Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

poliuretanowe gumy do zawieszenia tył quattro

Zawieszenie
Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 886
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

poliuretanowe gumy do zawieszenia tył quattro

Post autor: zarzyk » 09 wrz 2018, 21:00

Pękła mi sprężyna na dniach z tyłu i tak zerkając co tam jeszcze słychać zobaczyłem, że można było by się pokusić o wymianę gum z tyłu.
Będę wymieniał amorki, mocowania, gumki, sprężyny to i wahacze bym przejrzał. Problem w tym, że zamienników nie ma tak by kupić cały komplet na tył. a ori są drogie.
Ostatnio wymieniałem łącznik z tyłu i nie polecam, tak ciasno z dostępem ale udało się.

Stąd moje pytanie. Widziałem kilka firm co robią gumy z poliuretanu na tylne zawieszenie. komplet około 1000zł kosztuje. dwie twardości 80 i 90. podobno są nie do zdarcia.

Słyszałem opinie, że piszczą.

Czy ktoś miał odczynienia z takimi gumami, jak to wymienić jak się sprawuje? co warto dokupić jeszcze bo może się urwać lub pójść nie tak, jak potem z geometrią? i czym się te twardość różnią?

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 09 wrz 2018, 21:32

ja mam założone ale tylko na drążkach od zbieżności
geometria do ustawienia na pewno kup sobie śruby mimośrodowe od pochylenia kół oraz zbieżności.
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 886
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 11 wrz 2018, 15:29

http://pl.realoem.me/Audi/RDW/A6Q/2000/262/R/5/501/501025

czyli patrząc na taki schemacik to elementy 2,3,4. śrubka podkładka i nakrętka? czy coś jeszcze?

chyba jednak kupie komplet wahaczy na tył używki i zacznę wymieniać samemu by nie grzebać się z tym tygodniami.

[ Dodano: 2018-09-11, 15:29 ]
Czy quattro wahacze z tylu przed i po lifcie mial o takie same?
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

marcin85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 11 sty 2010, 18:57
Imię: Forum Audi
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: marcin85 » 11 wrz 2018, 20:54

latam od ponad roku na tej mniejszej twardosci czyli oem i jest gitara zadnego piszczenia nie zaobserwowalem tylko trzeba dac sporo tego smaru co jest w zestawie i dobrze wyczyscic gniazda a montaz duzo latwiejszy niz zwyklych

Awatar użytkownika
mati1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 16 gru 2012, 11:54
Imię: Zbyszek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9D 1Y 68KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy

Post autor: mati1987 » 12 wrz 2018, 06:41

Ja tez polecam poliuretany mam juz od kwietnia ubieglego roku + nowe sruby i jest cisza. Za uzywane drazki reakcyjne ludzie wołali na allegro po 400 zł za sztuke a za calą zawieche z sankami ok 1000 zł rozwaz wymiane sanek na aluminiowe przy okazji.

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 515
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 12 wrz 2018, 18:28

Będę montował (a dokładniej mechanik) w następny czwartek. Przypomnij się to opiszę.

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 886
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 13 wrz 2018, 01:03

Oki doki. Też tak przeglądam allegro to wahacze góra dół sa ale nie mogę znaleźć jednego elementu tzn nie wiem jak to wyszukać.

Sanki aluminium lepsze?
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 13 wrz 2018, 05:09

czego nie możesz znaleźć? czy sanki alu lepsze? na pewno są lżejsze.
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 886
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 13 wrz 2018, 11:22

Co do sanek to tez myslalem ze waga ale wytzrmalosc na jakies pukniecia czy szarapnie wydaje mi sie lepsze przy starych.

Czego znalezc nie moge to zaraz napisze bo w trakcie znoszenia rzeczy do auta jestem to jak rozpakuje to na zdjeciu zaznacze.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

Awatar użytkownika
teiwaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
Imię: Darek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: teiwaz » 14 wrz 2018, 06:46

podejrzewam że masz problem ze znalezieniem tzw drążka kierowniczego (nazywany też wahaczem prostym) tego od ustawiania zbieżności. One żadko kiedy są dostępne. Ja u siebie na wiosne przerabiłem ten temat. Finalnie wrzuciłem też sanki z alu (sporo niższa masa + nierdzewność) i te drążki kierownicze też z alu bo moje ori były już prawie na wylot przerdzewiałe. Od razu ci powiem, że wyciągnięcie ich jest praktycznie niemożliwe bez rozcinania śrub i tulei, śruba tak się zapieka w tych alu tulejkach że prędzej podniesz sanki niż ją wybijesz. Zamiast alu tulei założyłem komplet tych poliuretanowych tam jest normalna żelazna tuleja. Dałem sporo smaru grafitowego żeby się tak szybko nie zapiekło. To z piszczeniem poliuretanów to jakaś plotka rozpowszechniana chyba przez tych co tego albo nie umieją zamontować (do każdej części dostaje się smar do poli) albo nigdy tego nie mieli w ręce. Najtrudniejsze w całej wymianie było wybicie starych tulei z alu drążków z s6. Założenie nowych poliuretanowych jest już bardzo proste.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 14 wrz 2018, 19:19

poczekaj miesiac bede miał takie zawieszenie z quattro
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 15 wrz 2018, 19:01

zarzyk pisze:Co do sanek to tez myslalem ze waga ale wytzrmalosc na jakies pukniecia czy szarapnie wydaje mi sie lepsze przy starych.
.
Gdyby alu sanki byly mniej wytrzymale to nie pakowali by ich w standardzie do S6 i RS6 :-)
Napewno alu sanki są bardziej wytrzymale niz pordzewiałe na spawach sanki stalowe :-D
Jedyny minus, to ze w otworach aluminiowych sruby się tak zapiekają, ze zostaje tylko ich cięcie.

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 886
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 09 lis 2018, 17:06

no robra. a ten wahacz to chyba tak. Zdjęcia nie mam bo telefon zostawiłem w pracy... a najgorsze jest to, że od czwartku jestem na urlopie... Przy sankach chyba zostanę swoich. kasy czasu i pewnie zdolności braknie na ich wymianę. w to w jakim są stanie to musze zerknąć. bo nie miałęm pojęcia że aż tak mogą rdzewieć, wydawało mi się, że to gruba blacha jest.

[ Dodano: 2018-09-27, 09:14 ]
Czy tylne wahacze gorne rozumiem ze strona lewa i prawa to taka sama jest. A jak jest z dolnymi?

[ Dodano: 2018-11-09, 16:27 ]
repek92, i jak z tym zawiasem? masz już coś? i ponawiam pytanko czy wahacze są takie same z tyłu w sedanie czy avancie oraz z różnymi silnikami diesel czy 2,8 3,0 itd?

[ Dodano: 2018-11-09, 17:06 ]
dokopałem się do laptopa z etką i numer wahaczy przewija się w kilku wersjach silnikowych to do mnie i z rs-a podejdą.

Problem z tym drążkiem kierowniczym z tyłu 4B0501530C jak nie ma tego numeru nigdzie to plan z czego podejdzie? i może faktycznie z esy aluminiowe wsadzić to jedna rzecz nie będzie rdzewiała chociaż :) sanki chyba tylko gumy wymienię i pomaluję po odrdzewieniu bo pewnie nie będzie nikt mi chciał tego wymienić na aluminium i nie znalazłem jeszcze alu sanek w przyzwoitej cenie :)
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

marcin85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 11 sty 2010, 18:57
Imię: Forum Audi
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: marcin85 » 09 lis 2018, 18:44

sanki bede mial jak cos za tydzien

[ Komentarz dodany przez: repek92: 2018-11-09, 18:53 ]
to nie jest dział giełda, wszystkie sprawy na PW

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 886
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 09 lis 2018, 19:40

Każdy wózek aluminiowy pasuje do 1.8T? pół lift czy szukać z jakiegoś konkretnego auta? Marcin85 jak coś daj znać.
Obrazek
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga