Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Ocena logów 2.7 biturbo AZA

Diagnostyka VAG
karolek9024
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 15 lip 2015, 21:18
Lokalizacja: kwidzyn

Ocena logów 2.7 biturbo AZA

Post autor: karolek9024 » 09 wrz 2018, 16:55

Witajcie. Ktoś może rzucić okiem na logi: Z góry dzieki
Grupy 033, 115: http://vaglogi.pl/log-033_115_H6SLO.html (033,115)

Grupy 112, 115: http://vaglogi.pl/log-112_115_W56980.html (112,115)

Grupy 112, 118: http://vaglogi.pl/log-112_118_74BZF.html (112,118)

Grupy 001, 090, 093: http://vaglogi.pl/log-001_093_090_93N9SD.html (090,093)

Grupy 002, 003: http://vaglogi.pl/log-002_003_ce3wet.html (002,003)

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 09 wrz 2018, 18:52

Turbiny wstaja dobrze, troche dziwne wysterowanie maja przy wyższych obr. ale powiedzmy że ok. Brakuje grupy 020-021, logi powinny do odcinki być, no i chyba gaz nie był do konca wciskany, napinacze pracują ok, czujniki egt działają.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

karolek9024
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 15 lip 2015, 21:18
Lokalizacja: kwidzyn

Post autor: karolek9024 » 09 wrz 2018, 19:10

egt musi hulać bo nowe :) gaz wciśnięty do końca i nie odpuszczany oczywiscie bez kick downa. tu gdzie jestem nie ma aż takiego prostej aby do odcinki polecieć, wybaczcie. Czyli nigdzie nie ma lewego powietrza itp.

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Post autor: Lukasz007 » 10 wrz 2018, 17:38

A dziwiłem się czemu u mnie w AJK nastawniki działają ''tylko'' do 2800rpm. Widać jednak przedlifty tak mają;)

karolek9024
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 15 lip 2015, 21:18
Lokalizacja: kwidzyn

Post autor: karolek9024 » 10 wrz 2018, 20:56

Czyli ze jak ?

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Post autor: Lukasz007 » 11 wrz 2018, 19:58

Tzn. że nastawniki faz rozrządu (camshaft ctrl ''on'' w grupie 090, pozycja 3 i 4) zmieniają ustawienie wałków rozrządu o 21 stopni (u Ciebie, u mnie o 22-23 stopnie - kwestia sprawności nastawników) do 2800rpm. Dziwiłem się swego czasu czemu u mnie sprawne nastawniki działają właśnie tylko do 2800rpm podczas gdy np. w polftach 2.7bit, wolnossących 4.2 i eSkach do około 3700rpm. Widać tak ma być bo zarówno u Ciebie w AZA jak i u mnie w AJK jest tak samo.

karolek9024
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 15 lip 2015, 21:18
Lokalizacja: kwidzyn

Post autor: karolek9024 » 11 wrz 2018, 22:49

A byłem przekonany że jest coś nie tak że przestają działać. Swoją drogą to dlaczego później się wyłączają?

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Post autor: Lukasz007 » 12 wrz 2018, 17:47

Cały zabieg ze zmiennymi fazami rozrządu jest po to by silnik lepiej "ciągnął" w zadanym zakresie obrotów. Gdy osiągnie już pewien założony moment i moc, fazy są wyłączane choćby ze względu na oszczędność silnika/paliwa itd. itp. lub poprostu żeby nie "przedobrzyć" w drugą stronę.

karolek9024
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 15 lip 2015, 21:18
Lokalizacja: kwidzyn

Post autor: karolek9024 » 12 wrz 2018, 19:18

Wkońcu jakaś wiedza na ten temat. A powiedz mi jeszcze jak możesz, im dalej od 0 tym lepiej tzn tym sprawniejsze napinacze a im blizej 0 tym gorzej tak ?

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Post autor: Lukasz007 » 12 wrz 2018, 20:11

0 (czasami ''falują'' na -1/+1 ale można to uznać za błąd pomiarowy) na wolnych obrotach oraz po wyłączeniu faz, natomiast gdy są włączone to wg producenta powinny przestawiać powyżej 16, a najlepiej 21-23. Poniżej 16 już sypie błędami i nastawniki nie domagają.

karolek9024
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 15 lip 2015, 21:18
Lokalizacja: kwidzyn

Post autor: karolek9024 » 12 wrz 2018, 22:02

To jak interpretowac phase position w grupie 093 a adjustement w grupie 090? Ktore co oznaczają?

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Post autor: Lukasz007 » 13 wrz 2018, 18:56

Nie wiem jakim programem robiłeś logi ale u mnie (VAG-iem) w grupie 090 (działanie nastawników) są kolejno kolumny:
1. Time stamp - Odcinki pomiarowe w czasie
2. RPM/min - obroty
3. Cam ctrl. on lub off - nastawniki wł./wył.
4. Idle stabilization CF - kąt przestawienia wałków rozrządu Bank1 czyli głowica po stronie pasażera (i tu masz ~0 lub ~21 u Ciebie - to ''adjustment'')
5. Idle stabilization CF - kąt przestawienia wałków rozrządu Bank2 czyli głowica po stronie kierowcy (tu podobnie jak w pkt. 4).

Grupa 093 to ustawienie rozrządu. U mnie w VAGu są następujące kolumny:
1. Time stamp
2. RPM/min
3. Load % - (obciążenie silnika - tu widać czy był tzw. but w podłogę na równym długim odcinku drogi czy np. auto miało w pewnym momencie ''hopę'' na wybiciu drogi i obciążenie spadło momentalnie na silniku do parunastu % bo koła były w powietrzu).
4. Idle stabilization CF - kąt ustawienia rozrządu Bank1 czyli głowica po stronie pasażera. Najlepiej gdy jest 0 ale jeśli mieści się w przedziale -6;+6 to jest OK. U Ciebie jest to ''adjustment'' i masz tam 16 więc wygląda na to, że masz przestawiony rozrząd. Nie napiszę, że o dwa ząbki bo wtedy byłoby ze 25-30 stopni i auto by kulało ale myślę, że jeden ząbek plus ewentualnie wstępne położenie nastawnika przy ustawieniu rozrządu było niewłaściwe (a błędy się kumulują).
5. Idle stabilization CF - kąt ustawienia rozrządu Bank2 czyli głowica po stronie kierowcy. U Ciebie jest ''adjustment'' i masz wartość 13 czyli podobnie jak opis do pkt. 4.

Może być jeszcze opcja, że masz walnięte czujniki halla na wałkach i pokazują bzdury ale w to akurat wątpię bo sypałoby błędami, a i nie pokazało by tak prawidłowych wartości nastawników w grupie 090.

Tyle w teorii. Dobrze byłoby gdyby ktoś jeszcze się wypowiedział na ten temat.

karolek9024
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 15 lip 2015, 21:18
Lokalizacja: kwidzyn

Post autor: karolek9024 » 14 wrz 2018, 09:01

Logi robione oryginalnym kablem ros techa w vcds. Hmm dziwne. Jak mozliwe ze rozrzad moze byc przestawiony. Co prawda auto na wolnych faluje na obrotach i podczas jazdy jak obroty rosną to na sekunde delikatnie opadnie wskazówka obrotów ale po tym znowu dalej przyspiesza, ogólnie jest takie lekkie szarpnięcie. W zasadzie auto ciągnie fajnie. Cóż rozrząd czeka na półce tylko czasu brak więc się za niego zabiore jak najszybciej.

[ Dodano: 2018-09-14, 09:01 ]
Czy przestawiony rozrząd o ząbek jak sugerujesz może być przyczyną że silnik nie trzyma równo 90 stopni i się przygrzewa?

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Post autor: Lukasz007 » 14 wrz 2018, 15:20

Pewności nie mam ale wydaje mi się że nie. Od tego jest pompa wody, termostat itd. żeby trzymać założoną temperaturę. Jeśli jest problem z temperaturą to szukalbym najpierw przyczyny w czujnikach i porównał wskazania na liczniku do wskazań vaga

karolek9024
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 15 lip 2015, 21:18
Lokalizacja: kwidzyn

Post autor: karolek9024 » 14 wrz 2018, 16:56

Wskazania porownane i wskazują identycznie. Czujniki wzzystkie nowe, chlodnica wyczyszczona , silnik przepłukany i dalej to samo

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga