a6 c5 2.8 30v brak napięcia na nastawnik łańcucha rozrządu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 12 wrz 2018, 19:55
- Lokalizacja: łapy
a6 c5 2.8 30v brak napięcia na nastawnik łańcucha rozrządu
Witam serdecznie. Audi a6 c5 2.8 30v quattro tiptronic 2000rok. Grało mi pod lewym deklem na głowicy , mechanicy mówili że szklanki popychacze zawory itp. Rozebrałem to sam i sprawdziłem, łańcuch drapał po osłonie więc zmieniłem napinacz i dalej to samo. Zmierzyłem napięcie jakie jest podawane na napinacz no i na prawej głowicy na napinacz jest podawane 2-6v a na lewej nie ma nic, czyli brakuje napięcia sterującego napinacz łańcuch rozrządu. może ktoś podpowie.skąd te napięcie przychodzi i od czego zależy jego wartość?
,,niech moc będzie z Wami"
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 12 wrz 2018, 19:55
- Lokalizacja: łapy
dzięki wielkie, to poprostu zmostkuję z drugim i po problemie, ale napewno, na 100pr wiesz że obydwa razem ze sterownika są sterowane z tego samego wyjścia?? a masz schemat, mógł byś to sprawdzić?bendzji pisze:z ECU ale obydwa napinacze są podpięte równolegle więc szukałbym gdzieś uszkodzonych przewodów
można wywołać pracę nastawników VAG/VCDS - opcja output tests
[ Dodano: 2018-09-12, 21:09 ]
ciekawe jak kolory kabli żeby nie skrzyżować przypadkiem i nie zepsuć czegośbendzji pisze:z ECU ale obydwa napinacze są podpięte równolegle więc szukałbym gdzieś uszkodzonych przewodów
można wywołać pracę nastawników VAG/VCDS - opcja output tests
,,niech moc będzie z Wami"
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7157
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Silnik: Inny
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Podaj prawidłowy kod silnika bo masz AQD ( w 2000 roku nie było ACK )
pin 115 ECU kabel brazowo-szaro idzie na pin 2 wtyczek nastawnika
pin 1 wtyczek nastawnika to kabel zielono zółty - idzie z bezp.34 a on ma napięcie z przekaźnika pompy paliwa
z tego wynika że napięcie tam pojawi sie praktycznie dopiero w czasie rozruchu silnika a także w czasei jego pracy i powinno mieć wartość napięcia w okolicach 13-14V , tak samo wydaje mi się te zaworki działają zero jedynkowo , nie ma wartości pośrednich - żeby sprawdzić pracę musiałbyś zrobić log dynamiczny grup 090+093
to że łańcuch klepie to może po prostu jest słabe ciśnienie oleju i napinacz nie jest prawidłowo napięty?
pin 115 ECU kabel brazowo-szaro idzie na pin 2 wtyczek nastawnika
pin 1 wtyczek nastawnika to kabel zielono zółty - idzie z bezp.34 a on ma napięcie z przekaźnika pompy paliwa
z tego wynika że napięcie tam pojawi sie praktycznie dopiero w czasie rozruchu silnika a także w czasei jego pracy i powinno mieć wartość napięcia w okolicach 13-14V , tak samo wydaje mi się te zaworki działają zero jedynkowo , nie ma wartości pośrednich - żeby sprawdzić pracę musiałbyś zrobić log dynamiczny grup 090+093
to że łańcuch klepie to może po prostu jest słabe ciśnienie oleju i napinacz nie jest prawidłowo napięty?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 12 wrz 2018, 19:55
- Lokalizacja: łapy
czyli jak bym zdjął wtyczkę to nadal napinacz powinien być napięty? kable idą równolegle, a czasami to z czujnika halla nie bierze sterownik sygnału i według tego nie steruje napinaczem każdym z osobna, są dwa czujniki halla przecież jeden z prawej drugi z lewej głowicy. a teraz pytanie napinacz ma sprężynę od dołu a od góry tłok, tak samo prawy jak i lewy, a rozrząd się kręci na dwuch stronach w tę samą stronę no i na prawej głowicy ciągnie napinacz do góry a na lewej do dołu, więc to jest różnica w struktórze wewnętrznej budowy napinacza czy piny jeden i dwa są zanienione.dziś spróbuję podać sygnał z e sprawnej głowicy na lewą no i zobaczymy. a ciśnienia nie mierzyłem na silniku jakie ono jest. i jeszcze pytanko czy trzeba było jakoś odpowietrzać ten napinacz?bendzji pisze:Podaj prawidłowy kod silnika bo masz AQD ( w 2000 roku nie było ACK )
pin 115 ECU kabel brazowo-szaro idzie na pin 2 wtyczek nastawnika
pin 1 wtyczek nastawnika to kabel zielono zółty - idzie z bezp.34 a on ma napięcie z przekaźnika pompy paliwa
z tego wynika że napięcie tam pojawi sie praktycznie dopiero w czasie rozruchu silnika a także w czasei jego pracy i powinno mieć wartość napięcia w okolicach 13-14V , tak samo wydaje mi się te zaworki działają zero jedynkowo , nie ma wartości pośrednich - żeby sprawdzić pracę musiałbyś zrobić log dynamiczny grup 090+093
to że łańcuch klepie to może po prostu jest słabe ciśnienie oleju i napinacz nie jest prawidłowo napięty?
,,niech moc będzie z Wami"
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 12 wrz 2018, 19:55
- Lokalizacja: łapy
a mechanicznie pasuje zamontować bo mogą w sklepie w cuila zrobić i dać prawy zamiast lewego. jutro zmierzę ciśnienie oleju, tam przy filtrze oleju co czujnik ciśnienia się mierzy czy jest inne miejsce do pomiaru, np gdzieś w głowicy? bo kable są napewno równolegle i napewno sprawne pomierzyłem omomierzem. ale z prawej głowicy napinacz jest ściągnięty na max do góry a z lewej do dołu że aż szoruje o obudowę no a to wynika z tego że p pr pierwszy wałek jest wydechowy a w lewej drugi wydechowy i zarazem napędowy. i temu ściąga je ,, na krzyż jeden do góry drugi na dół.bendzji pisze:Napinacze z głowic są nie zamienne , działaja w inna stronę
,,niech moc będzie z Wami"
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 12 wrz 2018, 19:55
- Lokalizacja: łapy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 12 wrz 2018, 19:55
- Lokalizacja: łapy
oki rozumiem. pewnie i łańcuch mam do wymiany ale to jutro, było już oki oprucz drapania więc założyłem pokrywę zaworów i zmieniłem olej i filtr z platinium 10 w 40 na volvoline 5 w30 i po odpaleniu 2 sek klekot potem gwizd niesamowity z okolic kółka co idzie pasek rozrządu(lewa głowica wałek wydechowy) a ja go nie ruszałem i przed wymianą oleju nie było tego gwizdubendzji pisze:tylko po numerach albo w logach wyjdzie grupy 090-093
[ Dodano: 2018-09-14, 23:29 ]
a może to gwizdać z tego przewodu?? od czego to jest gdzie on idzie i skąd, gdzieś w okolicę lewego reflektora poprzez obudowę kolektora ssącego, a śmierdzieć spalenizną bo odmy nie podłączałem. s czy wałek wydechowy od strony kółka pasowego ma łożysko czy tylko panewkę?
[ Dodano: 2018-09-14, 23:30 ]
bendzji pisze:tylko po numerach albo w logach wyjdzie grupy 090-093
[ Dodano: 2018-09-14, 23:31 ]
,,niech moc będzie z Wami"
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 12 wrz 2018, 19:55
- Lokalizacja: łapy
pomoże dzięki bo wiem że mam prawidłowy napinacz. ale co mi gwiżdże to sam nie wiemrepek92 pisze:nie wiem czy ci to coś pomoże ale masz numery nastawników
1-3 078 109 088 C >> 078 109 088 H
4-6 078 109 087 C >> 078 109 087 F
[ Dodano: 2018-09-15, 15:47 ]
to jak jest łańcuch dobry to napinacz mimo to że zjeżdża do samego dołu to nie powinien szorować? wydaje się dobry łańcuch nie ma luzu jest taki sam jak nowy zakupiłem skfbendzji pisze:tylko po numerach albo w logach wyjdzie grupy 090-093
,,niech moc będzie z Wami"
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga