ucieka, ponieważ zaczyna się gotować. Bulgocze jak woda na zmiemniaki, dostaje się do zbiorniczka, którego stan jest ponad max i zwyczajnie się wylewa. Trójniki są ok. ba 100% sprawdzane w przeciągu miesiąca w 2 miesjach, a co ważne nie u tych partaczy, u których aktualnie zostawiłem auto.
- kiler22
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
powinieneś mieć dwa wentylatorykiler22, gdzie umieszczony jest ten wentylator elektryczny? Ma on coś wspólnego z kilmą? Bo ta działa bez zarzutu.
1 na wisko i drugi elektryczny obok niego od strony pasażera
musiał to byc elektryczny bo chyba nie myślisz że wisko by działało samo bez silnikaSentixd pisze:Co ciekawe, pamiętam z poprzednich lat, że po jeździe latem i wyłączeniu silnika, bardzo często było słychać chodzący jeszcze wentylator, który dochładzał silnilk.
to napewno nie zaszkodzi a może pokazać problem . dlaczego wykluczasz uszczelkę bo nie ma "masła" jeśli wali gazami wylotowymi do płaszcza wodnego to nie zauważysz ani "masła" ani tłustych plam itpSentixd pisze: Oczywiście mechanik pierwsze co to chce zbadać uszczelkę.
może tylko korek od zbiorniczka jest zepsuty
Oczywista oczywistość Moje pytanie brzmi tylko, czy wentylator od klimy jest właśnie odpowiedzialny za chłodzenie silnika? U mnie załącza się on tylko po włączeniu klimatyzacji. A tak jak wspominałem, w przeszłości latem było słychać "wwww" po wyłączeniu silnika - tego lata tego nie było, zastanawiam się czemu.kiler22 pisze:musiał to byc elektryczny bo chyba nie myślisz że wisko by działało samo bez silnikaSentixd pisze:Co ciekawe, pamiętam z poprzednich lat, że po jeździe latem i wyłączeniu silnika, bardzo często było słychać chodzący jeszcze wentylator, który dochładzał silnilk.
Głównie dlatego, że przeglądałem forum pod tym kątem i mimo wszystko większość objawów uszczelki mi się nie zgrywała. Oczywiście powoli zaczynam dopuszczać też ten wariant Ponoć test ze zmieniającym kolor odczynnikiem jest miarodajny tylko jeżeli przeczyści się instalacje tygodniowym jeżdzeniem bez załączonego LPG (test wykrywa wodór w płynie chłodzącym, a instalacja ponoć sprzyja jego obecności). Zobaczymy, po połowy przyszłego tygodnia cisne na benzynie i zrobię ten test. Czy ktoś z Was ma już z nim doświadczenia?kiler22 pisze: dlaczego wykluczasz uszczelkę bo nie ma "masła" jeśli wali gazami wylotowymi do płaszcza wodnego to nie zauważysz ani "masła" ani tłustych plam itp
Korek jest ok. Szczelny.kiler22 pisze:może tylko korek od zbiorniczka jest zepsuty
mat1324, powoli obawiam się, że to nie termostat, chłodnica ciepła, a przewody wchodzace i wychodzące z chłodnicy są różnych temperatur.
Czy jest jakaś metoda na zdiagnozowanie pompy wody? Oczywiście bez zdejmowania przodu Pompa sie nie zatarła - chodzi, ale może łopatki się jakoś uszkodziły i nie pracuje jak powinna.
- kiler22
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
jeśli wentylator wisco nie daje rady wychłodzić , powinien załączyć się elektrycznySentixd pisze:Moje pytanie brzmi tylko, czy wentylator od klimy jest właśnie odpowiedzialny za chłodzenie silnika
pierwsze słyszę ale nie mam jakieś wielkiej praktyki z tego typu testami chociaż na logikę nie wydaje mi się to prawdąSentixd pisze: Ponoć test ze zmieniającym kolor odczynnikiem jest miarodajny tylko jeżeli przeczyści się instalacje tygodniowym jeżdzeniem bez załączonego LPG
korek nie ma być szczelny , ma upuszczać ciśnienie jeśli wytworzy się za wysokie w układzie chłodzenia . jak sprawdziłeś jego szczelnośćSentixd pisze:Korek jest ok. Szczelny.
te pompy zwłaszcza w zamienniku miały słabość - ukręcała się cała ta głowica z łopatkami i mimo że wałek się kręcił obiegu wody praktycznie nie było . praktycznie nie do sprawdzenia bez wyciągnięcia i obejrzeniaSentixd pisze: Pompa sie nie zatarła - chodzi, ale może łopatki się jakoś uszkodziły i nie pracuje jak powinna.
Witam.
Posiadam ten sam silnik w Audi A6. Czy jest ktoś w stanie jednoznacznie powiedzieć czy ten elektryczny wentylator powinien się kręcić mimo wyłączonej klimy kiedy płyn osiąga 100*C przy włączonym zapłonie? i czy po wyjęciu kluczyka kiedy temp rośnie do 103*C powinien się kręcić? Jak narazie spotkałem się tylko ze sprzecznymi opiniami. Dodam, że ciężko ochłodzić multitronica samą wiskozą ponieważ obroty sporadycznie przekraczają 2000rpm.
Posiadam ten sam silnik w Audi A6. Czy jest ktoś w stanie jednoznacznie powiedzieć czy ten elektryczny wentylator powinien się kręcić mimo wyłączonej klimy kiedy płyn osiąga 100*C przy włączonym zapłonie? i czy po wyjęciu kluczyka kiedy temp rośnie do 103*C powinien się kręcić? Jak narazie spotkałem się tylko ze sprzecznymi opiniami. Dodam, że ciężko ochłodzić multitronica samą wiskozą ponieważ obroty sporadycznie przekraczają 2000rpm.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 515
- Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Białystok
Powinien się włączyć.
Są 2 warianty:
1. jak wyłączyłeś silnik gdy było <100*C to się nie włączy (oszczędza aku).
2. jak przed zgaszeniem pracował wentylator elektryczny to będzie pracował przez chwilę, aby trochę schłodzić silnik.
Sprawdź w kolejności:
1. Włączysz klimę to elektryczny się kręci (ten od strony pasażera)? Jak nie to przekaźnik lub przewody/szczotki/opornica.
2. czujnik g2/g62 (jest opis na forum). Przy różnicy >=5*C czujnik do wymiany na oryginalny
3. Sprawdź czujnik załączający wentylator (odpinasz kostkę i zwierasz odpowiednie piny (na zimnym silniku) i wentylator odpali (znajdziesz na forum a4) a jak nie znajdziesz to się odezwij.
4. Sprawdź wisko (jak ogarniesz wentylator elektryczny).
U mnie wisko byuło do wymiany i przerwany przewó od elektryka z czujnika temperatury przy chłodnicy. Po na prawie przewodu i wymianie wisko wentylator mechaniczny tak chłodzi, że elektryk się nie załącza.
Są 2 warianty:
1. jak wyłączyłeś silnik gdy było <100*C to się nie włączy (oszczędza aku).
2. jak przed zgaszeniem pracował wentylator elektryczny to będzie pracował przez chwilę, aby trochę schłodzić silnik.
Sprawdź w kolejności:
1. Włączysz klimę to elektryczny się kręci (ten od strony pasażera)? Jak nie to przekaźnik lub przewody/szczotki/opornica.
2. czujnik g2/g62 (jest opis na forum). Przy różnicy >=5*C czujnik do wymiany na oryginalny
3. Sprawdź czujnik załączający wentylator (odpinasz kostkę i zwierasz odpowiednie piny (na zimnym silniku) i wentylator odpali (znajdziesz na forum a4) a jak nie znajdziesz to się odezwij.
4. Sprawdź wisko (jak ogarniesz wentylator elektryczny).
U mnie wisko byuło do wymiany i przerwany przewó od elektryka z czujnika temperatury przy chłodnicy. Po na prawie przewodu i wymianie wisko wentylator mechaniczny tak chłodzi, że elektryk się nie załącza.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga