Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

a6 c5 2.8 30v brak napięcia na nastawnik łańcucha rozrządu

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
elektryk333
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 12 wrz 2018, 19:55
Lokalizacja: łapy

a6 c5 2.8 30v brak napięcia na nastawnik łańcucha rozrządu

Post autor: elektryk333 » 12 wrz 2018, 20:03

Witam serdecznie. Audi a6 c5 2.8 30v quattro tiptronic 2000rok. Grało mi pod lewym deklem na głowicy , mechanicy mówili że szklanki popychacze zawory itp. Rozebrałem to sam i sprawdziłem, łańcuch drapał po osłonie więc zmieniłem napinacz i dalej to samo. Zmierzyłem napięcie jakie jest podawane na napinacz no i na prawej głowicy na napinacz jest podawane 2-6v a na lewej nie ma nic, czyli brakuje napięcia sterującego napinacz łańcuch rozrządu. może ktoś podpowie.skąd te napięcie przychodzi i od czego zależy jego wartość?
,,niech moc będzie z Wami"

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7157
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 12 wrz 2018, 20:37

z ECU ale obydwa napinacze są podpięte równolegle więc szukałbym gdzieś uszkodzonych przewodów

można wywołać pracę nastawników VAG/VCDS - opcja output tests

elektryk333
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 12 wrz 2018, 19:55
Lokalizacja: łapy

Post autor: elektryk333 » 12 wrz 2018, 21:09

bendzji pisze:z ECU ale obydwa napinacze są podpięte równolegle więc szukałbym gdzieś uszkodzonych przewodów

można wywołać pracę nastawników VAG/VCDS - opcja output tests
dzięki wielkie, to poprostu zmostkuję z drugim i po problemie, ale napewno, na 100pr wiesz że obydwa razem ze sterownika są sterowane z tego samego wyjścia?? a masz schemat, mógł byś to sprawdzić?

[ Dodano: 2018-09-12, 21:09 ]
bendzji pisze:z ECU ale obydwa napinacze są podpięte równolegle więc szukałbym gdzieś uszkodzonych przewodów

można wywołać pracę nastawników VAG/VCDS - opcja output tests
ciekawe jak kolory kabli żeby nie skrzyżować przypadkiem i nie zepsuć czegoś
,,niech moc będzie z Wami"

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7157
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 12 wrz 2018, 22:21

Podaj prawidłowy kod silnika bo masz AQD ( w 2000 roku nie było ACK )

pin 115 ECU kabel brazowo-szaro idzie na pin 2 wtyczek nastawnika

pin 1 wtyczek nastawnika to kabel zielono zółty - idzie z bezp.34 a on ma napięcie z przekaźnika pompy paliwa

z tego wynika że napięcie tam pojawi sie praktycznie dopiero w czasie rozruchu silnika a także w czasei jego pracy i powinno mieć wartość napięcia w okolicach 13-14V , tak samo wydaje mi się te zaworki działają zero jedynkowo , nie ma wartości pośrednich - żeby sprawdzić pracę musiałbyś zrobić log dynamiczny grup 090+093

to że łańcuch klepie to może po prostu jest słabe ciśnienie oleju i napinacz nie jest prawidłowo napięty?

elektryk333
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 12 wrz 2018, 19:55
Lokalizacja: łapy

Post autor: elektryk333 » 13 wrz 2018, 10:22

bendzji pisze:Podaj prawidłowy kod silnika bo masz AQD ( w 2000 roku nie było ACK )

pin 115 ECU kabel brazowo-szaro idzie na pin 2 wtyczek nastawnika

pin 1 wtyczek nastawnika to kabel zielono zółty - idzie z bezp.34 a on ma napięcie z przekaźnika pompy paliwa

z tego wynika że napięcie tam pojawi sie praktycznie dopiero w czasie rozruchu silnika a także w czasei jego pracy i powinno mieć wartość napięcia w okolicach 13-14V , tak samo wydaje mi się te zaworki działają zero jedynkowo , nie ma wartości pośrednich - żeby sprawdzić pracę musiałbyś zrobić log dynamiczny grup 090+093

to że łańcuch klepie to może po prostu jest słabe ciśnienie oleju i napinacz nie jest prawidłowo napięty?
czyli jak bym zdjął wtyczkę to nadal napinacz powinien być napięty? kable idą równolegle, a czasami to z czujnika halla nie bierze sterownik sygnału i według tego nie steruje napinaczem każdym z osobna, są dwa czujniki halla przecież jeden z prawej drugi z lewej głowicy. a teraz pytanie napinacz ma sprężynę od dołu a od góry tłok, tak samo prawy jak i lewy, a rozrząd się kręci na dwuch stronach w tę samą stronę no i na prawej głowicy ciągnie napinacz do góry a na lewej do dołu, więc to jest różnica w struktórze wewnętrznej budowy napinacza czy piny jeden i dwa są zanienione.dziś spróbuję podać sygnał z e sprawnej głowicy na lewą no i zobaczymy. a ciśnienia nie mierzyłem na silniku jakie ono jest. i jeszcze pytanko czy trzeba było jakoś odpowietrzać ten napinacz?
,,niech moc będzie z Wami"

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7157
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 13 wrz 2018, 18:25

Napinacze z głowic są nie zamienne , działaja w inna stronę

elektryk333
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 12 wrz 2018, 19:55
Lokalizacja: łapy

Post autor: elektryk333 » 13 wrz 2018, 19:59

bendzji pisze:Napinacze z głowic są nie zamienne , działaja w inna stronę
a mechanicznie pasuje zamontować bo mogą w sklepie w cuila zrobić i dać prawy zamiast lewego. jutro zmierzę ciśnienie oleju, tam przy filtrze oleju co czujnik ciśnienia się mierzy czy jest inne miejsce do pomiaru, np gdzieś w głowicy? bo kable są napewno równolegle i napewno sprawne pomierzyłem omomierzem. ale z prawej głowicy napinacz jest ściągnięty na max do góry a z lewej do dołu że aż szoruje o obudowę no a to wynika z tego że p pr pierwszy wałek jest wydechowy a w lewej drugi wydechowy i zarazem napędowy. i temu ściąga je ,, na krzyż jeden do góry drugi na dół.
,,niech moc będzie z Wami"

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7157
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 14 wrz 2018, 00:15

tak zamontujesz odwrotnie bez żadnych problemów

elektryk333
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 12 wrz 2018, 19:55
Lokalizacja: łapy

Post autor: elektryk333 » 14 wrz 2018, 07:55

bendzji pisze:tak zamontujesz odwrotnie bez żadnych problemów
może dali odwrotny. jak sprawdzić, może łańcuch przeciągnięty, bo lewy napinacz zjeżdża tak nisko że u dołu łańcuszkiem szoruje. może powinien byś u dołu a jak jest jazda to się podnosić
,,niech moc będzie z Wami"

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7157
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 14 wrz 2018, 12:53

tylko po numerach albo w logach wyjdzie grupy 090-093

elektryk333
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 12 wrz 2018, 19:55
Lokalizacja: łapy

Post autor: elektryk333 » 14 wrz 2018, 23:31

bendzji pisze:tylko po numerach albo w logach wyjdzie grupy 090-093
oki rozumiem. pewnie i łańcuch mam do wymiany ale to jutro, było już oki oprucz drapania więc założyłem pokrywę zaworów i zmieniłem olej i filtr z platinium 10 w 40 na volvoline 5 w30 i po odpaleniu 2 sek klekot potem gwizd niesamowity z okolic kółka co idzie pasek rozrządu(lewa głowica wałek wydechowy) a ja go nie ruszałem i przed wymianą oleju nie było tego gwizdu

[ Dodano: 2018-09-14, 23:29 ]
a może to gwizdać z tego przewodu?? od czego to jest gdzie on idzie i skąd, gdzieś w okolicę lewego reflektora poprzez obudowę kolektora ssącego, a śmierdzieć spalenizną bo odmy nie podłączałem. s czy wałek wydechowy od strony kółka pasowego ma łożysko czy tylko panewkę?

[ Dodano: 2018-09-14, 23:30 ]
bendzji pisze:tylko po numerach albo w logach wyjdzie grupy 090-093


[ Dodano: 2018-09-14, 23:31 ]
Obrazek
,,niech moc będzie z Wami"

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 14 wrz 2018, 23:42

nie wiem czy ci to coś pomoże ale masz numery nastawników
1-3 078 109 088 C >> 078 109 088 H
4-6 078 109 087 C >> 078 109 087 F
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

elektryk333
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 12 wrz 2018, 19:55
Lokalizacja: łapy

Post autor: elektryk333 » 15 wrz 2018, 15:47

repek92 pisze:nie wiem czy ci to coś pomoże ale masz numery nastawników
1-3 078 109 088 C >> 078 109 088 H
4-6 078 109 087 C >> 078 109 087 F
pomoże dzięki bo wiem że mam prawidłowy napinacz. ale co mi gwiżdże to sam nie wiem

[ Dodano: 2018-09-15, 15:47 ]
bendzji pisze:tylko po numerach albo w logach wyjdzie grupy 090-093
to jak jest łańcuch dobry to napinacz mimo to że zjeżdża do samego dołu to nie powinien szorować? wydaje się dobry łańcuch nie ma luzu jest taki sam jak nowy zakupiłem skf
,,niech moc będzie z Wami"

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga