Panowie
dotyczy A7 ale piszę na C7 bo większe szanse że ktoś będzie wiedzieć.
Zaczęło się od komunikatu Awaria przekładni: dalsza jazda możliwa.
Wizyta w Aso wymiana wtyczki i 1500 km spokoju. Znów to samo dodatkowo zaczęły wyświetlać się wszystkie możliwe komunikaty: hamulec ręczny ABS ESP napęd Quatrro itd.
Ponowna wizyta w Aso poprawka przy wtyczce. 1000 km spokój znów to samo. Tyle się nawyświetlało że ostatecznie skrzynia zablokowana auto nie chciało odpalić.
Wizyta w warsztacie od skrzyń. Wymiana pinów we wtyczce jakiś gumek w tym pinie.
Ujechałem 150 km. Znów to samo ale wyświetliło się na 30 sekund i zniknęło. Profilaktycznie wizyta u Panów 500 km ujechane znów to samo.
Wszyscy twierdzą że woda we wtyczce.
Uszczelnienie wiadomo nie pomoże bo to nie rozwiązanie problemu.
Czy ktoś to już przerabiał?
motor 3.0 TDI 245 Km Qutrro rocznik 2010 Ujechane 165 tys.
Uprzedzę - auto kupione od osoby którą znam. Auto pieszczone.
Awaria wyskoczyła po wymianie oleju w skrzyni u nieautoryzowanego mechanika po jakiś 2 tys km.
[S-TRONIC] woda we wtyczce
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 03 wrz 2018, 19:23
- Lokalizacja: Poznań
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 03 wrz 2018, 19:23
- Lokalizacja: Poznań
Pierwsza naprawa w ASO. Potem poprawka w Aso. Rozłożyli ręce stwierdzili że mechatronika do wymiany i 12 kk do zapłaty. To pojechałem do Pawlaczyka. Tam jeszcze raz wymiana wtyczki i znów to samo. Poprawka u Pawlaczyka wymiana gumek w pinie i uszczelnienie dodatkowe. I znowu klapa.
Zarówno w ASo jak i u Pwlaczyka stwierdzili że woda we wtyczce.
Zarówno w ASo jak i u Pwlaczyka stwierdzili że woda we wtyczce.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1169
- Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
- Imię: Karol
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 DLHA 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałbrzych
A ja wiem co jest.
Podpowiem tylko , że woda leci przewodem.
Nie po jego powierzchni lecz pod ciśnieniem podawana jest bezpośrednio w żyłę przewodu.
Już parę sterowników skrzyń CVT i S-tronic na tę przypadłość wymieniałem.
Przyczyną jest mała powierzchnia styku wtyki i gniazda komponentu w układzie chlodzenia.
https://www.fotosik.pl/zdjecie/f0b91eb2dd8c5858
https://www.fotosik.pl/zdjecie/254c1bb37d9328d4
Podpowiem tylko , że woda leci przewodem.
Nie po jego powierzchni lecz pod ciśnieniem podawana jest bezpośrednio w żyłę przewodu.
Już parę sterowników skrzyń CVT i S-tronic na tę przypadłość wymieniałem.
Przyczyną jest mała powierzchnia styku wtyki i gniazda komponentu w układzie chlodzenia.
https://www.fotosik.pl/zdjecie/f0b91eb2dd8c5858
https://www.fotosik.pl/zdjecie/254c1bb37d9328d4
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 03 wrz 2018, 19:23
- Lokalizacja: Poznań
Wydaje się że naprawione Przejechałem 7,5 tys bez problemu.
Okazało się że woda szła PO WIĄZCE - niestety nie wiem dokładnie której ale przebiegającej przy podszybiu. Wymieniony został sterownik poprawiona wiązka i pasuje. Pewnie sterownika nie trzeba by było wymieniać gdyby się serwisy nie bawiły tak długo z odkryciem że to ta wiązka.
Zaznaczam że pewnie musi być taka sekwencja że najpierw jakiś niedoświadczony mechanik musi grzebać przy skrzyni - np. wymiana oleju. Tak było w moim przypadku. Pewnie coś przesunął pociągnął no i kłopocik.
Sprawa załatwiona prze Trio Moto.
Wcześniej bez pomyślunku w ASO i u Pawlaczyka. Jednak trochę rozsądku trzeba zachować. Wszystkie naprawy oparte na silikonie nie mogą się udać.
Cała operacja kosztowała mnie 2500 Aso 2800 Pawlaczyk 2800 Trio Moto.
Gdybym wymieniał olej np. w Trio Moto to pewnie nie byłoby problemu.
Okazało się że woda szła PO WIĄZCE - niestety nie wiem dokładnie której ale przebiegającej przy podszybiu. Wymieniony został sterownik poprawiona wiązka i pasuje. Pewnie sterownika nie trzeba by było wymieniać gdyby się serwisy nie bawiły tak długo z odkryciem że to ta wiązka.
Zaznaczam że pewnie musi być taka sekwencja że najpierw jakiś niedoświadczony mechanik musi grzebać przy skrzyni - np. wymiana oleju. Tak było w moim przypadku. Pewnie coś przesunął pociągnął no i kłopocik.
Sprawa załatwiona prze Trio Moto.
Wcześniej bez pomyślunku w ASO i u Pawlaczyka. Jednak trochę rozsądku trzeba zachować. Wszystkie naprawy oparte na silikonie nie mogą się udać.
Cała operacja kosztowała mnie 2500 Aso 2800 Pawlaczyk 2800 Trio Moto.
Gdybym wymieniał olej np. w Trio Moto to pewnie nie byłoby problemu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 02 gru 2020, 08:43
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0.TDI 177KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Płock
Re: [S-TRONIC] woda we wtyczce
Witam u mnie podobna sytuacja najpierw wyskoczyła informacja o przekładni awaria systemu dalsza jazda możliwa, drugiego dnia chcąc jechać rano do pracy wywaliło choinkę na desce chyba z wszystkimi możliwymi komunikatami np. poduszki, wspomaganie, hamulec ręczny itp wstawiłem auto do gościa który zajmuję się tylko skrzyniami. Okazało się że wodą w wtyczce i spalony sterownik. Odebrałem auto wszystko ok, przejechałem ok 1000km pierwszy deszcz i znowu ten sam komunikat przekladnia awaria systemu. Następnego dnia odpalam wszystko ok , 3 dni jeżdzenia pojechalem na myjnie i znowu to samo pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1169
- Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
- Imię: Karol
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 DLHA 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: [S-TRONIC] woda we wtyczce
Usnąłeś skutek awarii zamiast jego przyczynę
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 02 gru 2020, 08:43
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0.TDI 177KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Płock
Re: [S-TRONIC] woda we wtyczce
Mechanik powiedział że zabezpieczyl i powinno być już wszystko ok A tu bez zmian.
Dodano po 1 minucie 49 sekundach:
Jutro zaprowadzam na poprawkę Napiszesz jak ty sobie z tym poradziles. Pozdrawiam
Dodano po 1 minucie 49 sekundach:
Jutro zaprowadzam na poprawkę Napiszesz jak ty sobie z tym poradziles. Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 258
- Rejestracja: 20 kwie 2019, 18:56
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostróda
Re: [S-TRONIC] woda we wtyczce
Nie zauważyłeś minimalnego ubytku płynu chłodzącego? Winny zalewania wtyczki jest płyn chłodniczy a nie woda. Ucieka on przez zawór płynu który jest przy skrzyni biegów. Dostaje się do środka wiązki która idzie do skrzyni. Mój przypadek z zalaną wtyczką. a6-c7-uklad-napedowy-skrzynia/brak-komu ... 01422.html
Firma która zajmuje siię tym problemem http://ecudoctor.eu/project/sterownik-s ... 0b5-dl501/
Firma która zajmuje siię tym problemem http://ecudoctor.eu/project/sterownik-s ... 0b5-dl501/
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga