poliuretanowe gumy do zawieszenia tył quattro
- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 886
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
poliuretanowe gumy do zawieszenia tył quattro
Pękła mi sprężyna na dniach z tyłu i tak zerkając co tam jeszcze słychać zobaczyłem, że można było by się pokusić o wymianę gum z tyłu.
Będę wymieniał amorki, mocowania, gumki, sprężyny to i wahacze bym przejrzał. Problem w tym, że zamienników nie ma tak by kupić cały komplet na tył. a ori są drogie.
Ostatnio wymieniałem łącznik z tyłu i nie polecam, tak ciasno z dostępem ale udało się.
Stąd moje pytanie. Widziałem kilka firm co robią gumy z poliuretanu na tylne zawieszenie. komplet około 1000zł kosztuje. dwie twardości 80 i 90. podobno są nie do zdarcia.
Słyszałem opinie, że piszczą.
Czy ktoś miał odczynienia z takimi gumami, jak to wymienić jak się sprawuje? co warto dokupić jeszcze bo może się urwać lub pójść nie tak, jak potem z geometrią? i czym się te twardość różnią?
Będę wymieniał amorki, mocowania, gumki, sprężyny to i wahacze bym przejrzał. Problem w tym, że zamienników nie ma tak by kupić cały komplet na tył. a ori są drogie.
Ostatnio wymieniałem łącznik z tyłu i nie polecam, tak ciasno z dostępem ale udało się.
Stąd moje pytanie. Widziałem kilka firm co robią gumy z poliuretanu na tylne zawieszenie. komplet około 1000zł kosztuje. dwie twardości 80 i 90. podobno są nie do zdarcia.
Słyszałem opinie, że piszczą.
Czy ktoś miał odczynienia z takimi gumami, jak to wymienić jak się sprawuje? co warto dokupić jeszcze bo może się urwać lub pójść nie tak, jak potem z geometrią? i czym się te twardość różnią?
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 886
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
http://pl.realoem.me/Audi/RDW/A6Q/2000/262/R/5/501/501025
czyli patrząc na taki schemacik to elementy 2,3,4. śrubka podkładka i nakrętka? czy coś jeszcze?
chyba jednak kupie komplet wahaczy na tył używki i zacznę wymieniać samemu by nie grzebać się z tym tygodniami.
[ Dodano: 2018-09-11, 15:29 ]
Czy quattro wahacze z tylu przed i po lifcie mial o takie same?
czyli patrząc na taki schemacik to elementy 2,3,4. śrubka podkładka i nakrętka? czy coś jeszcze?
chyba jednak kupie komplet wahaczy na tył używki i zacznę wymieniać samemu by nie grzebać się z tym tygodniami.
[ Dodano: 2018-09-11, 15:29 ]
Czy quattro wahacze z tylu przed i po lifcie mial o takie same?
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 886
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Co do sanek to tez myslalem ze waga ale wytzrmalosc na jakies pukniecia czy szarapnie wydaje mi sie lepsze przy starych.
Czego znalezc nie moge to zaraz napisze bo w trakcie znoszenia rzeczy do auta jestem to jak rozpakuje to na zdjeciu zaznacze.
Czego znalezc nie moge to zaraz napisze bo w trakcie znoszenia rzeczy do auta jestem to jak rozpakuje to na zdjeciu zaznacze.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
- teiwaz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
- Imię: Darek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
podejrzewam że masz problem ze znalezieniem tzw drążka kierowniczego (nazywany też wahaczem prostym) tego od ustawiania zbieżności. One żadko kiedy są dostępne. Ja u siebie na wiosne przerabiłem ten temat. Finalnie wrzuciłem też sanki z alu (sporo niższa masa + nierdzewność) i te drążki kierownicze też z alu bo moje ori były już prawie na wylot przerdzewiałe. Od razu ci powiem, że wyciągnięcie ich jest praktycznie niemożliwe bez rozcinania śrub i tulei, śruba tak się zapieka w tych alu tulejkach że prędzej podniesz sanki niż ją wybijesz. Zamiast alu tulei założyłem komplet tych poliuretanowych tam jest normalna żelazna tuleja. Dałem sporo smaru grafitowego żeby się tak szybko nie zapiekło. To z piszczeniem poliuretanów to jakaś plotka rozpowszechniana chyba przez tych co tego albo nie umieją zamontować (do każdej części dostaje się smar do poli) albo nigdy tego nie mieli w ręce. Najtrudniejsze w całej wymianie było wybicie starych tulei z alu drążków z s6. Założenie nowych poliuretanowych jest już bardzo proste.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Gdyby alu sanki byly mniej wytrzymale to nie pakowali by ich w standardzie do S6 i RS6zarzyk pisze:Co do sanek to tez myslalem ze waga ale wytzrmalosc na jakies pukniecia czy szarapnie wydaje mi sie lepsze przy starych.
.
Napewno alu sanki są bardziej wytrzymale niz pordzewiałe na spawach sanki stalowe :-D
Jedyny minus, to ze w otworach aluminiowych sruby się tak zapiekają, ze zostaje tylko ich cięcie.
- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 886
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
no robra. a ten wahacz to chyba tak. Zdjęcia nie mam bo telefon zostawiłem w pracy... a najgorsze jest to, że od czwartku jestem na urlopie... Przy sankach chyba zostanę swoich. kasy czasu i pewnie zdolności braknie na ich wymianę. w to w jakim są stanie to musze zerknąć. bo nie miałęm pojęcia że aż tak mogą rdzewieć, wydawało mi się, że to gruba blacha jest.
[ Dodano: 2018-09-27, 09:14 ]
Czy tylne wahacze gorne rozumiem ze strona lewa i prawa to taka sama jest. A jak jest z dolnymi?
[ Dodano: 2018-11-09, 16:27 ]
repek92, i jak z tym zawiasem? masz już coś? i ponawiam pytanko czy wahacze są takie same z tyłu w sedanie czy avancie oraz z różnymi silnikami diesel czy 2,8 3,0 itd?
[ Dodano: 2018-11-09, 17:06 ]
dokopałem się do laptopa z etką i numer wahaczy przewija się w kilku wersjach silnikowych to do mnie i z rs-a podejdą.
Problem z tym drążkiem kierowniczym z tyłu 4B0501530C jak nie ma tego numeru nigdzie to plan z czego podejdzie? i może faktycznie z esy aluminiowe wsadzić to jedna rzecz nie będzie rdzewiała chociaż sanki chyba tylko gumy wymienię i pomaluję po odrdzewieniu bo pewnie nie będzie nikt mi chciał tego wymienić na aluminium i nie znalazłem jeszcze alu sanek w przyzwoitej cenie
[ Dodano: 2018-09-27, 09:14 ]
Czy tylne wahacze gorne rozumiem ze strona lewa i prawa to taka sama jest. A jak jest z dolnymi?
[ Dodano: 2018-11-09, 16:27 ]
repek92, i jak z tym zawiasem? masz już coś? i ponawiam pytanko czy wahacze są takie same z tyłu w sedanie czy avancie oraz z różnymi silnikami diesel czy 2,8 3,0 itd?
[ Dodano: 2018-11-09, 17:06 ]
dokopałem się do laptopa z etką i numer wahaczy przewija się w kilku wersjach silnikowych to do mnie i z rs-a podejdą.
Problem z tym drążkiem kierowniczym z tyłu 4B0501530C jak nie ma tego numeru nigdzie to plan z czego podejdzie? i może faktycznie z esy aluminiowe wsadzić to jedna rzecz nie będzie rdzewiała chociaż sanki chyba tylko gumy wymienię i pomaluję po odrdzewieniu bo pewnie nie będzie nikt mi chciał tego wymienić na aluminium i nie znalazłem jeszcze alu sanek w przyzwoitej cenie
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga